Μείωσις τοῦ Φ.Π.Α. πιλοτικά ἀπό 1η Αὐγούστου

χώρος ἑστιάσεως
Πέρασε τό καλοκαίρι καί αὐτοί ἀκόμα πειραματίζονται! Νά δοῦμε τί θά εἴσπράξουν τόν χειμῶνα πού ὑποτίθεται ὅτι ἔχουν λιγότερη κίνησι οἱ χῶροι ἑστιάσεως.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι θέμα ημερών ή ακόμα και ωρών η θετική απάντηση στο αίτημα της Αθήνας για μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες, από το 23% στο 13%. Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν, όμως, ότι η πρώτη μείωση φορολογικών συντελεστών από την υπογραφή του Μνημονίου, πρέπει να αξιοποιηθεί με προσοχή, καθώς μπορεί να αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι εν όψει των κρίσιμων διαπραγματεύσεων με τη Τρόικα το Σεπτέμβριο, αφού εάν αποδειχθούμε αναξιόπιστοι τότε την επόμενη μείωση συντελεστών θα τη δούμε με το… κιάλι.
 
Αν όλα πάνε καλά ο μειωμένος συντελεστής 13% θα εφαρμοστεί από τη 1η Αυγούστου και πιλοτικά για ένα 4μηνο και σε αυτό το χρονικό διάστημα θα παρακολουθείται η απόδοση του μέτρου μήνα με το μήνα. Η… μονιμοποίηση του μειωμένου συντελεστή θα εξαρτηθεί κατ’ αρχήν από το εάν θα περάσει η μείωση στις τελικές τιμές και είναι ενδεικτικό ότι στο πρώτο διάστημα τουλάχιστον, θα υπάρχει διπλή αναγραφή τιμών, δηλαδή η τιμή προ και μετά τη μείωση του ΦΠΑ. Η επιτυχία του μέτρου θα εξαρτηθεί όμως και από το εάν θα περιοριστεί η φοροδιαφυγή στο κλάδο, η οποία στις τουριστικές περιοχές άγγιξε το 80%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ελέγχων του ΣΔΟΕ, τα οποία βέβαια είναι γνωστά στους ελεγκτές της Τρόικας.
 
Με βάση την έρευνα που έχει κάνει το ΓΛΚ για την απόδοση του μέτρου της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση, προέκυψε ότι το δημοσιονομικό όφελος ήταν μόλις 160 εκατ. ευρώ έναντι προσδοκιών για τουλάχιστον 800 εκατ. ευρώ, ενώ από την άλλη πλευρά επιβάρυνε ακόμα περισσότερο το κλίμα στην οικονομία, διογκώνοντας το “κύμα” των λουκέτων στο κλάδο της εστίασης και όχι μόνο.
 
Αυτό ήταν το βασικό επιχείρημα της ελληνικής πλευράς κατά τις διαπραγματεύσεις με τη Τρόικα, η οποία εξακολουθεί να έχει επιφυλάξεις για το κατά πόσο η μείωση του συντελεστή θα φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, δηλαδή μείωση τιμών, αύξηση της κατανάλωσης, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού προϊόντος και τελικά αύξηση των φορολογικών εσόδων. (πηγή)
(Visited 11 times, 1 visits today)




Leave a Reply