Ἀσύγκριτη Ἑλληνικὴ μίζα… Φάκελος «Ἐγνατία Ὁδός».

Έχετε προσπαθήσει να παρατηρήσετε πόσα χρήματα μετατράπηκαν σε μίζα όσο η Ελλάδα «μοίραζε» σε κάθε σύγχρονο μεγαλοεπιχειρηματία. Θα σας βοηθήσουμε. Ξεκινώντας με την Εγνατία Οδό, ένα σύγχρονο δημιούργημα – πρόσκληση για φιέστα πάνω στο σώμα του φορολογούμενου.Ἀσύγκριτη Ἑλληνικὴ μίζα... Φάκελος «Ἐγνατία Ὁδός».1


Εν αρχή ην η μίζα… 

Μια απλή βόλτα με αυτοκίνητο αρκεί για να διαπιστώσουμε πως σε πολλές από τις σήραγγες προστέθηκε χώμα αργότερα, για να αποδειχθεί η αναγκαιότητά τους και συνεπώς, η χρέωσή τους στην Ελλάδα και την Ευρώπη! 
Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι ορατά τα έργα σταθεροποίησης του εδάφους ώστε να μην χρειαστεί η κατασκευή σήραγγας! Εννοείται, καθώς λεφτά υπήρχαν, πως εγκρίθηκε η διάνοιξη σηράγγων ή η δημιουργία απλών «καπέλων» στην Εγνατία, με την προσθήκη… του δικαιολογητικού χώματος.Ἀσύγκριτη Ἑλληνικὴ μίζα... Φάκελος «Ἐγνατία Ὁδός».2

 

Επίσης, διακρίνονται σημεία, στα οποία προτιμήθηκε η κατασκευή σήραγγας αντί για το κλασσικό «φάγωμα» του εδάφους, ενώ το ύψωμα που τρυπάται δεν ξεπερνά σε ύψος τα 20 μέτρα!Ἀσύγκριτη Ἑλληνικὴ μίζα... Φάκελος «Ἐγνατία Ὁδός».3

 

Ας επισκεφτούμε τον διαδικτυακό χώρο του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (και Υπεράσπισης του Έλληνα από το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και διάσωσης των φωλιών της Καρέτα – Καρέτα στην δυτική Ζάκυνθο) www.minenv.gr. Το site τους είναι τόσο γελοίο όσο και το όνομα του Υπουργείου. Αλλά παραμένει ενεργό, αντίθετα με το site της Εγνατίας Οδού, www.egnatia.gr, που παρέμενε για μεγάλο διάστημα ανενεργό, καθώς κανείς δεν πήρε τη σωστή μίζα για τη συντήρηση του ιστοτόπου. Μην ανησυχείτε, τα διόδια λειτουργούσαν κανονικά όλο αυτό το διάστημα…  

 Ἀσύγκριτη Ἑλληνικὴ μίζα... Φάκελος «Ἐγνατία Ὁδός».4

Ας προσέξουμε τις λεπτομέρειες κατασκευής του έργου:
«ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ 196 μεγάλες και πολλές μικρές διπλές γέφυρες, συνολικού μήκους 80 χλμ. περίπου, 69 μεγάλες και μικρές δίδυμες σήραγγες, συνολικού μήκους 90 χλμ. περίπου, 50 κόμβοι σύνδεσης με οδικό δίκτυο, 350 άνω και κάτω διαβάσεις εισόδου – εξόδου, 720 χλμ. οδοί εξυπηρέτησης.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ 4,4 δις ευρώ (1,5 τρις δρχ).
ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Β’ και Γ’ Κ.Π.Σ. 3,4 δις ευρώ (1,15 τρις δρχ)
συμμετοχή Ευρωπαϊκής Ένωσης 50% 
Εθνική συμμετοχή 50%
ΔΑΝΕΙΟΔΟΤΗΣΗ Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων1,6 δις ευρώ (535 δις δρχ)Ἀσύγκριτη Ἑλληνικὴ μίζα... Φάκελος «Ἐγνατία Ὁδός».5

 

Αυτή τη δανειοδότηση ξεχρεώνουμε ακόμα για έργα που περιλαμβάνουν στο σώμα τους αχρείαστες κατασκευές, δώρα προς την εκάστοτε κατασκευαστική εταιρεία (το όνομα της οποίας δεν κρίνει αναγκαίες τις μαντικές ικανότητες). 
 
Όλοι ακούσατε το κλισέ «πάνε οι εποχές των παχιών αγελάδων». Ξέρετε είναι απαραίτητο. Ίσως η πιο περιγραφική έκφραση των τελευταίων ετών. Οι εποχές που άρμεγαν τον Έλληνα φορολογούμενο σαν παχιά αγελάδα.

ΠΗΓΗ

(Visited 16 times, 1 visits today)




Leave a Reply