Οἱ ἀκάματοι ἐργάτες τοῦ Αἰγαίου: Ὥρα 01:45 – Ἄγιος Εὔστράτιος.

Πόσο διαφορετικά πράγματα μπορείς να αντιληφθείς και να νιώσεις κάνοντας το ίδιο ταξίδι αλλά από την ανάποδη πλευρά. Εντοπίζεις άλλες πλευρές και νοήματα από την πρώτη φορά που το έκανες και τα είχες καταγράψει με την αίσθηση πως έχεις εξαντλήσει το θέμα. Ίσως γιατί οι συνθήκες του ταξιδιού είναι διαφορετικές.

του Στρατή Μαζίδη

Ο Τάξμαν δεμένος στο λιμάνι της Καβάλας. Ο βάπορας ξεκουράζεται λίγο αν και δε λέει να σταματήσει το κάπνισμα. Συνεχίζει νευρικός να βγάζει καπνούς.

Το πλήρωμα είναι ζήτημα αν πρόλαβε μετά την εκφόρτωση να ξεκουραστεί ένα μισάωρο. Προμήθειες, φρέσκα και τα αυτοκίνητα που άρχισαν να συγκεντρώνονται.

Ο Τάξμαν όμως, το γερό αυτό γερμανικό σκαρί, θα βυράρει την άγκυρα στην ώρα του για να κατευθυνθεί προς τη Λήμνο. Την ώρα που αρχίζει να στρίβει φουμάρει περισσότερο.

Η Καβάλα, το Μόντε Κάρλο της Μακεδονίας γεμίζει το οπτικό μας πεδίο. Η παλιά πόλη, το υδραγωγείο και η καινούρια πόλη σχηματίζουν μια όμορφη εικόνα. Μια αποχαιρετιστήρια καρτ ποστάλ… Αλλά και ένα “θα σας περιμένω”…

Καθώς ο Ταξιάρχης προχωρά κατεβαίνοντας το Αιγαίο αγναντεύεις την όμορφη Θάσο. Ο ήλιος έχει αρχίσει ήδη την καθοδική του πορεία. Λίγη ώρα αργότερα βρίσκεσαι σε ένα εξαιρετικό σημείο.Προσπαθείς να παγώσεις το χρόνο αλλά είναι ακατόρθωτο!

Πίσω σου η Θάσος και (ένα 2ωρο – 3ωρο δρόμο με το μάτι) πιο κάτω αρχίζει να κάνει την εμφάνισή της η Λήμνος. Αριστερά σου βόρεια η Σαμοθράκη και λίγο πιο κάτω η Ιμβρος. Πιο μουντή, πιο γκρίζα, πιο μυστηριώδης. Όχι μόνο γιατί είναι μακριά αλλά γιατί την εγκαταλείψαμε. Στα δεξιά το περιβόλι της Παναγίας, ψηλό και επιβλητικό με ένα πορτοκαλί ουρανό καθώς ο ήλιος αρχίζει να κατεβαίνει και να τρέχει γρήγορα στο καθολικό κάποιας Μονής για τον Εσπερινό.

Οι φωτογραφικές μηχανές, τα κινητά, οι κάμερες μα κυρίως τα μάτια των ταξιδιωτών δουλεύουν στο φουλ. Καμιά στιγμή δεν πρέπει να ξεφύγει. Κανένα στιγμιότυπο να μη μας διαφύγει. Θα αξιωθούμε άραγε να ξαναβρεθούμε στο σημείο; Κι αν ναι, αυτή η μοναδικότητα δε χάνει την αξία της.

Κι ενώ βραδιάζει η θάλασσα αρχίζει να κουνά ελαφρά το πλοίο. Τα φουγάρα όμως συνεχίζουν το κάπνισμα.

Η στολισμένη και κοσμοπολίτικη Μύρινα θα μας υποδεχθεί. Το λιμάνι δύσκολο και οι χειρισμοί απαιτητικοί. Ο Τάξμαν και το ικανό του πλήρωμα θα εκμεταλλευθούν και το παραμικρό περιθώριο για τη μανούβρα και το δέσιμο. Αργά, προσεκτικά και σίγουρα! Η άγκυρα σκάει στο νερό και σταδιακά λασκάρει περισσότερο. Το “γκουπ” του καταπέλτη στην προβλήτα ακούγεται και τώρα αρχίζει το ράλλυ!

Σε 90 λεπτά πρέπει να έχει αδειάσει το πλοίο αφού οι περισσότεροι έχουν προορισμό τη Λήμνο και να ξαναγεμίσει καθώς οι Αθηναίοι και όχι μόνο επιστρέφουν στο Λαύριο. Απίστευτο κι όμως αληθινό. Ο 38αρης Τάξμαν στις 24:00 ακριβώς είναι έτοιμος να βάλει πλώρη για Αη-Στράτη.

Ο άνεμος δυναμώνει. Ο ορίζοντας είναι κατάμαυρος. Αυτή τη φορά δεν έχει πανσέληνο όπως στο ανέβασμα ούτε μπουνάτσα. Οι ρομαντικοί δε θέλουν να κοιμηθούν. Σεργιανίζουν σε ότι ελεύθερο χώρο βρουν. Τι κι αν δε βλέπεις; Είσαι στην καρδιά του Αιγαίου, της Ελλάδας. Μυρίζεις την Ελλάδα. Αισθάνεσαι την Ελλάδα και ας μη τη βλέπεις. Μακριά από όλους αυτούς που τη μισούν και την πληγώνουν.

Μέσα στο σκοτάδι δεν καταλαβαίνεις που είσαι. Κοιτάς μόνο την ώρα και υπολογίζεις.

Ώρα 01:45, ο Ταξιάρχης κοβεί και μετά από λίγο αρχίζει μια μανούβρα σχεδόν πάνω στη ρότα του. Ναι! Φτάσαμε στον Αη Στράτη. Δε γνωρίζω γιατί αλλά περίμενα τόσο αυτή τη στιγμή. Να δω την ακριτική Ελλάδα, γιατί ακρίτες ζουν στο νησί αυτό, τον κόσμο που βλέπει το πλοίο. Ο άνεμος έχει δυναμώσει και ο Τάξμαν ρίχνει καταπέλτη δίχως καν άγκυρα. Πιο πολύ φέρνει σε slow down παρά σε προσέγγιση. Αυτή τη φορά σε σχέση με το ανέβασμα κατάφερε να καθίσει 10 λεπτά γιατί κάποιοι μπήκαν και ορισμένοι κατέβηκαν.

Το νησί κοιμάται. Τα γραφικά σπιτάκια είναι κλειστά και μόνο μια καφετέρια δείχνει να έχει ζωή. Λίγο πιο πέρα η εκκλησιά με το καμπαναριό της. Οι ελληνικές σημαίες στο νησί και τα καραβάκια ανεμίζουν γρήγορα. Οι στιγμές είναι σπάνιες, είναι μοναδικές, είναι ιδιαίτερες αλλά για να τις νιώσεις πρέπει να είσαι καραβολάτρης.

Λίγο πιο πέρα κάποιοι παντογνώστες συζητούν και κοροϊδεύουν το πλοίο. “Είναι το πιο αργό” λένε. Τι να τους εξηγήσεις ότι έχουν υπολογιστεί τα δρομολόγια, οι χρόνοι προσέγγισης και η οικονομικότερη ταχύτητα… Κουραστικές λεπτομέρειες… Το μόνο που λες είναι τι κρίμα να μην μπορούν να αδράξουν τις στιγμές αυτές… Να μη τις ζουν αλλά από την άλλη καταλαβαίνεις πως για κάποιος το πλοίο είναι αναγκαίο κακό και πως μόνο ένας καραβολάτρης θα δει και το ψεγάδι ακόμη ως ένα ξεχωριστό σημείο.

Ο Τάξμαν φεύγει και πλέον θα κινηθεί μόνος μέσα στη νύχτα για το Λαύριο με μια όχι και τόσο ήρεμη θάλασσα. Αλλά δε φοβάται. Το Αιγαίο το έχει πιει με το κουτάλι χρόνια τώρα και γνώριζει το κάθε του σημείο.

Το έντονο κούνημα έρχεται σα νανούρισμα να σε αποκοιμίσει σε ένα ταξίδι που δε θες με τίποτε να τελειώσει.

Το φως της ημέρας θα βρει τη θάλασσα άσπρη και αγριεμένη. Λίγο πιο κάτω ένας παλιός φίλος, τον γνωρίσαμε ως Χρυσή Αμμος, Κύθνος και πλέον ως Μακεδών να πορεύεται κόντρα στο κύμα και να περνά τη μύτη της Μακρονήσου με προορισμό τη Τζια. Άλλος ακάματος εργάτης αυτός. Τις Κυκλάδες τις ξέρει καλά αλλά κι αυτές τον αγάπησαν όσα χρώματα, ονόματα και σινιάλα να άλλαξε.

Οι δύο φίλοι συναντιώνται βιαστικά και συνεχίζουν το δρόμο τους.

Λίγο αργότερα ο Ταξιάρχης θα μπει στο Λαύριο. Απροβλημάτιστη μανούβρα και ρεμέτζο. Ο Τάξμαν θα ξεκουραστεί λίγες ώρες για να αναχώρησει πάλι το βράδυ.

Βγαίνοντας από το πλοίο θα κατευθυνθώ λίγο στην άκρη. Να απολαύσω αυτό το αρχοντοβάπορο που πράγματι ο Ταξιάρχης το προστατεύει κάθε ώρα και στιγμή. Άλλωστε οι ναυτικοί λόγω των δυσκολιών πάντα αγαπούσαν το Θεό και τους αγίους Του τιμώντας τα πλοία με τα ονόματά τους.

Με τη μπουρού της φαντασίας μου θα του κορνάρω αρκετές φορές. Θα τον ευχαριστήσω που με ταξίδεψε με ασφάλεια. Θα του ευχηθώ καλή συνέχεια αλλά αντίο δε θα του πω. Θα του κλείσω το μάτι με την υπόσχεση ότι θα τα ξαναπούμε!

Να σεργιανίσουμε ξανά μαζί την Ελλάδα! Να ακούσουμε την καρδιά της και να νιώσουμε τον ξεχωριστό αέρα της!

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΔΩhttp://freepen.gr/?p=7456

(Visited 34 times, 1 visits today)




Leave a Reply