«Πῶς μπορεῖ νά ἐξοντωθῇ ἕνας λαός»

Δυόμιση χιλιάδες χρόνια μετά που ο Αριστοτέλης έγραψε τα «Πολιτικά» αποδείχθηκε όχι μόνο επίκαιρος και σοφός αλλά φάνηκε να ήξερε τον σχεδιασμό όσων ήθελαν να εξοντώσουν το λαό ο οποίος είναι ο ίδιος από τότε μέχρι σήμερα.

Αλλά και ο Πλάτωνας είχε σκιαγραφήσει πλήρως το αποτέλεσμα όσων ήταν άβουλοι και αμέτοχοι στα κοινά με αποτέλεσμα να φέρνουν πάνω από τα κεφάλια τους επικίνδυνους και καταστροφικούς κυβερνήτες. Το ίδιο όμως φαίνεται να συμβαίνει μέχρι και σήμερα.

Διαβάστε στο παρακάτω απόσπασμα την σημασία των λόγων τους:

«Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος και αφ ετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές.

Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά.»

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αλλά και ο Πλάτωνας είχε γράψει για τον λαό:

«Κάθε λαός είναι άξιος των ανθρώπων που τον κυβερνούν . Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι. Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους .»
Πλάτωνας 427-347 π.Χ

πηγή

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

3 thoughts on “«Πῶς μπορεῖ νά ἐξοντωθῇ ἕνας λαός»

  1. Ἐν πρώτοις, Μινώταυρε, δὲν ὑπάρχει Πλάτωνας ἀλλὰ Πλάτων. Δευτερευόντως παρατίθενται δύο ἀποσπάσματα,ἀπὸ ἔργα τοῦ Πλάτωνος καὶ τοῦ Ἀριστοτέλους χωρὶς ὅμως τὸ πρωτότυπον καὶ χωρὶς ἀναφορὰν κεφαλαίου καὶ ἐδαφίου. Δὲν ἐξετάζω ἐὰν ἡ ἀπόδοσις τῶν καιμένων αὐτῶν εἶναι σωστὴ ἤ ὄχι ἀλλὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἐκτὸς τοῦ ὅτι ἡ ἀναγραφὴ τοῦ πρωτοτύπου εἶναι ἀναγκαῖα ἡ παράλειψις ἀναφορᾶς κεφαλαίου καὶ ἐδαφίου στερρεῖ ἀπὸ τὸν ἀναγνώστην τὴν δυνατότητα νὰ ἀνατρέξῃ εἰς τὰ κείμενα καὶ νὰ πληροφορῆθῆ ὁλόκληρον τὸ περιεχόμενον τῶν κεφαλείων εἰς τὰ ὁποῖα ἀνάγονται αἱ ἀναφερθεῖσαι προτάσεις.

Leave a Reply