Ἡ χειραγώγησις τῆς εἰκόνος.

Σήμερα θφήσω τν Νικόλα ν καταθέσ τς σκέψεις του κα ν μς βοηθήσ νντιληφθομε τ γιατ γινόμεθα τόσο εκολα θύματα μίας προπαγάνδας. 
Γιατ κάποιοι «τσιμπον» εκολότερα κα κάποιοι λλοι παραμένουν πι ψύχραιμοι. 
Εναι πάρα πολ σημαντικ ν καθαρίσουμε μέσα μας, δίως τς σκέψεις μας!
Εναι νάγκη ν ξεχάσουμε τος τρόπους πο σκεπτόμεθα ως χθς κα νὰ ἐνισχύσουμε τὴν λογική μας, πρὸ κειμένου νὰ τῆς ἐπιτρέψουμε (ἐπὶ τέλους) νναλάβ δράσιν.  
Δύσκολος δρόμος…
δίως ταν γνωρίζουμε πς τ μεγαλύτερον πρόβλημα τχουμε μες κι χι ολλοι.

Φιλονόη.  

Έρευνες – Η χειραγώγηση της Εικόνας

Δύσκολοι καιροί για διαφημιστές…
Πού να τρέχεις τώρα για “image making”, όταν μέσα σου κιόλας έχεις μια σύγχυση μεταξύ του τι ακριβώς είσαι και σε ποια χώρα θα ήθελες να ζεις, όταν υπάρχει το Youtube, το Facebook, το Twitter και όλα τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συναισθηματική Νοημοσύνη… όσοι δεν ξέρετε τον όρο, ρίξτε εδώ μια ματιά. Θα σας βοηθήσει στη συνέχεια του άρθρου.
Ο Αριστοτέλης έλεγε ότι δεν αρκεί να κοιτάμε το «ότι»… το «διότι» είναι εξίσου σημαντικό.

Σύμφωνα με το βιντεάκι της Κατερίνας Μουτσάτσου που ανεβάζετε οι φίλοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά κόρον, οι Έλληνες σήμερα:
α) είμαστε νευρωτικοί (γι αυτό και τα μάτια μας γυαλίζουν κάπως περίεργα)
β) ζούμε στο παρελθόν γιατί δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε στο Σήμερα,
γ) καπηλευόμαστε την Εθνική μας ταυτότητα, άσχετο αν μέσα μας υπάρχει μια σύγχυση για το τί ακριβώς εθνικότητας είμαστε, και τον συναισθηματισμό των συμπατριωτών μας για να διαφημίσουμε το επαγγελματικό μας έργο
δ) διψάμε τόσο για προβολή, που το άγχος μας αυτό το βγάζουμε στο γυαλί, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη φορά όσους μας χαρακτηρίζουν με άσχημες εκφράσεις.
ε) λέμε ψέμματα για να περάσουμε το μήνυμά μας (μα καλά… να μην ξέρει ούτε έναν Νίκο, Γιάννη, Κώστα… λογικό. Αν ήταν Μουσταφά, Αχμέτ, Εζέλ θα τους θυμόταν…)
στ) δε σπάμε πιάτα γιατί δε διασκεδάζουμε «έξω καρδιά». Έχουμε όλοι … διαρκείας στο Μέγαρο Μουσικής.

Τέλος πάντων… θα μπορούσα να γράψω μερικές δεκάδες ακόμα αράδες σχετικά με την προσπάθεια της Κατερίνας να διαφημίσει όχι την Ελλάδα, αλλά τον εαυτό της (άλλωστε το «Εγώ» χρησιμοποιεί συνέχεια στον νευρωτικό της λόγο). Δε θα με πείραζε προσωπικά σαν Νίκος, το να το έκανε για να προβληθεί η ίδια, αρκεί παράλληλα να διαφημιζόταν και η Ελλάδα.

Με ενοχλεί όμως ότι το κάνει απροκάλυπτα, δυσφημίζοντας την Ελλάδα, καπηλευόμενη την ανάγκη ενός ολόκληρου λαού για Εθνική Ανάταση, για την προσωπική της προβολή.
Ακόμη και το παρόν άρθρο αποτελεί διαφήμιση για την κοπέλα αυτή, βασικό άλλωστε “τσιτάτο” των διαφημιστών είναι “ακόμα και η δυσφήμιση αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση”.

Φιλική συμβουλή:
Μην τσιμπάτε… Μη δίνετε αξία σε οτιδήποτε καπηλεύεται τη νοημοσύνη σας.
Ακόμα και αν αυτή είναι η Συναισθηματική σας Νοημοσύνη

© 2012 Νικόλαος Παναγοδημητρόπουλος

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

1. «30 ίσως 20 ίσως 8 λαθρομετανάστες βίασαν ζευγάρι στην Πάτρα.
Η κοπέλα ΙΣΩΣ πέθανε, ΙΣΩΣ ζει και έχει χάσει τη μήτρα της, ΙΣΩΣ να έχει μείνει έγκυος από ένα μίγμα σπέρματος Αφγανών, Σομαλών, Πακιστανών και Κούρδων (που χάθηκαν αυτοί καλέ; Τόσα χρόνια αυτούς είχαμε τώρα μας ήλθαν και άλλες χώρες και ανοίξαμε τις γνώσεις γύρω από τους …μαύρους).
Το αγόρι ΙΣΩΣ μείνει ανάπηρο, ΙΣΩΣ πέθανε, ΙΣΩΣ έχει χάσει το συκώτι του.
Το ζευγάρι νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στην Εντατική νοσοκομείου, αν δεν έχει πεθάνει, όπου τους μετέφερε ασθενοφόρο συνοδεία περιπολικού.
Το συμβάν δεν καταγράφηκε όμως σε κανένα βιβλίο συμβάντων για λόγους προστασίας της Εθνικής Ασφάλειας (sic)»

2. «Η θεά Αθηνά εμφανίστηκε σε φωτογραφία αγωνιστών του Βωμού των 12 Θεών.
Κοιτάξτε στο μαύρο φόντο επάνω δεξιά (εκεί που εύκολα γίνεται το photoshop) και δείτε την πεντακάθαρη εικόνα της Αθηνάς επάνω από τους σύγχρονους αγωνιστές του Φωτός του Μαραθώνα (συγγνώμη… του Θησείου). Μόνο στο blog μας (το ίδιο ακριβώς κείμενο σε καμιά δεκαριά blogs).

3. «Orbs επάνω από τους Αγανακτισμένους στο Σύνταγμα. Εκατομμύρια οντότητες Φωτός ενσαρκώνονται κάθε στιγμή (ανάμεσα στα βρώμικα hot dogs, τα σουβλάκια, τα λέιζερ που πουλάνε οι Πακιστανοί) για να βοηθήσουν τους επαναστάτες Έλληνες που πεινάνε (οι περισσότεροι που φώναζαν «πεινάμε» κρατούσαν ένα βρώμικο και μια coca cola από τις αναρίθμητες καντίνες)»

—– —– —–

Τα εντός των παρενθέσεων σχόλια στις παραπάνω ειδήσεις είναι δικά μου, για να δείξω που εστιάζεται το παρακάτω κείμενο.

Δεν μου αρέσουν οι λαθρομετανάστες, δεν έχω πρόβλημα με τους νόμιμους μετανάστες, μου αρέσουν όσοι αγωνίζονται για τα Πιστεύω και τα Ιδανικά τους και πηγαίνω και εγώ στο Σύνταγμα.
Αυτό βέβαια δεν με αποτρέπει από το να έχω την άποψη μου σχετικά με την ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ «Δημοσιογραφία» της εποχής της ανωνυμίας των blogs, του φατσοβιβλίου και όλων των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. 
ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ λοιπόν… ή αλλιώς ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ…
Ας δούμε πως γίνεται, επιδερμικά, με έναυσμα τις 3 παραπάνω «ειδήσεις».

Στην περίπτωση 2 και 3 ο λόγος είναι απλός. Πιάνουμε ένα θέμα που μας εκφράζει προσωπικά, φτιάχνουμε ένα photoshop ή «ξεχνάμε» να καθαρίσουμε τον φακό της μηχανής μας από την υγρασία του χώρου για να έχουμε μετά να λέμε. Άλλωστε… πόσοι από τους αναγνώστες του θέματος θα το ερευνήσουν εις βάθος; Οι περισσότεροι θα πληγούν ακριβώς εκεί που στοχεύουν οι «Διαμορφωτές Κοινής Γνώμης»… στο Συναίσθημα, ή καλύτερα, στη Συναισθηματική Νοημοσύνη. Πιο πολύ «χαβαλές να γίνεται» αλλά και εισαγωγικές πρακτικές «ασκήσεις» για τους επίδοξους χειραγωγούς.

Η περίπτωση 1 όμως είναι διαφορετική…
Δημοσιεύει κάποιος μια «είδηση» που «μπάζει» από παντού για την αυθεντικότητά της. Είναι όμως γραμμένη έτσι ώστε να προκαλεί αίσθηση Οργής στον αναγνώστη, πράγμα που του θολώνει την Κρίση.
Όλοι λοιπόν αισθάνονται οργή για τα αλλοδαπά κτήνη που βιάζουν τους Έλληνες. Οργή, θυμός, όλα τα αισθήματα που νιώθει ο άνθρωπος όταν πιστεύει ότι απειλείται η ίδια του η υπόσταση.
Μετά από λίγες μέρες, και όταν θα έχει καταλαγιάσει λίγο το Συναισθηματικό και θα έχει βγει προς τα έξω το Λογικό πάλι, κάποιος θα βγει και θα διαψεύσει την είδηση, ότι ήταν απλώς ένας Αστικός Μύθος (Urban Legend). Άλλωστε η Πάτρα πρωταγωνιστεί στη «ροζ» δημοσιογραφία που ΠΟΤΕ δεν επιβεβαιώνεται (κάτι σαν τη γνωστή γκαρσονιέρα για παντρεμένες στη Λάρισα).
Όταν λοιπόν ο άνθρωπος μάθει ότι άδικα στράφηκε κατά των λαθρομεταναστών, κυριεύεται από Τύψεις, ασυνείδητα, και ΜΠΑΜΜΜΜΜΜ….. νιώθει οίκτο για τις ταλαιπωρημένες ψυχές που κατηγόρησε άδικα… Νιώθει έντονη την ανάγκη να βγει και να τους ζητήσει συγγνώμη… σε έναν προς έναν… 
Και πλέον οι λαθρομετανάστες είναι στη συνείδησή του κατατρεγμένοι, πεινασμένοι, ΑΘΩΟΙ….
Ακόμα και οι πιο στυγνοί εγκληματίες από αυτούς…
Ακόμα και δίπλα του να σφάζουν κάποιον για μια αλυσίδα και 10 Ευρώ (και πιστέψτε… λόγω επαγγέλματος έχω δει πολλά), θα ωρύεται “ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ!!!!!!! Ταλαίπωροι πεινασμένοι είναι!!!!”
Τέτοια “Πλύση Εγκεφάλου” λοιπόν…

Τις περισσότερες φορές, ένα κείμενο Χειραγώγησης έχει σκοπό να προωθήσει το θέμα ακριβώς που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ότι στηλιτεύει.
Και όλα τα ΑΓΝΑ παιδιά του φατσοβιβλίου σπεύδουν να κάνουν κοινοποιήσεις της “είδησης”, πιστεύοντας ότι βοηθούν τον διπλανό τους, ενώ στην ουσία κάνουν το αντίθετο.
Είναι εύκολο να το διακρίνει κανείς… αρκεί να χρησιμοποιήσει το αρμόδιο όργανό του…
Αγαπάμε με την Καρδιά…
Σκεφτόμαστε με το Μυαλό.
Το αντίθετο ΣΙΓΟΥΡΑ θα μας δημιουργήσει πρόβλημα…

Νικόλαος Παναγοδημητρόπουλος

Πρώτη δημοσίευσις 30 Ἀπριλίου 2012

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply