Ποιός τόν ξέρει αὐτόν τόν Ἕλληνα;


Γιὰ τὸν Δημήτρη Κοῤῥὲ γνωρίζουν ἐλάχιστοι Ἕλληνες. Συνήθως μόνον αὐτοὶ ποὺ ἀσχολοῦνται μὲ μηχανὲς κι αὐτοκίνητα.

Σαφῶς ὅμως ὅλοι γνωρίζουν τὸν Σάκη, τὸν Μάκη, τὸν Λάκη, τὸν Παπαράκη, τὸν Μαλακομπουκωματάκη, τὸν Τιποτενάκη…

Βλέπετε, ὁ Κοῤῥὲς δὲν προκαλεῖ τὸν κόσμο νὰ πιῇ σαμπάνια σττὸ ἄκουσμα τῶν  «ἀσμάτων» του μέσα σὲ γοβάκια…

Οὔτε ξεβρακώνει ἐπάνω (ἤ καὶ κάτω) στὰ τραπέζια ζωηρούτσικα κοριτσάκια…

Οὔτε μοιράζει δεξιὰ κι ἀριστερὰ ὑποσχέσεις μὲ «θά… θά… θά…» ἤ «λεφτὰ ὑπάρχουν» καὶ «ψηφίστε με γιὰ νὰ σᾶς σώσω…»…

Σεμνά, διακριτικά, μεθοδικὰ παραμένει μέσα στὰ πλαίσια τοῦ ἐρευνητοῦ, τοῦ μελετητοῦ, τοῦ ἐπιστήμονα…

Ψιλὰ γράμματα… Κι ὄχι μόνον.

Γιὰ τὴν ὤρα ἄς μάθουμε λίγα σχετικὰ μὲ τὸ ἔργο τοῦ Ἀνθρώπου Κοῤῥέ… Εἶναι μόνον λίγα…

Ἐλάχιστα….

Φιλονόη.

Ο ιδιοφυής μηχανικός Δημήτρης Κορρές που χαίρει παγκόσμιου σεβασμού και τον φωνάζουν όπου και όταν οι άλλοι αποτυγχάνουν [βίντεο]

Το όνομά του κυκλοφορεί από στόμα σε στόμα σαν «αστικός μύθος». Τον καλούν να δώσει λύσεις εκεί που όλοι οι άλλοι αποτυγχάνουν. Ζώντας μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας κάπου στην Πεντέλη, οι φήμες κάνουν λόγο για ένα «genius» της μηχανικής, αρχιτέκτονα στο επάγγελμα, ιδιόρρυθμο άνθρωπο, στου οποίου το λεξιλόγιο δεν υπάρχει η λέξη «ακατόρθωτο» και ο οποίος είναι ικανός να κατασκευάσει οτιδήποτε στην αυλή του σπιτιού του. Όταν λέμε όμως οτιδήποτε εννοούμε Ο-Τ-Ι-Δ-Η-Π-Ο-Τ-Ε…

Ο Δημήτρης Κορρές είναι αρχιτέκτων μηχανικός, κεραμίστας-αγγειοπλάστης, μηχανουργός, ενώ πρωταρχική επιθυμία του ήταν να γίνει γλύπτης. Μην περιμένετε να ακούσετε γι’ αυτόν από τα εγχώρια ΜΜΕ. Ο άνθρωπος είναι σοβαρός και δεν ενδιαφέρεται καθόλου για κάθε είδους εφήμερη προβολή. Άλλωστε, το έργο του μιλάει από μόνο του και μάλιστα σε… διεθνή γλώσσα, μια που τα επιτεύγματά του ταξιδεύουν με ταχύτητα φωτός από την αυλή του σπιτιού του στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου και συνήθως προκαλούν σάλο.

Δουλεύει με λίγους και πιστούς συνεργάτες και η λέξη «πρόκληση» είναι «βούτυρο στο ψωμί του», το ανέφικτο η πνοή του και η αναβλύζουσα δημιουργικότητα το μέσο του.

Γι’ αυτόν έχουν ειπωθεί παιάνες:

Ο άνθρωπος που μετακίνησε το εκκλησάκι πριν την πλατεία της Κηφισιάς για να πλατύνει ο δρόμος…

Που έδωσε λύση για τη στήριξη των παλαιών πυλώνων φωτισμού του Ολυμπιακού Σταδίου…

Που έδωσε τη βασική λύση στη γέφυρα της Χαλκίδας…

Που μετακίνησε την καμινάδα των 46μ. στο Carrefour της Ν. Ιωνίας…

Που μετακίνησε τον βυζαντινό ναό της Παναγίας Τορνικίου Γρεβενών, για να σωθεί από τα νερά φράγματος στον Αλιάκμονα…

Που μετακίνησε τον ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στο αεροδρόμιο των Σπάτων…

Που μετακίνησε ένα τζαμί στη Θεσσαλονίκη και άλλα κτήρια…

Που πρότεινε την ανάπλαση της παλιάς πόλης του Ρεθύμνου…

Ασχολήθηκε επί σειρά ετών με ένα εξαιρετικά πολύπλοκο project κατασκευής ενός αυτοκινήτου με χαρακτηριστικά Rally και Off Road συγχρόνως. Οι αναρτήσεις είναι εμπνευσμένες από τις αναρτήσεις του 2CV, αλλά μόνο σαν φιλοσοφία, γιατί ο σχεδιασμός είναι παγκόσμια πατέντα δική του και βασίζεται σε διαγώνιες αντιστρεπτικές ράβδους που κάνουν ολόκληρο το αμάξωμα με τη συμμετοχή των τροχών ένα ενιαίο και ενεργό σύστημα απόσβεσης.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης δικό του, υλοποιημένο στη Σουηδία.

Έχει δεχτεί πολλές προτάσεις από ξένους οίκους, αλλά σκοπός του είναι το αυτοκίνητο να κατασκευαστεί εδώ, από τον ίδιο και τους συνεργάτες του.

Είναι ένα αυτοκίνητο που θα πηγαίνει στο δρόμο με κορυφαίες επιδόσεις και ανά πάσα στιγμή, χωρίς κανένα ιδιαίτερο χειρισμό θα μπορεί να σκαρφαλώσει σε απίθανες κλίσεις και να ξεπεράσει μεγάλα εμπόδια χωρίς καμία ενόχληση για τους επιβάτες.

Παράλληλα, είναι πρωτοπόρος της αναρρίχησης βράχου στην Ελλάδα. Έχει ανοίξει πάμπολλες αναρριχητικές διαδρομές, που για την εποχή τους ήταν εξωπραγματικές. Είναι ο πρώτος (στην Ελλάδα) που εισήγαγε και δίδαξε την ελεύθερη αναρρίχηση. Σκαρφάλωσε πλάκες που κανείς δεν διανοήθηκε εκείνη την εποχή να κοιτάξει.

Παρακολουθείστε το βίντεο και θαυμάστε:

 πηγή

 Πήγαμε λοιπόν εχθές με τον Δημητρη Κορρέ , τον Μάνο Βορδοναράκη κλπ στην ειδική του Ακρόπολις στους Αγ. Θεοδώρους. Ο λόγος ήταν για να τσεκάρουμε το KORRES 4 πως δουλεύει στα γρήγορα χωμάτινα και τι χρόνους έκανε συγκριτικά με αγωνιστικά σε συγκεκριμένη διαδρομή. 

Ξεκινάμε λοιπόν από το στρατηγείο του Κορρέ στην Πεντέλη Και προσπαθούμε να ανεβάσουμε το όχημα στο τρέιλερ που μεταφέρει συνήθως Land Rover ένας φίλος ο Γιάννης ο Ραβάνης και τον οποίο ευχαριστούμε για την εξυπηρέτηση. Τελικά δεν χώραγε ούτε γι αστείο αφού ήταν πολύ πιο φαρδύ κι έτσι ξεκινήσαμε οδικώς. Στο δρόμο όλα μια χαρά και φτάνουμε τελικώς στην ειδική. Στον δρόμο οι σκέψεις μου ήταν φυσικά ότι θα είναι τρομακτική η οδήγηση του αυτοκινήτου στο χώμα. Ουσιαστικά έχει ασφάλτινα λάστιχα,1600 κιλά, 500+ ατμοσφαιρικά άλογα, 40 κιλά ροπής στο ρελαντί, το αυτοκίνητο δεν το ξέρουμε και τη διαδρομή δεν την έχουμε ξανακάνει.

Αφού έκανε μια αναγνωριστική βόλτα ο Μάνος, παίρνει χρόνο στην 1η του προσπάθεια που λογικά θα ήταν και μέτριος 1,29 

Όλες οι υπόλοιπες ήταν 1,30 έως 1,33.

Λέω κι εγώ κάτσε να δοκιμάσω. Σκεφτόμουν ότι δεν θα φοβηθώ γιατί κάθε μέρα οδηγάω 29 άλογα και 4 κιλά ροπής σύνολο στο 2CV .

Εννοείται ότι έπρεπε να ήμουν προσεκτικός με το αυτοκίνητο, καθότι μοναδικό στον κόσμο και με κόστος περί το 1,5 εκατομμύριο ευρώ. Ναι καλά διαβάσατε.

1η προσπάθεια πολύ μαζεμένος και βγάζω 1,33. Σκέφτομαι ότι πρέπει να ρίξω στο Μάνο. Αρχίζω και παλεύω όσο μπορώ και βρίσκομαι συνέχεια από 1,33 έως και 1,40 με πολύ χοντρά λάθη.

Το αυτοκίνητο σε τρομοκρατούσε όχι από το στήσιμο του που δεν σε  προβλημάτιζε παρόλα τα ακατάλληλα ελαστικά που μετά άμαθα ότι είχαν και 40 πίεση (πολύ κακώς), όσο από την υπερβολική του δύναμη.Στην τελευταία προσπάθεια με 1-2 λάθη και όχι πολύ πλακωμένος έβγαλα 1,28 νομίζοντας ότι θα έχω πάνω από 1,40. 

Υπήρχε μια μικρή ευθεία που έσπαγε η τρίτη και έβαζες για λίγο και τετάρτη και μετά ακολουθούσε μία ανοιχτή αριστερή. Επειδή φοβόμασταν και οι δύο πολύ πριν τη στροφή και ενώ είμαστε ακόμα στην ευθεία κόβαμε. Για όσους ξέρουν καλά εμένα και το Μάνο θα ξέρουν ότι δύσκολα φοβόμαστε. Επειδή όπως καταλαβαίνετε δεν είχαμε τα άντερα να κοιτάξουμε κοντέρ στην ευθεία, υπολογίσαμε μετά με σιγουριά, βάση του ότι σπάει η τρίτη στα 165 και έβαζες και τετάρτη, ότι σε αυτή την ευθεία κόβοντας ταχύτητα πού πριν τελειώσει είχαμε τουλάχιστον 175-180 χλμ. Λέμε και εμείς τόσο χέστες έχουμε γίνει;

Το συμπέρασμα που βγάλαμε είναι ότι όσο πιο γρήγορα προσπαθούσες να πας τόσο χειρότερο χρόνο έκανες.

Αν σκεφτείτε ότι ο χρόνος που είχαμε για σύγκριση “κάποιου” καλού Έλληνα με WRC ήταν 1,20 κι εμείς οι κουλοί με τα ασφάλτινα λάστιχα με 40 πίεση, που δεν ξέραμε καλά το αυτοκίνητο και τη διαδρομή, που φοβόμασταν, με λάθη,που παίζαμε περισσότερο και το πλασάραμε αντί να πηγαίνουμε με γραμμές, με την 2α που έμπαινε δύσκολα κι έχανες τουλάχιστον 1,5 δεύτερο βγάλαμε 1,28-130 νομίζω ότι κάτι λέει για το KORRES 4. 

Καταλήξαμε επίσης στο συμπέρασμα ότι μια καλή βελτίωση για το αυτοκίνητο θα ήταν να κοπούν καμιά 150αριά με 200 άλογα.

Τελικά το αυτοκίνητο έμεινε από τρόμπα συμπλέκτη πού είναι από τα λίγα πράγματα πάνω στο αυτοκίνητο που δεν έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει μόνος του ο Κορρές.Τελικά το φορτώσαμε γυρίσαμε 11 το βράδυ κουρασμένοι αλλά με ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά.

Το KORRES 4 είναι ένα ασύλληπτο αυτοκίνητο που ουσιαστικά τα πάντα έχουν στηθεί γύρω από την ανάρτηση. Κι αν πει κάποιος τι δουλειά έχουν όλα αυτά σε ένα φόρουμ για 2CV (παρ’ όλο που είναι στο Cafe), να σας θυμίσω ότι όλα αυτά ξεκίνησαν από το 2CV και την ανάρτηση του πάνω στην φιλοσοφία της οποίας βασίζεται όλο το Project. Εκτός αυτού ο Κορρές είναι φανατικός 2CVάκιας και επίτιμο μέλος της Λέσχης 2CV. Τα μπράβο στον Έλληνα αρχιτέκτονα, σχεδιαστή, εφευρέτη, θαυματοποιό κλπ. κλπ. κλπ.που μας κάνει περήφανους είναι το λιγότερο που μπορούμε να του πούμε. Η επιβράβευση για τον Δημήτρη και την ομάδα του θα έρθει πιστεύω σύντομα μόλις το KORRES 4 μπει στην παραγωγή και αφήσει άφωνο όλο τον ειδικό κόσμο

ΥΓ. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο αδερφό του Μάνου τον Κωνσταντίνο ο οποίος ήταν συνοδηγός μου σε όλες τις προσπάθειες. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ. Ο άνθρωπος έχει αρχ.. εεε άντερα.

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply