Οἱ κάρτες συλλογῆς πληροφοριῶν.

Κάποιες σκέψεις ἀπὸ τὸν φίλο ΘΟΡΥΒΩΞ, ποὺ πιστεύω πὼς καλό εἶναι νὰ ἔχουμε ὑπ’ ὄψιν μας. Δὲν ἀλλάζει κάτι. Μόνον ἡ χρήσις μπορεῖ νὰ γίνῃ μὲ τὸν δικό μας τρόπο κι ὄχι μέ τόν δικό τους.

Φιλονόη.

ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΤΩΝ ΑΛΥΣΙΔΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι είναι αυτό που κάνει τα σούπερ μάρκετ να μοιράζουν εκπτώσεις και δώρα επιβραβεύοντάς σας όταν χρησιμοποιείτε τις πλαστικές καρτούλες τους; Τι είναι αυτό που κερδίζουν οι αλυσίδες που μπορεί να κοστίζει περισσότερο από όσα επιστρέφονται στον καταναλωτή; Η προφανής αρχική κατάληξη τής αναρώτησης είναι η υποψία πως μία κάρτα που όσο χρησιμοποιείται τόσο επιβραβεύει, θα σε οδηγήσει στο να ψωνίζεις αποκλειστικά από τη συγκεκριμένη αλυσίδα. Χμμμ… αυτό είναι λίγο αλήθεια και πολύ ψέμα. Στην πραγματικότητα ο καθένας ψωνίζει από κει που θεωρεί πως βρίσκει αυτό που θέλει σε λογικές τιμές και πάνω απ’ όλα από κει που τον βολεύει περισσότερο.

Τα στατιστικά δεδομένα που συλλέγουν οι εταιρείες αυτές δεν είναι μόνο χρήσιμα για τις ίδιες αλλά και για τους προμηθευτές τους. Η συνεχής έρευνα αγοράςπου γίνεται μέσω αυτών των καρτών, αν ανατίθετο (αυτή την τελευταία λέξη αλήθεια θα ήθελα να την ήξερα στη δημοτικιά, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) σε εταιρεία έρευνας αγοράς, το κόστος που θα προέκυπτε, θα ήταν μεγαλύτερο από τα συνολικά κέρδη των αλυσίδων…

Τα συμπεράσματα τής ανάλυσης των δεδομένων δε είναι δύσκολο να καταλάβουμε υπέρ ποιου και με ποιο τρόπο χρησιμοποιούνται. Ας ξεκινήσουν οι σκέψεις από το ότι το πρώτο πράγμα που θα μπορούσαν να κάνουν θα ήταν απλώς να ανακατανείμουν τα προϊόντα στα ράφια. Άλλωστε, η σωστή κατανομή στα ράφια, είναι το Α και το Ω υπέρ τής μεγιστοποίησης του κέρδους για πολλούς και διάφορους λόγους…

ΘΟΡΥΒΩΞ

(Visited 12 times, 1 visits today)




Leave a Reply