Στὴν προηγουμένη μου ἀνάρτησι (Μεθῦστε μὲ τὸ ἀθάνατο κρασὶ τοῦ ’21) ἐξήγησα τοὺς λόγους γιὰ τοὺς ὁποίους πιστεύω ὅτι, ἐὰν καὶ κατὰ βάθος θεωρῶ ὅτι οἱ προθέσεις σας δὲν εἶναι καὶ οἱ κατὰ τὸ δυνατὸν ἀγαθότερες, τὸ ἀποτέλεσμὰ τους ἀντιλαμβάνομαι πὼς θὰ εἶναι ἀγαθὸν.
Ἀγαπῶ τὴν ἱστορία καὶ δὲν μοῦ άρέσουν οἱ ἀνακρίβειες ἤ ἡ ἔντεχνος ἀποσιώπησις δεδομένων. Τὸ ἔχουν ἤδη κάνει πάρα πολλοὶ καὶ θὰ τὸ κάνουν ἀκόμη περισσότεροι στὸ μέλλον. Κατὰ βάσιν μοῦ εἶναι ἀδιάφορος ὁ κάθε ἀνέντιμος καὶ ὁ κάθε ἕνας ποὺ λειτουργεῖ ὡς ἐσεὶς τώρα. Σὲ κάθε ἄλλην περίπτωσι θὰ σᾶς ἀγνοοῦσα. Παραμένει ὅμως τὸ ζήτημα τῆς τηλεοπτικῆς προβολῆς καὶ τῆς «ἐκ τῆς πλαγίας ὁδοῦ» παραποιήσεως ἱστορικῶν δεδομένων.
Κατὰ βάσιν δὲν θέλω νὰ ἀσχοληθῶ μαζὶ σας. Δὲν θέλω νὰ μαθαίνω τὰ ὅσα ἰσχυρίζεστε. Ἔχω πολὺ σοβαρότερα ζητήματα νὰ ἀσχοληθῶ! Ἀλλὰ μπῆκα στὸν χορὸ καὶ χορεύω ἀφ’ ἑνὸς. Ἀφ’ ἑτέρου, οἱ λόγοι γιὰ τοὺς ὁποίους παρέκαμψα τὰ θέλω μου καὶ στρώθηκα ἐμπρὸς στὴν ὀθόνη, ἦταν:
1. Γιὰ νὰ καταγράψω ὅσα θὰ ἢ δὲν θὰ πεῖτε ὅλοι ἐσεὶς ὡς τε νὰ μπορῶ (ἐὰν τὸ κρίνω ἀπαραίτητον) νὰ σᾶς ἀπαντήσω ἤ νὰ μὴν σᾶς ἀπαντήσω. Νὰ δομήσω οὐσιαστικῶς τὴν βάσιν γιὰ τὴν κατακρήμνιση τοῦ μύθου σας.
2.Διότι ἀρνοῦμαι νὰ σᾶς «φιμώσω». Μὲ τὰ ἔργα σας, μᾶς δίνετε τὸ ἔναυσμα νὰ προκληθοῦν συζητήσεις ποὺ θὰ ὁδηγήσουν κάποιους στὴν πραγματικὴ γνώσι. (Κι ὄχι τὴν ἐπιλεκτικὴ!)
3. Διότι ἀρνοῦμαι νὰ φιμώσω τὸν ὁποιονδήποτε. Προτιμῶ νὰ ἐκφραστῇ καὶ νὰ καταρρίψω μὲ ἐπιχειρήματα τὰ ὅσα ἰσχυρίζεται. Τὸ ἐὰν φυσικὰ θὰ τὸ ἀντιληφθῇ ἤ ὄχι, εἶναι ἀποκλειστικὸ θέμα τῆς ἠθικῆς του καὶ τῆς εὐφυϊας του! (Ἐὰν διαθέτῃ κάτι ἀπό τὰ δύο! Ἀπαραίτητα ὅμως καὶ τὰ δύο!!!) Καὶ φυσικὰ εἶμαι πάντα ἕτοιμη νὰ δεχτῶ τὸ ἀντεπιχείρημα καὶ νὰ παραδεχτῶ τὸ λᾶθος μου.
Ζοῦμε στὸν κόσμο τῶν ΜΜΕ καὶ τοῦ διαδικτύου. Ἔχετε ἕνα «ὅπλο» χειραγωγήσεως συνειδήσεων, τὸ ὁποῖον ὅμως καθημερινῶς χάνει μεγάλα τμήματα τῆς ἐμβελείας του ἐξ αἰτίας τοῦ ἑτέρου πληροφοριακοῦ ἐργαλείου! Τοῦ διαδικτύου! Αὐτὸ λοιπὸν εἶναι τὸ δικὸ μας ὅπλο! Μὲ αὐτὸ ἀπομυθοποιοῦμε τοὺς μύθους σας καὶ ἀναδομοῦμε τὶς ἀλήθειες.
Θὰ κάνω λοιπὸν τὸν κόπο νὰ σχολιάσω ὑποτυπωδῶς, (λόγῳ τὴς χρονικῆς μου ἀδυναμίας νὰ κρατήσω πιὸ λεπτομερεὶς σημειώσεις). Ἐπιφυλάσσομαι ἐὰν ἀπαιτηθῇ, νὰ ἐπανέλθω μὲ περισσότερα καὶ ἀναλυτικότερα σχόλια. Φυσικὰ, δὲν ἀναμένω ἀντίλογο καὶ ἀπαντήσεις. Ἄν καὶ θὰ τὸν ἐπιθυμοῦσα.
Τὸ χθεσινὸ σας ἐπεισόδιο θὰ τὸ κρίνω ὡς κάπως πιὸ …οὐδέτερο κι ἐλαφρύ!
Περίμενα ὅμως ἀναφορὲς σὲ ὅσα ἐθίγησαν ὅλην τὴν προηγουμένη ἑβδομάδα καὶ φυσικὰ δὲν τὶς εἶδα. Οἱ γνωστὲς ἄγνωστες σας λεπτομέρειες(!!!) ποὺ συστηματικῶς ἀγνοεῖτε!
Νὰ δεχθὼ πὼς ὁ τηλεοπτικὸς χρόνος εἶναι ἀμείλικτος… Ἀλλὰ μία στιγμὴ σας θὰ μποροῦσε νὰ «χαραμιστῆ» στὰ πρὸ τῆς ἐπαναστάσεως χρόνια μὲ πραγματικὴ είλικρίνεια κι ὄχι μὲ ….. ὑποκριτικὴ ἄγνοια.
Ἐπανέρχομαι λοιπὸν καὶ ξαναρωτῶ:
Κύριοι Τατσόπουλε, Μιχαηλίδη καὶ Βερέμη. Ἐξακολουθεῖτε νὰ μὴν ἀναγνωρίζετε τὴν ὕπαρξι ΚΛΕΦΤΩΝ ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς ἐπιβολὴς τοῦ ὀθωμανικοῦ ζυγοῦ!
Τὸ κάνετε συστηματικὰ! Φροντίσατε νὰ δομήσετε ὅλην σας τὴν (ἔως τώρα τοὐλάχιστον) παρουσίασι, ΔΙΧΩΣ ΚΑΜΜΙΑΝ ΑΝΑΦΟΡΑ στὸ ΚΑΤΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ἀπὸ δεκᾶδες ἱστορικοὺς κλέφτικο. Ἀκόμη καὶ στὴν συζήτησι μετὰ τὴν «ἱστορικὴ» σας σειρὰ, σιωπὴ!!! Γιατὶ;
Τὸ ἀγνοεῖτε ἤ «ἀγνοεῖται»;
Ἕνα ἄλλο σημεῖον κύριοι:
Σὲ ὅλη τὴν σειρὰ δὲν γίνεται καμμία ἀναφορὰ στὶς ἐπί μέρους, μικρὲς ἤ μεγάλες ἐπαναστάσεις. Κάποιαν στιγμὴ, μόνον στὰ ὀρλωφικὰ, κι αὐτὸ μὲ τέτοιον τρόπο ποὺ θεωρεῖται μᾶλλον ὡς προάγγελος καὶ προπαρασκευαστὴς ἡ παρουσία τῶν ἀδελφῶν Ὀρλῶφ. Τὸ θεωρεῖτε ἠθικὸν κάτι τέτοιο; Ὄχι πρὸς ἐμᾶς… Πρὸς τοὺς κοινοὺς μας προγόνους! Ἐὰν φυσικὰ ὅλοι ἐσεὶς τοὺς αἰσθάνεστε ὡς κοινοὺς μας προγόνους!
Γιὰ νὰ παραμένω ἔντιμη, ἀναφέρω πὼς στὴν συζήτησι ποὺ ἐπακολούθησε τοῦ δευτέρου ἐπεισοδίου, παραδέχεσαι κύριε Τατσόπουλε τὴν ὕπάρξι μικρῶν (καὶ μεγάλων συμπληρώνω ἐγὼ) κυρίως τοπικῶν, ἀλλὰ διαρκῶς ἐπαναναλαμβανομένων ἐπαναστάσεων! Γιατὶ ὄχι ἐντὸς τοῦ ἐπεισοδίου; Γιατὶ ὄχι μέσα στὸν χῶρο ποὺ στήσατε ὡς σκηνικὸ; Τὸ θεωρεῖς ἠθικὸν καὶ δίκαιον κάτι τέτοιο; Δὲν θέλω τὴν παραδοχὴ αὐτῆς τῆς πραγματικότητος ἐκτὸς σειρᾶς, σὲ μίαν συζήτησι ποὺ παρῆλθε καὶ ποὺ αὔριο οὐδεὶς θὰ θυμᾶται. Θέλω νὰ βγῇς καὶ νὰ τὸ πῇς στὸ νέο παιδὶ ποὺ παρηκολούθησε διψασμένο τὴν σειρὰ σας κι ἔφυγε διψασμένο. Ἀντέχεις κύριε Τατσόπουλε ἤ δὲν τὸ ἐπιτρέπει ὁ χρηματοδότης;
Ἕνα ἄλλο σημεῖον ποὺ μοῦ ἔμεινε, εἶναι ἡ περίεργη θὰ χαρακτήριζα ἀναφορὰ σας στὰ πέριξ τοῦ Ἀλῆ. Σαφῶς καὶ δὲν θὰ ὑπῆρχαν τὰ γνωστὰ ἀποτελέσματα ἐὰν ὁ Χουρσὴτ δὲν πολιορκοῦσε τὸν Ἀλῆ. Μήπως ὅμως κάτι δὲν ὁλοκληρώθηκε στὸν λόγο σας;
Μᾶς λέτε πὼς οἱ Ἕλληνες προεστοὶ ἔχαναν διαρκῶς προνόμια λόγῳ Ἀλῇ. Μήπως ὑπονοεῖτε μὲ κάποιον τρόπο πὼς αὐτὸς ἦταν κι ὁ λόγος τῆς δυσαρεσκείας τους ὡς τε τελικῶς νὰ προσχωρήσουν στὴν ἐπανάστασι;
Μᾶς λέτε πὼς ὁ Ἀλῆς ἦταν αὐτὸς ποὺ ἔμαθε στοὺς Ἕλληνες νὰ ἀντιδροῦν κατὰ τοῦ σουλτάνου. Τὸ πιστεύετε αὐτὸ;
Μᾶς λέτε πὼς ἔλειπε ὁ ὀθωμανικὸς στρατὸς ἀπὸ τὴν Τρίπολι καὶ γιὰ ἐτοῦτο ἔπεσε. Δὲν εἶναι ἀκριβῶς ἔτσι. Ὑπῆρχε στρατὸς. Πλέον τῶν 6.000 ἐντὸς καὶ 4.000 ποὺ ἔστειλε γιὰ ἐνίσχυσι ὁ Χουρσήτ. Ὅσοι δῆλα δὴ καὶ οἱ Ἕλληνες.
Σὲ ἐκεῖνο τὸ σημεῖον περὶ τῆς πολιορκίας, παραμείνατε κάπως ἀσαφεὶς. Συμπληρώνω ἐγὼ (ἀναμένοντας τὶς συμπληρωματικὲς πληροφορίες φυσικὰ τοῦ ἐπομένου ἐπεισοδίου) ὅτι μέσα στὴν πόλι ξεπέρασαν τὶς 30.000 οἱ τουρκαλβανοὶ, προερχόμενοι ἀπὸ πολλὲς περιοχὲς τῆς Πελοποννήσου.
Δὲν ἔχετε ξεκαθαρίσει ποιὰ καὶ ποῦ ἦταν τὰ σχολεῖα ποὺ ἐδημιούργησε ὁ ὀθωμανὸς. Στὴν ἐκπομπὴ-σχολιασμὸ, μάθαμε πὼς δὲν ἦταν δυνατὸν νὰ μὴν κάνουν κοινωφελῆ ἔργα γιατὶ διαφορετικὰ δὲν θὰ συγκέντρωναν φόρους. Ἐντὸς σειρᾶς γιατὶ μᾶς τονίζατε τὰ θαυμαστὰ τους ἔργα;
Ἐπίσης μάθαμε, στὴν συζήτησι, πὼς οἱ ὀθωμανοὶ περνοῦσαν καλὰ ἀλλὰ κανένας ἄλλος δὲν περνοῦσε καλὰ! Μάθαμε ὅτι περνοῦσαν ἄσχημα οἱ ῥαγιᾶδες! Πολὺ ἄσχημα! Αὐτὰ γιατὶ δὲν διευκρινίζονται στὴν σειρὰ;
Παραπονέθηκες κύριε Τατσόπουλε γιὰ τὴν «ἐπίθεσι» ποὺ ἐδέχθης ὅλες αὐτὲς τὶς ἡμέρες. Δὲν εἶδα ὅμως καὶ κάπου ἕναν σοβαρὸ ἀντίλογο. Εἰρωνίες διάβασα καὶ ἔμμεσες συκοφαντίες! Ἔως καὶ ὑπόνοιες γιὰ τὶς ἐρωτικὲς προτιμήσεις τοῦ Γέρου! Ἐὰν ἔχῃς στοιχεῖα νὰ τὰ καταθέσῃς, διαφορετικὰ, σιῶπα!
Τέλος, κύριοι συντελεστὲς! Ἴσως νὰ αἰσθάνεστε ὑπερήφανοι γιὰ τὰ περίεργα ἔργα σας! Ὑπερήφανος θὰ πρέπῃ νὰ αἰσθάνεται κάποιος ποὺ εἶναι ἠθικὸς καὶ ἔντιμος! Ἐσεὶς εἶστε; Κάνατε εἰλικρινῶς τὸ καλλίτερο ἤ κάνατε τὸ «καλλίτερον μὲ βάσιν τὴν ἀμοιβὴ σας»; Σᾶς προκαλῶ! Ὅλοι σᾶς προκαλοῦμε! Ἔχετε τὸ θᾶρρος τὴς ἀναθεωρήσεως;
Ἰδοῦ ἡ Ῥόδος, ἰδοῦ καὶ τὸ πήδημα!
Υ.Γ. Σᾶς ἀπαντήσαμε τόσοι ἄνθρωποι. Ναὶ, δὲν εἴμαστε ἱστορικοὶ ἀλλὰ γράμματα κατέχουμε…. Κάτι ἀντιλαμβανόμαστε κι ἐμεὶς οἱ μὴ … κατηρτησμένοι! (Ἐγὼ προσωπικῶς μὲ τὰ ἡ pax ottomanica, ἡ pax ottomanica καὶ ἡ ἐπιστημονικὴ ἀλήθεια της (β’ μέρος) καὶ ἡ pax ottomanica (γ΄ μέρος) . Ὁ Νετάκιας μὲ τὸ ὅλες οἱ ἐπαναστάσεις τῶν Ἑλλήνων στὰ πρῶτα χρόνια τῆς pax ottomanica.)
Τελοῦμε ἐν ἀναμονῇ!
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.
ΕΠΙΣΗΣ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΦΙΛΟΙ ΓΙΝΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΚΑΙ ΓΕΦΥΡΩΝ,ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΠΟΥ ΕΤΡΕΦΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΡΑΓΙΑ,ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΗ ΝΕΩΝ ΤΟΠΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ
Ἀκριβῶς αὐτὸ λέμε κι ἐμεὶς….
Ἀλλὰ οὐδὲ μία ἀπάντησις!!!