Οἱ Ἀρτοτινοὶ διαμαρτύρονται γιὰ τὸν Ἀθανάσιον Διάκο.

Ἡ «μονδέρνα» ματιὰ τῆς καρακιτσαριωμένης Κιτσοπούλου, ποὺ ἄλλαξε τὰ φῶτα στὴν ἱστορία καὶ στὴν μνήμη τοῦ ἥρωος Ἀθανασίου Διάκου, εἶναι πρόβλημα δικό της. Ὄχι δικό μας.
Μπορεῖ θαυμάσια ἐτοῦτο τὸ σούργελο νὰ δίδῃ παραστάσεις στὴν αὐλὴ τοῦ σπιτιοῦ της, στὸν καθρέπτη της καὶ στὰ σαλόνια τῆς Ῥεπούση. (Διότι στὸ Ἐκάλη club θὰ φάῃ κράξιμο καὶ …συνωστισμό!!!)
Μποροῦν νὰ γελοιοποιοῦν ὅσο θέλουν τοὺς προγόνους τους βαρβάρους, τουρκοσπόρους, ἀνθέλληνες….
Μποροῦν νὰ αὐτογελοιοποιοῦνται ἐπίσης ὅσο θέλουν ὅταν πασχίζουν νὰ μᾶς κάνουν γνωστὰ τὰ τῶν ἀπόψεών τους.
Ἀλλὰ δὲν ἔχουν κανένα δικαίωμα νὰ ἐπιχειροῦν, μὲ δικά μας χρήματα, νὰ μᾶς ἐπιβάλουν τὶς ἀνωμαλίες ποὺ ἐπιθυμοῦν!

Οἱ ἀντιδράσεις ἀπὸ παντοῦ!
Ἄνθρωποι αὐτοὶ δὲν θὰ γίνουν. Ἐμεῖς μόνον πρέπει νὰ γινόμαστε καθημερινῶς καὶ καλλίτεροι!

Φιλονόη. 

Αντιδράσεις από την ιδιαίτερη πατρίδα του Αθανασίου Διάκου – Η Αρτοτίνα Φωκίδας ζητάει την άμεση καταστροφή του οπτικοακουστικού υλικού της παράστασης της κας. Κιτσοπούλου

Η Αρτοτίνα, με την ιδιότητά της ως του τόπου στον οποίο γεννήθηκε, ανδρώθηκε και μόνασε ο Αθανάσιος Διάκος, και στα πλαίσια της ιδιαίτερης ευαισθησίας που πάντοτε επιδεικνύει στις οποιεσδήποτε προσπάθειες τρίτων να παραχαράξουν την ιστορία και να καπηλευτούν το όνομα του Αρτοτινού Πρωτοήρωα Αθανασίου Διάκου, εκφράζει, διαμέσου του Συλλόγου Αρτοτινών «Ο Αθανάσιος Διάκος», την εντονότατη διαμαρτυρία της για την παράσταση της κας. Κιτσοπούλου με τίτλο «Αθανάσιος Διάκος – Η επιστροφή» που παίχτηκε τον περασμένο Ιούλιο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ο Σύλλογος Αρτοτινών, μεταξύ άλλων, απέστειλε επιστολή προς τον Αναπληρωτή Υπουργό Πολιτισμού κ. Κων/νο Τζαβάρα ζητώντας τόσο την άμεση καταστροφή του οπτικοακουστικού υλικού της παράστασης όσο και την έκδοση Δελτίου Τύπου με την οποία το Υπουργείο να εκφράζει την αποδοκιμασία του για τη συγκεκριμένη παράσταση.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής.

Αθήνα, 7 Σεπτεμβρίου 2012

Αρ. πρ.: 2075/07.09.12

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Ως εκπρόσωποι της Αρτοτίνας Φωκίδας, του τόπου στον οποίο γεννήθηκε, ανδρώθηκε και μόνασε ο Αθανάσιος Διάκος, εκφράζουμε δια της παρούσας την έντονη αγανάκτηση και τον αποτροπιασμό μας για το περιεχόμενο του έργου με τίτλο «Αθανάσιος Διάκος – Η Επιστροφή»το οποίο, όπως γνωρίζετε άλλωστε, έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από πολλούς κύκλους ευρέως φάσματος Πολιτιστικών και Πολιτικών απόψεων.

Η «πρωτοποριακή» συγγραφέας-σκηνοθέτης θεωρώντας ότι το όνομα του Αθανασίου Διάκου «πουλάει εμπορικά» και ενεργώντας προφανώς με ιδιοτελείς σκοπούς επέλεξε να εισάγει το όνομα του ευγενέστερου και αγνότερου Πρωτοήρωα του 1821 στο τίτλο της παράστασης παγιδεύοντας με αυτόν τον τρόπο μεγάλο μέρος του κοινού το οποίο άλλα περιμένει να δει και άλλα τελικά βλέπει.

Η επιλογή του επαγγέλματος του «σουβλατζή» για τον Αθανάσιο Διάκο σε συνειρμό με το πραγματικό ιστορικό γεγονός του ανασκολοπισμού του από τους Τούρκους προκαλεί και εξοργίζει το κάθε υγιώς σκεπτόμενο άτομο. Στοχεύει στο εύκολο, φτηνό «καλαμπούρι» μεταξύ των θεατών. Είναι επίσης προφανές ότι ο χαρακτηρισμός της παράστασης ως «Ακατάλληλη για Ανηλίκους» στην σχετική αφίσα τη στιγμή κατά την οποία ούτε η ιστορία του Διάκου ούτε και η παράδοση δικαιολογεί αυτόν τον χαρακτηρισμό έχει μοναδικό σκοπό να εξάψει τη φαντασία των υποψήφιων θεατών στοχεύοντας με αυτό τον τρόπο στις αυξημένες πωλήσεις εισιτηρίων.

Το περιεχόμενο του έργου – όπως αυτό περιληπτικά αναφέρθηκε στα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών- αποτελεί προϊόν νοσηρής φαντασίας. Η σκηνοθετική επιλογή της Ελληνικής σημαίας για την οποία ο Ήρωας έδωσε το αίμα του και θυσίασε την ίδια του τη ζωή καθώς και η ανύπαρκτη οικογένεια του Μοναχού Αθανασίου Διάκου ουδεμία έκπληξη πλέον προκαλεί. Φαίνεται ότι για τη συγκεκριμένη συγγραφέα τα πάντα επιτρέπονται στο βωμό της «τέχνης» – ακόμα και ο οφθαλμοφανής βιασμός της κοινής λογικής.

Όμως, αυτή η χυδαίου περιεχομένου παράσταση έχει χρηματοδοτηθεί από τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού με τον όρο μάλιστα να βιντεοσκοπηθεί για εκπαιδευτικούς λόγους. Εδώ πλέον ξεφεύγουμε από την αρρωστημένη φαντασία της συγγραφέως αφού κάποιοι, προφανώς κατά τεκμήριο αρμόδιοι, έκριναν ότι η εν λόγω παράσταση ήταν άξια χρηματοδότησης και εν συνεχεία εισήγαγαν αυτόν τον όρο στη προγραμματική σύμβαση.

Όμως, «αιδώς αργείοι». Εμείς, οι απλοί συμπατριώτες του Πρωτοήρωα του 1821 που δεν καταλαβαίνουμε από «υψηλή τέχνη», αρνούμαστε την παράδοση των «αγίων τοις κυσίν» για την ικανοποίηση των ευτελών απωθημένων του οποιουδήποτε καλλιτέχνη και αξιώνουμε την άμεση καταστροφή του μαγνητοσκοπημένου οπτικοακουστικού υλικού της παράστασης. Αξιώνουμε επίσης την άμεση δημοσίευση δελτίου τύπου με το οποίο το Υπουργείο σας θα αποδοκιμάζει την συγκεκριμένη παράσταση.

Είναι αρκετή η ζημιά που έχει προκληθεί με αφορμή τη συγκεκριμένη παράσταση και είναι το ελάχιστο που απαιτεί η Αρτοτίνα με την ιδιότητά της ως γενέθλιας γης του Ήρωα Αθανασίου Διάκου.

Με την βεβαιότητα ότι θα πράξετε τα δέοντα το ταχύτερο δυνατό, διατελούμε.

Μετά τιμής,

Ιωάννης Μαυραγάνης – Πρόεδρος Δ.Σ.

Γεώργιος Αθ. Βήλος – Αντιπρόεδρος Δ.Σ

πηγή

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

3 thoughts on “Οἱ Ἀρτοτινοὶ διαμαρτύρονται γιὰ τὸν Ἀθανάσιον Διάκο.

  1. Ετσι πρεπει ν’απανταμε σ’αυτα τα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ.[ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΓΙ’ΑΥΤΗΝ,ΟΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΗ Σ’ΕΝΑ ΚΑΛΗΤΕΧΝΙΚΟ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΕΝΕΚΕ!] Η καλυτερα στο Εκαλη club,που οι ανθρωποι δεν χαμπαριαζουν απο υψηλη τεχνη!

Leave a Reply