Στὸ Ἑλλαδοξεφτιλιστὰν τὰ ΟΥΚ διώκονται…

Ἀλλὰ στὰ ἀνοικτὰ τῆς Σομαλίας οἱ ἄνδρες τῶν εἰδικῶν δυνάμεων γίνονται ἀνάρπαστοι. Ὡς τί; Μὰ ὡς οἱ μόνοι εἰδικοὶ νὰ ἀντιμετωπίσουν τὴν πειρατεία φυσικά. 

Ελληνες κομάντο κατά σομαλών πειρατών
Πρώην καταδρομείς και βατραχάνθρωποι προσφέρουν υπηρεσίες σεκιούριτι στα πλοία
Ένοπλος κομάντο ιδιωτικής εταιρείας ναυτιλιακής ασφάλειας στη γέφυρα του πλοίου.
Τουλάχιστον πέντε ελληνικές εταιρείες «ναυτιλιακής ασφάλειας» αναλαμβάνουν την προστασία ελληνικών ή ξένων πλοίων από τους πειρατές του Ινδικού Ωκεανού. Με αντίτιμο που κυμαίνεται από 25.000 έως 80.000 δολάρια, διαθέτουν δεκάδες εφέδρους ή εν αποστρατεία άνδρες των ΟΥΚ, καταδρομείς και άλλους με προϋπηρεσία στις Ειδικές Δυνάμεις του στρατού προκειμένου να αποτρέπουν τις ολοένα και περισσότερες επιθέσεις των πειρατών, κυρίως στον κόλπο του Αντεν. Εκτός από ενόπλους, προσφέρουν τεχνογνωσία και εξοπλισμό ώστε να μετατραπούν τα εμπορικά πλοία σε απόρθητα φρούρια με συρματοπλέγματα, ηλεκτροφόρα καλώδια ακόμη και ειδικά καταφύγια για την προστασία του πληρώματος. Πρόκειται για την νέα «τάση» στον χώρο της ιδιωτικής ασφάλειας, στην Ελλάδα και παγκοσμίως.
Όπως αναφέρει στο «Βήμα» ο κ. Θεοδόσιος Κόντος εκπρόσωπος μιας τέτοιας εταιρείας«η κατάσταση με την πειρατεία στα ανοικτά της Σομαλίας γίνεται ολοένα και χειρότερη. Από τον κόλπο του Αντεν περνούν ετησίως περίπου 25.000 πλοία από τα οποία περίπου τα 7000 έως 8000 είναι ελληνικά. Εντός του 2011 έχουν γίνει περισσότερες από 200 επιθέσεις πειρατών κι έχουν καταληφθεί 22 πλοία, που έχουν κρατήσει ομήρους περισσότερους από 400 ναύτες. Παρουσιάζεται αύξηση μεγαλύτερη του 30% σε σχέση με πέρσι. Τουλάχιστον 2000 πειρατές καραδοκούν στα στενά του Αντεν και η οργάνωσή τους ολοένα βελτιώνεται. Η κατάσταση είναι απελπιστική και πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, κρύβουν την αλήθεια. Εκατοντάδες ναυτικοί τους τελευταίους μήνες έχουν βασανισθεί φρικτά από τους πειρατές προκειμένου να πιεσθούν οι πλοιοκτήτες να καταβληθούν τα λύτρα που κυμαίνονται από 3 έως 13 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία μας έχει εντάξει στο δυναμικό της δεκάδες άτομα από τις ειδικές μονάδες των ενόπλων δυνάμεων οι οποίοι ακολουθούν πολυήμερη εκπαίδευση και πιστοποιούνται στο έργο προστασίας των πλοίων από τους πειρατές».
Σε διεθνές επίπεδο, έχουν δραστηριοποιηθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα περίπου 125 εταιρείες ναυτιλιακής ασφάλειας που προσφέρουν προστασία από Σομαλούς πειρατές. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται σήμερα σε αυτόν τον τομέα πέντε εταιρείες και αναμένεται να εμφανιστούν και άλλες. Όπως σημείωσε στο “Βημα” ιδιιοκτήτης ελληνικής εταιρείας, ο οποίος ήθελε να διατηρήσει την ανωνυμία του, «στην εταιρεία μου ως φρουροί πλοίων απασχολούνται 35 άτομα από τους οποίους σχεδόν όλοι έχουν υπηρετήσει στα ΟΥΚ και έχουν αντίστοιχη εκπαίδευση. Δυστυχώς όμως έχουν αρχίσει να εμφανίζονται εταιρείες που δεν έχουν καμμία ειδίκευση και καθόλου εκπαιδευμένο προσωπικό, και οι οποίοι διατείνονται προσφέρουν προστασία από τους Σομαλούς πειρατές λες και πρόκειται για το ΑΤΜ μίας τράπεζας».
Υπολογίζεται ότι περίπου το 13% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων χρησιμοποιούν φρουρούς -ενόπλους ή μη-για να αποφύγουν τους πειρατές κι εκτιμάται ότι το ποσοστό αυτό θα ανέλθει στο 20% στα τέλη του 2013.
Οι κομάντο διαμένουν συνήθως στην Μομπάσα, στο Νταρ ελ Σαλάμ κι άλλα λιμάνια της Αφρικής και επιβιβάζονται στο πλοίο για όσο διάστημα αυτό παραπλέει την επικίνδυνη ζώνη. Στο διάστημα αυτό αναλαμβάνουν την εκπαίδευση του πληρώματος ενώ παράλληλα βρίσκονται σε ετοιμότητα για την πιθανή επίθεση των πειρατών. Όπως λέει ένας υπεύθυνος μιαςτέτοιας ομάδας «είναι τρομερή εμπειρία η επίθεση σε ένα πλοίο. Εχουμε αντιμετωπίσει 6-7 τέτοιες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης με τους πειρατές να προσπαθούν να προσεγγίσουν το πλοίο και οι φρουροί μας να προσπαθούν με προειδοποιητικές βολές να τους αποτρέψουν. Μιλάμε για πραγματικό πόλεμο…».
Σύμφωνα με στοιχεία των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακής ασφάλειας σε κανένα από τα πλοία που είχαν ένοπλους φρουρούς δεν σημειώθηκε πειρατεία.
Ωστόσο στα ελληνικά πλοία απαγορεύεται -επισήμως- επιβίβαση ενόπλων φρουρών. Έτσι λοιπόν σε αυτές τις περιπτώσεις στο πλοίο επιβιβάζονται «άοπλοι άνδρες» των υπηρεσιών ασφαλείας οι οποίοι αναλαμβάνουν την τοποθέτηση ενός συρματοπλέγματος και ηλεκτροφόρων καλωδίων αλλά και την προετοιμασία του πληρώματος για το ενδεχόμενο πειρατείας. Επιπλέον τα οχυρωματικά έργα του πλοίου συμπληρώνονται με την λειτουργία ενός καταφυγίου όπου μπορούν να κλεισθούν -σε περίπτωση πειρατείας- τα μέλη του πληρώματος, με προμήθειες για έναν περίπου μήνα! Τέλος, το σύστημα ασφαλείας του πλοίου περιλαμβάνει και την τοποθέτηση ομοιωμάτων ένοπλων φρουρών σαν… σκιάχτρα για πειρατές! (τὸ βῆμα)
Βέβαια θὰ ἀναρωτηθεῖτε γιὰ ποιὰν πειρατεία. Καὶ πολὺ καλὰ θὰ κάνετε. Ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ἄλλο θέμα. Ἡ οὐσία εἶναι στὴν στάσι καὶ τὴν τάσι. Θυμηθεῖτε τὶς διώξεις ποὺ ἔχουν ὑποστεῖ τὰ ΟΥΚ ἐν Ἑλλάδι, τὶς διακρίσεις ποὺ ἔχουν δεχθεῖ διεθνῶς καὶ τὴν σημερινὴ προτίμησι ποὺ τοὺς δείχνουν οἱ ἐταιρεῖες γιὰ τὶς τόσες τους ἱκανότητες.  Καὶ μετὰ ἀποφασίστε γιὰ τὸ ποιός ἀξίζει καὶ ποιός ὄχι.
Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply