Οἱ θεμελειώδεις νόμοι τῆς ἀνθρωπίνου βλακείας.



α. Πάντα καὶ ἀναπόφευκτα ὁ καθένας ἀπὸ μᾶς ὑποτιμᾶ τὸν ἀριθμὸ τῶν ἠλἰθιων ἀτόμων ποὺ κυκλοφοροῦν.
       β. Ἡ πιθανότητα νὰ εἶναι ἕνα συγκεκριμένο πρόσωπο ἠλίθιο εἶναι ἀνεξάρτητη ἀπὸ ὁποιοδήποτε ἄλλο χαρακτηριστικὸ τοῦ ἴδιου προσώπου.
       γ. Ἕνα ἠλίθιο ἄτομο εἶναι ἕνα πρόσωπο ποὺ προκαλεῖ ζημιὰ σὲ ἕνα ἄλλο πρόσωπο ἤ ὁμάδα προσώπων χωρὶς ταυτόχρονα νὰ ἐξασφαλίζει κάποιο πλεονέκτημα γιὰ τὸ ἴδιο· πολλὲς φορὲς μάλιστα, τὸ ἴδιο ὑφίσταται μιὰν ἀπώλεια.
       δ. Τὰ μὴ ἠλίθια ἄτομα ὑποτιμοῦν πάντα τὴ βλαπτικὴ ἐνέργεια τῶν ἠλιθίων ἀτόμων. Ἰδίως οἱ μὴ ἠλίθιοι ξεχνοῦν διαρκῶς ὅτι σὲ ὁποιαδήποτε στιγμὴ καὶ τόπο καὶ σὲ ὁποιαδήποτε περίσταση ἤ συναναστροφὴ καὶ / ἤ ὁ συγχρωτισμὸς μὲ ἠλίθια ἄτομα ἀποδεικνύεται ἀσφαλῶς ἕνα σοβαρότατο σφάλμα.
       ε. Τὸ ἠλίθιο ἄτομο εἶναι ὁ πιὸ ἐπικίνδυνος τύπος ἀνθρώπου ποὺ ὑπάρχει.
(Ὁ βλάκας εἶναι πιὸ ἐπικίνδυνος ἀπὸ τὸν κακοποιό).
Carlo M. Cipolla. Πρωτότυπος τίτλος “ Allegro ma non Troppo”
Carlo M. Cipolla «Δοκίμιο περὶ ἀνθρώπινης βλακείας

ΟΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΒΛΑΚΕΙΑΣ by Παναγιώτης Παναγιώτου

[Ἡ σημαντικὴ ἐργασία τοῦ Εὐάγγελου Λεμπέση: «Ἡ Κοινωνικὴ Σημασία τῶν Βλακῶν ἐν τῷ Συγχρόνῳ Βίῳ»].

http://users.uoa.gr/~nektar/arts/prose/evangelos_lempesis_idiots.htm

τί ἐστί οὐσία

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply