Διώχνουν τά παιδιά ἀπό τά σχολεῖα;

Μαλλί, γυαλὶ καὶ παντελόνι ... Μὴν χαιρετήσω. Πασαρέλα τὰ κάναμε τὰ σχολεῖα. Κινητά, νύχια, μπουκλίτσες, σκουλαρίκια, φίρμες... Καλὰ νὰ πάθουμε...

Μαλλί, γυαλὶ καὶ παντελόνι … Μὴν χαιρετήσω. Πασαρέλα τὰ κάναμε τὰ σχολεῖα. Κινητά, νύχια, μπουκλίτσες, σκουλαρίκια, φίρμες… Καλὰ νὰ πάθουμε…

Ναί; Ἀλήθεια; Πῶ πῶ τὶ πάθαμε…
Μεγάλο κακό!!!
Τὸ μεγαλύτερο ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ μᾶς συμβῇ… Σωστά;

Διάβασα τὸ ἄρθρο τῆς ΑΥΓΗς καὶ εἰλικρινῶς, ἔσκασα ἀπὸ τὰ …γέλια!!!
Τέτοιαν ἀνακούφισι χρόνια εἶχα νὰ πάρω…

 

Διώχνουν τα παιδιά από το σχολείο

Με τη διαδικασία του επείγοντος φέρνει η κυβέρνηση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, το οποίο θα εφαρμόσει από φέτος, καθώς, όπως ομολογεί στην Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων, το θεωρεί εργαλείο «για την εξοικονόμηση πόρων του κρατικού προϋπολογισμού». Κι αυτό επειδή, όπως αναφέρεται στην ίδια έκθεση, επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός του ωρολόγιου προγράμματος (προφανώς από λάθος αναφέρεται ως ανορθολογισμός) και η διαχείριση του προσωπικού.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η θεσμοθέτηση ενός φθηνού Λυκείου με λιγότερους εκπαιδευτικούς, που θα διατίθενται σε διάφορα σχολεία προκειμένου να συμπληρώνουν ωράριο, μέχρι να κριθούν πλεονάζοντες και να δουν την πόρτα εξόδου, καθώς πολύ σύντομα το νέο σχολείο θα… ξεμείνει από παιδιά. Το νομοσχέδιο, που για αντιπερισπασμό κατατέθηκε χθες το απόγευμα, φτιάχνει ένα Λύκειο για ακόμα πιο λίγους σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, αφού η ολιγοήμερη διαβούλευση έφερε σκληρότερες ρυθμίσεις για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών.

 

Εξεταστικό κέντρο

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι μαθητές θα εξετάζονται σε πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε 39 μαθήματα (14 στην Α’ Λυκείου, 17 στη Β’ Λυκείου και 8 στη Γ’ Λυκείου). Στη συνέχεια και αφού λάβουν απολυτήριο θα προσέρχονται σε πανελλαδικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα. Δηλαδή, σύνολο εξεταζόμενων μαθημάτων 43.

Οι εξετάσεις θα είναι σαφώς δυσκολότερες, αφού το 50% της εξεταστέας ύλης για την προαγωγή και την απόλυση των μαθητών θα λαμβάνεται υποχρεωτικά από τράπεζα θεμάτων. Στα θέματα αυτά θα διαγωνίζονται όλοι οι μαθητές, ανεξάρτητα από το αν φοιτούν στο Λύκειο Περάματος και προσέρχονται στις εξετάσεις χωρίς την επιπλέον προετοιμασία ή αν φοιτούν στο πανάκριβο ιδιωτικό και έχουν προσλάβει στρατιές «ιδιαιτεράδων».

 

Πιο δύσκολη η προαγωγή

Το τρίτο χτύπημα που δίνεται στους μαθητές, ειδικά των «πίσω» θρανίων, είναι ότι δυσκολεύει η προαγωγή και η απόλυσή τους, επειδή εισάγονται σκληρότατες ρυθμίσεις για το ποιοι μαθητές θεωρούνται προακτέοι και ποιοι μένουν στην ίδια τάξη. Πρώτον, ανεβαίνει από το 9,5 στο 10 ο μέσος όρος που απαιτείται για να προαχθεί ο μαθητής στην επόμενη τάξη.

Δεύτερη προϋπόθεση είναι να έχει τουλάχιστον 10 στα Μαθηματικά και στη Νέα Ελληνικά και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Δεδομένου ότι στη Γ’ Λυκείου δεν διδάσκονται τα Μαθηματικά ως μάθημα γενικής παιδείας, οι μαθητές για να λάβουν απολυτήριο θα πρέπει να έχουν 10 στα Νέα Ελληνικά και σε κάθε ένα από 3 μαθήματα της επιλεγείσας ομάδας προσανατολισμού και τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.

Εάν ο μαθητής δεν πληροί και τις δύο προϋποθέσεις, επαναλαμβάνει τη φοίτηση. Όταν δεν πληροί τη δεύτερη προϋπόθεση, παραπέμπεται σε επανεξέταση, χωρίς να διευκρινίζεται ο αριθμός των μαθημάτων στα οποία μπορεί να έχει κάτω από τη βάση.

Μπορεί τα παραπάνω να φαίνονται απλά, αλλά, όπως δείχνει η εμπειρία των πανελλαδικών, η επίτευξη του 10 σε αρκετά μαθήματα, δεν είναι διόλου εύκολη υπόθεση σε πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις. Μία ματιά στους πίνακες με τις βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών μπορεί να το βεβαιώσει. Επομένως οδεύουμε για στρατιές ολόκληρες μαθητών που είτε δεν θα προάγονται είτε θα μπαίνουν στην κατηγορία του μετεξεταστέου, αγωνιώντας για το αν θα πιάσουν το «10» για να περάσουν ή να πάρουν απολυτήριο. Την εποχή Αρσένη, ένας ασύλληπτος αριθμός σχολείων σε όλη την επικράτεια είχαν περισσότερους απορριπτέους από ό,τι προακτέους.

Κατά ένα μεγάλο μέρος οι ρυθμίσεις αυτές επεκτείνονται και στο Επαγγελματικό Λύκειο, κάτι που δεν υπήρχε στο αρχικό σχέδιο. Και μάλιστα για την πιο αδύνατη ομάδα μαθητών καταργεί και τον θεσμό των μετεξεταστέων. Αναλυτικότερα το νομοσχέδιο προβλέπει πανελλαδικού τύπου εξετάσεις με τα μισά θέματα από τράπεζα, σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας και στις τρεις τάξεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή των μαθητών είναι η επίτευξη βαθμολογίας τουλάχιστον 10. Όταν ο μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτή, επαναλαμβάνει τη φοίτηση!

Σε συνθήκες βαθιάς κρίσης και ανέχειας, η κυβέρνηση προωθεί ένα Λύκειο -Γενικό ή Τεχνολογικό, δεν έχει σημασία- που απογοητεύει και διώχνει τους μαθητές. Είναι σαφές ότι η επιλογή που κάνουν είναι να μειώσουν τον αριθμό των μαθητών στη λυκειακή βαθμίδα και διά αυτής της μείωσης να απαλλαγούν και από ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών. Άλλωστε έχει ήδη διατυπωθεί ο στόχος για τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού Λυκείου που θα λειτουργεί στην έδρα κάθε νομού για εκείνους τους μαθητές που μπορούν να σηκώσουν ψυχολογικά και οικονομικά τον άθλο της φοίτησης και απόλυσης από το Λύκειο.

 

Άτυπες μορφές κατάρτισης

Από το νομοσχέδιο γίνεται σαφές ότι, μετά την υποχρεωτική γυμνασιακή εκπαίδευση, θέλουν να κατευθύνουν χιλιάδες μαθητές σε άτυπες μορφές κατάρτισης, που λειτουργούν έξω από το τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, π.χ. σε Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Χαρακτηριστικό της πρόθεσης αυτής είναι το γεγονός ότι το νομοσχέδιο καταργεί όλες τις ΕΠΑΣ (περίπου 102), οι οποίες ήταν μέρος του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος και εγγράφονταν σε αυτές απόφοιτοι του Γυμνασίου. Το ποιοι ευνοούνται απ’ αυτές τις ρυθμίσεις είναι γνωστό.

Το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της μη τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Υπενθυμίζεται ότι με το νομοσχέδιο προσμετρώνται οι βαθμοί όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με διαφορετικό συντελεστή. Ως έχει παρέμεινε η ρύθμιση ότι τα γραπτά των μαθητών στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις θα βαθμολογούνται από τον οικείο καθηγητή. Η ρύθμιση αυτή ανοίγει πόρτες και παράθυρα για συναλλαγές και πιέσεις, υπονομεύοντας το αδιάβλητο της βαθμολόγησης, ειδικά μετά τις ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών οι οποίοι υπηρετούν σε ιδιωτικά σχολεία.

Παράλληλα ο καθορισμός της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις φεύγει από τα χέρια του υπουργείου Παιδείας και περνάει στην αρμοδιότητα του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων που συγκροτείται με το νομοσχέδιο. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, θα υπάρχει πλέον θεματικός προσδιορισμός της ύλης, κάτι που ακυρώνει το σχολικό εγχειρίδιο, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο η ύλη να αφορά όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Τέλος, το νομοσχέδιο καθιερώνει, προς ευχαρίστηση των εργοδοτών, τον θεσμό της εννεάμηνης μαθητείας, ως τέταρτο προαιρετικό έτος.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, το νομοσχέδιο θα εισαχθεί τη Δευτέρα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, την Πέμπτη θα περάσει από δεύτερη ανάγνωση και μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου θα έχει ψηφιστεί. Δεδομένου όμως ότι τα σχολεία ανοίγουν στις 11, θα προβλεφθεί η ισχύς του νέου Λυκείου να είναι από την ημέρα ψήφισής του και όχι από την ημέρα δημοσίευσής του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως!

αὐγή
Λυπηθήκατε;
Τρομάξατε; Καλὰ μᾶς κάνουν, ἔτσι ποὺ τὰ ἔχουμε καταφέρῃ… Πολὺ καλὰ μᾶς κάνουν.
Ποιό σχολεῖο μωρέ;  Γιά ποιά σχολεῖα συζητᾶμε; Ποιό παιδί βγῆκε ἀπό αὐτό τό σύστημα καί εἶχε μάθῃ κάτι σοβαρό; Ποιό παιδί βγῆκε ἀπό αὐτό τό σύστημα καί ἦταν ἱκανό νά σκέπτεται;
Σχολεῖο σοῦ λέει… Ἀπὸ τὸ …σχόλη. Δῆλα δὴ ἀπὸ τὸ …ἀνάπαυσις!!!
Διότι αὐτὸ ἔχουμε… Ἀνάπαυσι τοῦ μυαλοῦ, ἔτσι, γιὰ νὰ μὴν κουράζεται…
Θὰ μοῦ πεῖτε βέβαια πὼς ἀπὸ αὐτὰ τὰ σχολεῖα βγαίνουν ἰατροί, μαθηματικοί, μηχανικοί… Δὲν γίνεται νὰ εἶναι ὅλοι βρὲ ἀδελφὲ κουμπούρια…
Σαφῶς καὶ δὲν γίνεται νὰ εἶναι ὅλοι κουμπούρια… Ὅμως οἱ περισσότεροι εἶναι. Κι αὐτοὶ ποὺ ἔπρεπε νὰ εἶναι χάνονται μέσα στὰ πλήθη τῆς προχειρότητος καὶ τῆς ἀνάγκης ἀναζητήσεως περισσοτέρων πηγῶν χρήματος… Δῆλα δὴ καταφέραμε νὰ συζητᾶμε γιὰ μεθόδους πλουτισμοῦ κι ὄχι γιὰ μεθόδους πεπαιδεύσεως… Αὐτὸ εἶναι τὸ «σχολεῖο» γιὰ τὸ ὁποῖον κοπτόμεθα καὶ σκούζουμε…
Καλὰ νὰ πάθουμε. Πάρα πολὺ καλά!
Ἀπὸ ἐκεῖ ἔπρεπε νὰ ξεκινήσῃ τὸ γκρέμισμα!!! Ἀπὸ ἐκεῖ ἔπρεπε νὰ ξεκινήσῃ ἡ διάλυσις. Ἀπὸ τὴν ἀπαιδεία. Ἐὰν δὲν γκρεμίσουμε πρῶτα ἀπὸ ὅλα τὴν μηχανὴ ποὺ παράγει δούλους καὶ ὑπηκόους, νέα Πατρίδα δὲν πρόκειται νὰ δοῦμε. Ὅσο καθόμαστε ἐπάνω στὰ γκρεμίδια καὶ κλαῖμε τὴν Μοίρα …τους, τόσο περισσότερο θὰ πονέσουμε στὴν καμπή, ποὺ πλησιάζει, καὶ θὰ ἐπιφέρῃ τὴν ἀπόλυτο ἀνατροπή.
Νὰ πάῃ λοιπὸν κι αὐτὸ τὸ …παλιάμπελο. Δὲν ἀξίζει οὔτε μία πεντάρα γιὰ νὰ ἀσχολούμαστε μαζύ του…
Φιλονόη.
Καλοῦ κακοῦ διαβᾶστε κι αύτό:

Τὶ κρίμα ποὺ δὲν θὰ γίνουμε ὅλοι ἰατροί!

(Visited 12 times, 1 visits today)




Leave a Reply

%d bloggers like this: