Μὲ τὴν εὐκαιρία τῶν ἑορτῶν τῶν Μεγάλων Παναθηναίων.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΙ ΑΜΦΟΡΕΙΣΜὲ τὴν εὐκαιρία τῶν ἑορτῶν τῶν Μεγάλων Παναθηναίων.1
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.

Κάθε Παναθηναϊκός αμφορέας έφερε στην μία του όψη την πάνοπλη Αθηνά με κράνος, ασπίδα, αιγίδα και δόρυ και στην άλλη την παράσταση του αγωνίσματος για το οποίο δόθηκε ως βραβείο το συγκεκριμένο αγγείο.
Πλάϊ στην μορφή της θεάς υπήρχε η επιγραφή:
ΤΩΝΑΘΗΝΗΘΕΝΑΘΛΩΝ
καθώς και το όνομα του Επωνύμου Άρχοντα.

Μὲ τὴν εὐκαιρία τῶν ἑορτῶν τῶν Μεγάλων Παναθηναίων.2ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.

Τα Παναθήναια ήταν η σημαντικότερη γιορτή της Αθήνας προς τιμήν της προστάτιδας της πόλης, Αθηνάς.
Από το -566/565, που αναδιοργανώθηκαν, τα Μικρά Παναθήναια τελούνταν κάθε χρόνο, ενώ τα Μεγάλα Παναθήναια κάθε τέσσερα χρόνια.
Η σημαντικότερη στιγμή της γιορτής που διαρκούσε μία εβδομάδα, ήταν η τέλεση της θυσίας και οι προσφορές στο άγαλμα της θεάς την 28η Εκατομβαιώνος, δηλαδή στο τέλος Ιουλίου.
Η πομπή ξεκινούσε από το Δίπυλο και κατέληγε στην Ακρόπολη, ακολουθώντας την οδό των Παναθηναίων.
Πάνω σε τροχοφόρο πλοίο, μετέφεραν τον πέπλο της Αθηνάς που έφερε παραστάσεις της Γιγαντομαχίας, κεντημένες από τις «Ἐργαστίνες», τις παρθένες κόρες εξεχουσών οικογενειών της Αθήνας.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΑΜΦΟΡΕΑΣ.Μὲ τὴν εὐκαιρία τῶν ἑορτῶν τῶν Μεγάλων Παναθηναίων.3



ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.

«ΤΩΝ ΑΘΗΝΗΘΕΝ ΑΘΛΩΝ».
Η πάλη βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Αριστερά στέκει ο κριτής – βραβεύς, ενώ δεξιά ο έφεδρος αθλητής που θα συνεχίσει τον αγώνα με τον νικητή. Η Νίκη πετά πάνω από το σύμπλεγμα για να δέσει τις ταινίες στον νικητή.
Παναθηναϊκός αμφορέας με σκηνή αγωνίσματος παγκρατίου.
Δεξιά, γυναικεία μορφή στηριγμένη σε κιονίσκο παρακολουθεί τον αγώνα.
Αποδίδεται στον Ζωγράφο του Μαρσύα.

Νεφέλη Ὠκεανὶς
Ἀπὸ ἐδῶ, ἐδῶ κι ἐδῶ.

(Visited 69 times, 1 visits today)




Leave a Reply