Καί ποῦ ὁδηγοῦν αὐτές οἱ ῥάγες;

Καί ποῦ ὁδηγοῦν αὐτές οἱ ῥάγες;
Πολὺ θὰ ἤθελα νὰ μάθαινα τὸ ποῦ φθάνουν καταληκτικῶς, καθὼς ἐπίσης καὶ τὸ ἀπὸ ποῦ ξεκινοῦν, μὰ κυρίως, φυσικά, τὸ ποία ἦταν ἡ χρήσις των. Ποιά ὀχήματα καί τί εἴδους ἐκινοῦντο ἐπί αὐτῶν τῶν ῥαγῶν;

Ὅμως σιγὰ σιγά…

Ὑπάρχουν ἀμέτρητα ζητήματα ποὺ δὲν γνωρίζουμε καὶ δὲν θὰ μπορέσουμε νὰ τὰ μάθουμε μὲ τὸν γνωστὸ δρόμο…
Στὴν ὥρα τους ὅλα… Νὰ εἴμαστε ἕτοιμοι!
Νὰ τὰ κατανοήσουμε καὶ νὰ τὰ χωνεύσουμε.
Ἀλλοιῶς θὰ εἶναι ἄχρηστα ὅλα!

Φιλονόη. 

Ἄγνωστα στοιχεία τοῦ Μινωϊκοῦ Πολιτισμοῦ, πρὶν νὰ γίνῃ ἡ ἔκρηξις τοῦ ἡφαιστείου τῆς Σαντορίνης.
Ὁ Μινωϊκὸς Πολιτισμὸς ὑπῆρχε στὸν πλανήτη μας περίπου 15.000 χρόνια πρίν. Ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς πολὺ ἀνεπτυγμένους κι ἐξελιγμένους πολιτισμούς.Ὑπῆρχαν μαγευτικὲς πόλεις, μὲ μεγάλους δρόμους, πολυσύχναστα λιμάνια, ἐμπορικὲς ὁδούς. Πολλὲς ἀπὸ τὶς σημαντικότερες πόλεις τῆς ἐποχῆς (διακόσιες περίπου) ἔχουν χαθεῖ γιὰ πάντα.

Οἱ ἐρευνητὲς λὲν ὅτι κατὰ τὴν διάρκεια αὐτὴν (περίπου 15.000 χρόνια πρίν), ἡ Μεσόγειος ἦταν μία εὔφορος κοιλάδα κι ὄχι μία θάλασσα, ὅπως εἶναι σήμερα. Ὁ Νεῖλος ποὺ ἐρχόταν ἀπὸ τὴν Ἀφρική, ὀνομάζετο τότε Ποταμὸς Στῦξ (Styx).
Ὡστόσο ὁ Νεῖλος εἶχε μίαν διαφορετικὴ πορεία τότε. Ἂν τί νὰ χάνεται στὴν Μεσόγειο Θάλασσα, κοντὰ στὸ Δέλτα τοῦ Νείλου, στὴν Βόρειο Αἴγυπτο, ὁ Νεῖλος συνέχιζε σὲ μίαν κοιλάδα κι ἔφθανε στὸ Γιβλαρτάρ. Αὐτὰ ἡ τεραστία κοιλάδα ἦταν ἡ (σημερινὴ) Μεσόγειος Θάλασσα, ποὺ τότε ἦταν μία εὔφορος γῆ.
Ὑπῆρξε μία κατακλυσμικὴ ἀλλαγὴ στὸν Ἀτλανικό. Αὐτὴ προεκάλεσε τεράστιες ἀνακατατάξεις μὲ ἀποτέλεσμα τὸ ποτάμι νὰ ἀλλάξῃ πορεία καὶ ἡ λεκάνη τῆς Μεσογείου νὰ πλημμυρίσῃ.

Ἡ ἀναταραχὴ τοῦ νεροῦ κατέστρεψε τὶς μεγάλες πόλεις τοῦ Μινωϊκοῦ Πολιτισμοῦ. Οἱ ἄνθρωποι ἔπρεπε νὰ μετακομίσουν σὲ ὑψηλότερα σημεία. Ὑπάρχουν πολλὰ παράξενα μεγαλιθικὰ ὑπολείμματα ποὺ ἀνευρέθησαν σὲ ὅλην τὴν Μεσόγειο, τὰ ὁποία κι ἐνισχύουν αὐτὴν τὴν θεωρία. Οἱ ἀρχαιολόγοι πιστεύουν ὅτι ὑπάρχουν περισσότερες ἀπὸ διακόσιες (200) πόλεις, ποὺ ἔχουν χαθεῖ, στὴν Μεσόγειο Θάλασσα. Τὰ Μινωϊκὰ καὶ Μυκηναϊκὰ εὑρήματα στὴν Κρήτη ἔχουν χαρακτηρισθῆ ὡς ἀπομεινάρια τοῦ Μινωϊκοῦ Πολιτισμοῦ μετὰ τὸν κατακλυσμό.

Ἕνα πολὺ μεγάλο μυστήριο εἶναι καὶ οἱ γραμμὲς αὐτὲς ποὺ εὑρίσκονται στὴν Μάλτα καὶ ποὺ εἶναι ἀκριβῶς ὅπως οἱ σημερινὲς σιδηροδρομικὲς γραμμές, μὲ τὴν διαφορὰ πὼς αὐτὲς ἐσκαρφάλωναν σὲ βουνὸ ἀλλὰ καὶ ἐβυθίζοντο σὲ νερό. Εἶναι ἕνα μυστήριο ἀνεξήγητο.
Πῶς ἐκινοῦντο αὐτά τά «ὀχήματα» ἐπάνω σέ αὐτές τί ῥάγες; Δεῖτε παραπάνω τὶς γραμμές, λὲς καὶ εἶναι …κατάλοιπο ἀπὸ σημερινὲς γραμμὲς τρᾶμ ἢ τραίνου. Ἐὰν εὑρεθοῦν, μετὰ ἀπὸ χιλιάδες χρόνια, αὐτὲς οἱ σύγχρονες ῥάγες τῶν γρᾶμ ἢ τῶν τραίνων, ἔτσι ἀκριβῶς θὰ εἶναι, γιατί ὁ σίδηρος θὰ ἔχη ὀξειδωθῆ κι κονιορτοποιηθεῖ.
Γιατί λοιπόν ὑπάρχουν αὐτές οἱ αὐλακιές; Σέ τί ἐχρησίμευαν καί, μάλιστα, γιατί εἶναι συνεχόμενες καί σέ βουνά ἀλλά καί μέσα στήν θάλασσα;

περιοδικὸν ἀναζήτησις

 πρώτη δημοσίευσις 28 Σεπτεμβρίου 2012

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply