«Νέο σχολεῖο», «διαύγεια», «πρῶτα ὁ μαθητής»…

«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ», «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», «ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ», «ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ»[(αντί…τίτλου, φράσεις της ιστοσελίδας του υπουργείου)]

Γράφει : ο Μιχάλης Τζανάκης*

Η ζωή του κάθε ανθρώπου σίγουρα έχει κάποιους «σταθμούς», δηλαδή περιόδους
αξέχαστες που αναπολεί όλα τα χρόνια που θ ακολουθήσουν. Μια απ αυτές, αναμφίβολα, είναι κι αυτή των μαθητικών μας χρόνων. Ωστόσο κι αυτή η μαγική περίοδος τείνει να «χαλάσει» στις μέρες μας, χάνοντας κάτι απ τα λίγα που θα χουμε να νοσταλγούμε απ τα τωρινά χρόνια. Ας δούμε όμως πως είναι περίπου η σημερινή σχολική περίοδος και σίγουρα θα μελαγχολήσουμε.

Η σχολική, λοιπόν, χρονιά ξεκινά 11 Σεπτεμβρίου για να τιμηθούν ταυτόχρονα και οι αδικοχαμένοι των τρομοκρατικών επιθέσεων στους δίδυμους πύργους.

 Έτσι, με τον αγιασμό έχουμε και το μνημόσυνο των θυμάτων του μακαρίτη πια Μπίν Λάντεν.
Προσέξτε η έναρξη της σχολικής χρονιάς έχει καθαρά τυπικό χαρακτήρα, αφού ακολουθεί μια περίοδος προσαρμογής μαθητών, εκπαιδευτικών, υπουργών (4 έχουμε ζωή να χουν σ αυτό το υπουργείο, μην το ξεχνάμε). Η περίοδος αυτή ολοκληρώνεται, καλώς εχόντων των πραγμάτων, λίγο μετά τη γιορτή του Πολυτεχνείου (17 Νοέμβρη). Σ αυτό το δίμηνο θα γίνει
σταδιακά η παράδοση των σχολικών βιβλίων στους μαθητές (από 2 τεμάχια τη βδομάδα), βγαίνει το οριστικό πρόγραμμα, αφού για 6 βδομάδες τα παιδιά κάνουν γεωμετρία με το θεολόγο, βιολογία με το γυμναστή, πληροφορική με το φιλόλογο και ξένες γλώσσες με τον
επιστάτη !!!

Αφού λοιπόν, το υπουργείο απολύσει, μεταθέσει, μετατάξει, αποσπάσει κλπ θα προσλάβει τους αναπληρωτές, τους ωρομίσθιους και τους λοιπούς ταλαίπωρους εσωτερικούς «μετανάστες» που ασκούν όλο κέφι τα καθήκοντα τους, αφού νοικιάσουν δωμάτια (με κοινό μπάνιο), για να ρχεται πιο φτηνά, και αφού βγάλουν εκπτωτική στις Μινωικές κάνουν κανονικά τα μαθήματα που σπούδασαν (ο φιλόλογος αρχαία, ο μαθηματικός άλγεβρα,κλπ), μόνο ο καθηγητής γαλλικών για να συπληρώσει το ωράριο κάνει καμιά ιστορία, καμιά κοινωνιολογία κανένα δίκαιο. Σ αυτό το δίμηνο μεσολαβούν,οι εκλογές των φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών, θεολόγων κλπ εκ περιτροπής,ακολουθούν εκλογές του συνόλου των καθηγητών, τρεις γενικές συνελεύσεις, οι εκλογές
των πενταμελών, των δεκαπενταμελών, η 28η Οκτωβρίου, 2 εκδρομές-περίπατοι, δύο απεργίες της ΑΔΕΔΥ, μία της ΟΛΜΕ, δυο τρίωρες στάσεις εργασίες και επιτέλους 18 Νοέμβρη αρχίζει «φουλ» το μάθημα.

Σε τάξεις- όνειρο πια με διαδραστικούς πίνακες, προτζέκτορες, λάπτοπ,
νόουτμπουκ, δείκτες λέιζερ κλπ.τα πράγματα είναι πολύ εύκολα. Οι εκπαιδευτικοί με μεγάλη ευκολία τιθασεύουν πια τα-μόλις -34 παιδιά του τμήματος και χρησιμοποιώντας τις παραπάνω υλικοτεχνικές υποδομές αρχίζουν να «βγάζουν» την ύλη. Και πάνω που χουν «ζεσταθεί» όλοι, χαλά ο καιρός και κρυώνουν. Θα μου πείτε ε και; Καλοριφέρ δεν έχουν στις τάξεις; Βέβαια έχουν, αλλά δεν έχουν λεφτά για πετρέλαιο. Έτσι γίνεται
συνέλευση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και εν μέσω αντεγκλήσεων αποφασίζεται ενόψει εορτών Χριστουγέννων να οργανώσει το λύκειο χοροεσπερίδα, να βγουν οι γονείς με τα παιδιά τους ανά ομάδες να πουν τα κάλαντα, και να κόψουν την πρωτοχρονιάτικη πίτα σε μπουζουξίδικο, ώστε να μαζέψουν χρήματα για πετρέλαιο και κόλλες Α4 που τέλειωσαν, ενώ με τον αποκριάτικο χορό θα «τσοντάρουν» πάλι να πάρουν μελάνια για εκτυπωτές.

Ευτυχώς στο νησί μας ο χειμώνας διαρκεί λίγο και τα έξοδα είναι λίγα. Αν
υπολογίσουμε μία δεκαήμερη κατάληψη (τέλη Νοεμβρίου), με μια ξαφνική ίωση Η1Ν1,που προσβάλει όλους τους νέους 12-17 ετών, το Δεκέμβρη δεν έχει πολλή κίνηση στο σχολείο.

 Μετά τις γιορτές πια τελειώνουν τα αστεία. Ο Γενάρης «σωστό» μαρτύριο, με τη αργία των Τριών Ιεραρχών τη βγάζουμε. Αλλά μετά ποιος μας πιάνει!!! Τσικνοπέμπτη,Καθαρή Δευτέρα, παραμονές και επόμενες των εορτών, κι άλλη στάση εργασίας, κι άλλη απεργία κάνα σεμινάριο, καμιά αναρρωτική καμιά φουρτούνα που απέκλεισε τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές στην ηπειρωτική Ελλάδα, μπαίνουμε στο Μάρτη και κάπου
εδώ τελειώνουν τα βάσανα για όλους. Αν το Πάσχα είναι μέσα Απρίλη «τελειώσαμε».
Πενταήμερη, προετοιμασία να φτιάξουμε βαλίτσες να πάνε κομμωτήριο τα κορίτσια και να πάνε στο νετκαφέ τα αγόρια, 25 Μάρτη, παραμονή κι επόμενη της, 15 μέρες διακοπές+ μια μέρα πριν εκκλησιασμό, 5 μέρες εκδρομή+2 να ξυπνήσουν γιατί (λείπει ύπνος απ τα παιδιά), +120 απουσίες που οι έξυπνοι δεν έχουν κάνει, ενώ οι «ζωηροί» τις έκαναν, αλλά επειδή δεν πάνε ούτε τα μισά δε γίνεται μάθημα και φεύγουν κι αυτοί. Φτάνουμε λοιπόν μετά την πρωτομαγιά πια και επειδή το υπουργείο σου λέει «που να ταλαιπωρώ τώρα 27.500 χιλιάδες ωρομίσθιους και αναπληρωτές, άσε που τους πληρώνω κιόλας» διενεργεί τις εξετάσεις ώστε Κων/νου και Ελένης να χουν ξεμπερδέψει όλοι κι απ το Σεπτέμβρη πάλι θα τραβήξουμε μια καινοτόμα «αλλαγή» του συστήματος μπας και το λήξουν το σχολικό έτος την Κυριακή των Βαϊων του χρόνου, γιατί η τρόικα πιέζει.

Έχω να πω πάντως πως το υπουργείο έχει φοβερή ιστοσελίδα. Εκεί να
δείτε «ψηφιακά σχολεία», «διαβουλεύσεις», «διαύγειες», «νέα σχολεία», «πρώτα ο μαθητής» και πολλές τέτοιες χαριτωμένες αμερικανιές, που θα τις βλέπει ο αναπληρωτής απ το Κιλκίς, ο ωρομίσθιος απ την Ορεστιάδα και θα «του ανάβουν τα λαμπάκια».

Σ όλα αυτά το μεγαλύτερο κακό είναι πως ο νεαρός μαθητής, και να θέλει, δεν μπορεί, δεν προλαβαίνει αν θέλετε, να «ζεσταθεί» το σχολείο, να το αγαπήσει, να το νιώσει οικείο χώρο. Κι αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με το παρελθόν, κι αυτή επίσης είναι η ομολογία (για ν ακριβολογώ μια απ τις ομολογίες) της αποτυχίας του «νέου σχολείου»
(παρηγοριά στον άρρωστο).

ἀπό τόνους καὶ πνεύματα.

*ο Μιχάλης Τζανάκης είναι Φιλόλογος.

(Visited 15 times, 1 visits today)




Leave a Reply