Οἱ Γάλλοι ἀρνοῦνται νά περικοποῦν τά κλασσικά μαθήματα ἀπεργώντας;

Ναί, σαφῶς… Εἶναι ἠλίθιοι…
Ἐν ᾦ ἐδῶ, οἱ ἑλληνάρες (μὲ μικρό) «δάσκαλοι» βάζουν ἀκόμη καὶ μαθητές τους νὰ τοὺς …ὑπερασπισθοῦν γιὰ τὶς ἀπεργίες τους, ἐν μέσῳ ἐξετάσεων, ποὺ στόχο φυσικὰ ἔχουν ΜΟΝΟΝ τὴν διαφύλαξιν τῶν εἰσοδημάτων τους… Δῆλα δὴ τὰ πάντα γιὰ τὴν πάρτη τους καὶ τὴν τσέπη τους λέμε…

ΧαΧαΧαΧαΧαΧα…. Κύττα μὲ τὶ ἀσχολοῦνται αὐτοὶ οἱ χαζοὶ Γάλλοι…. Ἐνῶ ἐμεῖς τὰ πετάξαμε, ξεμπερδέψαμε, καὶ βρῆκε ἡ Παιδεία τὸν δρόμο της καὶ οἱ Ἕλληνες τὴν εὐημερία…

Ἀπόστολος Γονιδέλλης

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ

Απεργία για τα Λατινικά & τα Αρχαία Ελληνικά

Στους δρόμους κατέβηκαν χθες χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές, που συμμετείχαν στην 24ωρη απεργία, για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία, που μεταξύ άλλων βάζουν στο στόχαστρο τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, τα οποία και θα αντικαταστήσουν με την επιλογή «Γλώσσες και πολιτισμοί της αρχαιότητας».Με στόχο να επαναφέρουν το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα στην πρότερη «χρυσή του εποχή» και να σταματήσουν την συνεχή διολίσθησή του στις διεθνείς κλίμακες αξιολογήσεως, ο Φρανσουά Ολάντ και η τρίτη κατά σειρά υπουργός Παιδείας του επανασχεδιάζουν πλήρως το πρόγραμμα σπουδών για το γυμνάσιο (ηλικίες 11-15 ετών) και τα σχέδιά τους βρίσκουν αντίθετο το 60% της κοινής γνώμης.

Εκτός από την αντικατάσταση των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών που θεωρούνται από το υπουργείο «ελιτίστικα» μαθήματα, η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προβλέπει επίσης την κατάργηση του ενισχυμένου προγράμματος ξένων γλωσσών για τα 12χρονα παιδιά που έχουν κλίση στις γλώσσες (σε μεγαλύτερη τάξη προστίθεται η επιλογή δεύτερης γλώσσας).

«Ελιτισμός»
Και τα δύο αυτά μέτρα γίνονται στην βάση της καταργήσεως του λεγομένου «ελιτισμού», καθώς οι μαθητές που παρακολουθούν τα παραπάνω μαθήματα ανέρχονται σε 16% και προέρχονται από οικογένειες υψηλότερης κοινωνικής τάξεως. Επιπλέον, το 20% των μαθημάτων θα είναι διαθεματικά και θα οργανώνονται από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ οι διευθυντές των σχολείων θα έχουν πλέον περισσότερη αυτονομία στην διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών.Χιλιάδες Γάλλοι καθηγητές συμμετείχαν σε 24ωρη απεργία για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις προτεινόμενες αλλαγές στην παιδεία, που βάζουν στο στόχαστρο τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά, τα οποία και θα αντικαταστήσουν με την επιλογή «γλώσσες και πολιτισμοί της αρχαιότητας»

Χρόνο με τον χρόνο ο αριθμός των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο χωρίς να έχουν βασικές γνώσεις Γαλλικών και Μαθηματικών αυξάνεται και η γαλλική κυβέρνηση ελπίζει ότι με τον επανασχεδιασμό του προγράμματος σπουδών -σε βάρος των κλασικών μαθημάτων- θα καταφέρει να αναζωογονήσει την παιδεία.

Οι αντιδράσεις είναι ποικίλες. Μερικά από τα μεγαλύτερα συνδικάτα καθηγητών αλλά και πολλοί γονείς επικρίνουν έντονα την «κατάργηση» των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών. Θεωρούν ότι αυτές οι αλλαγές θα παρακινήσουν τις μεσοαστικές οικογένειες να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά καθολικά σχολεία, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τον διαχωρισμό των τάξεων αντί να τον μειώνουν, όπως υποτίθεται είναι ο στόχος του υπουργείου. Η υπουργός Παιδείας Ναζά Βαλό-Μπελκασέμ ισχυρίζεται ότι τα μαθήματα αυτά δεν θα καταργηθούν αλλά θα διδάσκονται σε ένα διαφορετικό πλαίσιο, στην πραγματικότητα δεν θα είναι υποχρεωτική η διδασκαλία τους.«Δεν θεωρώ φυσιολογικό να βάζουμε όλους τους μαθητές στο ίδιο τσουβάλι. Ας επιτρέψουμε στους καλούς μαθητές να δουλέψουν», ανέφερε ένας γονέας, ο Σεντρίκ, σχετικά με την διδασκαλία των αρχαίων γλωσσών, ενώ στις χθεσινές πορείες καθηγητές κρατούσαν πλακάτ που επέκριναν την δραματική μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών.

Πάντως η υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε «ψευτοδιανοούμενους» όσους υποστηρίζουν ότι το νέο πρόγραμμα στερεί από τους μαθητές τεράστια τμήματα της πολιτιστικής κληρονομιάς της Γαλλίας. Το Βερολίνο, από την πλευρά του, και οι καθηγητές γερμανικής γλώσσας ανησυχούν ότι με την μεταρρύθμιση για τις «δίγλωσσες τάξεις» θα υποβαθμισθεί σημαντικά η διδασκαλία των Γερμανικών. Τα αριστερά κόμματα αντιδρούν περισσότερο στην μεγαλύτερη αυτονομία που θα δίνεται στους διευθυντές των σχολείων, η οποία, υποστηρίζουν, θα οδηγήσει σε «α λα καρτ» σύστημα παιδείας και σε διεύρυνση του χάσματος ανάμεσα σε φτωχές και πλούσιες γειτονιές.

Όσο για τα δεξιά κόμματα, εκφράζουν την ανησυχία τους για το ότι στο νέο πρόγραμμα σπουδών προωθείται περισσότερο το ισλάμ από τον χριστιανισμό και ότι «παρουσιάζει την Ευρώπη μόνο μέσα από το πρίσμα της αποικιοκρατίας και του εμπορίου σκλάβων». Έντονες αντιδράσεις έχει επίσης προκαλέσει και η σχεδιαζόμενη αλλαγή για το 2016 του μαθήματος της Ιστορίας, καθώς οι ενότητες για τις ιδέες του Διαφωτισμού θα ενταχθούν στην προαιρετική ύλη.

ΤΑ ΔΥΟ ΚΛΑΣΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ’50
Από το ’90 η παρουσία τους μειώνεται

Από την δεκαετία του ’50 η φιλοσοφία του γαλλικού συστήματος εκπαιδεύσεως σε ό,τι αφορούσε στην μέση παιδεία θεωρούσε την κλασική κουλτούρα ως κοινό κτήμα όλων, γι’ αυτό Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά ήταν ενταγμένα κανονικά στο ημερήσιο πρόγραμμα του γυμνασίου και η διδασκαλία τους διαδραμάτιζε πρωταρχικό ρόλο στην γαλλική εκπαίδευση.

Ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, η παρουσία τους άρχισε να φθίνει στο ημερήσιο πρόγραμμα. Από το 1996 λοιπόν, τα Λατινικά διδάσκονταν δύο ώρες την εβδομάδα από την Β’ Γυμνασίου, τρεις στην Γ’, ενώ στην Δ’ οι μαθητές μπορούσαν να επιλέξουν και τα Αρχαία Ελληνικά, επίσης τρεις ώρες την εβδομάδα. Τα δύο αυτά μαθήματα διδάσκονταν και στο λύκειο.

Είχε και τότε επιχειρηθεί η κατάργησή τους, κάτι που δεν έγινε μετά την σφοδρή αντίθεση της ομοσπονδίας καθηγητών που είχε δηλώσει ότι «σε καμμιά περίπτωση δεν πρέπει να περιθωριοποιηθούν τα Αρχαία Ελληνικά». Το 2000, το σύνολο των μαθητών που παρακολουθούσαν Λατινικά ήταν 20%, ποσοστό που από το 2006 άρχισε να μειώνεται για να φτάσει σήμερα στο 15,8% στην Γ’ Γυμνασίου. Το ποσοστό των μαθητών που επιλέγουν σήμερα τα Αρχαία δεν ξεπερνάει το 2,2%.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως τα Αρχαία Ελληνικά αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του κύκλου των ανθρωπιστικών σπουδών σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, είτε ως μάθημα υποχρεωτικό στα γυμνάσια θεωρητικής κατευθύνσεως ή σε επιλεγμένα σχολεία, είτε ως μάθημα επιλογής.

ΕΡΗ ΠΑΝΣΕΛΗΝΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ

Ἠλίθιοι οἱ Γάλλοι;
Σαφῶς… Πολύ…
Ἀν τί νὰ φροντίσουν νὰ περισώσουν κάτι ἀπὸ τὰ ὅσα τοὺς ἁρπάζουν ἀπὸ τὶς τσέπες τους, σκοτώνονται γιὰ τὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ καὶ τὰ λατινικά. Ἐν ᾦ οἱ δικοί μας …«φωστῆρες» ἐδῶ ξέρουν καλλίτερα, ποὺ ἀγωνίζονται γιὰ νὰ τὰ ἐξαφανίσουν, ἀκόμη κι ἀπὸ τὴν μνήμη μας…
Γιὰ αὐτὸ ἐμεῖς πᾶμε …ἀριστὲρα πλέον!!!
Ξέρουμε καλλίτερα…
Τὸ ἐὰν τὴν πατᾶμε διαρκῶς εἶναι ἄλλη ἱστορία.

Φιλονόη

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply