Ἄς αὐτοκτονήσουμε λοιπόν….

Διότι κάτι τέτοιο ἰσχυρίζονται ἀκόμη καὶ οἱ Τοῦρκοι ἱστορικοί, γιὰ ὅσους παρακολουθοῦν σειρὲς σὰν αὐτὴν μὲ τὸν Σουλεϊμάν. Κι ἐὰν τὸ πιστεύουν κι αὐτοί….
Τότε ἐδῶ, στὸ Ἑλλαδοκαφριστάν, ἤ ἔχουμε νὰ κάνουμε μὲ ἐγκληματίες ἤ μὲ ἀπολύτως ἠλιθίους!

Κι ἐπεὶ δὴ ἔνας Κυριακοῦ δὲν εἶναι ἠλίθιος, ἐὰν κρίνω ἀπὸ τὰ ἐκατομμύριά του, τότε νά ἀρχίσω νά σκέπτομαι μήπως πώς εἶναι ἐγκληματίας; 

Ἄν τὲ καλέ…
Τὴν δουλειά του κάνει…
Καὶ τὴν κάνει μὲ τέτοιον τρόπο, ὥς τὲ νὰ μὴν χάνῃ ἀπὸ πουθενά!

Φιλονόη.

ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Η ΣΕΙΡΑ «ΣΟΥΛΕΙΜΑΝ» ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟΥΡΚΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

«Το να παρακολουθείς την σειρά Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής είναι αυτοκτονία». Με αυτά τα χαρακτηριστικά λόγια, ο πολύ γνωστός Τούρκος ιστορικός και πρώην πρόεδρος του «Τουρκικού Ιδρύματος Ιστορίας», Yusuf Halaçoğlu, εξέφρασε στην τουρκική εφημερίδα, Habertürk, την άποψη του για την ιστορική διαστρέβλωση από το πασίγνωστο πλέον στην Ελλάδα τουρκικό σήριαλ.

Ο Halaçoğlu είναι ένας από τους πολλούς Τούρκους ιστορικούς που επέκριναν με σφοδρό τρόπο το σήριαλ, όπως και οι καθηγητές της ιστορίας σε τουρκικά πανεπιστήμια, Yavuz Bahadıroğlu και Erhan Afyoncu. Μάλιστα ο πιο σφοδρός στην κριτική του, Yusuf Halaçoğlu, τόνισε πως ήταν μεγάλο σκάνδαλο η διάθεση 500 χιλιάδων δολαρίων για την παραγωγή της 
σειράς, η οποία διαστρέφει σε προκλητικό βαθμό την ιστορική αλήθεια. Και πρώτα πρώτα, όπως τόνισε ο Τούρκος ιστορικός, τα …μοντελάκια που φορούν οι γυναίκες του χαρεμιού είναι του δεκάτου ενάτου αιώνα, ενώ η σειρά αναφέρετε στον δέκατο έκτο αιώνα. Οι γυναίκες τότε ούτε κατά διάνοια κυκλοφορούσαν μέσα στο χαρέμι με τέτοια… ντεκολτέ που ανάγουν σε σύγχρονη εποχή. Ακόμα και τα πυροτεχνήματα που εμφανίζονται για την γιορτή της γέννησης του διαδόχου του θρόνου, (του Μεχμέτ, πρωτότοκου γιου της σουλτάνας Χιουρέμ), είναι σοβαρό ιστορικό λάθος καθώς αυτά δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια την εποχή εκείνη. Αλλά η κριτική του πολύ γνωστού Τούρκου ιστορικού δεν σταματά εδώ. Όπως τονίζει, η εμφάνιση που είχε ο οθωμανικός στρατός, όπως αυτή προβλήθηκε στην τηλεοπτική σειρά στην μάχη του Μόχατς, είναι τελείως ανακριβής, ενώ ο σουλτάνος ποτέ δεν φορούσε άσπρο σαρίκι, κάτι που προσέβαλε τον θεσμό. Οι ενδυμασίες των στρατιωτών, τα σπαθιά και ο εξοπλισμός τους, είναι εξ ολόκληρου λάθος και μπερδεύονται οι τότε ιστορικές εποχές με μεταγενέστερες, κάτι που κάνει την σειρά γελοία, σύμφωνα με τον Τούρκο ιστορικό. Τα ιδία υποστήριξε και ο Yavuz Bahadıroğlu, ο οποίος τονίζει πως η σειρά αυτή κοροϊδεύει τους τηλεθεατές, (εδώ στην Ελλάδα οι τηλεθεατές έχουν εκστασιαστεί ), ενώ αναφέρει πως τα κανόνια του Σουλεϊμάν είναι πολύ μεταγενέστερης εποχής

Ενώ όμως εδώ στην Ελλάδα η προβολή της ανιστόρητης τουρκικής ιστορικής σειράς συνεχίζετε χωρίς καμία επίσημη αντίδραση, στην Βοσνία, η οποία σημειωτέον είναι και μουσουλμανική χώρα, τις έντονες αντιδράσεις για το ιστορικό περιεχόμενο της σειράς έχει προκαλέσει η προβολή της στο μεγαλύτερο κανάλι της χώρας. Ο πρόεδρος του «Ιδρύματος Ιστορικών Ερευνών της Βοσνίας», Sedat Beşliya, τόνισε πως η σειρά αυτή βρίθει ιστορικές ανακρίβειες και παραποιεί την ιστορία προσθέτοντας πως η «χαρεμοποίηση» της εποχής του Σουλεϊμάν του μεγαλοπρεπή, είναι ανιστόρητη. Παράλληλα ο πρόεδρος του «Ινστιτούτου Ανατολικών Σπουδών», καθηγητής Adnan Kadriç, ομολόγησε πως η σειρά αυτή είναι διαστρέβλωση και προσβολή όλης της βαλκανικής ιστορίας. Αλλά και από τους κινηματογραφικούς παράγοντες της Βοσνίας υπήρξε έντονη κριτική. Συγκεκριμένα, ο γνωστός Βόσνιος σκηνοθέτης του κινηματογράφου, Suleyman Kupusoviç, χαρακτήρισε την σειρά «χολιγουντιανή σαπουνόπερα», ενώ ομολόγησε πως άλλα περίμενε από τους δημιουργούς της σειράς και αφού απογοητεύτηκε από το πρώτο επεισόδιο, σταμάτησε να τη παρακολουθεί. Ανάλογες και ακόμα πιο έντονες αντιδράσεις, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Vatan, πριν ακόμα αρχίσει η προβολή της σειράς, σημειωθήκαν και στις χώρες Σερβία και Μαυροβούνιο από τοπικούς παράγοντες της τέχνης και της πολιτικής.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος.

πηγή

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply