Ἡ μπλὲ μουντζούρα.

Παρουσίασα προσφάτως, στὸ προφίλ μου στὸ ΦΒ, μερικὰ ἄρθρα καὶ φωτογραφίες γιὰ τὴν σημερινὴ κακοτεχνία ποὺ καλεῖται “μοντέρνα τέχνη”. Οἱ εἰκόνες ἦταν σοκαριστικές καὶ πέραν κάθε περιγραφῆς καὶ χαρακτηρισμοῦ. Πῶς προωθεῖται ὅμως τέτοια σαβούρα, καὶ τὶ εἴδους πιθηκοειδὴ θὰ τὴν ἀγόραζαν ποτέ; Χμ, ὑπάρχουν ἀρκετοί. Μεταξὺ αὐτῶν, οἱ 2ης γενιᾶς σοσιαλισταὶ (αὐτοὶ τῆς ἀριστερᾶς τοῦ χαβιαριοῦ καὶ τοῦ σαλονιοῦ) συνηθίζουν νὰ ἔχουν μία ἰδιαίτερη ἔφεση πρὸς τὴν ὑποστήριξη αὐτῆς τῆς κακοτεχνίας καὶ κακογουστιᾶς. Πιθανῶς διότι κάποιοι πονηρίδηδες τοὺς ἔπεισαν ὅτι εἶναι «μοντέρνα» καὶ «προοδευτική» ἐνῶ ἡ κανονικὴ τέχνη εἶναι τάχα «συντηρητική», «παρωχημένη», «ὁπισθοδρομική». Ἄσε ποὺ δὲν εἶναι καὶ τῆς μόδας καὶ ὅλοι ξέρουμε πόσο πολὺ ἀρέσει νὰ ἀκολουθοῦν τὴν μόδα ὅσοι περνοῦν καθυστερημένη ἐφηβεία μετὰ τὰ 40…

Ἄς δοῦμε ἕναν τυχαῖο ἐκπρόσωπο τοῦ εἴδους: Ὁ ΓΑΠ ἐπιδεικνύει τὴν κάτωθι μπλέ μουτζούρα στὴν Χίλαρυ Κλίντον (ἡ μουτζούρα ἔχει τίτλο… «Ατέρμονο Τοπίο – Δελφοί» καὶ κακοτεχνήθηκε ἀπὸ κάποιον ἀτάλαντο ὀνόματι Θεόδωρο Στάμου) καθὼς τὴν πληροφορεῖ ἔμπλεος ὑπερηφάνειας ὅτι οἱ Δελφοὶ εἶναι …νησί. Τοῦ Αἱγαίου. Ἔχει καὶ βιντεάκι ὁ σύνδεσμος μὲ τὸ περιστατικό.

Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ “ΣΥΣΤΗΣΕ” ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΤΟΝ ΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ ΩΣ… ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ!

Ας θυμηθούμε την εντυπωσιασμένη Χίλαρι Κλίντον από τον πίνακα που υπήρχε στο γραφείο του πρωθυπουργού της Ελλάδας και ας θυμηθούμε επίσης πως περιέγραψε τον πίνακα ο Γ. Παπανδρέου.

Τώρα, ας δούμε ποιος ήταν ο πίνακας με το… Αιγαίο και το νησάκι που ενθουσίασε την Κλίντον.

Πρόκειται για τον πίνακα «Ατέρμονο Τοπίο – Δελφοί» του Θεόδωρου Στάμου (1922 – 1997).Οι Δελφοί, όμως, δεν ήταν ποτέ στο Αιγαίο και, κυρίως, δεν ήταν νησί. Κάθε Έλληνας το γνωρίζει αυτό. Αν δεν είσαι Έλληνας, αλλά τουρίστας έστω και πρωθυπουργός, έχεις δικαίωμα να μην το γνωρίζεις και να γίνεσαι ρεζίλι παγκοσμίως. Μικρό το κακό για έναν άνθρωπο με το επίπεδο του Γιώργου Παπανδρέου.

Ο κ. Παπανδρέου δήλωσε πανευτυχής στην κ. Κλίντον ότι έδιωξε τους “παλιούς πίνακες” του γραφείου κι έφερε «κάτι πιο φρέσκο, κάτι πιο μοντέρνο». Ας δούμε ποιός ήταν ο “παλιός πίνακας” που ενόχλησε το μάτι και την αισθητική του πρωθυπουργού της Ελλάδας.Επρόκειτο για τον πίνακα «Η Ελλάς ευγνωμονούσα» (1858) του Θεόδωρου Βρυζάκη. Πολύ Καραϊσκάκης και Μιαούλης για έναν ξένο, είναι η αλήθεια. Δικαίως δεν το άντεξε, καθώς δεν του λένε και πολλά του κ. Παπανδρέου όλα αυτά.

Καρτέσιος

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply