Τὸ ὄνομα «ΕΡΤ» ποὺ χάθηκε…

Τὸ ὄνομα «ΕΡΤ» ποὺ χάθηκε...Όταν έκλεισε η ΕΡΤ, όταν έπεσε εκείνο το πέρα για πέρα βεβιασμένο και παράλογο «μαύρο», και αργότερα ξεφύτρωσε η ΝΕΡΙΤ, η κυβέρνηση Σαμαρά είχε κάνει ένα ολέθριο σφάλμα που ελάχιστα συζητήθηκε. Είχε απεμπολήσει αυτό που άλλοι θα πλήρωναν πολλά για να αποκτήσουν, το όνομα «ΕΡΤ».
Τι εννοώ. Έκλεισαν μια εταιρεία λόγω κακοδιαχειρίσεως για να την ξανανοίξουν με νέους κανόνες.
Εντάξει. Ένας σοβαρός τεχνοκράτης τι κάνει σε αυτή την περίπτωση;
Τα αλλάζει όλα εκτός από ΕΝΑ: το brand name, το όνομα του προϊόντος το οποίο είναι ψηλά στα μάτια των τηλεθεατών (σύμφωνα με μετρήσεις).

Όταν άλλαξε ιδιοκτήτη και όνομα ο Σκάι, το 1999, ο πρώτος ιδιοκτήτης (Αλαφούζος) άνοιξε αργότερα νέο κανάλι με το ίδιο όνομα που είχε κρατήσει. Θα ήταν ανόητος να πράξει αλλιώς και να ονομάσει το νέο του κανάλι «πορτοκάλι». Τα brand names δεν εξαφανίζονται έτσι για πλάκα, όπως έκανε ο Σαμαράς με το όνομα «ΕΡΤ».
Η ιστορική εταιρεία οινοπνευματωδών ΜΕΤΑΧΑ (από το 1888), άλλαξε χέρια το 1989 και σήμερα ανήκει στην γαλλική πολυεθνική «Remy Cointreau». Ναι αλλά το διάσημο προϊόν (μίγμα από κονιάκ και κρασί) δεν άλλαξε όνομα, εξακολουθεί να λέγεται ΜΕΤΑΞΑ.
Πολλά τα παραδείγματα.

Αν είχε κρατήσει το ιστορικό όνομα «ΕΡΤ» η προηγούμενη κυβέρνηση δεν θα μπαίναμε τώρα στην ταλαιπωρία «να ξανανοίξει η ΕΡΤ». Αφού θα ήταν ανοικτή! (με το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων της παλαιάς να εργάζονται στην καινούργια). Και απλά οι επόμενοι θα έκαναν τις συνήθεις αλλαγές που κάνουν όλοι οι επόμενοι (μικρές ή μεγάλες).
Το επιχείρημα της προηγούμενης κυβερνήσεως ότι ο νέος φορέας δεν ήθελε να θυμίζει τίποτα από τον παλαιό (βέβαια, εκ του αποτελέσματος ακούγεται και σαν ανέκδοτο), προσκρούει στην απλή λογική ότι όταν μια εταιρεία δεν λειτουργεί σωστά και κουβαλάει πολλές αμαρτίες (χωρίς αμφιβολία), όπως η εταιρεία ΕΡΤ.ΑΕ, αλλάζεις τον τρόπο που λειτουργεί η εταιρεία (την κλείνεις, γιατί όχι), όχι όμως – προς θεού! – το όνομα του επιτυχημένου προϊόντος. Αυτό δεν το πειράζεις (άντε ν’ αλλάξεις λίγο το λογότυπο, κι αυτό με προσοχή).
Είναι η περιουσία σου. Είναι αυτό που αναγνωρίζουν όλοι, εντός και εκτός Ελλάδας.
Είναι η βάση για να κτίσεις το καινούργιο.

Είναι το μοναδικό «METAXA private reserve».
Άλλη εταιρεία, νέο προϊόν, ΙΔΙΟ όνομα.

Ἀλικᾶκος Δημήτρης

φωτογραφία

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply