Ναυτικὰ ἀτυχήματα στὸν Σαρωνικό.

Σήμερα κάνουμε μίαν μικρναδρομ στ ναυάγια το Σαρωνικο (κι χι μόνον).
φείλουμε ν γνωρίζουμε τν κάθε στιγμ τς στορίας μας κα νξιώνουμε σεβασμ.
Κι κάθε νεύθυνος φείλει νξαφανίζεται σιγ σιγά…
Τ δεδομένα λλάζουν…

ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΓΑΛΑ  ΝΑΥΑΓΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΧΩΡΟ

 Γράφει ο  Βασίλης   Κουτουζής

 Ο  πανέμορφος Σαρωνικός, τα νησιά του, οι  παραλίες του, η θάλασσά του,  είναι που γοητεύουν όλους  όσους τον επισκέπτονται  με τα διάφορα πλοία.  Είναι  πολλές οι χαρές  που προσφέρει  αυτός ο τόσο γραφικός κόλπος.

     Όμως η  θάλασσα, το υγρό στοιχείο, υπόκειται κι αυτό σε κάποιες αναταράξεις,  στους νόμους της φύσης – όταν  αγριεύει  ο καιρός -, η στην παρανοϊκότητα   ορισμένων  ανθρώπων, κι  ακόμη   υφίσταται τα  αποτελέσματα  του  ανθρώπινου λάθους.

    Ετσι στο διάβα της ναυτικής  ιστορίας  έχει να παρουσιάσει , εκτός  από χαρές, και ναυτικές τραγωδίες. Πολλοί άνθρωποι    έχασαν τη ζωή τους  στα νερά του Σαρωνικού. Και δε μιλάμε   για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ., ή τη σύγκρουση Μιαούλη –  Καποδίστρια   το 1831 στον  Πόρο, όταν ο πρώτος ανατίναξε τα πλοία   κι έχασαν τη ζωή τους πολλά άτομα.

                    50 ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΗΚΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ

             Το 1860 παραγγέλθηκαν  ταυτόχρονα, από τον Οθωνα,  στα ναυπηγεία C. Lungley & Co, Deptford, στον ποταμό Τάμεση της Αγγλίας 4 πλοία, δυο όμοια τροχοκίνητα ατμόπλοια, το πολυτελές «Όθων»  και «Αμαλία», καθώς επίσης και δυο μικρότερα το «Βυζάντιον» και το «Επτάνησος». 

      Αργότερα το «Όθων» μετονομάστηκε σε «Πατρίς», και δόθηκε στην Ελληνική Ατμοπλοΐα μαζί με το «Αμαλία», το οποίο μετονομάστηκε σε «Ευνομία».

            Στο «Ευνομία», στις21 Ιουνίου 1871,  εκδηλώθηκε φωτιά στο λέβητα, ενώ βρισκόταν  μεταξύ Δοκού και Ύδρας,  και κάηκαν ζωντανοί 50 άνθρωποι. Έπειτα μετονομάστηκε σε «Ίρις».

        Δείτε τι δημοσιεύει σχετικά το http://spetses.wordpress.com/filoxenoumena/eunomia

  ***Στις 11 Μαρτίου 1923, ναυάγησε – εξ αιτίας σφοδρότατης θαλασσοταραχής –  έξω από την Ψυτάλλεια  το  επίτακτο ρυμουλκό ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ   Ζ, και πνίγηκαν  287  άνδρες του ΠΝ , μεταξύ των  οποίων   και   30    Ποριώτες  που υπηρετούσαν  στο Πολεμικό Ναυτικό. Τότε  ο Σύνδεσμος των εν Αθήναις  και Πειραιεί  Τροιζηνίων    διέθεσε   για   τις   οικογένειές  τους 1.000 δραχμές-τότε ήταν αξιόλογο   ποσό.                              

    Από το ναυάγιο  είχε  διασωθεί ο αείμνηστος Ποριώτης Σταύρος  Ρίτσος, μετέπειτα  επιστάτης  του Γυμνασίου Πόρου. Ο ένας  του γιος  είναι  στην Αμερική.

  *** Στις 16-6-1927, κοντά στο νησί του Πατρόκλου, βυθίστηκε λόγω σύγκρουσης με το “Μοσχάνθη”,  το  μικρό  ατμόπλοιο  ΠΑΤΡΙΣ (πρώην γαλλική θαλαμηγός)  και   πνίγηκαν 10 άτομα.


***Στις 11 Μαρτίου 1928  βυθίστηκε  στο  Σαρωνικό  το  τορπιλοβόλο ΠΑΝΟΡΜΟΣ. Ενώ παρέπλεε την Αίγινα προσάραξε πλησίον του ακρωτηρίου Τούρλος, κόπηκε στα δύο και βυθίσθηκε χωρίς θύματα. Κατόπιν ο κυβερνήτης πλωτάρχης Λούκας απoπειράθηκε να αυτοκτονήσει και αυτοτραυματίστηκε βαριά με αποτέλεσμα πολύμηνη και πολύπονη νοσηλεία.

  ***Στις 28-7-1929  έγινε σύγκρουση  δύο ατμοπλοίων   και πνίγηκαν 7 άτομα.

 “Οι αδικοπνιγμένοι”

   *** Σύμφωνα με όσα ανάφερε  στις εκπομπές του στην ΕΡΤ  γύρω στα ’82  ο Σπύρος Παπαιωάννου της τριάδας Κουνάδης-Παπαιωάννου-Σωτηρόπουλος – “ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ, τη νύχτα της 1ης Αυγούστου του 1937, έγινε  σύγκρουση των πλοίων “Ανάστασις” και “Υδρα”,  απέναντι από την ξακουστή ταβέρνα του Παρλαμά στην Ακτή Θεμιστοκλέους.

        Το ατμόπλοιο «Ύδρα» εμβόλισε στη δεξιά μάσκα της πλώρης και βύθισε σε 3 λεπτά το μόλις 12 κόρων πετρελαιοκίνητο «Ανάστασις».

Η σύγκρουση είχε τραγική κατάληξη για 24 από τους 60 επιβάτες που μετέφερε το “Ανάστασις” που ερχόταν από την Αίγινα.

        Οι ευθύνες για το συγκλονιστικό περιστατικό όπου έχασαν τη ζωή τους 24 επιβάτες   αποδόθηκαν  στους πλοιάρχους των δυο πλοίων.

        Η αυτοθυσία του ταβερνιάρη της περιοχής και κάποιων σερβιτόρων που τον βοήθησαν, με  δύο βενζινακάτους,  διέσωσε 9 ναυαγούς και περισυνέλεξε 7 πτώματα.

        Λίγα χρόνια αργότερα, στην Κατοχή, ο ίδιος άνθρωπος, ο Μανώλης Παρλαμάς. “στρατολογήθηκε” από τους Αγγλους και εκτελέστηκε για την αντιστασιακή του δράση από τους Ναζί, έχοντας κάνει πολύ σημαντικό έργο.   

       Η πολύνεκρη τραγωδία έγινε τραγούδι με τίτλο: «Οι αδικοπνιγμένοι» σε στίχους, μουσική και εκτέλεση του Κ. Ρούκουνα.

        Το τραγούδι έγινε δίσκος. Όμως ο  δικτάτορας  Μεταξάς  διέταξε την απόσυρση αυτού του δίσκου όταν μόλις είχε κυκλοφορήσει από την ODEON, με στοιχεία : GA 7048

    Τα στοιχεία κατέγραψε ο Σπ.Παπαιωάννου στην έκδοση του ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ: Ο Πειραιάς και το ρεμπέτικο τραγούδι – Ημερολόγιο 2006.Το τραγούδι ήταν  το εξής:  

Δυο καπετάνιοι κάνανε μεγάλη απροσεξία

Και τόσος κόσμος πνίγηκε χωρίς καμιά αιτία [x2]

Κοσμάκη δώστε προσοχή ν’ ακούστε τα χαμπάρια,
Απ’ όξω από τον Πειραιά τράκαραν δυο καράβια! [x2]

Το ένα η «Ανάστασις» το άλλο το «Υδράκι»
Απέναντι στου Παρλαμά σκορπίσαν το φαρμάκι [x2]

Σκεφτείτε τώρα βρε παιδιά με κλάματα να κράζουν
Γυναίκες άντρες και παιδιά «σώστε μας» να φωνάζουν [x2]

[φωνή: Ε, ρε τι άδικο κακό ήταν αυτό]

Ετσι τους ήτανε γραφτό άδικα να πνιγούνε
Κι όσοι τους περιμένανε στα μαύρα να ντυθούνε [x2].

Από το αρχείο του Δημ. Ζαχαρόπουλου. Ο Εμμανουήλ  Μανδηλαράς, καπταν Μανώλης, απέκτησε δικιά του βάρκα  και έκανε  δρομολόγια Πόρο -Γαλατά  και στις γύρω περιοχές.

  ***  Το Σεπτέμβριο του 1940 στα Τσελεβίνια της Τροιζηνίας προσάραξε το πλοίο (;) του Γιάννη Καλλού,(παππού του βουλευτή Γιώργου Καλού),  όπως αποδεικνύεται από την  ανωτέρω δήλωση, με την όποία εξουσιοδότησε τον Ποριώτη ναυτικό Εμανουήλ   Μανδηλαρά να το φυλάει ( άνω η εξουσιοδότηση).

***  Στις  «Λεούσες»  βυθίστηκε στις 22 Απριλίου 1941, στις 5.30 μμ, κατά την εισβολή των Γερμανών – από   τα  γερμανικά   «στούκας»  –  το αντιτορπιλικό  «ΥΔΡΑ»με πολλές  απώλειες. Ο ηρωϊκός  κυβερνήτης του  αντιπλοίαρχος   Θεόδωρος  Πεζόπουλος, παρ ότι τραυματίστηκε θανάσιμα, δεν θέλησε να φύγει από τη γέφυρα, όπου και πέθανε, κι έδωσε έτσι λαμπρό παράδειγμα  αυτοθυσίας και ευψυχίας. Επίσης  θανάσιμα τραυματίστηκε και πέθανε ο ύπαρχος Βλαχάβας.  Σκοτώθηκαν  δύο ακόμη αξιωματικοί, 11 υπαξιωματικοί και 26  ναύτες. Τραυματίστηκαν 54, μεταξύ των οποίων και ο επιβαίνων διοικητής των Αντιτορπιλικών  πλοίαρχος  Γ. Μεζεβίρης.

  ***Λίγες  μέρες αργότερα  στα   τέλη  Απριλίου   του   1941, στο ίδιο  σημείο, στις «Λεούσες» Αίγινας,    βυθίστηκε από   τα  γερμανικά   «στούκας»  το ατμόπλοιο  «ΑΥΛΙΣ»  που έκανε δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό.  Βυθίστηκε  αλλά  πρόλαβε  να  βγάλει  τους  επιβάτες   στο  νησάκι.

        Το « ΑΥΛΙΣ»  ήταν ένα  από   τα   πρώτα  ατμόπλοια  που  έκανε  δρομολόγια  στο Σαρωνικό  –  και Πόρο.  Αρχικά  ήταν  θαλαμηγός  του Ανδρέα   Συγγρού (1891).

Μετά  το θάνατό  του (1899) το  αγόρασε  ο τότε  πλοίαρχος  πρίγκιπας  Γεώργιος- γιος του Γεωργίου Α- και μετά από αυτόν (1910),  επιχειρηματίες , που το   έβαλαν   στη  γραμμή Πειραιά- Αίγινα-Μέθανα –Πόρο. 

****   Ανοιχτά της Αίγινας, 78 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, οι μικροοργανισμοί έχουν σχηματίσει ένα παχύ σκουρόχρωμο στρώμα πάνω στο σκαρί ενός γερμανικού υποβρυχίου. Είναι το U133, το οποίο προσέκρουσε σε ελληνική νάρκη στις 14 Μαρτίου 1942. Είχε ξεκινήσει με απόρρητη αποστολή από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα βυθίστηκε αύτανδρο. Ο Κώστας Θωκταρίδης που καταδύθηκε στο ναυάγιο είδε ότι είναι κομμένο στα δύο! «Μπόρεσα να διακρίνω το αντιαεροπορικό πυροβόλο, τα περισκόπια και την ανοικτή ανθρωποθυρίδα. Ακόμα και σήμερα, το υποβρύχιο “αιμορραγεί”, στέλνοντας στην επιφάνεια κηλίδες πετρελαιοειδών».

****  Στις 12 Φεβρουαρίου 1944 το γερμανικό φορτηγό «ORIA»,μεταφέροντας 4.046 αιχμάλωτους Iταλούς στρατιώτες, λόγω σφοδρής καταιγίδας, προσέκρουσε στα βράχια στο νησί του Πατρόκλου (Γαϊδουρονήσι), και βυθίστηκε. Aπό τους 4.046 Iταλούς σώθηκαν μόλις 21.  Πνίγηκαν 4.025 Iταλοί, μαζί με 44 Γερμανούς στρατιώτες και 5  μέλη του πληρώματος. Σύνολο θυμάτων 4.074. Λέγεται και ότι το βύθισε το υποβρύχιο “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ”.

 ***  Όπως  αφηγήθηκε   στις   25 Απριλίου 1997  ο   76χρονος  Νίκος  Γεωργόπουλος ανθυπασπιστής εν αποστρατεία, ένας από τους μαχητές στους οποίους στηρίχθηκαν η Eλλάδα και η αντίσταση ενάντια στα στρατεύματα των Γερμανών φασιστών , τον Οκτώβριο του 1943   πήγε  με το ναρκαλιευτικό  «ΚΑΣΟΣ»   στην  περιοχή του Πόρου. Ηταν πυράρχης και οπλονόμος,  και  κάνανε  ναρκαλιεία. Mαζέψανε 44 νάρκες. Tότε βυθίστηκαν πέντε εγγλέζικα πλοία.  Κοντά στις Λεούσες Αίγινας  έπεσε  και το «ΚΑΣΟΣ»σε νάρκη και βούλιαξε.

  Ο Nίκος Γεωργόπουλος  ήταν  αρχικά  πλήρωμα στο «Eλλη» όταν αυτό τορπιλίστηκε έξω από την Tήνο. Eζησε για να δει και τη συνέχεια. Mετατέθηκε στο «Bασίλισσα Ολγα». Eξι μήνες μετά το είδε και αυτό να βυθίζεται έξω από τη Λέρο. Ξαναμετατέθηκε στο «Kάσος», που κι αυτό βυθίστηκε μέσα στο Σαρωνικό   στις 15-10-1944.  

       Τότε βυθίστηκε  και το ναρκαλιευτικό ΚΩΣ.

***  Το 1954  τo ατμόπλοιο   “ΚΑΛΑΜΑΡΑ” που έκανε δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό προσάραξε  στα Τσελεβίνια  λόγω θαλασσοταραχής, ευτυχώς χωρίς θύματα. Επισκευάστηκε, διαμορφώθηκε  αλλιώς  και ονομάστηκε  “ΠΟΡΟΣ”.  

***  15-11-1972  Εμβολίζεται και βυθίζεται  το  οχ. του ΠΝ  «Μέρλιν»,  στο  Φάληρο, από το δεξαμενόπλοιο “Παγκόσμιος ήρως”.     Πνίγονται 44  άτομα, μεταξύ των οποίων και ο Ποριώτης υπαξιωματικός Αναστάσιος  Φράγκος.(Κυβερνήτης ο  Υπχος Γ. Μπεγιέτης).Το ναυάγιο έχει εντοπιστεί και βιντεοσκοπηθεί από την ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 95 μέτρων, 3 μίλια νότια από το λιμάνι του Πειραιά.

  ***   Στο νησάκι Φλέβες υπάρχει ένα πολύ γνωστό ναυάγιο στους Αθηναίους αυτοδύτες, το φορτηγό πλοίο «Παναγής», σε βάθος 16 μέτρων. Το φορτηγό έχει μήκος 52 μέτρα και σήμερα είναι κομμένο στα δύο. Βυθίστηκε τον Ιούνιο του 1984, μεταφέροντας θηραϊκή γη. Ευτυχώς, το ναυάγιο δεν είχε θύματα.

 ***   Το φορτηγό «Κυρα- Ελένη» απέπλευσε στις 5 Ιανουαρίου 1978 από το Λαύριο για τη Bουλγαρία, άφορτο και με έρμα, μαζί με το 18μελές πλήρωμά του και τις συζύγους του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου. Από τα μεσάνυχτα ο καιρός άρχισε να επιδεινώνεται και ο πλοίαρχος απεφάσισε να καταφύγει στην υπήνεμη πλευρά της νήσου του Πατρόκλου, αναμένοντας βελτίωση του καιρού. Ωστόσο, ένα στροβιλίζον ρεύμα ανέμου δεν επέτρεπε στο σκάφος να υπακούει στο πηδάλιό του και έτσι προσέκρουσε βίαια στα βράχια με την αριστερή πλευρά. Ολοι οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το σκάφος και βγήκαν με ανεμόσκαλα στην ξηρά, ενώ το «Kυρα- Ελένη» βυθίστηκε.  Η πλώρη του βρίσκεται σε βάθος 17μ. και η πρύμνη σε βάθος 30μ.

***   11-7-88,ανοιχτά της Αίγινας, γίνεται   τρομοκρατική ενέργεια  στο κρουαζιερόπλοιο «Σίτυ οφ Πόρος» με  9 νεκρούς και 75 τραυματίες.

***  24-10-88, γίνεται   εμβολισμός του κρουαζιεροπλοίου «Γιούπιτερ»  από Ιταλικό φορτηγό , εξω από το λιμάνι του Πειραιά,  με  3 νεκρούς και 72 τραυματίες.

***  Καλοκαίρι  του 2000   ανοιχτά  της Αίγινας  καίγεται  ολόκληρο  ένα ιπτάμενο «Δελφίνι» , αλλά ευτυχώς  οι επιβάτες  σώζονται .

 *** 8 Οκτωβρίου του 2003 το τουριστικό πλοίο ΓΙΩΡΓΗΣπου κάνει κρουαζιέρες στο Σαρωνικό προσαράζει στην  Αίγινα  χωρίς σοβαρές συνέπειες.

*** 19-11-04 Ενας  ναυτικός έχασε τη ζωή του  κατά τη  βύθιση  του  φορτηγού πλοίου «ΑΒΑΝΤΙΣ 3», η οποία συνέβη στις 4 τα ξημερώματα  της 19/11/04, μετά από πρόσκρουσή του νησίδα  Δωρούσα, κοντά στο Αγκίστρι, σε απόσταση  100 μέτρων  από την ακτή.

    Ο άτυχος ναυτικός, το πτώμα του οποίου  εκβράστηκε στο  Αγκίστρι, ήταν ο Βασίλης  Κορωνιός, 35 ετών, βοηθός μάγειρος, πατέρας 2 παιδιών, ο οποίος είχε πάει  στο πλοίο για  να αντικαταστήσει   τον κανονικό μάγειρο που είχε άδεια.

    Φαίνεται  πως την ώρα εκείνη  ο βοηθός μάγειρος  κοιμόταν, ή χτύπησε  και δεν μπόρεσε να  επιβιβαστεί  στη σωσίβια  λέμβο  μαζί με τον πλοίαρχο  Σπύρο Μπίμπο και τα υπόλοιπα 10 μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων και μία γυναίκα, και δύο αλλοδαποί.

    Μερικά  από τα μέλη του πληρώματος υπέστησαν μικροτραυματισμούς, αλλά όλα μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Αίγινας, για προληπτικούς λόγους.

                           Οι    επισημασμένοι χάρτες   είναι  από  το  www.agistri.gr

Το πλοίο είχε ξεκινήσει από το Μεσολόγγι  γεμάτο οικοδομικά υλικά, είχε περάσει  τον Ισθμό  και κατευθυνόταν στην Κύπρο.

     Η πρόσκρουση  ήταν σφοδρή  και το σκάφος βούλιαξε σχεδόν  αμέσως.

     Την ώρα της πρόσκρουσης  στο τιμόνι  βρισκόταν η ανθυποπλοίαρχος  του σκάφους   και  ένας ναυτης.

  Να σημειωθεί ότι η περιοχή εκείνη είναι γεμάτη από υφάλους οι οποίοι  είναι σημειωμένοι  στους ναυτικούς  χάρτες.

Η μεταφορά της σορού του άτυχου ναυτικού.

     ΜΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ:

Στις 14/1/2003, από άνδρες  του Λιμεναρχείου Χαλκίδας, είχε συλληφθεί  48χρονος ναυτικός  του ΑΒΑΝΤΙΣ  3,  γιατί ύστερα από έλεγχο  που έγινε στην καμπίνα του  βρέθηκαν 7,1 γραμμάρια ηρωϊνης, ένα φιαλίδιο μεθαδόνης και ένα πιστόλι  κρότου – αερίου.

ΣΩΘΗΚΑΝ  ΑΠΟ  ΠΥΡΚΑΪΑ    ΣΕ ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ ΣΚΑΦΟΣ

       Πυρκαγιά εκδηλώθηκε  το μεσημέρι  της Κυριακής   26/3/06, στο ιστιοφόρο σκάφος “ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ” Ν.Π. 6210 ενώ έπλεε 2 ναυτικά μίλια βόρεια του ακρωτηρίου ΝΤΑΝΑ Πόρου. Στο σκάφος επέβαιναν δύο άτομα οι ΣΑΜΠΑΝΗΣ Χαράλαμπος 47 ετών και ΜΟΥΓΙΟΣ Ελευθέριος 72 ετών, εκ Πόρου, οι οποίοι το εγκατέλειψαν επιβιβαζόμενοι σε σωστική λέμβο και εν συνεχεία περισυλλέχθηκαν από Θ/Γ που βρέθηκε κοντά στο συμβάν χωρίς να πάθουν το παραμικρό.

 Το  σκάφος ιδιοκτησίας Λεωνίδα, κατευθυνόταν  στο ναυπηγείο Κώστα Μούγιου  στο Γαλατά  για  επισκευή.

            ΔΥΟ  ΝΑΥΑΓΟΙ  ΔΙΑΣΩΘΗΚΑΝ  ΑΠΟ  ΑΝΔΡΕΣ   ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ

    Σωτήρια βοήθεια προσέφεραν το Σάββατο 8/4/06  άνδρες του Λιμεναρχείου Πόρου – μαζί με συναδέλφους τους-, σε δύο  ναυαγούς που είχαν ξεκινήσει από την Υδρα με  το ταχύπλοο “SEA YA” μήκους 8 μέτρων για τη Σαρωνίδα. Ανατολικά από τα Τσελεβίνια το σκάφος άρχισε να κάνει  νερά και οι δύο επιβάτες, γύρω στις 7.30 μμ ειδοποίησαν το Λιμεναρχείο  Υδρας.

   Εντοπίστηκαν σώοι και διασώθηκαν οι NINOV KALOIAN, Βουλγαρικής υπηκοότητας, πρώην υφυπουργός οικονομίας της γειτονικής χώρας, και ο  κυβερνήτης  του σκάφους Νικόλαος Παπαηλιού,   Ελληνοαμερικανός.

**** Το τουρκικό φορτηγό ΧΑΝ  βυθίστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης, 1/6/06, 17 μίλια ΝΑ  της Υδρας, απέναντι από το ακρωτήριο Ζούρβα, όταν συγκρούστηκε με το  Ελληνικό δεξαμενόπλοιο    ΑΛΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΣ. Από τα σωστικά μέσα που έφθασαν στο σημείο του ατυχήματος, διασώθηκαν 7 Τούρκοι ναυτικοί, ανασύρθηκε ένας νεκρός, ενώ πέντε ακόμη ναυτικοί παρέμειναν  αγνοούμενοι.

****  Τις πρώτες πρωινές ώρες της 11-1-07, προσάραξε στη βραχονησίδα Πετροκάραβο, μεταξύ Αίγινας και Πόρου, το Δ/Ξ πλοίο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ» Ν.Π. 7809, φορτωμένο με 1450 τόνους πετρελαιοειδή, που μετέφερε από Motor Οil Ισθμίων για Καλούς Λιμένες Κρήτης. Την ώρα εκείνη επικρατούσε στην περιοχή πυκνή ομίχλη.

     Στο πλοίο επέβαιναν, ως πλήρωμα, οκτώ  Έλληνες ναυτικοί, οι οποίοι δεν έπαθαν τίποτα.

 *** 23/11/07το τουριστικό πλοίο ΓΙΩΡΓΗΣπου κάνει κρουαζιέρες στο Σαρωνικό προσαράζει στην  Αίγινα  χωρίς σοβαρές συνέπειες.

 *** 13-3-08 το τουριστικό πλοίο ΓΙΩΡΓΗΣπου κάνει κρουαζιέρες στο Σαρωνικό προσαράζει στην νησίδα Πλατειά του Πόρου. Οι 278 τουρίστες και το 35μελές πλήρωμα  σώζονται.

           ΠΡΙΓΚΙΠΙΚΗ   ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ  ΑΝΟΙΧΤΑ  ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΔΙ

    Το  ιδιωτικό  σκάφος αναψυχής  «ΜΑΝΑ» 30 μέτρων,  καταστράφηκε  από πυρκαϊά  το  πρωϊ  της 31/8/08, ενώ βρισκόταν ανατολικά από το Μόδι  του Πόρου, απ όπου και το αποκλειστικό στιγμιότυπο.

    Tο σκάφος είχε νοικιαστεί από τη Μαρίνα Ζέας.  Η πυρκαγιά ξέσπασε στις 7.30 το πρωί από  άγνωστη  αιτία και πήρε γρήγορα διαστάσεις.  

    Οι  11  επιβαίνοντες, 5 τουρίστες και 6 άτομα πλήρωμα, παραλήφθηκαν από  πλωτό του Λιμεναρχείου Πόρου  και λάντζες και μεταφέρθηκαν  σώοι  στον Πόρο.

    Γύρω στις 11,00 π.μ. πυροσβεστικό όχημα  που  έφθασε στο σημείο  με το φέρρυ μπωτ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ  προσπάθησε  να σβήσει τη φωτιά, αλλά τελικά το σκάφος βυθίστηκε.

    Όπως  πληροφορηθήκαμε  στη θαλαμηγό  επέβαινε  η πριγκίπισσα της Σαουδικής Αραβίας, αλλά και άλλα τέσσερα μέλη της βασιλικής οικογένειας.

         Το “ΚΑΛΑΜΑΡΑ” πριν την προσάραξη   και μετά  – δεξιά – ως “ΠΟΡΟΣ”.

***  Το 1954  τo ατμόπλοιο   “ΚΑΛΑΜΑΡΑ” που έκανε δρομολόγια στον Αργοσαρωνικό προσάραξε  στα Τσελεβίνια  λόγω θαλασσοταραχής, ευτυχώς χωρίς θύματα. Επισκευάστηκε, διαμορφώθηκε  αλλιώς  και ονομάστηκε  “ΠΟΡΟΣ”.           

***  15-11-1972  Εμβολίζεται και βυθίζεται  το  οχ. του ΠΝ  «Μέρλιν»,  στο  Φάληρο, από το δεξαμενόπλοιο “Παγκόσμιος ήρως”.     Πνίγονται 44  άτομα, μεταξύ των οποίων και ο Ποριώτης υπαξιωματικός Αναστάσιος  Φράγκος.(Κυβερνήτης ο  Υπχος Γ. Μπεγιέτης).Το ναυάγιο έχει εντοπιστεί και βιντεοσκοπηθεί από την ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 95 μέτρων, 3 μίλια νότια από το λιμάνι του Πειραιά.

  ***   Στο νησάκι Φλέβες υπάρχει ένα πολύ γνωστό ναυάγιο στους Αθηναίους αυτοδύτες, το φορτηγό πλοίο «Παναγής», σε βάθος 16 μέτρων. Το φορτηγό έχει μήκος 52 μέτρα και σήμερα είναι κομμένο στα δύο. Βυθίστηκε τον Ιούνιο του 1984, μεταφέροντας θηραϊκή γη. Ευτυχώς, το ναυάγιο δεν είχε θύματα.

 ***   Το φορτηγό «Κυρα- Ελένη» απέπλευσε στις 5 Ιανουαρίου 1978 από το Λαύριο για τη Bουλγαρία, άφορτο και με έρμα, μαζί με το 18μελές πλήρωμά του και τις συζύγους του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου. Από τα μεσάνυχτα ο καιρός άρχισε να επιδεινώνεται και ο πλοίαρχος απεφάσισε να καταφύγει στην υπήνεμη πλευρά της νήσου του Πατρόκλου, αναμένοντας βελτίωση του καιρού. Ωστόσο, ένα στροβιλίζον ρεύμα ανέμου δεν επέτρεπε στο σκάφος να υπακούει στο πηδάλιό του και έτσι προσέκρουσε βίαια στα βράχια με την αριστερή πλευρά. Ολοι οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το σκάφος και βγήκαν με ανεμόσκαλα στην ξηρά, ενώ το «Kυρα- Ελένη» βυθίστηκε.  Η πλώρη του βρίσκεται σε βάθος 17μ. και η πρύμνη σε βάθος 30μ.

***   11-7-88,ανοιχτά της Αίγινας, γίνεται   τρομοκρατική ενέργεια  στο κρουαζιερόπλοιο «Σίτυ οφ Πόρος» με  9 νεκρούς και 75 τραυματίες.

***  24-10-88, γίνεται   εμβολισμός του κρουαζιεροπλοίου «Γιούπιτερ»  από Ιταλικό φορτηγό , εξω από το λιμάνι του Πειραιά,  με  3 νεκρούς και 72 τραυματίες.

 ***  Καλοκαίρι  του 2000   ανοιχτά  της Αίγινας  καίγεται  ολόκληρο  ένα ιπτάμενο «Δελφίνι» , αλλά ευτυχώς  οι επιβάτες  σώζονται .

 *** 8 Οκτωβρίου του 2003 το τουριστικό πλοίο ΓΙΩΡΓΗΣπου κάνει κρουαζιέρες στο Σαρωνικό προσαράζει στην  Αίγινα  χωρίς σοβαρές συνέπειες.

*** 19-11-04 Ενας  ναυτικός έχασε τη ζωή του  κατά τη  βύθιση  του  φορτηγού πλοίου «ΑΒΑΝΤΙΣ 3», η οποία συνέβη στις 4 τα ξημερώματα  της 19/11/04, μετά από πρόσκρουσή του νησίδα  Δωρούσα, κοντά στο Αγκίστρι, σε απόσταση  100 μέτρων  από την ακτή.

    Ο άτυχος ναυτικός, το πτώμα του οποίου  εκβράστηκε στο  Αγκίστρι, ήταν ο Βασίλης  Κορωνιός, 35 ετών, βοηθός μάγειρος, πατέρας 2 παιδιών, ο οποίος είχε πάει  στο πλοίο για  να αντικαταστήσει   τον κανονικό μάγειρο που είχε άδεια.

    Φαίνεται  πως την ώρα εκείνη  ο βοηθός μάγειρος  κοιμόταν, ή χτύπησε  και δεν μπόρεσε να  επιβιβαστεί  στη σωσίβια  λέμβο  μαζί με τον πλοίαρχο  Σπύρο Μπίμπο και τα υπόλοιπα 10 μέλη του πληρώματος, μεταξύ των οποίων και μία γυναίκα, και δύο αλλοδαποί.

    Μερικά  από τα μέλη του πληρώματος υπέστησαν μικροτραυματισμούς, αλλά όλα μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Αίγινας, για προληπτικούς λόγους.

                           Οι    επισημασμένοι χάρτες   είναι  από  το  www.agistri.gr

Το πλοίο είχε ξεκινήσει από το Μεσολόγγι  γεμάτο οικοδομικά υλικά, είχε περάσει  τον Ισθμό  και κατευθυνόταν στην Κύπρο.

     Η πρόσκρουση  ήταν σφοδρή  και το σκάφος βούλιαξε σχεδόν  αμέσως.

     Την ώρα της πρόσκρουσης  στο τιμόνι  βρισκόταν η ανθυποπλοίαρχος  του σκάφους   και  ένας ναυτης.

    Να σημειωθεί ότι η περιοχή εκείνη είναι γεμάτη από υφάλους οι οποίοι  είναι σημειωμένοι  στους ναυτικούς  χάρτες.

Η μεταφορά της σορού του άτυχου ναυτικού.

     ΜΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ:

Στις 14/1/2003, από άνδρες  του Λιμεναρχείου Χαλκίδας, είχε συλληφθεί  48χρονος ναυτικός  του ΑΒΑΝΤΙΣ  3,  γιατί ύστερα από έλεγχο  που έγινε στην καμπίνα του  βρέθηκαν 7,1 γραμμάρια ηρωϊνης, ένα φιαλίδιο μεθαδόνης και ένα πιστόλι  κρότου – αερίου. 

ΣΩΘΗΚΑΝ  ΑΠΟ  ΠΥΡΚΑΪΑ    ΣΕ ΙΣΤΙΟΦΟΡΟ ΣΚΑΦΟΣ

       Πυρκαγιά εκδηλώθηκε  το μεσημέρι  της Κυριακής   26/3/06, στο ιστιοφόρο σκάφος “ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ” Ν.Π. 6210 ενώ έπλεε 2 ναυτικά μίλια βόρεια του ακρωτηρίου ΝΤΑΝΑ Πόρου. Στο σκάφος επέβαιναν δύο άτομα οι ΣΑΜΠΑΝΗΣ Χαράλαμπος 47 ετών και ΜΟΥΓΙΟΣ Ελευθέριος 72 ετών, εκ Πόρου, οι οποίοι το εγκατέλειψαν επιβιβαζόμενοι σε σωστική λέμβο και εν συνεχεία περισυλλέχθηκαν από Θ/Γ που βρέθηκε κοντά στο συμβάν χωρίς να πάθουν το παραμικρό.

 Το  σκάφος ιδιοκτησίας Λεωνίδα, κατευθυνόταν  στο ναυπηγείο Κώστα Μούγιου  στο Γαλατά  για  επισκευή.

            ΔΥΟ  ΝΑΥΑΓΟΙ  ΔΙΑΣΩΘΗΚΑΝ  ΑΠΟ  ΑΝΔΡΕΣ   ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ

    Σωτήρια βοήθεια προσέφεραν το Σάββατο 8/4/06  άνδρες του Λιμεναρχείου Πόρου – μαζί με συναδέλφους τους-, σε δύο  ναυαγούς που είχαν ξεκινήσει από την Υδρα με  το ταχύπλοο “SEA YA” μήκους 8 μέτρων για τη Σαρωνίδα. Ανατολικά από τα Τσελεβίνια το σκάφος άρχισε να κάνει  νερά και οι δύο επιβάτες, γύρω στις 7.30 μμ ειδοποίησαν το Λιμεναρχείο  Υδρας.

   Εντοπίστηκαν σώοι και διασώθηκαν οι NINOV KALOIAN, Βουλγαρικής υπηκοότητας, πρώην υφυπουργός οικονομίας της γειτονικής χώρας, και ο  κυβερνήτης  του σκάφους Νικόλαος Παπαηλιού,   Ελληνοαμερικανός.

**** Το τουρκικό φορτηγό ΧΑΝ  βυθίστηκε το μεσημέρι της Πέμπτης, 1/6/06, 17 μίλια ΝΑ  της Υδρας, απέναντι από το ακρωτήριο Ζούρβα, όταν συγκρούστηκε με το  Ελληνικό δεξαμενόπλοιο    ΑΛΙΟΣ ΑΡΤΕΜΙΣ. Από τα σωστικά μέσα που έφθασαν στο σημείο του ατυχήματος, διασώθηκαν 7 Τούρκοι ναυτικοί, ανασύρθηκε ένας νεκρός, ενώ πέντε ακόμη ναυτικοί παρέμειναν  αγνοούμενοι.

****  Τις πρώτες πρωινές ώρες της 11-1-07, προσάραξε στη βραχονησίδα Πετροκάραβο, μεταξύ Αίγινας και Πόρου, το Δ/Ξ πλοίο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ» Ν.Π. 7809, φορτωμένο με 1450 τόνους πετρελαιοειδή, που μετέφερε από Motor Οil Ισθμίων για Καλούς Λιμένες Κρήτης. Την ώρα εκείνη επικρατούσε στην περιοχή πυκνή ομίχλη.

     Στο πλοίο επέβαιναν, ως πλήρωμα, οκτώ  Έλληνες ναυτικοί, οι οποίοι δεν έπαθαν τίποτα.

 *** 23/11/07το τουριστικό πλοίο ΓΙΩΡΓΗΣπου κάνει κρουαζιέρες στο Σαρωνικό προσαράζει στην  Αίγινα  χωρίς σοβαρές συνέπειες.

 *** 13-3-08 το τουριστικό πλοίο ΓΙΩΡΓΗΣπου κάνει κρουαζιέρες στο Σαρωνικό προσαράζει στην νησίδα Πλατειά του Πόρου. Οι 278 τουρίστες και το 35μελές πλήρωμα  σώζονται.

           ΠΡΙΓΚΙΠΙΚΗ   ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ  ΑΝΟΙΧΤΑ  ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΔΙ 

    Το  ιδιωτικό  σκάφος αναψυχής  «ΜΑΝΑ» 30 μέτρων,  καταστράφηκε  από πυρκαϊά  το  πρωϊ  της 31/8/08, ενώ βρισκόταν ανατολικά από το Μόδι  του Πόρου, απ όπου και το αποκλειστικό στιγμιότυπο.

    Tο σκάφος είχε νοικιαστεί από τη Μαρίνα Ζέας.  Η πυρκαγιά ξέσπασε στις 7.30 το πρωί από  άγνωστη  αιτία και πήρε γρήγορα διαστάσεις.  

    Οι  11  επιβαίνοντες, 5 τουρίστες και 6 άτομα πλήρωμα, παραλήφθηκαν από  πλωτό του Λιμεναρχείου Πόρου  και λάντζες και μεταφέρθηκαν  σώοι  στον Πόρο.

    Γύρω στις 11,00 π.μ. πυροσβεστικό όχημα  που  έφθασε στο σημείο  με το φέρρυ μπωτ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗ  προσπάθησε  να σβήσει τη φωτιά, αλλά τελικά το σκάφος βυθίστηκε.

    Όπως  πληροφορηθήκαμε  στη θαλαμηγό  επέβαινε  η πριγκίπισσα της Σαουδικής Αραβίας, αλλά και άλλα τέσσερα μέλη της βασιλικής οικογένειας.

ΑΛΛΑ     ΘΑΛΑΣΣΙΑ    ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΑ

 **** 1992 (;) Δυστύχημα μέσα  στο στενό λιμάνι του Πόρου -Γαλατά. Βάρκα που εκτελεί τη συγκοινωνία  Πόρου – Γαλατά  ανατρέπεται  και πνίγονται  κάποιες γυναίκες. Μας λείπουν τα στοιχεία.

1995.- Ξημερώματα  3ης  Σεπτεμβρίου, ώρα 3:  Πολύνεκρο  τραγικό δυστύχημα  συνέβη στην  ακτή  της  περιοχής Τομπάζη  του Γαλατά. Ταχύπλοο σκάφος, με ταχύτητα  60 μιλίων,  προσέκρουσε  στα  σίδερα εξέδρας και  σε σιδηροσωλήνες  από τις οποίες διοχετευόταν το νερό  στα υδροφόρα πλοία, που  προεξείχαν.

     Στο σκάφος χωρητικότητας  8 ατόμων, επέβαιναν  14  άτομα, άνδρες και γυναίκες – πολλοί ήταν όρθιοι – μέλη του  πληρώματος  της μεγάλης θαλαμηγού MARIDOME,  και  επιστρέφοντας  στο πλοίο  τους, μετά το clubbing,  έπεσαν πάνω  τους  και  κάποιοι  σχεδόν αποκεφαλίστηκαν.

     Μεταξύ  των νεκρών   ο γιος  Ποριώτη δικηγόρου  Γιώργος – Φλόριαν Μπρον, 30 ετών,   Γερμανός υπήκοος,  οι Νίκολας  Βορν, βρετανός, 27 ετών, Σίμον Ουίσλαβ, βρετανός 30 ετών, και Αντρέ Μπράκμαν, Γερμανός, 30 ετών.

    Χειριστής του σκάφους ήταν Ιαν Μακ Νήλ, βρετανός. Εξη ακόμα άτομα  τραυματίστηκαν,  μερικά  σοβαρά, και μεταφέρθηκαν με  «ιπτάμενο  δελφίνι» στον Πειραιά  και  από κει σε νοσοκομείο της πρωτεύουσας.

    Το σκάφος  – βοηθητικό  της θαλαμηγού – εκινείτο σε απαγορευμένη  για τη ναυσιπλοϊα περιοχή – τα νερά είναι  αβαθή – σημειωμένη στους ειδικούς χάρτες.

    Οι δυο  βρετανοί  που ήσαν  και  φίλοι  ετάφησαν  σε κοινό τάφο  στο νεκροταφείο Γαλατά- Αγ. Παρασκευής.

 1996.-  3 Ιουνίου, ώρα 2.30 μμ παραμονή του πανηγυριού  της Παναγίας της Ελεούσας στην Πλάκα του Πόρου.  Ακριβώς απέναντι, δίπλα στο  νησάκι Μπούρτζι  το ταχύπλοο  “δελφίνι” αριθ. 16   εταιρείας «CERRES», προερχόμενο με 60 επιβάτες από την Yδρα και με 49χρονο  καπετάνιο  κομμάτιασε τον 26χρονο Ποριώτη  ψαροντουφεκά   Πέτρο Λίτσα.

     Ακριβώς  στη ρότα του «ιπτάμενου δελφινιού», σύμφωνα με το Λιμεναρχείο Πόρου, έκαναν υποβρύχιο ψάρεμα τρεις φίλοι, οι Aναστάσιος Ξάνθης, Iγνάτιος Tράμπας και ο γυμναστής του Nαυτικού Ομίλου Πόρου   Πέτρος Λίτσας.

     Aυτό έδειχνε και η πολύχρωμη σημαδούρα που οι τρεις ψαροντουφεκάδες είχαν ποντίσει στη θάλασσα, ανοιχτά της μικρής νησίδας.

**** «Mόλις είχα τελειώσει την υποβρύχια βόλτα μου και είχα ανεβεί στη βάρκα μας», αφηγήθηκε  τότε  συντετριμμένος ο 39χρονος Aναστάσιος  Ξάνθης. «Tότε είδα το “δελφίνι” να περνάει με ταχύτητα ή πάνω από το σημείο που ήταν ο Πέτρος ή πάνω από την τσαμαδούρα. Πήγα με τη βάρκα στο σημείο και είδα μόνο τον Iγνάντιο και τη θάλασσα γύρω του κόκκινη».

     Aμέσως οι Ξάνθης και Tράμπας βούτηξαν στο βυθό, όπου και αντίκρυσαν το σώμα του φίλου τους διαμελισμένο.

    Στη συνέχεια και αφού κατάφεραν να συνέλθουν από το σοκ, βγήκαν με τη βάρκα τους στη στεριά και κατήγγειλαν στο Λιμεναρχείο  Πόρου  το τραγικό περιστατικό.

    Tην ίδια ώρα, ο πλοίαρχος που πιθανότατα δεν είχε καταλάβει, λόγω της μεγάλης ταχύτητας του υδροπτέρυγου, το διαμελισμό του 26χρονου γυμναστή, απέπλεε από τον Πόρο.

      Οι λιμενικοί, που έπρεπε να διασταυρώσουν όσα κατέθεσαν οι δύο ψαροντουφεκάδες, έστειλαν σήμα στη μαρίνα της Zέας, όπου θα κατέπλεε το «ιπτάμενο δελφίνι» Nο 16 και στη συνέχεια πήγαν με σκάφος της υπηρεσίας στην περιοχή, όπου δύτες περισυνέλεξαν το διαμελισμένο σώμα του άτυχου Λίτσα.

     Στις 3.25 μετά το μεσημέρι, όταν το «ιπτάμενο δελφίνι» έδεσε στη μαρίνα της Zέας, συνελήφθη, με εντολή της εισαγγελέως Ουρανίας Στέκα, ο 49χρονος  ο οποίος και οδηγήθηκε  στα εισαγγελικά γραφεία.

     Στην  κατάθεσή του ο πλοίαρχος υποστήριξε ότι «δεν κατάλαβε τίποτα».

     Το περιστατικό αυτό συνέβη μετά  το παρόμοιο  περιστατικό  του Βασίλη Δοσούλα στο  Τολό.

  ***  Θανάσιμα τραυματίσθηκε στις 2-4-2002 (5μμ) ο Ισραηλινός υπήκοος  RUSSO AMIR 31 χρόνων (άτομο με ειδικές ανάγκες), όταν  στην προσπάθειά του να επιβιβασθεί από το  φουσκωτό σκάφους που επέβαινε  στο Ε/Γ-Ο/Γ”LADY KIKI”  NΠ 7137, έχασε την ισορροπία  του και έπεσε στην θάλασσα, μεταξύ πρύμνης και προβλήτας λιμένα Πόρου με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο κεφάλι του  στο μόλο .

    Ο τραυματίας  μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο  στο θεραπευτήριο του Κέντρου Υγείας Πόρου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

  ***   Εχουν συμβεί  διάφοροι πνιγμοί  ατόμων στον Πόρο  ενώ κολυμπούσαν, όπως του Γιώργου Μητσόπουλου και άλλων.

     ++ Το 2003 πνίγηκαν 3 άτομα.

     ++ το 2004, μια γυναίκα  πνίγηκε το καλοκαίρι  στον Πόρο.

               ΠΗΓΕ  ΣΤΟΝ  ΠΟΡΟ  ΕΚΔΡΟΜΗ  ΚΑΙ  ΠΝΙΓΗΚΕ

Στον  24χρονο Ανδρέα  Γκλεζάκο, κάτοικο περιοχής  Αγίου  Νείλου Πειραιά, γιο του  αστυνομικού διευθυντή  Παναγιώτη Γκλεζάκου, ανήκει  το  πτώμα  ανδρός που  εκβράστηκε  και  βρέθηκε   από  Λιμενικούς, 23/10/04  στην Αρτιμο – προς το Καραπολίτι – του Πόρου,  σε κατάσταση  προχωρημένης σήψης  και αποσύνθεσης.  Το πτώμα αναγνωρίστηκε  από τον πατέρα του που  είχε αναφέρει την εξαφάνισή  του  από ημέρες.

       Η κηδεία  του άτυχου νέου  έγινε 26/10/04 από τον  ιερό ναό  του Ιωάννου Προδρόμου στο Σχιστό.

      Οπως είπε  αργότερα η μητέρα του  Γεωργία Γκλεζάκου, ο νέος  είχε εξαφανιστεί  10  ημέρες  πριν από την ημέρα που βρέθηκε νεκρός. Είχε  πάει εκδρομή στον Πόρο,  μάλλον μόνος του, και η μητέρα του πιστεύει  ότι, επειδή ο νέος νήστευε για να κοινωνήσει, όταν έπεσε να κολυμπήσει  ένοιωσε αδυναμία  και πνίγηκε.

      Η άτυχη  μητέρα  έχει έναν  ακόμα γιο.

                 ΠΝΙΓΗΚΕ  ΨΑΡΟΝΤΟΥΦΕΚΑΣ   ΣΤΟ  ΠΕΤΡΟΚΑΡΑΒΟ

         Νεκρός εντοπίσθηκε τις πρωινές ώρες της  13/11/08 από άνδρες της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Λ.Σ. 28 χρονος ψαροντουφεκάς, κάτοικος εν ζωή Κάτω Πετραλώνων, που αγνοείτο από  το απόγευμα της 12/11.

       Ο άτυχος νέος είχε βουτήξει στην θαλάσσια περιοχή Πετροκάραβο, όμως η καθυστέρηση ανόδου του ανησύχησε συγγενικό του πρόσωπο, που βρισκόταν σε σκάφος στην επιφάνεια ο οποίος ενημέρωσε τις αρχές και άρχισαν οι έρευνες για τον εντοπισμό του με την παραπάνω κατάληξη.

Ο παθών  μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Γαλατά όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του και εν συνεχεία στο Νεκροτομείο Πειραιά για νεκροψία – νεκροτομή.    Β.Κ.

                ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ  ΝΑΥΤΙΚΟΣ-ΨΑΡΑΣ  ΕΝ ΠΛΩ ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ 

        Θαλάσσιο δυστύχημα σημειώθηκε  στις 8 μμ  της 8-12-08, στη θαλάσσια περιοχή της νότιας εισόδου λιμένα Πόρου, ανοιχτά από τη θέση «ΣΤΑΥΡΟΣ», όταν το  ταχύπλοο σκάφος «ΠΟΠΗ» με  2 επιβαίνοντες   και κυβερνήτη 49χρονο, συγκρούστηκε με το επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος «ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ», στο οποίο επέβαιναν τέσσερα  άτομα.

     Από την σύγκρουση τραυματίστηκε θανάσιμα  ο 56χρονος κυβερνήτης του αλιευτικού Γιώργος Παπαιωάννου  ενώ προκλήθηκαν σοβαρές υλικές ζημιές και στα δύο σκάφη.

****  Σαραντάχρονος Βορειοηπειρώτης που  είχε πάει για ψαροντούφεκο, πνίγηκε τις  απογευματινές ώρες της 19/9/09, στη θαλάσσια περιοχή ΤΑΚΤΙΚΟΥΠΟΛΗΣ Τροιζηνίας.  

****  Νεκρός   ανασύρθηκε  τις απογευματινές ώρες της 13/5/2011, από τη θαλάσσια περιοχή Μοναστήρι Πόρου, 42χρονος αλλοδαπός.

πηγή

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply