Τὸ φυσικὸ ἀέριο θὰ ἀρχίση νὰ ῥέῃ στὸν Turkish stream τὸν Δεκέμβριο τοῦ 2016, σύμφωνα μὲ τὴν Gazprom

Η Gazprom ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι παραδόσεις φυσικού αερίου, μέσω του  αγωγού  Turkish Stream, θα ξεκινήσουν  τον Δεκέμβριο του επομένου έτους.
«Είχαμε πολύ αποτελεσματικές και κρίσιμες συνομιλίες σήμερα.  Συμφωνήθηκε να μπει σε λειτουργία  ο Turkish Stream και να ξεκινήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου τον Δεκέμβριο του 2016», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Αλεξέι Μίλερ, σύμφωνα με  μια δήλωση της επιχειρήσεως.

Ο  Μίλερ  μίλησε μετά την συνάντησή του με τον υπουργό Ενεργείας και Φυσικών Πόρων κ. Taner Yıldız στην Άγκυρα νωρίτερα την Πέμπτη.
«Η Gazprom, ενώ θα εκτελέσει το τμήμα της εργασίας που της αναλογεί στο σχέδιο του Turkish  Stream, θα εφαρμόσει  τις συμφωνίες που επετεύχθησαν σήμερα»,   προσέθεσε ο Μίλερ.

Ο Μίλερ είπε τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους ότι η Gazprom θα κατασκευάσει υποθαλάσσιο  αγωγό στην  Μαύρη Θάλασσα, με κατεύθυνση  προς την Τουρκία και πιο δυτικά,  στα σύνορα της χώρας με την Ελλάδα, έναβ διανομέα φυσικού αερίουμ για την  περαιτέρω διανομή στους Ευρωπαίους πελάτες.

Ο αγωγός, που θα ονομάζεται   Τurkish  Stream,  πρόκειται  να αντικαταστήσει το έργο του  αγωγού φυσικού αερίου με την ονομασία  South Stream, παρακάμπτοντας την Ουκρανία που, όπως  είπε η Gazprom, εγκατελείφθη  λόγω των  αιτιάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο South Stream, ξεκινώντας από την Ρωσσία, επρόκειτο  να διασχίσει την Μαύρη Θάλασσα και να καταλήξει στο έδαφος  της Βουλγαρίας, που είναι μέλος της ΕΕ.
Η  ανακοίνωση την Πέμπτη είναι μια σημαντική εξέλιξη για την Gazprom, επειδή η Τουρκία είχε νωρίτερα εκφράσει την ανησυχία της ότι θα  είναι υπερβολικά εξαρτημένη από τον ρωσσικό ενεργειακό εφοδιασμό, σχολίασε το Reuters  κατά την αναφορά της ειδήσεως.

Σύμφωνα με τα ρωσσικά  δημοσιεύματα  στα μέσα ενημερώσεως τον  Μάρτιο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ρωσσίας και της Τουρκίας, για την τιμή του μεταφερομένου φυσικού αερίου, μέσω του αγωγού είχαν τελματώσει, ενδεχομένως προκαλώντας  καθυστέρηση στο έργο.
Η Gazprom σχεδιάζει να αντλήσει έως και 63 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, μέσω του Turkish  Stream, δηλαδή  την  ίδια ποσότητα  που θα μετέφερε και  ο South Stream. Αυτή η ποσότητα  θα περιλαμβάνει 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, που πρέπει να διοχετευθούν  στην Ευρώπη, μέσω του μελλοντικού  κέντρου  διανομής στα ελληνοτουρκικά  σύνορα.

Η ανακοίνωση του Αλεξέι Μίλερ έγινε  δύο

ημέρες μετά  το δημοσίευμα της ρωσσικής οικονομικής εφημερίδας Kommersant,  ότι η Gazprom έχει συμφωνήσει να προσφέρει  εκπτώσεις για το ρωσσικό φυσικό αέριο σε ιδιωτικές τουρκικές εταιρείες,  που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο των εισαγωγών   ρωσσικού φυσικού αερίου από την  Τουρκία.
Σύμφωνα με πηγές της Kommersant, η έκπτωση για το πρώτο τρίμηνο του 2015 θα είναι περίπου 25%. Ένα επιπλέον 15% έκπτωση θα προστεθεί κατά το δεύτερο τρίμηνο και τον Μάιο η τιμή θα πέσει περίπου στα  260 δολάρια,  ανά 1.000 κυβικά μέτρα, επιτρέποντας στην Gazprom να διατηρήσει το μερίδιο αγοράς της στην Τουρκία, έγραψε η  Komersant.
Η συμφωνία για την έκπτωση  τιμής  θα ισχύει αναδρομικά από 1η Ιανουαρίου 2015, επιτρέποντας στους εισαγωγείς του  τουρκικού  αερίου   να πάρουν πίσω  250 έως 300 εκατομμύρια  δολάρια από την Gazprom, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της  Kommersant.

ΠΗΓΗ 

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥΤὸ φυσικὸ ἀέριο θὰ ἀρχίση νὰ ῥέῃ στὸν Turkish stream τὸν Δεκέμβριο τοῦ 2016, σύμφωνα μὲ τὴν Gazprom1

Όσα αποκαλύπτει μία εικόνα δεν τα λένε χίλιες λέξεις.
Δείτε τον παρακάτω χάρτη, που παρουσιάζει τον σχεδιαζόμενο  αγωγό Turkish Stream έως τα Ελληνικά σύνορα.Στην συνέχεια δείτε και τον αγωγό TANAP, που σχεδιαζόταν να περάσει μέσα από την Ελλάδα, για να μεταφέρει το Αζερικό αέριο στην Ευρώπη.Τὸ φυσικὸ ἀέριο θὰ ἀρχίση νὰ ῥέῃ στὸν Turkish stream τὸν Δεκέμβριο τοῦ 2016, σύμφωνα μὲ τὴν Gazprom2

Ο αγωγός ΤΑΝΑP προβλεπόταν να λειτουργήσει το 2018.
Η συνέχεια του ΤΑP  (η μπλε γραμμή στον δεύτερο χάρτη ) θα τελείωνε ως  το 2020.

Το 2026 θα   μετέφερε στην Ευρώπη ως και 31 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου.

Οι παραπάνω πληροφορίες γράφτηκαν στον τουρκικό τύπο στις 17 Μαρτίου 2015, ενώ ο αγωγός σχεδιάζεται από τις 17 Νοεμβρίου του 2011.

ΠΗΓΗ

Ας φύγουμε τώρα από τα σχέδια και ας έλθουμε στην πραγματικότητα.

Ο αγωγός Turkish Stream, με βάση την τελευταία συμφωνία, θα κατασκευασθεί από τους Ρώσσους έως τις ακτές της Τουρκίας.
Ακολουθεί περίπου την διαδρομή που είχε χαραχθεί για τον South Stream  και θα χρησιμοποιηθούν τα ίδια υλικά, που είναι διαθέσιμα από πέρυσι.
Ο αγωγός Turkish Stream είναι μικρότερος σε μήκος από τον TANAP και στο μεγαλύτερο μέρος του δεν θα κατασκευασθεί από τους Τούρκους, που συνηθίζουν να κωλυσιεργούν στα έργα που αναλαμβάνουν (Ο ΤΑΝAP είναι στην ουσία τουρκικό έργο).
Το αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι περίπου σε 1,5 χρόνο 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ρωσσικού φυσικού αερίου,  αξίας 12,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον χρόνο, θα φθάνουν στα Ελληνικά σύνορα. Από εκεί θα προωθούνται στην Ευρωπαική αγορά μέσω Ελληνικού εδάφους.
Πιστεύει κάποιος ότι οι Ρώσσοι είναι τόσο ηλίθιοι, ώστε να μην έχουν σκεφθεί την λεπτομέρεια ότι δεν υπάρχει αυτή την στιγμή δίκτυο για την περαιτέρω μεταφορά τους προς την Ευρώπη;

Oι λύσεις που διαθέτουν είναι:

  1. Η κατασκευή εργοστασίου υγροποιήσεως του αερίου στην περιοχή της Αλεξανδρουπόλεως και η  εξαγωγή του μέσω θαλάσσης στην Ευρώπη.
    Αν επιλεγεί αυτή η λύση θα κινδυνεύσουν τα Αμερικανοϊσραηλινά σχέδια για εκμετάλλευση του κοιτάσματος φυσικού αερίου  «Αφροδίτη» της Κύπρου, με εξαγωγή και υγροποίηση του φυσικού αερίου σε παρόμοιο εργοστάσιο στην Αίγυπτο.
    Πολύ περισσότερο θα κινδυνεύσουν, αν γίνει παράκαμψη του αγωγού με ένα τμήμα του να κατευθύνεται από Αλεξανδρούπολη προς Βουλγαρία, χωρίς να χρειασθεί υγροποίηση του φυσικού αερίου.
  2. Η διοχέτευση όλου του φυσικού  αερίου στην αγορά της Τουρκίας και η  κατασκευή εκεί των εγκαταστάσεων υγροποιήσεως.
    Αν επιλεγεί αυτή η λύση, η Τουρκία θα εξαρτηθεί απόλυτα ενεργειακά από το ρωσσικό φυσικό αέριο, που θα το προμηθεύεται με έκπτωση στην τιμή  40%, με βάση τις αναφερόμενες στο άρθρο συμφωνίες.
    Αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει,  γιατί η Τουρκία είναι μέλος του ΝΑΤΟ και δεν ανήκει στην ΕΕ.
    Θα επέτρεπαν τα παγκόσμια  καρτέλ  φυσικού αερίου μία ανεξάρτητη  διανομέας (Τουρκία) να διαχειρίζεται τους κρουνούς του ρωσσικού αερίου και να τους εκβιάζει με τουρκικά  παζάρια στις διεθνείς αγορές  για την τιμή;
    Αν επιλεγεί αυτή η λύση ή θα πρέπει η Τουρκία να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ ή να ενταχθεί ως το 2016 στην ΕΕ…
  3. Η κατασκευή έως τον Δεκέμβριο του 2016 διακλαδώσεως του αγωγού εντός της Ελλάδας και προς την Ευρώπη.
    Η κατασκευή αυτή θα πρέπει να γίνει από Ελληνικές κρατικές εταιρείες για να ανήκει ο αγωγός στην Ελλάδα και να μην υπάρχουν οι συνηθισμένες αιτιάσεις από την ΕΕ.
    Αλλά λεφτά γι’ αυτό δεν υπάρχουν, οπότε θα πρέπει να τα δανεισθούν οι κρατικές εταιρείες από κάπου και μάλιστα με την διαδικασία της προκαταβολής.
    To συνολικό κόστος  του South Stream είχε υπολογισθεί σε 19 έως 24 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το κόστος του υπερακτίου τμήματος υπολογιζόταν στα 8,6 δισεκατομμύρια ευρώ.
    ΠΗΓΗ
    Μία προκαταβολή περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έργα στην Ελλάδα φαίνεται απόλυτα λογική, αν ήθελαν να γίνουν τα έργα μόλις σε 1,5 χρόνο.
    Η Ελλάδα σχεδίαζε την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ και θα μπορούσε να συνδυάσει επωφελώς τις δύο διαδικασίες και μάλιστα σύντομα.
    Επιπλέον στην Ελλάδα υπάρχει επιχείρηση σωληνουργείας με μεγάλη δυναμικότητα παραγωγής και  δυνατότητα εγχώριας παραγωγής των απαιτουμένων σωλήνων.
  4. Συνδυασμός κατασκευής ΤΑΝΑP και Τurkish Stream συγχρόνως.
    Η λύση αυτή θα έβλαπτε τα συμφέροντα των Αζέρων και της Γεωργίας, γιατί τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής και εκμεταλλεύσεως του TANAP εκτείνονται μετά το 2020.
    Εκτός βέβαια αν η Ρωσσία ανελάμβανε την χρηματοδότηση και την κατασκευή του τμήματος του TANAP από την Ελλάδα έως και την Ιταλία και η Τουρκία το υπόλοιπο τμήμα.
    Αυτή η λύση είναι προβληματική, γιατί η Ελλάδα δεν θα εξασφάλιζε δικαιώματα διελεύσεως για το αέριο και οι Ρώσσοι θα έπρεπε να χρηματοδοτήσουν ένα έργο, που δεν θα μπορούσαν οικονομικά ποτέ να αποσβέσουν.
    Εκτός βέβαια αν την κατασκευή την χρηματοδοτούσε κάποιος τρίτος με άφθονα κεφάλαια.
    Υπάρχει τρίτος Έλληνας ή Ευρωπαίος;  Δεν το νομίζω…
  5. Η πέμπτη λύση, που δεν αναφέρω, είναι να μην γίνει ποτέ το έργο.

Απ’ αυτά που συμβαίνουν ήδη γύρω μας συμπεραίνω ότι de facto έχει επιλεγεί και σχεδιάζεται η τρίτη λύση.
Όπως θα πρέπει να γνωρίζετε ξέσπασαν πρόσφατα ένοπλες συγκρούσεις στα Σκόπια, μεταξύ Αλβανοφώνων και Σκοπιανών.
Τα γεγονότα αυτά εξηγούνται λογικά ως μία προσπάθεια να αποσταθεροποιηθεί  το κράτος των Σκοπίων,  για να μην περάσει  ο αγωγός από εκεί προς την Ευρώπη.

ΠΗΓΗ

Επιπλέον οι Αλβανοί άρχισαν να δημιουργούν θέματα και  για την «υφαλοκρηπίδα» τους στο Ιόνιο, ίσως για να προαναγγείλουν την διαφωνία τους για την διέλευση,  από το Ιόνιο, του αγωγού TAP,   στο μέλλον, αν ο κατασκευαστής του γίνει πλέον η Ρωσσία.

ΠΗΓΗ

Eπιπλέον ο Σέρβος Πρόεδρος Tomislav Nikolic  δήλωσε στο πρακτορείο Interfax  στις 8 Μαίου 2015, χωρίς να υπάρχει λόγος,  ότι ο Turkish Stream δεν θα μπορούσε να περάσει μέσα από την Σερβία.
Η Σερβία  σύμφωνα με τις δηλώσεις του δεν θα προμηθευθεί φυσικό αέριο απ’ αυτόν.
Επικαλέσθηκε επίσης  την εκκρεμή  αίτηση της Σερβίας για ένταξη στην ΕΕ, που δεν μπορεί να γίνει πριν επιλυθεί το πρόβλημα του Κοσσόβου.
Και ως απάντηση ξέσπασαν τα επεισόδια στα Σκόπια, και όχι βέβαια στο Κόσσοβο, όπου σταθμεύουν και νατοϊκές δυνάμεις…

ΠΗΓΗ

Οι διεθνείς διαπλεκόμενοι προσπαθούν να εμποδίσουν την ρωσσική αρκούδα να κατασκευάσει μία παραλλαγή του South Stream, ακολουθώντας μίαν άλλη διαδρομή και  με συντομότερο χρονοδιάγραμμα από το δικό τους.
Αλλά χωρίς να το ξέρουν οι επιλογές τους φέρνουν την Ελλάδα πλησιέστερα στην Ρωσσία  και προετοιμάζουν τον διαμελισμό της Τουρκίας.
Ο Τurkish Stream σχεδιάζεται να περάσει από το Ευρωπαικό τμήμα της Τουρκίας (Ανατολική Θράκη), που περιλαμβάνει  και την Κωνσταντινούπολη.
Αν το αέριο δεν προωθηθεί δυτικότερα προς πώληση, θα καταναλωθεί στην Τουρκία, που θα εμφανίσει μία υπερβολική οικονομική ανάπτυξη μόνο στο Ευρωπαικό της τμήμα.
Αυτό το τμήμα θα γίνει μία δυνατή βιομηχανική ζώνη, με χαμηλά μεροκάματα και χαμηλό κόστος καυσίμων.
Παράλληλα το τμήμα αυτό  είναι και  σήμερα σημαντικό θαλάσσιο και οδικό πέρασμα.
Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο χώρες που ανήκουν στην ΕΕ: την Ελλάδα και την Βουλγαρία.
Αυτό το τμήμα αξίζει πολλά για να παραμείνει εκτός ΕΕ και υπό τουρκικό έλεγχο μετά το 2016.

Οι εξελίξεις ξεκίνησαν και το μόνο που απέμεινε ακόμα να συμβεί είναι «οι κραυγές πολέμου από την Βουλγαρία για ασήμαντη αφορμή».

Αν βέβαια 12,2 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο μπορούν να θεωρηθούν ασήμαντη αφορμή….

Son ofEon

(Visited 109 times, 1 visits today)




One thought on “Τὸ φυσικὸ ἀέριο θὰ ἀρχίση νὰ ῥέῃ στὸν Turkish stream τὸν Δεκέμβριο τοῦ 2016, σύμφωνα μὲ τὴν Gazprom

  1. Αὐτόματη εἰδοποίηση σύνδεσης: Ἡ τελικὴ συμφωνία γιὰ τὴν ἑλληνοβουλγαρικὴ διασύνδεσιν φυσικοῦ ἀερίου καθυστερεῖ λόγῳ τεχνικῶν θεμάτων | Φιλονόη καὶ Φίλοι...

Leave a Reply