Ἑλληνική ἀποικία στήν Βουλγαρία

Ὅποια πέτρα (στήν κυριολεξία) κι ἄν σηκώσης, Ἑλληνική Ἱστορία θά ἀνακαλύψης ἀπό κάτω! Οἱ χριστιανοί, βεβαίως, ἔκαναν καλά τήν δουλειά τους. Ὅπου εὕρισκαν Ἑληνικό ναό ἔκτιζαν καί μιά ἐκκλησία ἀπό πάνω!!!  

Δήμητρα καί Περσεφόνη ἀποκαλύπτονται στήν Ἀπολλωνία, Ἑλληνική ἀποικία στήν Βουλγαρία.

Ναός αφιερωμένος στη Δήμητρα και την Περσεφόνη ανακαλύφθηκε από Βούλγαρους αρχαιολόγους κοντά στην Σωζόπολη της Μαύρης Θάλασσας. 

Ομάδα Βούλγαρων αρχαιολόγων βρέθηκε προ εκπλήξεως όταν ανακάλυψε ναό αφιερωμένο στη λατρεία της θεάς Δήμητρας και της κόρης της Περσεφόνης κάτω από τα ερείπια μιας εκκλησίας και ενός φρουρίου που είχαν έρθει για να μελετήσουν, τα οποία κάποτε αποτελούσαν μέρος του βυζαντινού μοναστηριού γνωστού ως Άγιοι Απόστολοι και 20.000 Μάρτυρες.

Η τοποθεσία βρίσκεται στο ακρωτήριο Skamniy κοντά στην Σωζόπολη της Βουλγαρίας, η οποία κατά τους αρχαίους χρόνους ήταν ελληνική αποικία γνωστή ως Απολλωνία. Η Απολλωνία κατακτήθηκε από την Πρώτη Βουλγαρική Αυτοκρατορία, υπό του Khan Krum, το 812 μ.Χ., αλλά αργότερα κατακτήθηκε εκ νέου από το Βυζάντιο. Κατά το Μεσαίωνα η πόλη αποτελούσε βυζαντινό φρούριο.

Η Απολλωνία περνούσε συνεχώς από τα χέρια ενός εισβολέα σε άλλον. Το 1459 καταλήφθηκε και πάλι, αυτή τη φορά από την οθωμανική αυτοκρατορία. Τα αρχαιολογικά στοιχεία μαρτυρούν ότι οι Οθωμανοί έκαψαν συθέμελα τους Άγιους Αποστόλους και το μοναστήρι των 20.000 Μαρτύρων εκείνη την εποχή.

Θεωρείται ότι τα ερείπια των κτιρίων που μελετούνται σήμερα χτίστηκαν στο πρώτο μισό του 14ου αιώνα από τον Αναστάσιο Παλαιολόγο, αδελφό του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, αυτοκράτορα του Βυζαντίου. Σήμερα, το μόνο που απομένει από το μοναστήρι είναι χαλάσματα από το τείχος του φρουρίου και της εκκλησίας. Και ήταν στο σημείο αυτό όπου η βουλγαρική αρχαιολογική ομάδα, με επικεφαλής την καθηγητρια Krastina Panayotova, ανακάλυψε ένα θησαυρό από ειδώλια και κεραμικά που συνδέονται με τη λατρεία της Δήμητρας και της Περσεφόνης. Η καθηγήτρια Krastina Panayotova λέει ότι τα ευρήματα αποτελούν σαφή ένδειξη ότι η λατρεία αυτών των δύο ελληνίδων θεών ήτανπρογενέστερη του μοναστηρίου που είχαν έρθει για να μελετήσουν.

“Έχουμε ξανασυναντήσει θραύσματα στο παρελθόν, αλλά αυτή τη φορά τα ευρήματα είναι συγκεντρωμένα σε έναν τόπο, στον τοίχο του πύργου που χτίστηκε πάνω από αυτόν. Είναι συνδεδεμένος με τη λατρεία της Δήμητρας και της Περσεφόνης. Δεδομένου ότι υπάρχει μια εκκλησία εδώ, περιμέναμε φυσικά να υπάρχει από κάτω ένα ιερό από περίοδο της Αρχαιότητας” εξήγησε η αρχαιολόγος, προφανώς γνωρίζοντας καλά την τάση των πρωτοχριστιανών να χτίζουν εκκλησίες και μοναστήρια πάνω από αρχαιοελληνικά και άλλα ιερά.

Η εμπειρία αυτή δεν είναι η πρώτη της καθηγήτριας Panayotova όσον αφορά τα ερείπια έξω από την Σωζόπολη. Ηγείται μιας σειράς ανασκαφών στην περιοχή αυτή εδώ και αρκετά χρόνια και έχει ανακαλύψει πολλά και σημαντικά ευρήματα που κυμαίνονται από τον 7ο αιώνα π.Χ. έως τον 7ο αιώνα μ.Χ. Η περιοχή γύρω από Σωζόπολη θεωρείται εδώ και αρκετά χρόνια πολύ σημαντική για τους αρχαιολόγους, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Η πόλη ήταν ένα από τα προγενέστερα χριστιανικά κέντρα και διάφορα σημαντικά παλαιοχριστιανικά λείψανα έχουν βρεθεί σε τοποθεσίες γύρω από την Σωζόπολη.

Αρχαιοελληνικά ευρήματα στην περιοχή Σωζόπολης,
πριν την ανακάλυψη του ναού της Δήμητρας: Αγγείο 480πΧ

Αρχαιοελληνικά ευρήματα στην περιοχή Σωζόπολης,
πριν την ανακάλυψη του ναού της Δήμητρας: Αγγείο 400πΧ

Να σημειώσει ο αναγνώστης ότι τα παραπάνω αρχαιολογικά ευρήματα, όπως και πλήθος άλλων ( κλικ εδω, Μουσείο Σωζοπόλεως – Βουλγαρία.. ) επιδεικνύνονται στο βουλγαρικό αρχαιολογικό μουσείο ως εκθέματα από τη ΘΡΑΚΗ. 

Hellas on the web

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply