Αὐγὰ καὶ χοληστερίνη.

Αὐγὰ καὶ χοληστερίνη.Τί εἶναι ἡ χοληστερίνη ἤ ἄλλως ἡ χοληστερόλη;
Ἡ χοληστερίνη εἶναι μία πρώτη ὕλη γιὰ ὁρμόνες, καθῶς ἐπίσης καὶ γιὰ τὴν παρασκευὴ τῆς βιταμίνης D,  ποὺ διόλου κακὴ ἤ καλὴ δὲν εἶναι! 
Ὑπάρχει στὸ σῶμα μας καὶ φροντίζει νὰ ἀποκαθιστᾷ ἰσορροπίες, ὅπως ἄλλως τὲ ὅλες οἱ ἄλλες οὐσίες. 
Χρησιμεύει ἰδίως στὶς κυτταρικὲς μεμβράνες ἀλλὰ ἐὰν δὲν γίνῃ σωστὴ πρόσδεσις ἀποβάλλεται μέσῳ τῆς χολῆς.  
Ὅταν τὸ σῶμα μας δὲν  μεταβολίζεται σωστὰ ἤ ὅταν ἡ διατροφή μας περιέχει πολλὰ κορεσμένα  λιπαρά, τότε οὐσιαστικῶς μεγάλο τμῆμα τῆς χοληστερίνης καταναλώνεται στὸ νὰ ἀποκαταστήσῃ τὶς ἀπαραίτητες γιὰ τὴν ἐπιβίωσιν τοῦ ὀργανισμοῦ συνθῆκες. 

Ἔχει ἐπιπτώσεις στήν ἄνοδον τῆς χοληστερίνης ἡ κατανάλωσις αὐγῶν; 
Οὐδόλως…
Ἀντιθέτως μάλλιστα βοηθᾶ τὸν ὀργανισμό σὲ πάρα πολλά.
Ἄλλα πρέπει νὰ προσέξουμε… Ὄχι τὰ ἀθῶα καὶ πολύτιμα αὐγουλάκια!

Φιλονόη.  

ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ: ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Ένα από τα πολλά παραδείγματα για το τι σύγχιση υπάρχει γύρω από τα διατροφικά θέματα είναι αυτό με τα αυγά:

– να τρώμε τον κρόκο ή να τον πετάμε;

– όντως ο κρόκος ανεβάζει επικίνδυνα τη χοληστερίνη ( ή χοληστερόλη κατά το επιστημονικότερο);

– πόσους κρόκους μπορούμε να φάμε;

Μεγάλες αλήθειες για τη μοναδική διατροφική αξία του κρόκου

Ο κρόκος του αυγού είναι μία από τις θρεπτικότερες τροφές που υπάρχουν στον πλανήτη:

– πλούσιος σε αντιοξειδωτικά,βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία.

– περιέχει πρωτεΐνη πολύ υψηλής βιολογικής αξίας.

– περιέχει λουτεΐνη για τα μάτια σας μόνο. Φάτε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη και ξεχάστε την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

– από τις πιο πλούσιες πηγές της υπερπολύτιμης και σπάνιας,αντιφλεγμονώδους χολίνης που το μυαλό σας χρειάζεται απεγνωσμένα. Το 90% παρουσιάζει έλλειψη του υπερπολύτιμου αυτού συστατικού.

– τα λιπίδια του κρόκου βελτιώνουν το προφίλ της χοληστερίνης αυξάνοντας το μέγεθος των σωματιδίων της και κάνοντας δυσκολότερη έτσι τη δημιουργία της αθηρωματικής πλάκας.

Σύμφωνα δε με πρόσφατες μελέτες δείχνουν επίσης ισχυρήαντιθρομβωτική συμπεριφορά.

– ο κρόκος περιέχει πάνω από το 90%  του ασβεστίου,σιδήρου,φωσφόρου,ψευδαργύρου,φολικού και παντοθενικού οξέος,θειαμίνης,Β6 και Β12 που περιέχονται στο αυγό!!

Είπατε τίποτα;

Kαι αυτό το θαύμα της φύσης το πετάμε για να φάμε μόνο τον πολύ φτωχό συγγενή του(το ασπράδι);

Nαι αν είμαστε τόσο άσχετοι ώστε να διαπράξουμε ένα τόσο ειδεχθές διατροφικό έγκλημα.

 

ΑΥΓΑ ΚΑΙ ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ: ΑΣΠΡΑΔΙ,ΚΡΟΚΟΣ Ή ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ;

Δεκάδες εμπεριστατωμένες μελέτες έχουν καταλήξει στο ότι  η κατανάλωση έως δύο ολόκληρων αυγών ημερησίως από έναν υγιή ενήλικα στα πλαίσια μιας κανονικής σε λιπαρά δίαιτας δεν επηρεάζουν δυσμενώς τα επίπεδα της χοληστερίνης του.

Άλλωστε η διαιτητική χοληστερίνη δεν επηρεάζει ιδιαίτερα τα επίπεδα της χοληστερίνης πλάσματος μιας κι η περισσότερη χοληστερίνη του οργανισμού παράγεται από το συκώτι.

Παρεμπιπτόντως η χοληστερίνη είναι απαραίτητη για τον οργανισμό και μόνον οι μεγάλες ποσότητες την κάνουν δυνητικά επικίνδυνη.

Από διαιτητική άποψη τα κορεσμένα και τα τρανς λιπαρά είναι που συμβάλλουν  κυρίως στην αύξηση της χοληστερόλης του πλάσματος και  όχι τόσο η χοληστερίνη των τροφών αυτή καθαυτή.

Τόσο η ύπαρξη της λεκιθίνης στον κρόκο όσο και η εξαιρετική σχέση των ακόρεστων προς τα κορεσμένα λιπαρά του κρατούν τη συμβολή του αυγού στην άνοδο της χοληστερίνης πλάσματος σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Προσωπικά προτιμώ τα αυγά ω3 από τα οποία τρώω κάθε μέρα δύο ολόκληρα. Η κακή χοληστερίνη μου είναι πολύ χαμηλή και αντίθετα έχω πολύ υψηλή καλή χοληστερίνη.

Τρώω τα αυγά πάντα το πρωί γιατί μου δίνουν μία αίσθηση κορεσμού και με βοηθούν να τρώω λιγότερο στο υπόλοιπο της μέρας, τα συνδυάζω δε συνήθως με φυτικές ίνες γιατί έχουν την ιδιότητα να δεσμεύουν και να αποβάλλουν τη διαιτητική χοληστερόλη .

Ναι λοιπόν στα αυγά και αν μπορείτε να τρώτε φρέσκα αυγά ποιότητας και όχι τα πιο φθηνά,βιομηχανοποιημένα.

Να είστε υγιείς,αισιόδοξοι και πάντα με ένα χαμόγελο!

Χρήστος Στρογγύλης
Φίλος και συνοδοιπόρος σας

(Visited 73 times, 1 visits today)




Leave a Reply