Τὰ κόκκαλα τῶν θυμάτων τρίζουν. Τά ἀκούει κάποιος;

Στον σημερινό κόσμο υπάρχουν πολλά αυτονόητα δικαιώματα.
Ένα από αυτά είναι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να εκφράζει τις απόψεις του ελεύθερα.
Οι γνώμες του καθενός είναι σεβαστές , αλλά κρίνεται για αυτές.
Ο κος Φίλης μίλησε πρόσφατα για τους Ποντίους και για τα πάθη τους στα χέρια των Τούρκων.

Τὰ κόκκαλα τῶν θυμάτων τρίζουν. Τά ἀκούει κάποιος;

Δεν γνωρίζουμε από ποιό μέρος της Ελλάδος κατάγεται, ούτε και τι έκαναν οι πρόγονοί του όταν διεδραματίζοντο οι διωγμοί κατά των Ποντίων από τους Τούρκους.
Ο ίδιος με βάση το βιογραφικό του γεννήθηκε το 1960 και σίγουρα δεν έζησε τα γεγονότα.
Θα μπορούσε όμως να αφήσει την ιστορία ήσυχη και να μην αναφερθεί στο δράμα των Ποντίων.
Οι Πόντιοι γνωρίζουν από τις διηγήσεις των επιζώντων συγγενών τους τι υπέφεραν οι συγγενείς τους στα χέρια των Τούρκων .
Δεν περίμεναν τον κο Φίλη για να τους διδάξει ιστορία, γιατί την έζησαν και ξέρουν από πρώτο χέρι τι υπέφεραν οι ίδιοι.
Αν τους ρωτούσε θα μπορούσαν να του εξηγήσουν την διαφορά ανάμεσα στην γενοκτονία και την εθνοκάθαρση, περιγράφοντας με γλαφυρό τρόπο τι έζησαν οι πρόγονοί τους.
Η άποψη του κου Φίλη για το θέμα δεν μας ενδιαφέρει.
Θεωρητικά και πρακτικά είναι άσχετος με το θέμα.
Θα του κάνουμε όμως μίαν ερώτηση σχετικά με το βιογραφικό του:
Aναφέρει ότι υπήρξε συνεργάτης της εγκυκλοπαίδειας του Ελληνικού Τύπου, εκδόσεως του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.
Η εγκυκλοπαίδεια για την οποία συνεργάστηκε είχε διαφορετικό λήμμα για τους όρους γενοκτονία και εθνοκάθαρση;
Kαι αν ναι, την διάβασε ποτέ;
Δεν ήταν μεγάλη (μόλις 598 σελίδες), αλλά κάλυπτε την περίοδο από το 1784 έως το 1974…
Ο Ελληνισμός του Πόντου έχει ιστορία, που εκτείνεται από το 1000 πχ έως και σήμερα.
Ένας Υπουργός Παιδείας της Ελλάδος δεν πρέπει να προκαλεί με δηλώσεις του τον Ποντιακό Ελληνισμό και οφείλει να γνωρίζει την ιστορία της χώρας του.
Αν δεν την γνωρίζει, καλλίτερα να σιωπά.
Γιατί εμείς που την γνωρίζουμε δεν θέλουμε να ακούμε τα κόκκαλα των προγόνων μας να τρίζουν από οργή μέσα στους τάφους τους…
Σε τι διαφέρουν αυτά που υπέφεραν από το 1915 έως το 1923 οι κάτοικοι του Πόντου από μία κλασσική γενοκτονία;
Στα ποσοστά επιβιώσεως;

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply