Κατὰ τὰ ἄλλα μᾶς ἔφταιγε τὸ …ζημιογόνο δημόσιο!!!

Οἱ κυβερνήσεις πού, καὶ καλά, ἔψαχναν ἰδιωτικὲς ἐπενδύσεις τὸ 2012, ἀπὸ τὸ ἐξωτερικό, ἐπειδὴ ἔφταιγε τὸ ζημιογόνο δημόσιο, ἔδιωξαν τὴν ἀναδυομένη αὐτοκινητοβιομηχανία ΤΕΣΛΑ ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα, ἡ ὁποία ἤθελε νὰ δημιουργήσῃ τὸ ΠΡΩΤΟ (!!!) εὐρωπαϊκό της ἐργοστάσιο παραγωγῆς ἠλεκτρικῶν αὐτοκινήτων στὴν Ἑλλάδα!!!

Διώξαμε την Tesla από την Ελλάδα!

Κατὰ τὰ ἄλλα μᾶς ἔφταιγε τὸ ...ζημιογόνο δημόσιο!!!

Η πρωτοποριακή αυτοκινητοβιομηχανία ενδιαφερόταν να κατασκευάσει στην Ελλάδα το ευρωπαϊκό της εργοστάσιο, αλλά τους διώξαμε με την αδιαφορία μας!

Η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα. Την δεκαετία του ’80 που η Nissan ήθελε να πατήσει το πόδι της επί ευρωπαϊκού εδάφους, ο πρόεδρος της εταιρείας είχε επισκεφθεί το εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ, προκειμένου να μελετήσει την προοπτική εγκαταστάσεως της ευρωπαϊκής της έδρας στον Βόλο. Η τότε σοσιαλιστική κυβέρνηση και οι εργατοπατέρες απαίτησαν να έχουν το μάνατζμεντ της εταιρείας(!), κάτι που θα μετέτρεπε εν μία νυκτί την όλη δραστηριότητα σε προβληματική. Οι Ιάπωνες έφυγαν τρέχοντας επιλέγοντας τελικά σαν έδρα του εργοστασίου το Sunderland της Μεγ.Βρετανίας, η οποία έδωσε στην Nissan γη και ύδωρ, την στιγμή που εμείς οι υπερήφανοι Έλληνες αντισταθήκαμε στην εισβολή των ξένων κεφαλαίων.

Παρότι οι αναχρονιστικές αυτές αντιλήψεις μπορεί να ξεπεράστηκαν, η ανικανότητα των Ελλήνων ιθυνόντων κατάφερε και πάλι το ίδιο αποτέλεσμα, να διώξει δηλαδή μια αυτοκινητοβιομηχανία που ήθελε να επενδύσει στην χώρα μας. Και αυτό σε μια περίοδο που υποτίθεται επιδιώκουμε την εισροή κεφαλαίων και την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Πρόκειται για την Tesla που πριν από λίγες βδομάδες ξεκίνησε την παραγωγή των αυτοκινήτων της στην Ευρώπη, στο νέο της εργοστάσιο στην πόλη Tilburg της Ολλανδίας, όπου θα κατασκευάζεται η ηλεκτρική λιμουζίνα της, το εκπληκτικό Model S.

Σύμφωνα με άρθρο του Χάρη Φλουδόπουλου στον capital.gr πριν την επιλογή της Ολλανδίας, μία από τις χώρες που είχε εξεταστεί για την δημιουργία της ευρωπαϊκής γραμμής παραγωγής ήταν και η Ελλάδα. «Αυτό απεκάλυψε, μιλώντας σε επενδυτικό συνέδριο, ο δικηγόρος Σωτήρης Μπρέγιαννος, η δικηγορική εταιρεία του οποίου έχει συνεργασίες με εταιρείες που κατά καιρούς έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να επενδύσουν στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Μπρέγιαννος, υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία στελεχών της Tesla είχε επισκεφθεί την Ελλάδα το 2012, στο πλαίσιο της αναζητήσεως του προορισμού για την ευρωπαϊκή γραμμή παραγωγής της Tesla. Ωστόσο στις επαφές που επεχείρησε να κάνει η Tesla με την τότε πολιτική ηγεσία συνάντησε απροθυμία και χλιαρή ανταπόκριση, με αποτέλεσμα η αντιπροσωπεία να αποχωρήσει άπρακτη και να επιλεγεί η Ολλανδία για την εγκατάσταση του εργοστασίου. Μεταξύ άλλων, οι Αμερικανοί είχαν διαπιστώσει τότε ότι οι αδειοδοτήσεις, ιδιαίτερα οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις θα καθυστερούσαν, με αποτέλεσμα να επιλέξουν τελικά μια πιο φιλική στις επενδύσεις χώρα όπως η Ολλανδία. Και δικαιώθηκαν: οι αδειοδοτήσεις για το εργοστάσιο του Tilburg βγήκαν μέσα σε λίγους μήνες, με αποτέλεσμα η μονάδα να είναι έτοιμη το 2013. Και βέβαια για μια τέτοιου είδους επένδυση πρέπει να καλύπτονται και άλλες προϋποθέσεις. Βεβαίως μια επένδυση αυτού του μεγέθους για να γίνει θα προϋπέθετε την χορήγηση μιας σειράς κινήτρων αλλά και την εξασφάλιση των απαραίτητων υποδομών: εύκολη πρόσβαση σε λιμάνια και σιδηροδρομικό δίκτυο, ανταγωνιστικό κόστος ενεργείας, σταθερό φορολογικό περιβάλλον, που αποτελούν ζητούμενο κάθε σοβαρής μεγάλης επιχειρήσεως. Εν προκειμένω, η Ολλανδία παραχώρησε ακόμη και το οικόπεδο στο οποίο εγκαταστάθηκε τελικώς το εργοστάσιο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Δεν ήταν, λοιπόν, το χαμηλό εργατικό κόστος που οδήγησε τους Αμερικανούς στην Ολλανδία, αλλά διαφορετικές παράμετροι που δεν μοιάζει να αντιλαμβανόμαστε. Κάπως έτσι, στους διαδρόμους της ελληνικής γραφειοκρατίας και της απροθυμίας του κράτους να δημιουργήσει πραγματικά κίνητρα για την υποδοχή σοβαρών παραγωγικών επενδύσεων, χάθηκε μια ακόμη ευκαιρία».

Ας μην έχουμε όμως μεγαλύτερες προσδοκίες από ένα κράτος που επί δύο μήνες δεν έχει καταφέρει να δώσει μια λύση στον επιβαλλόμενο ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση…

4τροχοί

Εἶναι αὐτοὶ ποὺ θέλουν τὴν ἀνάπτυξη τῆς χώρας, μέσῳ ἰδιωτικῶν ἐπενδύσεων.
Βέβαια… Τὸν ΟΤΕ, τὰ Λιμάνια καὶ τὰ ἀεροδρόμια βρῆκαν τὸν τρόπο νὰ τὰ ξεπουλήσουν ἐκεῖ ποὺ πρέπει.
Ὁ στόχος τους ἕνας: νὰ γίνουμε τὸ Μπαγκλαντὲς τῆς Εὐρώπης, μὲ μισθοὺς σὲ ἐργάτες τῶν 300 εὐρῶ, σὲ πολυεθνικὲς ποὺ θὰ φορολογοῦνται σὲ νησιὰ τῆς Λατινικῆς Ἀμερικῆς.

Ἄ… Ναί, νὰ μὴν ξεχάσω…
…Μένουμε Εὐρώπη!

Κῦρος Μανούσκας

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply