GRexit. Ἡ διδακτικὴ ἱστορία τῆς βυθίσεως τοῦ γερμανικοῦ ὑποβρυχίου U-1206

Το υποβρύχιο  U-1206 καθελκύστηκε  στις 16 Μαρτίου  1944 και ανήκε στον  τύπο υποβρυχίων  7C.
Αυτός ο τύπος ήταν εξοπλισμένος με έναν νέο τύπο τουαλέτας, που είχε  σχεδιαστεί για να επιτρέπει στο υποβρύχιο να βουτά  βαθύτερα και να αποφεύγει  τις  επιθέσεις από τους συμμάχους.
Ήταν ένα πολύ περίπλοκο σύστημα με  βαλβίδα υψηλής πιέσεως, το  οποίο απαιτούσε ειδική εκπαίδευση για να χρησιμοποιηθεί.

Μετά  την καθέλκυση,  ο καπετάνιος  Karl-Adolf Schlitt και το πλήρωμα του, έλαβαν εντολή  να εκπαιδευυούν με το υποβρύχιο μέχρι το τέλος του 1944.

Στις αρχές του 1945 το υποβρύχιο εστάλη  σε εκπαιδευτική  περιπολία  στην Βόρεια Θάλασσα,  μετά την οποία θα ήταν επιτέλους έτοιμο  για την πραγματική μάχη.

Η πρώτη  και μοναδική  περιπολία του  ξεκίνησε στις 6 Απριλίου 1945 και διήρκεσε μόνον 8 ημέρες.
Έφυγαν από το  Κρίστιανσαντ της  Νορβηγίας  με κατεύθυνση προς τα βρετανικά νησιά σε αναζήτηση συμμαχικών νηοπομπών.

Όλα πήγαιναν  καλά μέχρι στις 14 Απριλίου 1945,  όταν κάποιο μέλος του πληρώματος, σύμφωνα με πληροφορίες ο καπετάνιος, χρησιμοποίησε  την τουαλέτα και είχε πρόβλημα να την χειρισθεί.
‘Ενας μηχανικός εκλήθη να βοηθήσει και αυτός άνοιξε την λάθος βαλβίδα.
Αυτός ο λανθασμένος χειρισμός  οδήγησε στο να εισέλθει στο υποβρύχιο θαλασσινό  νερό, που πλημμύρισε τα εμπρός διαμερίσματα και στην συνέχεια τις μπαταρίες.
Αυτό με την σειρά του προκάλεσε την παραγωγή, μέσα στο υποβρύχιο,  χλωρίου σε αέρια και δηλητηριώδη  μορφή, αφήνοντας τον καπετάνιο  Schlitt την μοναδική επιλογή του να βγάλει το υποβρύχιο στην επιφάνεια.
Δυστυχώς για τους Γερμανούς, βρίσκονταν  πολύ κοντά στις  ακτές  της Σκωτίας και γρήγορα εντοπίσθηκαν .

Το πλήρωμα με μανία  φύσαγε  καθαρό αέρα μέσα στο υποβρύχιο, όταν  το υποβρύχιο  εντοπίσθηκε από συμμαχικά  αεροσκάφη.
Καθώς δεν μπορούσαν  να εισέλθουν στο υποβρύχιο και  να καταδυθούν,  λόγω της παρουσίας του φυσικού αερίου χλωρίου,  ο καπετάνιος Schlitt απεφάσισε να αφήσει το υποβρύχιο να βυθιστεί.
Έτσι τελείωσε η  πρώτη και μοναδική πολεμική αποστολή του.

Τρία μέλη του πληρώματος πνίγηκαν όταν το υποβρύχιο βυθίστηκε  και τα υπόλοιπα  37 μέλη του πληρώματος διασώθηκαν και τέθηκαν  σε  αιχμαλωσία. Σύντομα τους ακολούθησαν και άλλοι συμμαχητές τους , καθώς ο δεύτερος  Παγκόσμιος  Πολέμος είχε σχεδόν τελειώσει.
Το ναυάγιο παρέμεινε ανεξερεύνητο μέχρι την δεκαετία του 1970, όταν ανευρέθηκε κατά την κατασκευή ενός αγωγού πετρελαίου.

ΠΗΓΗ 

GRexit. Ἡ διδακτικὴ ἱστορία τῆς βυθίσεως τοῦ γερμανικοῦ ὑποβρυχίου U-12061

 

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

Η παραπάνω ιστορία σχετίζεται με ένα ενδεχόμενο Grexit, καθώς αποτελεί μία τέλεια παραβολή.
Στο τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου ένα σύγχρονο, για την εποχή του, γερμανικό υποβρύχιο αποδίδεται στο πλήρωμα του για δοκιμές 9 μηνών(!).
Οι Γερμανοί κατασκευαστές του δεν θέλουν να αφήσουν τίποτα στην τύχη και ίσως να μην εμπιστεύονται και πολύ το πλήρωμά  του.
Εννέα μήνες δοκιμών  είναι μεγάλο διάστημα , ακόμα και  για την «τελειομανία» των Γερμανών, γιατί  ήδη κοντεύουν  να χάσουν τον πόλεμο.

Το υποβρύχιο είναι κατασκευασμένο για να μπορεί να καταδύεται σε μεγάλα βάθη και θεωρείται γενικά ασφαλές.
Οι «υπερήφανοι»  κατασκευαστές του το στέλνουν για δοκιμές στην δύσκολη  Βόρεια θάλασσα.
Το υποβρύχιο διαθέτει πολύπλοκο και εξελιγμένο σύστημα αποχετεύσεως, με χρήση βαλβίδας υψηλής πιέσεως,  για να μπορεί το πλήρωμα να κάνει την ανάγκη του, ακόμα και  όταν το υποβρύχιο έχει καταδυθεί για μεγάλο διάστημα σε μεγάλο βάθος.
Οι Γερμανοί πάντα φροντίζουν την καλοπέρασή τους και σχεδιάζουν και την πιό απίθανη λεπτομέρεια.
Αλλά το πολύπλοκο αυτό σύστημα  χρησιμοποιεί για οικονομία το εξωτερικό θαλασσινό νερό, που περιέχει αλάτι.

Η μανία των Γερμανών με την οικονομία είναι γνωστό εθνικό τους ελάττωμα.

Χρησιμοποιούν,  για πρακτικούς λόγους, την εξωτερική πίεση του νερού για την λειτουργία της βαλβίδας υψηλής πιέσεως.
Το σύστημα δοκιμάζεται σε μεγάλα βάθη και όλα λειτουργούν καλά.
Το πλήρωμα είναι απόλυτα εκπαιδευμένο και έτοιμο για δράση.
Το υποβρύχιο βρίσκεται υπό κατάδυση  κοντά στις ακτές της Σκωτίας .
Οι Γερμανοί είναι τόσο σίγουροι για όλα,  που καταντούν παράτολμοι.
Ο καπετάνιος, δηλαδή ο κατά τεκμήριον πιο εκπαιδευμένος από το πλήρωμα, αποφασίζει να πάει στην τουαλέτα για να κάνει τα «χονδρά» του.
Τραβάει το καζανάκι, αλλά το νερό δεν φαίνεται να έχει μεγάλη πίεση και τα περιττώματα δεν φεύγουν «αποτελεσματικά».
‘Ισως αυτό να συνέβη, γιατί  το υποβρύχιο δεν βρίσκεται στο μεγάλο βάθος, όπου δοκιμαζόταν ως τώρα.

Θυμωμένος καλεί τον μηχανικό να διορθώσει την «σοβαρή» βλάβη.
Ο μηχανικός, ίσως θιγμένος από την παρατήρηση,  βιάζεται να διορθώσει την βλάβη και κάνει κάποια πατέντα, που δεν προβλέπεται στο «τέλειο» γερμανικό εγχειρίδιο λειτουργίας.
Η τουαλέτα πλημμυρίζει και το θαλασσινό νερό, που εισχωρεί στον χώρο των συσσωρευτών, που βρίσκεται κάτω από την τουαλέτα.
Στο σημείο αυτό διαπιστώνεται το πρώτο σοβαρό κατασκευαστικό λάθος.

Το δεύτερο είναι χειρότερο: To θαλασσινό νερό ηλεκτρολύεται και παράγεται το δηλητηριώδες και καυστικό αέριο χλώριο.
Το αέριο εισχωρεί στον εξαερισμό της τουαλέτας και εισέρχεται σε όλους τους χώρους ενδιαιτήσεως του πληρώματος.
Ίσως  ο εξαερισμός της τουαλέτας να ήταν ιδιαίτερα ενισχυμένος για να απομακρύνει το «μεθάνιο» της πορδής.
Με δεδομένη την επιμονή των Γερμανών στην λεπτομέρεια, αυτό είναι πολύ πιθανό.

Το υποβρύχιο πρέπει να αναδυθεί για εξαερισμό του χλωρίου.
Τότε εντοπίζεται από την εχθρική αεροπορία.

Ο καπετάνιος δεν μπορεί να καταδυθεί και πάλι, γιατί το υποβρύχιο έχει γίνει ήδη θάλαμος τοξικών αερίων.
Ίσως έχει και  καταστρεμένες, από το θαλασσινό νερό, μπαταρίες.
Το υποβρύχιο δεν πρέπει να συλληφθεί άθικτο και έτσι αποφασίζει να το βυθίσει ο ίδιος.
Ίσως για να διασώσει το «γόητρο» του Γερμανικού ναυτικού…
Το γόητρο διασώθηκε, αφού  περιστατικό βυθίσεως υποβρυχίου, λόγω δυσλειτουργίας της τουαλέτας, δεν έχει ξανασημειωθεί ποτέ παγκοσμίως ως σήμερα.

Η εγκατάλειψη του υποβρυχίου γίνεται συντεταγμένα και με σχέδιο, αλλά πνίγονται 3 από το 40μελές πλήρωμα.
Οι απώλειες, δεδομένων των συνθηκών, είναι το 7,5% του πληρώματος, αλλά στατιστικά υπερβαίνουν το 5%.
Η εγκατάλειψη του σκάφους, από επιστημονική  άποψη, ήταν αποτυχημένη….

Ας έρθουμε στις αναλογίες με το ενδεχόμενο Grexit.

Oι Γερμανοί δηλώνουν σε όλους τους τόνους ότι δεν το φοβούνται και είναι έτοιμοι για τις επιπτώσεις του.
Ίσως να σχεδιάζουν τα αντίμετρα  για  παραπάνω από 9 μήνες, όπως το εκπαιδευτικό ταξείδι του υποβρυχίου.
Πριν από 9 μήνες υπήρχε κυβέρνηση μνημονιακή, που ήταν σε όλα προβλέψιμη και υπάκουη.
Σήμερα υπάρχει κυβέρνηση αντιμνημονιακή, που συχνά αυτοσχεδιάζει…
Είναι οι ίδιες συνθήκες;;;

Όχι βέβαια.
Άλλο ο πόλεμος, άλλο το εκπαιδευτικό ταξείδι….
Το σύστημα εμφανίζεται έτοιμο  να αντιδράσει άμεσα σε περίπτωση κινδύνου από το Grexit.
Oι άνθρωποι όμως και οι αγορές δεν είναι πάντα προβλέψιμοι, ακόμα και όταν είναι έμπειροι όπως ο Γερμανός καπετάνιος.

Συχνά οι άνθρωποι υπερβάλλουν για να γίνουν αρεστοί στους κυβερνήτες τους, όταν υπάρχουν απρόβλεπτα  προβλήματα, όπως ο πχ ο Draghi…
Οι λύσεις που επιλέγουν συχνά είναι λάθος.
Ήταν σωστή πχ η επιλογή τα επιτόκια του Γερμανικού χρέους να γίνουν αρνητικά, ενώ σωβούσε η κρίση χρέους στην Ελλάδα ως τώρα;

Aν το Grexit ανεβάσει τα γερμανικά επιτόκια στο 0,60%, όλο το γερμανικό χρέος , που εκδόθηκε με αρνητικά επιτόκια, για όσον καιρό αυτό γινόταν, θα χάσει πάνω από το μισό της παρούσας αξίας του.
Μία μικρή μεταβολή των επιτοκίων θα μπορούσε να προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όσους έχουν χρησιμοποιήσει αυτό το χρέος ως ενέχυρο για δανεισμό.
Μόνο τα ενέχυρα των Ελληνικών Τραπεζών θα κινδυνέψουν από ξαφνικό haircut;

Μπορεί  να σκεφθεί o κος Draghi  τι θα σημάνει αυτό για τους ισολογισμούς των Ευρωπαϊκών τραπεζών στο κοντινό μέλλον;
Θα μπορέσει αυτό το πρόβλημα να το αντιμετωπίσει με επιτυχία ο ESM με τα κεφάλαια που διαθέτει ως τώρα;

Η απάντηση πάντως δεν θα δοθεί μέσω των γερμανικών εγχειριδίων και των σχεδίων κρίσεως.
Βρίσκομαστε σε «αγεωγράφητα νερά», είπε πρόσφατα ο ίδιος ο Draghi…

Το γενικευμένο bank run, που επεδίωξαν ως τώρα δεν πέτυχε στην Ελλάδα…
Η κυβέρνηση δεν πλήρωσε ακόμα τηβ δόση του ΔΝΤ την δεύτερη φορά…
Το είχαν προβλέψει αυτό;

Πολύ αμφιβάλλω…
Και φτάνουμε στο καίριο λάθος.
Στο πιο καταστρεπτικό και ίσως το αντίστοιχο, που οδήγησε στην βύθιση του γερμανικού υποβρυχίου.

Ο κος Τσίπρας θα βρεθεί στις 18 Ιουνίου στην Αγία Πετρούπολη και ίσως επιδιώξει να πάρει χρήματα από τους Ρώσσους.
Δεν πρόκειται να πάρει πολλά.
Το περισσότερο, που μπορεί να ελπίζει,  ίσως είναι 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Mπορεί στο τέλος να μην τα πάρει και αυτά.
Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι τα παίρνει ή ακόμα και ότι δεν τα παίρνει.
Δεν έχει απόλύτως καμμία σημασία στην περαιτέρω εξέλιξη.

Η 19 Ιουνίου 2015 είναι η τρίτη βδομάδα του μήνα και Παρασκευή.
Tο Σάββατο διακανονίζονται χρηματικά  όλες οι συναλλαγές σε παράγωγα στις ΗΠΑ.
Ακολουθούν δύο ημέρες με τις αγορές κλειστές, λόγω Σαββάτου και Κυριακής.
Και την Δευτέρα 22 Ιουνίου είναι επίσημη αργία για τα χρηματιστήρια της Κίνας…

ΠΗΓΗ 

Μπορεί κάποιος να προδικάσει τι μπορούν να κάνουν με τις επενδύσεις τους σε ευρώ  οι Κινέζοι επενδυτές, αν πιστέψουν ότι θα προκύψει Grexit  στις 19 Ιουνίου 2015;
To ευρώ προβλέπεται μήπως  ότι θα ανέβει σε σχέση με τα άλλα νομίσματα, αν προκύψει Grexit;
Μπορούν να φαντασθούν οι Γερμανοί τα ευρώ να βουλώνουν την τουαλέτα του διεθνούς υποβρυχίου των αγορών την Παρασκευή 19.6.2015;

Αλλά ακόμα και αν συμβεί το αντίθετο και το ευρώ ανέβει τελικά, μπορούν να είναι σίγουροι ότι ο διακανονισμός των παραγώγων στις 19 Ιουνίου δεν θα προκαλέσει σε κάποιους μεγάλες και απρόβλεπτες ζημιές;
Aς ελπίσουμε λοιπόν ότι ο καπετάνιος δεν θα χρειαστεί να πάει στην τουαλέτα, ενώ το υποβρύχιο θα καταδύεται…
Γιατί υπάρχει Γερμανός καπετάνιος, που έχει παίξει πολλά στα παράγωγα…

Εἶναι ἡ Deutsche Bank ἡ ἐπομένη Lehman;

O Kινέζος Popeye τι θα κάνει στις 19 Ιουνίου 2015 με το πράσινο νόμισμα (δολάριο);

O Kινέζος Popeye τι θα κάνει στις 19 Ιουνίου 2015 με το πράσινο νόμισμα (δολάριο);

Son ofEon
16 Ἰουνίου 2015

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply