Τῶν παππούδων μας τὰ …γκράφιτι.

Ὅπως ἔχουμε τὴ σύγχρονο γκράφιτι, λέει ἡ ἱστορικὸς Storli, ἔχουμε καὶ στὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ ἐποχὴ γκράφιτι. Ἀπὸ κουτσομπολιὰ μέχρι βρισιές. Παραπάνω πληροφοριοδότης ἀποκαλύπτει σὲ φίλο του μὲ ποιόν εἶναι ἐρωτευμένη ἡ γυναῖκα ποὺ ἀγαπᾶ. Ἀλλὰ ὁ ἐνδιαφερόμενος λέει ὅτι ὁ ἀντίζηλος τὰ λέει αὐτά.

-« Ἡ ὑφάντρα εἶναι ἐρωτευμένη μὲ τὸν δοῦλο του πανδοχέως. Ἐκείνη ἐνδιαφέρεται πολὺ γι ‘αὐτόν.» 

-«Ἕνας ἀντίζηλος τὸ ἔγραψε αὐτό. Τὰ λέμε».

περιοδικὸ ἀναζήτησις

Φαίνεται κάπως σὰν  ἀστεῖο, ἀλλὰ μᾶλλον δὲν εἶναι.
Ὅπως ἀκριβῶς διαβιοῦν σήμερα οἱ Ἔλληνες, ἔτσι ἀκριβῶς διαβιοῦσαν, ὑπὸ τὶς ἀνάλογες φυσικὰ συνθῆκες, τότε οἱ Ἔλληνες. Μὲ τὴν διαφορὰ βέβαια πὼς τὰ θέματα ἦσαν ἀνάλογα τῶν ἐνδιαφερόντων τους. Δὲν εἶχαν τηλεοράσεις, ῥαδιόφωνα, διαδίκτυο… Πιὸ ἁπλᾷ ὅλα φυσικά…

Πάντως ὅταν συζητᾶμε γιὰ  ἀλλαγὲς στὶς βασικές μας συνήθειες, ἀπὸ τότε ἔως σήμερα, καλὸ θὰ ἦταν νὰ τὸ σκεπτόμεθα καλλίτερα. Σέ τί διαφέρει ἕνα συμβρόσιον τοῦ Πλάτωνος ἀπό μίαν σύγχρονον συζήτησι σέ μία πλατεία ἤ σέ ἕνα καφενεῖο;

Ἴσως νὰ ἔχῃ ἀλλάξῃ τὸ ἐπίπεδον τῆς παιδείας, ἀλλὰ σίγουρα ἡ Φύσις τοῦ πληθυσμοῦ μας παραμένει ὤς εἶχε!

Φιλονόη.

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply