Ἡ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!

Παρακάτω θα διαβάσετε τρία άρθρα-έρευνες για την κυρία Σαββαΐδου που πρέπει να έχουμε οπωσδήποτε στα υπόψιν.
Κρατείστε τα σε αρχείο, διότι δεν θα βλέπουν εύκολα την δημοσιότητα οι πληροφορίες για την γενική γραμματέα.
Ἡ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!4

Ἡ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!5Ἡ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!6

Ἡ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!7

Σίγμα

Κατερίνα Σαββαΐδου 1/3: Όταν χάριζε φόρους στους καναλάρχεςἩ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!1

Σύμφωνα με τις καταγγελίες Γιάνη Βαρουφάκη η Γενική Γραμματεία Δημόσιων Εσόδων είναι σε τέτοιο βαθμό ελεγχόμενη από τους πιστωτές, που οι κινήσεις για την προετοιμασία δράσεων σε περίπτωση ρήξεως έπρεπε να γίνουν κρυφά από την Γενική Γραμματέα, Κατερίνα Σαββαϊδου. Ποια είναι όμως αυτή η κυρία;
Στο TPP θα εξετάσουμε τρεις πτυχές του σύγχρονου έργου της.

του Κώστα Εφήμερου

Το ThePressProject είχε αναδείξει από τον Νοέμβριο του 2014 το ασυμβίβαστο της Κατερίνας Σαββαΐδου η οποία σύμφωνα με τα ντοκουμέντα που δημοσιεύσαμε το 2013 ήταν ταυτόχρονα Senior Tax Advisor στον λογιστικό κολοσσό PwC με πελάτες μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές ελληνικές εταιρείες (μεταξύ των οποίων και του ομίλου EFG του Λάτση) και επίσης ήταν μέλος επιτροπής του υπουργείου Οικονομικών για τον έλεγχο τους.
Η κυρία Σαββαΐδου δηλαδή την ίδια ώρα που βοηθούσε τις εταιρείες να αποφεύγουν φόρους εκατομμυρίων ευρώ (όπως αποκαλύφθηκε από το LuxLeaks) υπέγραφε τις εκθέσεις διαφάνειας που εύρισκαν τα πάντα τέλεια στις ίδιες εταιρείες.

Σήμερα, στο πρώτο μέρος από τα τρία νέα ρεπορτάζ για την Κατερίνα Σαββαΐδου θα παρουσιάσουμε μια περίεργη απόφασή της σχετικά με την αναβολή της καταβολής φόρου των καναλαρχών της ιδιωτικής τηλεοράσεως. Και επειδή πολλά έχουν δει τα μάτια μας τα επόμενα δύο ρεπορτάζ έχουν να κάνουν με την καθυστέρηση της ενάρξεως του συστήματος υποβολής φορολογικών δηλώσεων, που προκάλεσε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας στην κυβέρνηση στους πέντε πρώτους μήνες της διακυβερνήσεως Τσίπρα και στην περίεργη εντολή της για επανέλεγχο συγκεκριμένης Α.Ε., παρόλο που είχαν ήδη καταλογιστεί πρόστιμα εκατομμυρίων και η υπόθεση είχε πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης. Τα ρεπορτάζ αυτά θα δημοσιευτούν αύριο και μεθαύριο. Είναι ήδη γραμμένα και προγραμματισμένα να παίξουν αυτόματα.

Μια απόφαση που βόλευε τους καναλάρχες

Στις 12 Ιανουαρίου του 2015 η κυρία Κατερίνα Σαββαΐδου εξέδωσε την απόφαση ΠΟΛ.1016 σχετική με την ανανέωση της αναβολής του φόρου 20% επί των διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Πρόκειται για πάγια και σκανδαλώδη αναβολή που ανανεώνεται κάθε χρόνο από το 2010, οπότε και εισήλθε στο νομικό μας σύστημα -κατ’ απαίτηση των δανειστών μας- με τον Νόμο 3845 .

Έχουμε ασχοληθεί πολλές φορές στο παρελθόν με την σκανδαλώδη αυτή απόφαση. Κάθε 31η Δεκεμβρίου από το 2010 οι προηγούμενες κυβερνήσεις προχωρούσαν στην κατάθεση τροπολογίας με την οποία η μνημονιακή υποχρέωση της χώρας αναβαλλόταν για μια ακόμη χρονιά. Φυσικά οι άνθρωποι της Τρόικας, που ήταν τόσο σκληροί με το φρέσκο γάλα των 5 ημερών, έδειχναν πάντα μια αδικαιολόγητη ανεκτικότητα στην αναβολή των φόρων που θα έπρεπε να πληρώνουν οι ολιγάρχες.

Έτσι κάθε χρόνο οι προηγούμενες κυβερνήσεις προχωρούσαν στην νομοθέτηση που έδινε στον Γενικό Γραμματέα Εσόδων την δυνατότητα να εκδώσει μια ΠΟΛ, βάσει της οποίας ο φόρος του 20% επί των διαφημίσεων αναβαλλόταν για ένα χρόνο. Αυτή την φορά όμως έγινε κάτι εντυπωσιακό, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση των Σαμαρά και Βενιζέλου φαίνεται ότι δεν πρόλαβαν να περάσουν ανάμεσα στις εκατοντάδες τροπολογίες την πάγια τροπολογία με αποτέλεσμα η κυρία Σαββαΐδου να αναβάλει τον φόρο χωρίς να έχει την νομική εξουσιοδότηση να το κάνει. Και ας δούμε το γιατί.

Ο Νόμος 3845 που ψηφίστηκε το 2010 στο 5ο άρθρο και στην παράγραφο 12 αναφέρει ότι «τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημερώσεως και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα […] με απόφαση του υπουργού οικονομικών καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δηλώσεως αποδόσεως του φόρου της παραγράφου αυτής και κάθε άλλη λεπτομέρεια ή διαδικασία εφαρμογής των διατάξεών της».

Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων όμως παρακάμπτοντας το ότι δεν υπάρχει εξουσιοδοτική διάταξη στον νόμο εξέδωσε στις αρχές του χρόνου την ΠΟΛ.1016/2015 που τροποποιεί την απόφαση του προηγούμενου Γραμματέα, Κύριου Θεοχάρη ως εξής «η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 20η Ιανουαρίου για τα έσοδα που πραγματοποιούν τα τηλεοπτικά μέσα ενημερώσεως από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγουμένου έτους», ουσιαστικά ανανεώνοντας για 12 μήνες την αναβολή της εισπράξεως του φόρου.

Σύμφωνα με τους νομικούς στους οποίους απευθυνθήκαμε η απόφαση αυτή είναι παράνομη αφού διατάξεις νόμου που έχουν ψηφιστεί στην βουλή δεν μπορούν να τροποποιηθούν με απόφαση Γενικής Γραμματείας, ενώ επιπλέον ο νόμος είναι σαφής ως προς τον τρόπο αποδόσεως «με μηνιαίες δηλώσεις» και όχι με ετήσιες, όπως αποφάσισε αυθαίρετα η κυρία Σαββαΐδου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση της αναβολής της εισπράξεως φόρου από τους καναλάρχες γίνεται με το σκεπτικό ότι ο φόρος θα δυσκόλευε τις επιχειρήσεις ενημερώσεως σε μια περίοδο κρίσεως. Την ίδια ώρα όμως η κυβέρνηση ζητάει την επιστροφή φόρων αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από τα τέλη συχνοτήτων που δεν πλήρωναν οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών εδώ και χρόνια. Ποιά είναι λοιπόν η βούληση της κυβερνήσεως; Να πληρώσουν τα κανάλια όπως ζητάει ο Νίκος Παππάς ή να μην πληρώσουν για να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας όπως ζητάει η Κατερίνα Σαββαΐδου;

Ποιος ελέγχει την Κατερίνα Σαββαΐδου;

Σύμφωνα με τον Γιάννη Βαρουφάκη κανείς δεν μπορεί να πειράξει την Κατερίνα Σαββαΐδου. Η κομισιόν, μέσω της εκπροσώπου του, αρνήθηκε ότι ελέγχει την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Ωστόσο υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Πριν από περίπου δύο μήνες πήρα μέρος στο briefing των πολιτικών συντακτών και ρώτησα συγκεκριμένα τον τότε εκπρόσωπο Τύπου της κυβερνήσεως, Γαβριήλ Σακελλαρίδη, σχετικά με το τι προτίθεται να κάνει η νέα κυβέρνηση με την κυρία Σαββαΐδου, τονίζοντας ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας είχε ήδη αποκαλύψει ισχυρές ενδείξεις ασυμβίβαστου. Ο κύριος Σακελλαρίδης είχε τότε δηλώσει ότι η κυβέρνηση θα έπαιρνε τα μέτρα της. Αλλά δεν τα πήρε.

Δεν γνωρίζουμε υπό ποιό καθεστώς ο κύριος Βαρουφάκης υποστηρίζει ότι η κυρία Σαββαΐδου ελέγχεται από την Τρόικα αλλά από την απάντηση του κυρίου Σακελλαρίδη μπορούμε να υποθέσουμε ότι σίγουρα δεν την ελέγχει η ελληνική κυβέρνηση, αφού δεν μπορεί να την απολύσει. Επικοινωνήσαμε με τον πρώην Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κύριο Χάρη Θεοχάρη και μάθαμε ότι η κυρία Σαββαΐδου έχει υπογράψει κάποιο συμβόλαιο με στόχους, το οποίο όμως δεν είναι δημοσιοποιημένο στο σύστημα της διαύγειας. Ο κύριος Θεοχάρης πάντως μας είπε ότι αν δεν υπάρχει απόδειξη ότι η κυρία Σαββαΐδου ενεργεί παράνομα δεν υπάρχει τρόπος να σπάσει το συμβόλαιό της.

Θα μου επιτρέψετε να επισημάνω ότι ένας δημόσιος λειτουργός, ένας γενικός γραμματέας φαίνεται ξαφνικά ισχυρότερος ακόμα και από τους εκλεγμένους αρμοδίους.

Επιστρέφουμε λοιπόν στο ερώτημα: Θέλει η κυβέρνηση να ξεφορτωθεί την Κατερίνα Σαββαΐδου και δεν μπορεί; Ίσως και όχι, αφού στα χέρια μας έχει φτάσει τροπολογία που στάλθηκε από τον Σπύρο Σαγιά στο γραφείο του υπουργείου οικονομικών το οποίο πρότεινε τις εξής αλλαγές:

1. Ακαταδίωκτο

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων δεν παραπέμπεται, δεν διώκεται και δεν ενάγεται για αιτιολογημένη γνώμη ή εισήγηση που διατύπωσε κατά την άσκηση των καθηκόντων του.

2. Κράτος εν κράτει

«Κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παρούσας παραγράφου, της περιπτώσεως ιβ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 20, καθώς και κάθε άλλης ειδικής διατάξεως δεν απαιτείται σύμπραξη του Υπουργού Οικονομικών για τις πράξεις που εκδίδονται από τον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων,…

3. Παύση της οικονομικής επιθεωρήσεως

Ορίζεται η 30ή Ιουνίου 2014 ως χρόνος παύσεως λειτουργίας της Γενικής Διευθύνσεως Οικονομικής Επιθεωρήσεως, που συστήθηκε με τις διατάξεις της περιπτώσεως η΄ της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 2343/1995 (Α΄ 211) και συγκροτήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 2 του π.δ. 167/1996, των Οργανικών Μονάδων αυτής και των συλλογικών οργάνων, που λειτουργούν σε αυτήν. Από την ημερομηνία δημοσιεύσεως του παρόντος και μέχρι του χρόνου παύσεως λειτουργίας της, η Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεωρήσεως, τα συλλογικά όργανα, που λειτουργούν σε αυτήν και οι υφιστάμενες οργανικές της μονάδες, εκτός από την Διεύθυνση Εποπτείας Εσωτερικού Ελέγχου και την Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο, προκειμένου να ολοκληρώσουν τις εκκρεμείς υποθέσεις τους.

Επικοινωνήσαμε με τον πρώην υπουργό Γιάννη Βαρουφάκη, και του θέσαμε υπόψιν το παραπάνω ντοκουμέντο. Δεν θέλησε να σχολιάσει αλλά το σίγουρο είναι ότι δεν διέψευσε την ύπαρξή του. Οι δικές μας πληροφορίες πάντως λένε ότι η συγκεκριμένη επιχειρούμενη κίνηση προκάλεσε τριβές και αντιδράσεις.

πηγή

Κατερίνα Σαββαΐδου 2/3: Όταν έκλεισε την στρόφιγγα της χρηματοδοτήσεωςἩ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!2

Στο δεύτερο μέρος του ρεπορτάζ μας για την Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, εξετάζουμε μια περίεργη καθυστέρηση στην έναρξη λειτουργίας του συστήματος υποβολής φορολογικών δηλώσεων κατά τους πρώτους μήνες διακυβερνήσεως της «πρώτης φορά αριστεράς». Μιας καθυστερήσεως που αν μή τι άλλο προκάλεσε μια απώλεια χρηματορροής, την ίδια περίοδο που η Ελλάδα υποτίθεται ότι διαπραγματευόταν με τους εκπροσώπους της Τρόικας.

του Κώστα Εφήμερου

Η εφαρμογή για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων άνοιξε στο TAXIS στις 15 Μαΐου, δηλαδή τρεισήμισι μήνες μετά από την προβλεπόμενη ημερομηνία σύμφωνα με το 72ο άρθρο του Ν.4172/2013 . Και αν η κυρία Σαββαΐδου που έχει την αρμοδιότητα να εκδώσει τις αποφάσεις για την έναρξη των εφαρμογών καθυστέρησε λίγο, στην περίπτωση των φυσικών προσώπων τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

Στο άρθρο 68 του ίδιου Νόμου αναγράφεται ότι οι δηλώσεις πρέπει να υποβληθούν «μέχρι και την τελευταία ημέρα του έκτου μήνα από το τέλος του φορολογικού έτους», δηλαδή την 30η Ιουνίου του 2015. Και όμως το σύστημα τελικά άνοιξε μόλις 20 ημέρες πριν την τελική ημερομηνία. Και ακόμα και όταν άνοιξε το σύστημα, σύμφωνα με τους εφοριακούς που μιλήσαμε, η αποστολή των σχετικών εγκυκλίων για το σύστημα εκδόθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Η καθυστερημένη έναρξη των συστημάτων υποβολής φορολογικών δηλώσεων μπορεί να μην προκαλεί κάποιο πρόβλημα όσον αφορά στην τελική είσπραξη των αναλογουμένων φόρων αλλά δημιουργεί ασφυξία στον τομέα της εισπράξεώς τους. Οι υπηρεσίες φυσιολογικά δυσκολεύονται να επεξεργαστούν τα εκατομμύρια των δηλώσεων μέσα σε λίγες ημέρες και επιπλέον μειώνεται και ο χρόνος που έχουν στην διάθεσή τους οι ελεγκτικοί μηχανισμοί προκειμένου να προβούν σε περισσότερους δειγματοληπτικούς ή στοχευόμενους ελέγχους.

Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η κυρία Σαββαΐδου με αυτή την καθυστέρηση προκάλεσε μεγάλη μείωση εσόδων ακριβώς την περίοδο που οι πιστωτές της χώρας πίεζαν την ελληνική κυβέρνηση να δεχτεί όλα τα μέτρα λιτότητας, απειλώντας με την άτακτη χρεωκοπία στην περίπτωση που η Ελλάδα αποτύγχανε να πληρώσει κάποιες από τις δόσεις της προς τους πιστωτές.

Άλλωστε ένα από τα επιχειρήματα των εκπροσώπων των πιστωτών αλλά και της «εσωτερικής τρόικας», σύμφωνα με τον Αλέξη Τσίπρα, ήταν ότι η έλλειψη εσόδων την πρώτη περίοδο διακυβερνήσεως των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ επέτεινε το πρόβλημα και μεγάλωσε την λίστα των μέτρων λιτότητας που πρέπει να υϊοθετηθούν.

Και μια τελευταία λεπτομέρεια. Το ό,τι η χώρα βρισκόταν σε διαπραγμάτευση και δεν ήταν ακόμα σαφές το τελικό φορολογικό πλαίσιο, δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία αφού τελικά όπως αποδείχτηκε ακόμα και τώρα που το σύστημα άνοιξε οι φορολογούμενοι θα αναγκαστούν να υποβάλλουν επιπλέον φορολογικές συμπληρωματικές δηλώσεις μετά τις εντολές των πιστωτών.

 πηγή

Κατερίνα Σαββαΐδου 3/3: Όταν οι πράξεις της δεν είναι και τόσο… «εσόδων»Ἡ Κατερίνα Σαβαΐδου καὶ τὸ βαθὺ κράτος τῶν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ φοροφυγάδων!!!3

Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου, έχει αναλάβει την θέση προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα της χώρας μέσω του φορολογικού συστήματος. Σήμερα όμως θα εξετάσουμε μια περίεργη απόφαση που καθυστερεί αντί να επισπεύδει τους φόρους συγκεκριμένης εταιρείας, στην οποία έχουν καταλογιστεί πρόστιμα εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την GENNET Α.Ε.

του Κώστα Εφήμερου

Η GENNET Α.Ε. προήλθε από την ΝΑΜΑΚΟ Α.Ε. που άλλαξε ονομασία μετά το 2004, όταν ο Πρόεδρός της, Αβραάμ Τσουκαλίδης αποχώρησε από την INTRACOM (με μεγάλο πακέτο μετοχών της INTRALOT πάντως και αφού πρώτα είχε αθωωθεί με βούλευμα από τις κατηγορίες για την συμμετοχή του στο σκάνδαλο της Siemens). Όπως και στην προηγούμενή μας έρευνα για τις διαφημιστικές εταιρείες, ο Αβραάμ Τσακαλίδης και ο πατέρας του φαίνεται από την έρευνά μας να συμμετέχουν στα Δ.Σ. πολλών επιχειρήσεων. Μάλιστα επειδή σε αυτή την χώρα που ανδρώθηκε με το σύστημα ΠΑΣΟΚ όλα συνδέονται, ω του θαύματος βρίσκουμε τον κύριο Τσουκαλίδη να συμμετέχει και στα Δ.Σ. των εταιρειών Ε-ΝΤΕΚΑΘΛΟΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Α.Ε. και στην KNOWLEDGE SYSTEMS Α.Ε. του Στάθη Χαΐκάλη (δες Communication Effect στο σχετικό ρεπορτάζ ).

Αλλά δεν είναι μόνο αυτές οι συμμετοχές περίεργες. Οι επιχειρήσεις στις οποίες συμμετέχει είτε ο πατέρας είτε ο γιός Τσουκαλίδης είναι ακόμα οι Μ − SENSIS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, «POSITIVE ENERGY ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ», «INNOVA ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ, ΔΙΑΣΥΝΟΡΙΑΚΟ − ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΚΘΕΣΙΑΚΟ ΕΞΑΓΩΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, BRIGHT SOLAR ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ», «BRIGHT SOLAR ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ ΕΠΕ, BRIGHT RES ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ, ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΣΟΛΑΡ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ και φυσικά την GENNEXT A.E. που προφανώς αποτελεί κάποιου είδους συνέχεια της GENNET. Οι κ.κ. Τσουκαλίδηδες είναι με άλλα λόγια πολυάσχολοι άνθρωποι.

Με μια πρόχειρη ματιά στην διαύγεια βρίσκουμε αποφάσεις σχετικές με τις GENNET και GENNEXΤ αξίας περίπου μισού εκατομμυρίου ευρώ. Σε κάποιες από αυτές τις αποφάσεις ανακαλύπτουμε ότι η GENNET κέρδισε έναν διεθνή ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό αξίας άνω των 230.000€ για την κατασκευή δικτύου υπολογιστών επειδή προφανώς είναι η μοναδική εταιρεία παγκόσμια που ξέρει να το κάνει αυτό (αφού δεν πήρε κανείς άλλος μέρος στον διαγωνισμό) ενώ σε μια άλλη πολύ μικρότερης αξίας απόφαση βλέπουμε απευθείας ανάθεση για εξοπλισμό που χρεώνεται 600€ και 450€ αντίστοιχα για κεραίες wi-fi που βρίσκουμε στο Skroutz.gr με 69€ και 37€ αντίστοιχα.

Το σκάνδαλο της GENNET A.E.

Το πρόβλημα όμως της GENNET είναι άλλο: Έχει δεχθεί πρόστιμο 78 εκατομμυρίων ευρώ για συμμετοχή σε τοκογλυφία και έκδοση εικονικών τιμολογίων ήδη πριν από 2,5 χρόνια. Το ελληνικό κράτος όμως δεν δείχνει καμμία καούρα να εισπράξει το ποσό.

Η υπόθεση έχει ήδη αποκαλυφθεί (μας πρόλαβαν για 2 ημέρες) από το FMVoice.gr Η εταιρεία GENET έδινε στην ΟΔΕΤΗΝ Ν.ΠΕΤΡΙΔΗ -σύμφωνα με τους ελεγκτές εφοριακούς (αλλά και την ίδια την ΟΔΕΤΗΝ)- δάνεια που εμφανίζονταν σαν εμπορικές συναλλαγές αγοράς καπνού. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η GENNET πρέπει να παρήγαγε πολύ και ακριβό καπνό στην Αθήνα τον οποίο πουλούσε στην επαρχία. Κάποια στιγμή η ΟΔΕΤΗΝ δεν κατάφερνε πλέον να πληρώνει τους τόκους που, σύμφωνα πάντα με τον έλεγχο, κυμαίνονταν μεταξύ του 38% και του 208% και αυτοκαταγγέλθηκε στην εφορία δίνοντας στοιχεία για τα εικονικά τιμολόγια.

Μετά την έρευνα στην Θεσσαλονίκη της ΟΔΕΤΗΝ και της GENNET η εφορία προχώρησε σε αναλυτικό αναδρομικό έλεγχο και της εταιρείας του κυρίου Τσουκαλίδη η οποία, περιέργως, φαινόταν να έχει ελεγχθεί για την επίμαχη περίοδο χωρίς να έχει βρεθεί το παραμικρό πρόβλημα. Με τον επανέλεγχο όμως τα στοιχεία ήταν πολλά και αδιαμφισβήτητα, οπότε η έρευνα προχώρησε και στο επόμενο επίπεδο: Την Αθήνα.

Ο έλεγχος συνεχίστηκε και στην Αθήνα η οποία κατέληξε στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα που είχαν καταλήξει και οι εφοριακές αρχές της συμπρωτεύουσας. Το συνολικό ύψος των προστίμων για την δράση της GENNET ανήλθε στα 78 εκατομμύρια ευρώ και τώρα το μόνο που έμενε ήταν να εκδοθεί η κρίση των βιβλίων της ως ανακριβών από την αρμόδια αρχή, προκειμένου οι φόροι να βεβαιωθούν και να γίνουν απαιτητοί. Ε λοιπόν αυτό το χαρτί εκκρεμεί εδώ και 2,5 χρόνια!

Στο μεταξύ η εταιρεία έχει προσφύγει στα δικαστήρια υποστηρίζοντας ότι οι εμπορικές συναλλαγές ήταν αληθινές και έχει μάλιστα ασκήσει διώξεις στους εφοριακούς που την ήλεγξαν σε διάφορα επίπεδα. Η εκδίκαση της υποθέσεως στα δικαστήρια όμως θα καθυστερήσει λίγο ακόμα… Εξαιτίας της κυρίας Σαββαΐδου.

Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στο πλευρό του ελεγχόμενου για τοκογλυφία

Λίγο πριν την εκδίκαση της υποθέσεως στα δικαστήρια η Κατερίνα Σαββαΐδου, που υποτίθεται ότι είναι υπεύθυνη για την συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσοτέρων εσόδων, αντί να αποστείλει το έγγραφο για την κρίση των βιβλίων ώστε τα πρόστιμα να γίνουν απαιτητά (η κρίση είναι δεσμευτική) έκανε κάτι άλλο. Ζήτησε τον επανέλεγχο της υποθέσεως από την αρχή!

Κι όμως, σύμφωνα με τον Ν.2238/1994 (παλαιός κώδικας φορολογίας Εισοδήματος που ίσχυε μέχρι και το τέλος του 2013, περίοδο που ίσχυε δηλαδή η υπόθεση) επανέλεγχος μπορεί να διαταχθεί μόνο «αν συμπληρωματικά στοιχεία περιήλθαν σε γνώση της υπηρεσίας και εξακριβώνεται ότι το εισόδημα του φορολογουμένου υπερβαίνει αυτό που έχει περιληφθεί στον προηγούμενο έλεγχο» και «αν η δήλωση που υποβλήθηκε ή τα έντυπα ή οι καταστάσεις που την συνοδεύουν αποδεικνύονται ανακριβείς». Και αν ακόμα δεν βόλευε την κυρία Σαββαΐδου ο παλαιός κωδικας ο νέος που τον αντικατέστησε (Ν.4174/2013 ) επίσης αναφέρει ότι «η φορολογική διοίκηση έχει δικαίωμα επανελέγχου υποθέσεως μόνο αν προέκυψαν νέα στοιχεία» και πιο κάτω «ως νέο στοιχείο νοείται κάθε στοιχείο, το οποίο δεν θα μπορούσε να είναι γνωστό στην φορολογική Διοίκηση κατά τον αρχικό φορολογικό έλεγχο». Ποιο θα μπορούσε να ήταν άραγε αυτό το συγκλονιστικό στοιχείο που για πρώτη φορά εμφανίστηκε το 2014 και δεν ήταν στην διάθεση κανενός από τους πλέον των 20 εφοριακών που ήλεγξαν τουλάχιστον 3 φορές μέχρι σήμερα την εταιρεία;

Αλλά ακόμα και αν η GENNET κατάφερε να προσλάβει τον Σέρλοκ Χολμς, γιατί η κυρία Σαββαΐδου δεν φρόντισε πρώτα να εκδοθεί το πόρισμα περί της κρίσεως των βιβλίων της εταιρείας προκειμένου τα πρόστιμα να βεβαιωθούν και η GENNET να πρέπει να καταβάλει το νόμιμο ποσοστό από τον νόμο πριν αμφισβητήσει τους ελέγχους; Γιατί δηλαδή δεν φρόντισε να εισπράξει πρώτα ό,τι μπορούσε για το κράτος ως οφείλει από την θέση της;

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Παλαϊτσάκη στο FM Voice μέχρι στιγμής δύο ανώτατοι εφοριακοί έχουν παραιτηθεί αρνούμενοι να αναλάβουν τον επανέλεγχο της υποθέσεως που διέταξε η κυρία Σαββαΐδου.

Ποιος τελικά ελέγχει την Κατερίνα Σαββαΐδου;

Στο τριήμερό μας αφιέρωμα στην Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων είδαμε ότι α) εξέδωσε ΠΟΛ υπέρ των καναλαρχών προκειμένου να μην πληρώσουν φόρους χωρίς κάποια προφανή νομική εξουσιοδότηση να το κάνει β) καθυστέρησε χωρίς κάποια προφανή δικαιολογία -και κατά παράβαση του νόμου- το άνοιγμα της εφαρμογής για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων φυσικών και νομικών προσώπων προκαλώντας με αυτό τον τρόπο υστέρηση στην χρηματορροή των εσόδων του κράτους στην κρίσιμη περίοδο της διαπραγματεύσεως και γ) μεσολάβησε προσωπικά σε φορολογική υπόθεση με καταλογισμένα πρόστιμα σχεδόν 80 εκατομμύρια ευρώ με τρόπο που δίνει την δυνατότητα στην ελεγχόμενη εταιρεία να συνεχίσει να μην καταβάλει ούτε ένα ευρώ.

Φυσικά ήδη από τον Νοέμβριο είχαμε αποκαλύψει ότι η σημερινή ΓΓ το 2013 ήταν ταυτόχρονα Senior Tax Advisor της PwC και έδινε συμβουλές φοροαποφυγής (όπως αποκαλύφθηκε από το LUXLEAKS) σε μεγάλες πολυεθνικές την ίδια ώρα που ως μέλος επιτροπής του υπουργείου οικονομικών συμμετείχε στην σύνταξη των εκθέσεων διαφάνειας για τις ίδιες εταιρείες.

Σύμφωνα με τον προηγούμενο Γενικό Γραμματέα, κύριο Χάρη Θεοχάρη, η κυρία Σαββαΐδου μπορεί να διωχθεί από την θέση της αν δεν πιάνει τους στόχους που υπάρχουν στο συμβόλαιό της ή αν αποδειχτεί ότι οι πράξεις της είναι αντίθετες με τον ρόλο της.

Στα παραπάνω ρεπορτάζ αποδείξαμε ότι η Κατερίνα Σαββαΐδου ίσως θα πρέπει να ελεγχθεί πειθαρχικά για το δεύτερο σκέλος, αυτό που αφορά στον σεβασμό στο νομικό πλαίσιο το οποίο οφείλει να υπηρετεί. Όσον αφορά στο πρώτο, αυτό της αποτελεσματικότητας, προκαλούμε την κυβέρνηση να δώσει στην δημοσιότητα τους στόχους (για να μην υπάρχουν και προβλήματα εμπιστευτικότητας) του συμβολαίου της, προκειμένου να είναι διαυγές και ξεκάθαρο αν όντως βρίσκεται εντός στόχων… γιατί από αυτά που δημοσιεύσαμε πολύ αμφιβάλουμε και για αυτό.

Και αν η κυβέρνηση δέχεται πιέσεις από την Τρόικα για την θέσπιση του πλήρους ακαταδίωκτου της Κατερίνας Σαββαΐδου ας απαντήσει και στην κυρία Αντρέεβα, που ως εκπρόσωπος της Κομισιόν υποστήριξε ότι δεν έχει κανέναν έλεγχο επί της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.

Να μάθουμε και εμείς τελικά ποιος είναι ο προϊστάμενος της και τι μπορεί να κάνει σε περίπτωση που δεν θεωρεί ότι ασκεί με ήθος τα καθήκοντά της.

πηγή

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply