Περὶ «Ἀπάτης» τῆς VW…

Περὶ «Ἀπάτης» τῆς VW...

Περὶ ΑΠΑΤΗΣ της VW…

Ἐπί του πρὸ κειμένου οἱ Ἀμερικανοί, ἔχοντας πάθει πανωλεθρία ἀπὸ τοὺς Ἰάπωνες καὶ τελευταῖα ἀπὸ τοὺς Γερμανοὺς ἀλλὰ καὶ ἄλλους Εὐρωπαίους ὅπως οἱ Σουηδοί, ποὺ πωλοῦν τρελλὰ τὰ Volvo τους, εὑρῆκαν μιὰ ἀκόμα ψευδοδικαιολογία γιὰ νὰ ἀνακόψουν τὴν ὁρμή τους. Τὸ θέμα εἶναι ὅτι στὶς ΗΠΑ δὲν ἔχουν ἑνιαῖο σύστημα περιοδικῶν τεχνικῶν ἐλέγχων γιὰ τὰ αὐτοκίνητα τους … ὅπως τὸ MOT τῆς Βρεταννίας ἢ τὸ ΚΤΕΟ τῆς Ἑλλάδος. Ἔτσι ὑπάρχει ἡ δυνατότης νὰ κυκλοφοροῦν στοὺς δρόμους τέρατα καὶ σαπάκια ταὐτοχρόνως… ὅπως ὅλοι ἔχουν δεῖ ἀπὸ ἐλευθέρους κατασκευαστές.

Βέβαια σὲ ὁρισμένες πολιτεῖες, ὅπως ἡ Καλιφόρνια, ὑπάρχουν πολὺ αὐστηρότεροι νόμοι γιὰ τὸν ἔλεγχο τῶν καυσαερίων κάθε δυὸ χρόνια, ποὺ ὅμως δὲν ἐπεκτείνονται σὲ πλήρη μηχανικὸ ἔλεγχο ὁδικῆς ἀσφαλείας …

Οἱ ἔλεγχοι ἀσφαλείας στὶς ΗΠΑ εἶναι ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον βασισμένοι στὸν ἔλεγχο τῶν πληροφοριῶν ποὺ δίδει ὁ κατασκευαστής, ὥστε νὰ πάρουν ἄδεια κυκλοφορίας στοὺς δρόμους. Σὲ ὁρισμένες μόνο πολιτεῖες ὑπάρχουν ἐπαναληπτικοὶ ἔλεγχοι γιὰ τὴν ἔκδοσι τῶν ἀσφαλιστικῶν συμβολαίων καὶ μόνο. Ἡ εὐθύνη δηλαδὴ καὶ ἐκεῖ περιορίζεται στὶς ἀσφαλιστικὲς ἑταιρεῖες…

Συμπερασματικὰ ὑπάρχει κενὸ στὴ νομοθεσία τους, ποὺ καλύπτεται σὲ σημαντικὸ βαθμὸ ἀπὸ τὸν ἀρχικὸ ἔλεγχο ἀδείας κυκλοφορίας του κάθε ὀχήματος καὶ τὸ ὅτι ἐκεῖ ἀλλάζουν συχνὰ τὰ αὐτοκίνητα. Ἔτσι ἐξηγεῖται τὸ γιατί ἔχουν τεραστίους προφυλακτῆρες τὰ ὀχήματα ποὺ κυκλοφοροῦν στὶς ΗΠΑ καὶ τὸ ὅτι ἐπὶ παραδείγματι δὲν ἔχει ἐπιτραπεῖ ἡ κυκλοφορία τοὺς SMART, ποὺ θεωρεῖται ἀνασφαλὲς σὲ περίπτωσι συγκρούσεως καὶ ἂς εἶναι τεχνικὰ ἀσφαλέστερο ἀπὸ πολλὲς δικές τους σακαράκες…

Τὸ παραπάνω γεγονός, τὸ ὅτι δηλαδὴ ἀπαιτεῖται ΜΟΝΟΝ ΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ βάσει τῶν χαρακτηριστικῶν του κατασκευαστοῦ, εἶναι τὸ πάτημα μὲ τὸ ὁποῖο ἐνεκλώβισαν τοὺς Γερμανούς, ὅτι δηλαδὴ τοὺς ἐξηπάτησαν…

Οἱ Γερμανοί της VW παράγουν καὶ κυκλοφοροῦν τελευταῖα πολλὰ πετρελαιοκίνητα (ντιζελοκίνητα) αὐτοκίνητα ποὺ δὲν πολύ-ἀρέσουν στὶς Ἀμερικανὲς ἑταιρεῖες τοῦ κλάδου, ἀλλὰ τὰ προτιμοῦν οἱ καταναλωτές.

Αὐτὰ ἐκπέμπουν περισσότερα ὀπτικὰ καυσαέρια (ὄχι ὅμως δηλητηριοδέστερα) ἀπὸ ἐκεῖνα τῶν βενζινοκινήτων. Μὲ αὐτὸ ὡς πάτημα καὶ μπόλικο διαστροφικὰ ἀνταγωνιστικὴ καὶ πολεμοχαρῆ νοοτροπία τὴν ἔπεσαν στὴν VW.

Παναγιώτης Μπαζιωτόπουλος

φωτογραφία

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply