Οἱ συναλλαγές ἄνω τῶν 70 εὐρῶ θά γίνονται μέ κάρτα ἀπό τό καλοκαίρι;

«…Αν οι κυβερνώντες είχαν καταδεχθεί να το διαβάσουν και δεν αρκούνταν να φτιάχνουν επιτροπές και να «διαπραγματεύονται», ίσως να είχαν επιλύσει τα περισσότερα προβλήματα της Ελλάδας.
Το  παραπάνω σύστημα πληρωμών  θα λειτουργούσε ήδη σε όλη την επικράτεια και οι φοροκλέφτες θα είχαν αλλάξει επάγγελμα…»

ΜΠΟΡΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 70 ΕΥΡΩ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ;

Πριν μερικές ημέρες διαβάσαμε στον τύπο ότι ο κος Δραγασάκης συναντήθηκε με τις διοικήσεις των συστημικών τραπεζών και τους ζήτησε να κάνουν μία επιτροπή, που θα αποφασίσει μέτρα για την προώθηση των αΰλων συναλλαγών, για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τους δόθηκε και χρόνος 30 ημερών για να καταλήξουν σε προτάσεις.

ΠΗΓΗ

Το μέτρο είναι προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά η μεθόδευση είναι ατυχής.
Το ρητό υποστηρίζει ότι αν δεν θέλεις να λύσεις ένα πρόβλημα, δημιουργείς μία επιτροπή για να το εξετάσει.
Για να συμπληρώσω και άλλο την εικόνα θα συμπλήρωνα ότι η κυβέρνηση, μέσω του κου Δραγασάκη, έβαλε τους λύκους να φυλάξουν τα πρόβατα.
Οι τράπεζες δεν μπορούν και δεν πρέπει να προτείνουν τα απαιτούμενα μέτρα.
Έχουν αντίθετα συμφέροντα με το σύνολο του έργου  και  βλέπουν το εγχείρημα  μόνο από την πλευρά του  κόστους.
Η εγκατάσταση πολυάριθμων θέσεων POS στις επιχειρήσεις, που εδρεύουν στα νησιά, που έχουν πάνω από 3000 κατοίκους, θα προκαλέσει μία μεγάλη οικονομική αιμορραγία και θα είναι χρονοβόρα και ιδιαίτερα δύσκολη τεχνικά.

Όπως γνωρίζουν όλοι όσοι κατοικούν στα νησιά αυτά, οι τηλεπικοινωνίες δεν είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένες και το δίκτυο συχνά παρουσιάζει τεχνικά προβλήματα.
Επιπλέον,  οι τράπεζες δεν βρίσκονται και στην καλλίτερη οικονομική κατάσταση αυτό τον καιρό.
Κάνουν περικοπές κόστους και δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν ή να αναλάβουν οι ίδιες την απαιτούμενη ανάπτυξη των τερματικών  POS (Point of Sales), που θα διαβάζουν ηλεκτρονικά τις κάρτες.
Κάθε συστημική τράπεζα θα πρέπει να αναπτύξει ιδιόκτητο σύστημα τερματικών POS, για να μην χάσει μερίδιο αγοράς.
Το κόστος μίας παρόμοιας επιλογής είναι απαγορευτικά υψηλό.

Αν προσθέσουμε στα παραπάνω και τις αντιδράσεις των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, το μέτρο θα αναβληθεί μετά πολλών επαίνων «μετά την ευτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων με τους εταίρους μας, λόγω τεχνικών προβλημάτων»…
Οι εξαιρέσεις από τα μέτρα θα πληθύνουν, το χάος θα ευνοήσει και άλλο την φοροδιαφυγή  και όλοι θα ταλαιπωρηθούν χωρίς λόγο.

Η κυβέρνηση καλώς αρχίζει τη μεταρρύθμιση του συστήματος πληρωμών  από τα νησιά.
Πρόκειται για πολύ φιλόδοξο πείραμα και πρέπει να αναζητηθούν και να λυθούν τα προβλήματα, που θα προκύψουν σίγουρα.
Αν  όμως τα μέτρα πετύχουν τον στόχο τους για μείωση της φοροδιαφυγής στα νησιά, τότε δεν θα υπάρχει πλέον καμμία δικαιολογία για την μη επέκτασή τους  στην υπόλοιπη χώρα, όπου οι τηλεπικοινωνίες και η πυκνότητα των επιχειρήσεων και του πληθυσμού ευνοούν την επιτυχία των μέτρων.

Το μέτρο δεν θα  οδηγήσει σε μείωση των εισοδημάτων  του ντόπιου πληθυσμού, γιατί αυτοί που πληρώνουν με τις κάρτες τους τις υπηρεσίες στα νησιά είναι κυρίως τουρίστες.
Θα πλήξει όμως όλα τα κυκλώματα φοροδιαφυγής και τους αεριτζήδες φοροκλέφτες των νησιών και θα αποκαταστήσει την φορολογική δικαιοσύνη και την ευνομία στα νησιά.
Το κράτος θα αυξήσει με υγιή τρόπο τις εισπράξεις του,  χωρίς να αυξήσει όπως συνήθως τον συντελεστή του ΦΠΑ.
Το τουριστικό συνάλλαγμα θα εισρεύσει στην οικονομία, αυξάνοντας την ρευστότητα των Ελληνικών τραπεζών.
Δεν θα καταλήξει και αυτό στα στρώματα των «νοικοκυραίων» φοροκλεφτών.
Το διαθέσιμο  εισοδήμα των Ελλήνων δεν προβλέπεται να μειωθεί, αλλά θα προκύψει  μία ορθολογικότερη  και αποτελεσματικότερη είσπραξη των φόρων.

Για να επιτύχει το μέτρο θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ως POS  συστήματα, που βασίζονται κυρίως στην κινητή τηλεφωνία και το ΙΝΤΕΡΝΕΤ.
Οι περισσότεροι πολίτες και τουρίστες  διαθέτουν κινητά τηλέφωνα για προσωπική χρήση.
Πολλά από αυτά διαθέτουν κάμερα και δυνατότητα διαχειρίσεως μηνυμάτων SMS.
To σύστημα μπορεί να λειτουργήσει ως εξής:

  • Kάθε επιχείρηση διαθέτει μία πινακίδα, που απεικονίζει έναν γραμμωτό κώδικα, με μορφή εικόνας στο σύστημα κωδικοποιήσεως QR.
    Ο γραμμωτός κώδικας QR  βρίσκεται σήμερα επάνω  στα περισσότερα προιόντα του εμπορίου.
    Θα μπορούσε να βρίσκεται αναρτημένος και μέσα στα καταστήματα ως ταυτότητά τους.
    Έ
    χει επαρκή χωρητικότητα πληροφορίας, καθώς μπορεί να περιέχει ως και  7089 διαφορετικούς χαρακτήρες.
    Το σύστημα είναι δοκιμασμένο, καθώς επινοήθηκε το 1994  στην Ιαπωνία από την εταιρεία Denso-Wave.

ΠΗΓΗ

Υπάρχουν ελεύθερα λογισμικά παραγωγής και αποκωδικοποιήσεως του κώδικα QR. Δεν χρειάζεται να τα αγοράσει κάποιος.
Κάθε επιχείρηση μπορεί να φτιάξει τον δικό της κώδικα, περιλαμβάνοντας και διαφημιστικές καταχωρήσεις σ’ αυτόν.
Ο κώδικας  θα περιλαμβάνει  κατ΄ ελάχιστο την επωνυμία της επιχειρήσεως (Αγγλικά και Ελληνικά), την διεύθυνσή της, το ΑΦΜ της, την τράπεζα συνεργασίας της και κάποιον κωδικό πελάτη, που θα την προσδιορίζει μοναδικά στα συστήματα της τράπεζας συνεργασίας της.
Επίσης θα περιλαμβάνει και το τηλέφωνο ή τον σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα της τράπεζας, που συνεργάζεται η  επιχείρηση.
Όταν  ο πελάτης θελήσει  να πληρώσει, απλά  σαρώνει με την κάμερα του κινητού του  την πινακίδα, αντλεί με το σύστημα αποκωδικοποιήσεως τα στοιχεία της επιχειρήσεώς και στέλνει  με το κινητό του τυποποιημένο SMS, που περιλαμβάνει   τον αριθμό της κάρτας του, την λήξη της, τον επταψήφιο κωδικό που βρίσκεται στην πίσω όψη της κάρτας, το ποσό πληρωμής  σε ευρώ και τα στοιχεία του κινητού του τηλεφώνου.
Η τράπεζα λαμβάνει το μήνυμα, ελέγχει ή δεσμεύει το διαθέσιμο υπόλοιπο της κάρτας,  χρεώνει το ποσό στην κάρτα μέσω των συστημάτων της, για τον διακανονισμό πληρωμών καρτών  και αναγνωρίζοντας τα στοιχεία του λογαριασμού του πελάτη της, από το ΑΦΜ του ή τον κωδικό πελάτη του κώδικα QR,  πιστώνει το ποσό στον λογαριασμό της επιχειρήσεως, αφού πρώτα όμως υπολογίσει το ΦΠΑ που αναλογεί στο ποσό.
Στην συνέχεια η τράπεζα αναλαμβάνει τον ΦΠΑ από τον λογαριασμό της επιχειρήσεως  και τον αποδίδει μέσω του συστήματος DIAS στον λογαριασμό της Εφορίας.
Εννοείται ότι όλες οι παραπάνω διαδικασίες γίνονται ηλεκτρονικά και αυτόματα.
Στην συνέχεια η τράπεζα αποστέλει με ηλεκτρονική μορφή την απόδειξη στο κινητό του πελάτη, με την μορφή κωδικού QR, και ταυτόχρονα τηλεφωνική ή άλλη επιβεβαίωση στην επιχείρηση,  για το καλό τέλος της συναλλαγής.

Με τον τρόπο αυτό μπορεί να γίνει διεκπεραίωση οποιασδήποτε συναλλαγής με κάρτα αξίας άνω των 70 ευρώ, στα Ελληνικά νησιά από εφέτος το καλοκαίρι, δηλαδή μετά από 45 ημέρες.
Εννοείται ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν υπογράψει σύμβαση με την τράπεζα τους και θα πρέπει να έχουν ορίσει σ’ αυτήν τον συνδεδεμένο έταιρικό λογαριασμό της επιχειρήσεως με το σύστημα και τον γραμμωτό κώδικα τους, που θα ενεργοποιεί με ασφάλεια το σύστημα.
Για να γίνει πιο αποδεκτό από τους καταναλωτές  το σύστημα θα πρέπει τα έξοδα για τα δύο SMS να χρεώνονται στην εφορία.
Επίσης σκόπιμο είναι με ηλεκτρονική κλήρωση να κληρώνονται τυχαία  κάποιες ηλεκτρονικές αποδείξεις και να επιστρέφονται στις κάρτες των  καταναλωτών με μορφή έκπτωσεως (πιστωτικό) χρήματα από τις αγορές τους.

Καθώς ο ΦΠΑ θα εισπράττεται κατά την συναλλαγή, οι επιχειρήσεις θα απαλλάσσονται από την περιοδική δήλωση ΦΠΑ για τις πωλήσεις τους με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.
Η ανάπτυξη ενός παρομοίου συστήματος πληρωμών, για αγορές αγαθών, δεν δικαιολογεί μεγάλο κόστος για τις τράπεζες, που θα το διαχειρίζονται.
Για τον λόγο αυτό, η αμοιβή τους θα πρέπει να είναι συμβολική και όχι μεγαλύτερη από 0,7 ευρώ ανά συναλλαγή.

Τελειώνοντας θα ήθελα να θυμίσω σε όλους ένα προγενέστερο άρθρο μου με ημερομηνία 7 Φεβρουαρίου 2015.

H EΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΔΕΚΑΟΚΤΩ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΝΑΞΕΙ ΤΗΝ ΜΠΑΝΚΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ…

Διαβάζουμε  στο  wikipedia: 

Eurogroup ή Euro Group (Γιούρογκρουπ) ονομάζεται η ανεπίσημη σύσκεψη υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης, δηλαδή των υπουργών οικονομικών χωρών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, που έχουν ως επίσημο νόμισμά τους το Ευρώ, του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα οικονομικά και το Ευρώ αλλά και του Προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Στην σύσκεψη προεδρεύει ο διορισμένος πρόεδρος του Eurogroup, ο οποίος και το εκπροσωπεί σε άλλα εκτελεστικά όργανα και προς το κοινό. Το Eurogoup συνεδριάζει άτυπα μια φορά τον μήνα, πριν την σύνοδο των υπουργών οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (το ECOFIN).

Το Eurogroup αναγνωρίστηκε ως όργανο με πρωτόκολλο της Συνθήκης της Λισσαβώνας.

Σύμφωνα με τον παραπάνω ορισμό, η πλειοψηφία κατά της Ελλάδας είναι δεδομένη.
Η αντιπροσώπευση των χωρών γίνεται από τους υπουργούς Οικονομικών, που δεν δεσμεύουν τις κυβερνήσεις τους  με αποφάσεις, καθώς η συνάντηση έχει ανεπίσημο χαρακτήρα.

Η Ελλάδα έχει κληθεί  στις 16 Φεβρουαρίου για να ζητήσει την χρονική επέκταση του δανειακού προγράμματος.
Αν δεν το κάνει, θα ανακοινωθούν οι προετοιμασμένες αποφάσεις από τον Πρόεδρο της Ευρωπαικής Τράπεζας και από τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαικής Επιτροπής για τα οικονομικά και το ευρώ.
Ο Πρόεδρος της Ευρωπαικής Τράπεζας είναι ο γνωστός κος Draghi και το πρόσφατο έργο του, μέσω της ΕΚΤ,  εναντίον της Ελλάδας, είναι γνωστό.

Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαικής Επιτροπής κος Βάλντις Ντομπρόβσκις  είναι διαφορετική περίπτωση.
Η παρουσία του δίνει πολλές δυνατότητες.
Διαβάζουμε από το βιογραφικό του: 

  • Ο Βάλντις Ντομπρόβσκις γεννήθηκε το 1971 στην Ρίγα  και αποφοίτησε από το Φυσικομαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου της Λετονίας.
    Στην συνέχεια απέκτησε ΜΒΑ  στα Οικονομικά για μηχανικούς και το 1995 Μάστερ στην Φυσική.
    Υπηρέτησε για 7 χρόνια ως Υπουργός Οικονομικών της Λετονίας,   από το 2002 έως το 2009.
    Στον απόηχο της οικονομικής κρίσεως η κυβέρνηση  συνασπισμού, στην οποία μετείχε, προέβη σε αυστηρά μέτρα λιτότητας και περικοπές σε μισθούς.
    (Μνημόνιο χωρίς επίσημο νόμισμα το ευρώ και με πρόγραμμα κυβερνήσεως συνασπισμού  5 κομμάτων )
    Το 2009 τοποθετήθηκε πρωθυπουργός της χώρας του   μετά την παραίτηση του  Ιβάρς Γκοντμάνις.
    Στις 27 Νοεμβρίου 2013 παραιτήθηκε από την θέση του πρωθυπουργού,  έπειτα από την κατάρρευση της στέγης ενός σούπερ μάρκετ, στην λετονική πρωτεύουσα, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν συνολικά 54 άτομα.
    Με τον τρόπο αυτό, ο πρωθυπουργός ανέλαβε την ευθύνη για το συμβάν.
    ΠΗΓΗ

 Ως προσωπικότητα λοιπόν είναι αρκέτα πιό έμπειρος και δοκιμασμένος  σε πραγματικές συνθήκες κρίσεως από τον κο Όλι Ρεν, που αντικατατέστησε.
Φαντάζομαι ότι δεν θα ήθελε να γκρεμισθεί το «Ευρωπαικό σουπερμάρκετ» της ΕΕ με ενέργειές του και με τετελεσμένα εναντίον της Ελλάδας.

Σαν  αντιπρόεδρος της Επιτροπής δήλωσε  ότι υπάρχει προοπτική για την αλλαγή ορισμένων μέτρων του ελληνικού προγράμματος, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη κοινωνική δικαιοσύνη, εάν το θέλει η Αθήνα, υπό την προϋπόθεση ότι τα εναλλακτικά μέτρα που θα προταθούν θα έχουν δημοσιονομικά ισοδύναμο αποτέλεσμα.

«Αλλά για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε προοπτική για συνομιλίες και αυτή η προοπτική δίδεται από το πλαίσιο του προγράμματος» 

ΠΗΓΗ 

Οι περισσότεροι παριστάμενοι υπουργοί οικονομικών της Ευρώπης δεν επιθυμούν να δεσμευθούν για καταβολή προσθέτων δανείων στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα όμως πλέον δεν τους ζητάει άλλα χρήματα.
Ο κος Nτάισενμπλουμ επίσης δεν θα  επιθυμούσε προβλήματα με τις Ευρωπαικές τράπεζες.
Δεν είχε διστάσει όταν ήταν υπουργός Οικονομικών στην Ολλανδία να κάνει bail-in  στην τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα της Ολλανδίας.
Στην συνέχεια αντιμετώπισε με παρόμοιο τρόπο την Κύπρο, αλλά τότε ήταν άπειρος και συνεργαζόταν με έναν ανίκανο και συμβιβασμένο Πρόεδρο Δημοκρατίας, που αρχικά είχε  δεχθεί να περικοπούν και οι καταθέσεις κάτω των 100.000 ευρώ, σε όλες τις Κυπριακές τράπεζες.
Όλοι οι παριστάμενοι  υπουργοί δεν διαθέτουν τραπεζική εμπειρία και σχετικές γνώσεις και παίζουν με την φωτιά.
Οι καταθέτες σε περίπτωση τραπεζικής κρίσεως λειτουργούν με λογική όχλου και δεν συμπεριφέρονται προβλέψιμα.

Αν η Ελλάδα επιλέξει να μην παρατείνει τεχνικά το μνημόνιο και τα μέτρα του Eurogroup χειροτερεύσουν τις συνθήκες ρευστότητας των τραπεζών στην Ελλάδα, η Ελληνική κυβέρνηση θα χρειασθεί να πάρει μέτρα.
Τα μέτρα αυτά μπορεί να είναι συμβατικά και προβλέψιμα, αλλά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν  και άλλα πιό εξελιγμένα και αδοκίμαστα.
Ενδεικτικά αναφέρω  ότι η σημερινή πρόοδος την ηλεκτρονικών υπολογιστών δίνει δυνατότητες  ακόμα και για  δημιουργία  παράλληλης και ηλεκτρονικής κεντρικής τράπεζας για την Ελλάδα, για τον συμψηφισμό απαιτήσεων ανάμεσα στις 4 συστημικές τράπεζες με νομοθετική παράκαμψη της ΤτΕ…

Η Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει τραπεζικές  πιστώσεις σε ευρώ αξίας μέχρι και 78 δισεκατομμυρίων ευρώ με την χρήση ενός παρόμοιου μηχανισμού.
Η δημιουργία τραπεζικής πίστεως είναι τέχνη με σχεδόν επιστημονικά, αλλά και «μαγικά» χαρακτηριστικά, για όσους την ξέρουν πραγματικά.
Στην τραπεζική ένα συν ένα δεν κάνει  πάντα δύο…
Το χρήμα δεν υπακούει στην λογική φυσικών συμβατικών νόμων, όπως πχ η αρχή της διατηρήσεως φυσικών μεγεθών.
Στην Ελλάδα λεφτά δεν υπάρχουν, γιατί  είναι κρυμμένα κάτω από τα στρώματα ή σε λογαριασμούς ξένων τραπεζών.
Αυτό θα μπορούσε όμως να αλλάξει με μία «έξυπνη» φορολογία για συναλλαγές,  που γίνονται αποκλειστικά με μετρητά.
Αντίθετα το πρόβλημα εστιάζεται στα εισοδήματα.
Αυτά  δημιουργούνται από την κίνηση των χρημάτων από πρόσωπο σε πρόσωπο, μέσω οικονομικών πράξεων, με σκοπό την δημιουργία κέρδους για όλους.
Η αστάθεια του τραπεζικού συστήματος προκύπτει όταν γίνονται κινήσεις κεφαλαίων εκτός του συστήματος  χωρίς προφανή ωφέλεια.
Αν κάποιοι κύκλοι, που εκφράζουν την τρόικα,  επιθυμούν να δημιουργήσουν bank run  για να ελέγξουν την Ελληνική κυβέρνηση, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Η Ελλάδα σήμερα επιβιώνει οικονομικά, ακολουθώντας ένα αντισυμβατικό και αναγκαστικό τρόπο οικονομικής λειτουργίας.
Χρησιμοποιεί ηθελημένα την δημιουργία χρέους, που δεν εκφράζεται,  αλλά λειτουργεί ως χρήμα.
Όσοι χρωστούν καθυστερούν την πληρωμή των χρεών τους, μεταβιβάζοντας το πρόβλημα σε όσους έχουν χρήματα.
Αν όμως κάποιος δεν έχει χρήματα και υφίσταται αυτή την τακτική, τελικά καταλήγει να μην έχει εισόδημα και να παύει να εργάζεται ή να παράγει.
Το υφιστάμενο  χρήμα στην Ελλάδα έγινε με το πρόγραμμα της τρόικας  πολύ ακριβό και δυσεύρετο.
Αν η Ευρώπη δεν μας επιτρέψει να δημιουργήσουμε ρευστότητα μέσω των τραπεζών, θα μας αναγκάσει να αποκτήσουμε ρευστότητα με άλλους τρόπους.

Φαντάζομαι ότι κανείς Ευρωπαίος τραπεζίτης δεν θα ήθελε να σταματήσουμε την εξυπηρέτηση των δανειακών υποχρεώσεων μας προς την Ευρώπη.
Ελπίζουν ότι δεν θα το κάνουμε.
Αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αν το κάνουμε εξ ανάγκης, θα προκύψει το χάος και όχι το Grexit, όπως σχεδιάζουν στο πλάνο τους Β.

Η μόδα των κρατικών χρεωκοπιών θα μπορούσε να κτυπήσει στην συνέχεια τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και την Ισπανία και να διαχύσει το χάος και στην Γαλλία και στην Γερμανία και στις ΗΠΑ και στην Αγγλία.
Καμμία χώρα δεν είναι ασφαλής, γιατί όλοι χρωστούν πολλαπλάσια από το ΑΕΠ τους και αποτελούν μία οικονομική αλυσίδα.
Μία πραγματική χρεωκοπία της Ελλάδας θα πυροδοτούσε μία τραπεζική βόμβα αξίας 3,9 τρις ευρώ και όχι μία απώλεια 312 δις ευρώ, όπως ίσως φαντάζονται.

Μία συμβατική και «συντηρητική»  τράπεζα λειτουργεί με μόχλευση τουλάχιστον  12,5 φορές τα  ίδια κεφάλαια της.
Αντίθετα από ό,τι  πιστεύουν οι περισσότεροι μη ειδικοί, η ισχύς των τραπεζών δεν προκύπτει από το ύψος των  καταθέσεων  των πελατών τους.
Οι καταθέσεις των πελατών είναι υποχρέωση για τις τράπεζες και όχι περιουσιακό στοιχείο.
Προκύπτει μόνο από τον βαθμό σταθερότητας των καταθέσεων τους  διαχρονικά και από την διαχείριση των δανείων που χορηγούν.
Μία ικανοποιητική διαχείριση των δανείων οδηγεί σε αύξηση των ιδίων κεφαλαίων των  τραπεζών  και τελικά στην μεγέθυνση τους.
Η σταθερότητα καταθέσεων δεν συμβιβάζεται με τον κίνδυνο bank run κα ιη  ικανοποιητική διαχείριση δανείων δεν γίνεται με τις οικονομίες να βρίσκονται συνεχώς σε ύφεση και με ανεργία στο 27%… 

Αρκετές τράπεζες σήμερα ίσως να έχουν μόνο λογιστικά κεφάλαια στη, διάθεσή τους και να μην αντιπροσωπεύουν καμμία οικονομική αξία.
Αν κάποιες απ’ αυτές σκάσουν από έλλειψη ρευστότητας, το πρόβλημα θα γιγαντωθεί και θα διαδοθεί παγκόσμια.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ελπίζουμε ότι οι Ευρωπαίοι δεν θα τραβήξουν και άλλο το σκοινί στην Ελληνική κυβέρνηση.
Αν το κάνουν, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι σε «ανεπίσημες» συναντήσεις υπάρχει και η επιλογή να μην παρευρεθούμε τελικά….
Ή ακόμα και να προβούμε σε μονομερείς ενέργειες…

Ο πόλεμος πάντα κάπως έτσι αρχίζει…

Το θέλουν πραγματικά ή μπλοφάρουν;
Eμείς πάντως και να θέλαμε, δεν θα μπορούσαμε τώρα να μπλοφάρουμε….
Οἱ συναλλαγές ἄνω τῶν 70 εὐρῶ θά γίνονται μέ κάρτα ἀπό τό καλοκαίρι;1

Son ofEon

Αν οι κυβερνώντες είχαν καταδεχθεί να το διαβάσουν και δεν αρκούνταν να φτιάχνουν επιτροπές και να «διαπραγματεύονται», ίσως να είχαν επιλύσει τα περισσότερα προβλήματα της Ελλάδας.
Το  παραπάνω σύστημα πληρωμών  θα λειτουργούσε ήδη σε όλη την επικράτεια και οι φοροκλέφτες θα είχαν αλλάξει επάγγελμα…
Οἱ συναλλαγές ἄνω τῶν 70 εὐρῶ θά γίνονται μέ κάρτα ἀπό τό καλοκαίρι;2

Son ofEon

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply