Κρήτη: Κατασκεύασαν αὐτοκίνητο ὑδρογόνου – ἀπαγορεύεται ἡ ἀξιοποίησίς του

Πρόκειται για ένα όχημα που θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή

Αυτοκίνητο υδρογόνου, έτοιμο να βγει στην αγορά, κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, ωστόσο η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει την εμπορική αξιοποίηση του εντός συνόρων!

O λόγος για το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής, που «γεννήθηκε» στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης από μια ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.

Κινείται με υδρογόνο και με εξαιρετικές επιδόσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού χρειάζεται ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα όχημα που…

 θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται όχι να εισάγεται!

Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους.

Το Eco Racer δεν εχει τίποτα να ζηλέψει από ανάλογα μοντέλα που αναπτύσσονται σε εργαστήρια και αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού, και επιβραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς με το 1ο βραβείο ασφάλειας και το 4ο εξοικονόμησης καύσιμου.

Αν το ζητούμενο στη χώρα μας είναι η ανάπτυξη, αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική παραγωγή αυτού του οχήματος.

Ακόμη και αν εμφανιστεί ενδιαφερόμενος επενδύτης δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Εco Racer στην Ελλάδα γιατί ο νόμος δεν το επιτρέπει!

«Ελπίζω η Ελλάδα να αλλάξει, να αλλάξουν οι νομοθεσίες να γίνει πιο ευέλικτη. Ιδέες όπως βλέπετε υπάρχουν και ελπίζουμε να υπάρξουν πρωτοβουλίες για να συνδεθεί η επιχειρηματικότητα με το Πολυτεχνείο» σχολίασε στο Eco News ο φοιτητής Παναγιώτης Μπάζιος.

Σημειώνεται ότι η ομάδα Eco Racer του Πολυτεχνείου της Κρήτης μετέχει φέτος στο TedxΑcademy συνεισφέροντας μαζί με αλλά δημιουργικά ανήσυχα και καινοτόμα και μυαλά από τους χώρους της επιστήμης του πνεύματος και των τεχνών στο όραμα για μια Ελλάδα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον που θα βρίσκεται στην πρωτοπορία και όχι στα μετόπισθεν..

τό βρῆκα ἐδῶ

 

 

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

One thought on “Κρήτη: Κατασκεύασαν αὐτοκίνητο ὑδρογόνου – ἀπαγορεύεται ἡ ἀξιοποίησίς του

  1. Πικρὰ ἱστορία Μινώταυρε διὰ τὴν χώραν ἡ ὁποία παρασάγγας προηγεῖται ὄλων τῶν ἄλλων εἰς τὴν τεχνολογίαν ὑδρογόου. Ἀλλὰ βλέπεις προκαλοῦμαι καὶ θὰ γίνω καὶ πάλι πικρόχολος. Ἐκείνους οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν μάχας διὰ τὴν ὑπόθεσιν αὐτὴν καὶ ἄλλας παρομοίας, ἐκείνους τοὺς ὁποίους ἐπίεζαν νὰ δημιουργηθῆ ἐπιτέλους κέντρον ἐγκρίσεως τύπου εἰς τὴν Ἑλλάδα, ἔ…. εὐτοὺς τοὺς ἐθέσαμε (προσωρινῶς ἐλπίζω) εἰς τὸ περιθώριον προφανῶς λόγω ραθυμίας ἤ μαλακίας κλπ., κλπ., κλπ. Πῶς γίνεται Ἕλληνες νὰ σχεδιάζουν αὐτοκίνητα εἰς τὴ ἀλλοδαπὴν (ἀπὸ τὸ μίνι κοῦπερ μέχρι τὸ Λέξους κ.ἄ.) καὶ τοῦτο εἰς τὴν πατρίδα των νὰ εἶναι ἀδύνατον;

Leave a Reply to ΝικόλαοςCancel reply