Ἑλληνισμὸς καὶ Ἀνθελληνισμὸς!

ναρωτιέμαι συχν γι κάποιες ννοιες πο διαρκς κομε γύρω μας, λλ πολὺ λίγοι χουμε καταφέρει ν τς ποσαφηνίσουμε  μέσα μας. Πολ περισσότερο ν τς προσεγγίσουμε κα ν τς κάνουμε τρόπο ζως!

ναρωτιέμαι πολ συχν γι κάποια πρόσωπα, πο πασχίζουν ν πιβάλλουν ναν τρόπο λειτουργίας, ποος κατ βάσιν κυρώνει τν νθρωπο κα τν λεύθερη σκέψι!

ναρωτιέμαι γι τ ἐὰν τ κίνητρ τους εναι δόλιο πλς δν ντιλαμβάνονται κάποιες  στοιχειώδεις κα βασικς ρχς,  ο ποες μως εναι παραίτητες γι τν συνέχεια τς ζως στν πλανήτη!

Στν προσπάθει μου ν ξεκαθαρίσω ννοιες κα όλους, πεφάσισα σήμερα ν καταγράψω τς σκέψεις μου κα ν ζητήσω τν συνδρομ ποιουδήποτε μπορε ν προσθέσ πληροφορίες κα διευκρινήσεις.

Θεωρντας τι ρχ παντς διαλόγου εναι «πίσκεψις νομάτων»,  θ προσπαθήσω ν «πισκεφθῶ» κάποιες ννοιες. Κάθε πί πλέον «πίσκεψις» π ναγνστες κα φίλους δεκτ κα πιβεβλημένη.

Τ σημαίνει νθέλλην κα νθελληνισμς! Τ σημαίνει λλην κι λληνισμς!

νθέλλην,  κατ’ μ, εναι κάθε πρόσωπο, πο ετε μ τν σιωπ του, ετε μ τν συνενοχ του, ετε μ τν «μπνευσμένη»  μεθόδευσι του, δρ κατ το λληνισμο, ποος κατ βάσιν εναι ὁ πραγματικὸς νθρωπισμς!

μως λληνισμς τ εναι; Εναι μόνον ατ πο μπεριέχεται ντς τν στενν γεωγραφικν μας συνόρων, κάτι πάρα πολ μεγαλύτερον κα οσιαστικότερον;

λληνισμς σίγουρα εναι ννοια! Εναι στάσις ζως!  Εναι τρόπος σκέψεως! Εναι μοναδικ «μέθοδος» πο νυψώνει τν νθρωπο πολ παραπάνω π κενο τ σημεον πο χει τοποθετήσει διος τν αυτν του. Εναι νθρωποκεντρικς κα τατοχρόνως πνευματικς. Εναι κάθε ννοια, σαφς σαφς, πο ταν γίν συνείδησις, δηγε συνολικ τν νθρωπότητα σ «ετυχὴ» τρόπο διαβιώσεως.

Τ εναι λοιπν λλην; Εναι κάθε πρόσωπο πο σκέφτεται κα δρ μ βάσιν τν λληνισμ κα τν νθρωποκεντρισμ. μως γι ν μν παρεξηγομαι, διευκρινίζω πς, ταν λέγω νθρωποκεντρισμς, ννο μόνον σα προάγουν τν σκέψι κα νυψώνουν τν βίο σ ζω. λλο τ διαβι κι λλο τ ζ!

Πο ερίσκονται ο λληνες; πουδήποτε πάρχει σμ πραγματικς λευθερίας! πουδήποτε στν  πλανήτη!

Τ εναι νθέλλην; Εναι κάθε πρόσωπο ἤ ὁμὰς, πο πασχίζει μ λόγια κι ργα ν καταργήσ τν νθρωπότητα κα τν λληνισμὸ, δομντας «πολιτείες» δουλικς κα λεγχόμενες. Εναι κάθε κοινωνία πο δν σέβεται τν διπλανή της! Εναι κάθε μεθοδολογία πο δηγε τν νθρωπότητα σ ξαρτήσεις κα πόνους. Εναι κάθε τ πο δν προάγει τν νθρωπο λλ τ λικ γαθ. Εναι κάθε παραπλανητικ μεθοδολογία πο στερε πνευματικς λειτουργίες κα «δεσμεύει» τς κοινωνίες σ ξάρτησι π τν μέγιστον χθρ το λληνισμο, τ «χρμα».

Πο ερίσκονται ατο ο νθέλληνες; Παντο στν πλανήτη! πουδήποτε μφανίζεται μικρ μεγάλη καταστρατήγησις λευθερίας. πουδήποτε κυρώνεται σκέψις! πουδήποτε παύει ἤ περιορίζεται, δυνατότης πιλογν. πουδήποτε νθρωπος μετατρέπεται σ χειραγωγήσιμον εδος!

Μπορον παντες ν ντιληφθον τν ννοιαν το λληνισμο; Φυσικ χι! ρθότερα, δν εναι λοι σ πίπεδον τοιμότητος τέτοιον ς τε ν καταφέρουν ν ντιληφθον! Τ ἐὰν θ τ «κατακτήσουν» χι, εναι ποκλειστικ τους πιλογή! Κα φυσικ ατ πιλογ μπεριέχει διαβαθμίσεις πο κι ατς ξαρτνται ποκλειστικς π τ πρόσωπο πο συμμετέχει στν διαδικασία!

Ποιοί εναι ο «δικαιοχοι» κα «πραγματικο κληρονόμοι»  τς λληνικότητος; ΑΠΑΝΤΕΣ δύνανται ν γίνουν κα ΑΠΑΝΤΕΣ ν μν γίνουν ΠΟΤΕ! ξαρτται ποκλειστικς κα μόνον π τν στάσι ζως τους!

Ποι εναι τ ργαλεα τν νθελλήνων;

κλοπ στέρησις το βασικο νθρωπίνου δικαιώματος στν διαβίωσι!

παγόρευσις τς ργασίας!

κάθε οκονομικς κβιασμς πο λειτουργε ς μοχλς γι τν ξάπλωσι τς φτώχειας κα τς πνευματικς νδείας!

πνευματικ (μέσ θρησκειν συνήθως) ποδούλωσις λόγ δημιουργίας τεχνητν φόβων!

προσεκτικ τοποθέτησις  κάποιων «παλλήλων» τους, σ σημεα κλειδι, (συνήθως ο πάλληλοι χουν κομματικ συνδικαλιστικ ταυτότητα) ο ποοι, βασικ τους όλο χουν τν δημιουργία πυρήνων καταστρατηγήσεως τς κοινωνικς συνοχς!

παραπληροφόρησις, μέσ κυρίως τν ΜΜΕ.

«ξίψωσις» λικν γαθν κα ἔντεχνος «συκοφάντησις» πραγματικν γαθν.

ποπροσανατολισμς κα παραποίησις τς πληροφορίας!

συντήρησις μοναρχικν  καθεστώτων κα πόλεμος κατ τν πραγματικῶν ρίστων (κα μοναδικν ελικρινς τοποθετημένων πέρ τς νθρωπίνου λευθερίας!)

Γενικς, κάθε τι πο δν μς «πιτρέπει»  ν φαιρέσουμε κάθε λογς πολύχρωμα ματογυάλια κα ν ζήσουμε «μέσα»  στ φς τς ληθείας!

Πς κατακτται λληνικότης;

Κατ καιρος διάφοροι χουν πε διάφορα.

Κατ καιρος σ πολλ σημεα το πλανήτου χουν μφανισθε ρκετο, ετε πραγματικς «πεφωτισμένοι»  ετε τεχνητς!

Κατ καιρος χουν κατατεθε προτάσεις, σκέψεις κα δέες!

Σήμερα δν ρχομαι ν συμπληρώσω κάτι π σα χουν δη επωθε!

Προσπαθ μόνον τ βάλω σ κάποιαν τάξι ὣς τε  ν γίνουν πι χρήσιμα κα λειτουργικ.

Πιστεύω πώς βασικς μοχλς κι ξων το λληνισμο εναι ναζήτησις  κα διαφύλαξις τς ληθείας. Σ κάθε τομέα. Ετε στορικς, ετε φιλοσοφικς, ετε κοινωνικς!

πάρχουν, γι παράδειγμα, κάποιες θεωρήσεις, νατολικς προελεύσεως, πο γι μερικος χουν γίνει δρόμος ζως! Δν θέλω ν τς καταρρίψω. Πιστεύω μως πς προσεγγίζουν μόνον τμήματα τς ληθείας! Πιστεύω πς λήθεια, ντέχνως, χει κομματιαστε σ τμήματα, τ ποα ερίσκονται σ κάθε τοπικ θεώρησι ετε ς ψίγματα  πληροφορίας, ετε ς παραποιημένη πληροφορία.

Παραδείγματος χάριν.

σχυρίζεται  κάποιος πο ζε στν δύσι, τι παιτεται κοινωνικ κα πολιτειακ λευθερία. Μάχεται κατ τς κάρτας το πολίτου κα πολεμ κάθε προσπάθεια πο τν ποκοινωνικοποιε πο το στερε πολιτικς λευθερίες!  Εναι πρόβλημα νέα τάξις πραγμάτων, κακ διακυβέρνησις, τ θνικ θέματα. μως συνήθως, γνοεταιτ περιβάλλον, διατροφ κα συντηρεται ξάρτησις π λικ γαθ. χει  σίγουρα δίκαιον.

π τν λλην μερι! χουμε διάφορες θεωρήσεις νατολικς προελεύσεως (τυχαον τ παράδειγμα)  γι τν νθρωπο, πο ξιώνουν τν πεξάρτησι π τ λικ γαθ , τν πιστροφ στν φυσικ τρόπο ζως λλ κατ βάσιν πο-πολιτικοποιον τν νθρωπο. πολιτικ κα κοινωνικ ζω, ρχίζει κα σταματ μόνον σ σους συμφωνον διαφωνον.  Εναι πρόβλημα ΜΟΝΣΑΝΤΟ λλ χι Κίσινγκερ κάρτα πολίτου. χουν κι ατο φυσικ δίκαιον!

Μ ἐὰν χουν δίκαιον κα ο μν κα ο δ, τότε πο ερίσκεται λήθεια;

Πιστεύω σ λα!  Στ πάντρεμα τν θεωρήσεων, στ χτίσιμο τς φιλοσοφίας, στν γι δόμησι κοινωνικν δεσμν, στν πεξάρτησι π πολυεθνικς, στν λευθερία το λόγου, στν ποχρωματισμ δράσεων, στν προάσπισι μ κάθε τρόπο τς νθρωπότητος.

Εναι λοι τοιμοι ν τν ναγνωρίσουν καὶ νὰ τὴν ἐφαρμόσουν στὴν ζωὴ τους; Πιστεύω πώς χι! κάθε νας π μς στέκεται σ κάποιο πίπεδον. Κάτι ντίστοιχον μ τς διάφορες τάξεις τς σχολικς μας διαδρομς. να παιδ ξι τν δύναται ν ντιληφθ λοκληρωτισμ; να παιδ δώδεκα τν δύναται ν ντιληφθ ριστοτέλη; νας νέος πο κατέχει τν στορία, δύναται ν παντήσ σ ρωτήσεις στροφυσικς;

Τ κάθε τι χρειάζεται τν κατάλληλη παίδευσι! Χρειάζεται ν γίνουμε μαθητς κα διδάσκαλοι τατοχρόνως! Μαθητς σ σα γνοομε κα διδσκαλοι σ σα κατέχουμε!

Πς δύναται ν πάρξ μία τέτοια κοινωνικ δομ μ συνειδητοποιημένους πολίτες; π τ Α πρέπει ν ξεκινήσουμε λοι γι ν καταλήξουμε στ Ω. π τ ΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ!

πιτυγχνάνεται μ ναν διαρκ, καθημερινν γώνα πο φορ τν ατογνωσία! Τν ναγνώρισι το τί κριβς εμαστε κα το τί θ πιθυμούσαμε ν εμαστε!

Πιστεύω πς π κε ξεκινον τ πάντα!

Σαφς κι χουμε πάρα πολλ προβλήματα ς θνος! μως, ἐὰν καταφέρναμε μ κάποιο μαγικ αβδάκι ν τ λέγξουμε, τ κριβς θ κάναμε τν πομένη μέρα; Μήπως, ντας μες νέτοιμοι κα παίδευτοι, θ τ παναφέραμε συντόμως; Θ εχε λοιπν κάοιο νόημα, σον φορ τν ζητούμενον στόχο, ποιαδήποτε δράσις;

Καταλήγοντας.

Πς θ μπορούσαμε ν λλάξουμε τν ο τς στορίας δραστικ μ κύριο γνώμονα τν πεγκλωβισμ τς νθρωπότητος π τς παγίδες πο ντέχνως στήνουν τ διάφορα νθελληνικ κέντρα;

Μ μίαν κοιν ρχ κα μ ναν κοιν στόχο, πο θ φέρ κα τν κοιν δρόμο ς φυσικ συνέπεια!

Τν τομικ μας κα ελικριν μας πανελληνισμ! ΤΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ!

Φιλονόη.


(Visited 36 times, 1 visits today)




4 thoughts on “Ἑλληνισμὸς καὶ Ἀνθελληνισμὸς!

  1. Αὐτόματη εἰδοποίηση σύνδεσης: Ἑλληνισμὸς καὶ Ἀνθελληνισμὸς! | αἰέν ἀριστεύειν

  2. Συγχαρητηρια,παντα πιστευα οτι η εννοια του Ελληνισμου ειναι διτη¨.Γεωγραφικος χωρος[Ελλας-πατριδα],και Ιδιοτητα-Ελλην[ανθρωπος=ανω θρωσκω]Δυστυχως,χωρις παιδεια δεν γινεται..γι’αυτο και την χτυπουν,..εισαι διακοσια χρονια μπροστα οπως θα’λεγε ο Αριστοτελης

    • Ἰωάννη, 200; 1200!!
      Πλάκα κάνω.
      Ὄχι, πιστεύω πώς ὁ καθεῖς μπορεῖ νὰ σκεφθῇ λογικά ἐὰν θέλῃ.

  3. Ο Νίτσε εξηγεί τον ευρωπαϊκό ανθελληνισμό
    http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/233155/giati-misoun-tous-ellines/

    Πιο επίκαιρος από ποτέ είναι ο Φρειδερίκος Νίτσε, αναμφισβήτητα ένας από τους σημαντικότερους Γερμανούς φιλοσόφους και συγκεκριμένα ένας από τους πρώτους «υπαρξιστές» φιλοσόφους. Στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο «Η Γέννηση της Τραγωδίας» (1872) και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15, ο Νίτσε κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος αποδεικνύοντας ότι ο Νίτσε είναι πολύ μπροστά από την εποχή του.

    Η στάση ορισμένων κύκλων στην Ευρώπη απέναντί μας σε συνδυασμό με τη δυσπιστία που υπάρχει γύρω από τους Έλληνες έχει προβληματίσει κατά καιρούς και τους πιο αυστηρούς κριτές μας.

    «Οι Έλληνες είναι τεμπέληδες και φοροφυγάδες» είναι μερικά μόνο από τα κοσμητικά σχόλια που ακούγονται διεθνώς τους τελευταίους μήνες κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται γιατί τόσο μένος γύρω από ένα λαό με μία λαμπρή ιστορία και ένα αξιοζήλευτο πολιτισμό.

    Ο φιλόσοφος Φρειδερίκος Νίτσε δίνει μία ξεχωριστή απάντηση…

    Διαβάστε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο:

    «Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες. Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.

    Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του…
    Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.

    Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα».

Leave a Reply