Εἰδικὰ σχολεῖα γιὰ …«εἰδικοὺς πολῖτες».

Δημοτικό Σχολείο στην Θεσσαλονίκη μόνο για …«περιουσίους».

Εἰδικὰ σχολεῖα γιὰ ...«εἰδικοὺς πολῖτες».1

Εβραϊκό Δημοτικό Σχολείο

Εκπαιδευτική πορεία της Ισραηλιτικής Κοινότητας

Η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης διακρινόταν πάντοτε στο πέρασμα των αιώνων, για το ενδιαφέρον που έδινε στην εκπαίδευση και το υψηλό γνωστικό επίπεδο των μελών της. Υπήρχαν πολλές ραβινικές σχολές, κολλέγια θηλέων, σχολεία ειδικευμένα σε ιδιαίτερα ταλέντα και σχολεία που εξειδικεύονταν στις ξένες γλώσσες και στον εμπορικό επαγγελματικό προσανατολισμό. Μόνο η Alliance Israelite Universelle λειτουργούσε περισσότερα από 10 σχολεία στην πόλη μας. Αυτό δείχνει όχι μόνο το μεγάλο μέγεθος της κοινότητας εκείνης της εποχής, αλλά και την μεγάλη σημασία που πάντοτε έδινε στην παιδεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί Θεσσαλονικείς, ανεξάρτητα της θρησκείας τους, έστελναν τα παιδιά τους σε κάποιο εβραϊκό σχολείο για καλλίτερη εκπαίδευση. Αυτή η παράδοση διεκόπη απότομα με το ξέσπασμα του Β Παγκοσμίου Πολέμου και το πέρασμα της ναζιστικής λαίλαπας από την Θεσσαλονίκη. Η αιφνίδια και ταχύτατη εκκαθάριση το εβραϊκού στοιχείου της πόλεως από τους Ναζί, οδήγησε στον ολοκληρωτικό αφανισμό της κοινότητας – του 96% του πληθυσμού της – που αριθμούσε τότε περισσότερα από 55.000 άτομα. Ο αφανισμός των μελών της, οδήγησε στην διάλυση της αξιοζήλευτης δομής της Κοινότητας και μαζί μ αυτήν χάθηκαν και όλα τα εβραϊκό σχολεία της πόλεως, που σύμφωνα με πληροφορίες ο αριθμός τους προπολεμικά ανερχόταν στα 28.

Μετά την λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου και με την επιστροφή των λίγων πλέον Θεσσαλονικέων Εβραίων (1.800 άτομα δηλώθηκαν ότι επέστρεψαν και από αυτά παρέμειναν στην πόλη μόνο 1.100), έγιναν οι πρώτες προσπάθειες της ανασυστάσεως της Ισραηλιτικής Κοινότητας της πόλεως. Από την πρώτη στιγμή δόθηκε βαρύτητα στην παιδεία των μεταπολεμικών παιδιών. Ήδη την δεκαετία του ΄50 ιδρύθηκε το νέο νηπιαγωγείο, όπου μπορούσαν να φοιτούν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.

Παράλληλα επιφανή μέλη της Κοινότητας οραματίστηκαν ένα οργανωμένο δημοτικό σχολείο και στο τέλος της δεκαετίας του 70, αφού προηγήθηκαν μεγάλες και άοκνες προσπάθειες, επιτεύχθηκε ο στόχος της ιδρύσεώς του. Το 1979 ήταν η πρώτη χρονιά λειτουργίας του, με 2 τάξεις δημοτικού και νηπιαγωγείο. Σήμερα το σχολείο μας είναι το μοναδικό εβραϊκό σχολείο στην πόλη μας.
Λειτουργία του σχολείου

Το δημοτικό σχολείο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης «Ταλμούδ Τορά Αγκαντόλ» ιδρύθηκε το 1979, ως εξατάξιο Δημοτικό Σχολείο με παιδικό σταθμό. Την χρονιά που άνοιξε το σχολείο λειτούργησε μόνο με 2 τάξεις αλλά κατά την διάρκεια των ετών λειτούργησαν όλες οι τάξεις και 2 τμήματα προσχολικής ηλικίας. Από τότε μέχρι σήμερα προσφέρει στα παιδιά ηλικίας 3 έως 12 ετών υψηλού επιπέδου εκπαίδευση αλλά και Ιουδαϊκή παιδεία. Εκτός από το διδακτικό προσωπικό που αποτελείται από 15 δασκάλους όλων των ειδικοτήτων, στο σχολείο προσφέρει τις υπηρεσίες της σχολική ψυχολόγος, η οποία επιτελεί έργο συμβουλευτικού χαρακτήρα, βοηθάει στην επίλυση διαφόρων προβλημάτων και οργανώνει ενημερωτικές ημερίδες γονέων. Το επίπεδο του διδακτικού προσωπικού είναι και παραμένει ιδιαίτερα υψηλό λόγω της συνεχούς επιμορφώσεώς του. Η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου είναι άριστη. Υπάρχει πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών καθώς και ξεχωριστή μονάδα ανά τάξη, αθλητικός εξοπλισμός, αίθουσα δανειστικής βιβλιοθήκης με μεγάλο αριθμό βιβλίων ποικίλου περιεχομένου, αίθουσα φυσικών επιστημών, αίθουσα οπτικοακουστικών μέσων καθώς και αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτων.

Το υψηλό επίπεδο εκπαιδεύσεως επιτυγχάνεται με τον συνδυασμό της εφαρμογής του πλήρους προγράμματος του ΥΠΕΠΘ αλλά και ποικίλων προγραμμάτων ιουδαϊσμού, διδασκαλίας εβραϊκής γλώσσας και πολλών πολιτιστικών και επιστημονικών προγραμμάτων γενικότερου ενδιαφέροντος. Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι μικροί μαθητές και μαθήτριες έχουν την δυνατότητα να επισκεφτούν πολλά μουσεία και να παρακολουθήσουν τα τρέχοντα πολιτιστικά δρώμενα της πόλεως μας. Μια φορά τον χρόνο, ανταλλάσσουν επίσκεψη με τους μαθητές του αντίστοιχου σχολείου της Αθήνας, με σκοπό την σύσφιξη των σχέσεων και την ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών. Κατά την αποφοίτησή τους από το σχολείο τα παιδιά απολαμβάνουν μεγάλο εύρος γενικών γνώσεων όπως και καλή γνώση της εβραϊκής γλώσσας, της εβραϊκής ιστορίας και της παραδόσεως. Τα προγράμματα διδασκαλίας της αγγλικής προσφέρουν στα παιδιά γνώσεις επιπέδου Lower (Cambridge). Όσον αφορά στην γαλλική γλώσσα, που διδάσκεται τα τελευταία χρόνια στο σχολείο, τα παιδιά προσλαμβάνουν στοιχειώδη γνώση και καθίστανται ικανά να επικοινωνήσουν στην γαλλική σε πρώτο επίπεδο (Delf 1). Συχνά οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετέχουν και διακρίνονται σε πανελληνίους διαγωνισμούς διαφόρων αντικειμένων.

Λίγα λόγια για το κτίριο που στεγάζεται το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο

Η αρχική του χρήση ήταν η στέγαση του ιδρύματος της κοινότητας, Ματανότ Λαεβιονίμ, σκοπός του οποίου ήταν να παρέχει σίτιση στους ορφανούς και φτωχούς μαθητές του. Προσέφερε λοιπόν δύο ζεστά πλήρη γεύματα στα παιδιά αυτά. Όλη του η λειτουργία βασιζόταν σε δωρεές και διοικείτο από πολύ σημαντικές προσωπικότητες της εποχής αλλά και με την υποστήριξη της Ισραηλιτικής κοινότητας.

Βαρώνος Χιρς, Ρέβαχ, Ματαράσσο, Σαλέμ, Αροέστι και Μοδιάνο είναι μερικά από τα ονόματα ανθρώπων που οραματίστηκαν μια κοινότητα χωρίς φτώχεια που θα παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλα τα μέλη της. Στην πρόσοψη και στο εσωτερικό του κτιρίου μπορεί κάποιος να δει τις αναθηματικές, μαρμάρινες πλάκες προς τιμήν τους. Η λειτουργία του ιδρύματος σιτίσεως συνεχίστηκε μέχρι τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. Μετά την λήξη του πολέμου, το κτίριο περιήλθε στην ιδιοκτησία της Ι.Κ.Θ., εξυπηρετώντας διαφόρους σκοπούς.

Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, γίνονταν εκεί ομαδικοί γάμοι, όπου συμμετείχαν πολλές φορές περισσότερα από 10 ζευγάρια νέων ανθρώπων, οι οποίοι είχαν χάσει την οικογένειά τους στην περίοδο του πολέμου. Προσμένοντας ένα καλλίτερο μέλλον και όντας πολύ φτωχοί, παντρεύονταν με την βοήθεια της κοινότητας.

Στις δεκαετίες 1960 και 1970 χρησιμοποιήθηκε ως εντευκτήριο του Γ.Σ. ΜΑΚΑΜΠΗ Θεσσαλονίκης για τις ανάγκες προπονήσεως των ομάδων καλαθοσφαιρίσεως, πυγμαχίας και επιτραπέζιας αντισφαιρίσεως, που διατηρούσε ο σύλλογος. Το 1979 άλλαξε η χρήση του και μετά από ανακαίνιση στεγάζει από τότε το Δημοτικό Σχολείο και το νηπιαγωγείο.

Εἰδικὰ σχολεῖα γιὰ ...«εἰδικοὺς πολῖτες».3

Δραστηριότητες της σχολικής μονάδας (Δημοτικό-Νηπιαγωγείο)

Εκτός από το ημερήσιο πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου απολαμβάνουν πληθώρα ευκαιριών, για να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Κατά καιρούς πραγματοποιήθηκαν πολύ σημαντικά προγράμματα όπως:

Διδασκαλίας ολοκαυτώματος
Περιηγήσεως στην πόλη της Θεσσαλονίκης
Μουσειακής εκπαιδεύσεως
Υγιεινής διατροφής
Μαγειρικής ζαχαροπλαστικής
Γνωριμίας με τους Ολυμπιακούς αγώνες
Παραδοσιακών Παιχνιδιών
Περιβαλλοντολογικής εκπαιδεύσεως
Εκδόσεως σχολικής εφημερίδας
Φιλαναγνωσίας
Ιστορίας της γραφής
Διαφημίσεως
Εικονογραφήσεως βιβλίων
Αθλητισμού
Θεατρικού παιχνιδιού

Εἰδικὰ σχολεῖα γιὰ ...«εἰδικοὺς πολῖτες».2

ΙΚΘ

Ο πολυπολιτισμός και η κατάργηση των θρησκευτικών επιβάλλεται σε όλους τους λαούς, εκτός από τους …«περιουσίους».
Και πίσω από την κατάργηση του θρησκεύματος στις ταυτότητες…
Και πίσω από την κατάργηση των θρησκευτικών…
…είναι φυσικά το γνωστό λόμπυ.

Στα δικά τους σχολεία επιβάλλεται στα παιδάκια να ζωγραφίζουν τα θρησκευτικά τους σύμβολα και να φανατίζονται με την θρησκεία και την ράτσα τους, ώστε να αποφύγουν την ανάμιξη.
Τα δικά τους σχολεία έχουν μέχρι σήμερα καθημερινή αστυνομική φύλαξη με έξοδα των φορολογουμένων.

Για να καταλαβαίνουμε ποιος έχει το επάνω χέρι σ’ αυτή την αποικία των τοκογλύφων .
Στα δικά μας παιδιά διδάσκεται ο αντιρατσισμός ενώ στα δικά τους παιδιά επιβάλλεται ο ρατσισμός για την προστασία των αποικιοκρατικών προνομίων, που εξασφάλισαν δια του εκβιασμού του Eλληνικού κράτους από τους τοκογλύφους Rothschild.

Σίγμα

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply