Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!12Ἡ ἀπόφασις εἶναι εἰλημμένη ἐδῶ καὶ χρόνια καὶ ὅλα αὐτά, τὰ περὶ ἀναπτύξεως εἶναι γιὰ τὰ μάτια τοῦ κόσμου. Ἄφησαν τὸν κόσμο νὰ «παίζῃ» μὲ αὐτὸ τὸ τεράστιο Δημόσιο περιουσιακὸ στοιχεῖο, μοιράζοντας ἐλπίδες καὶ καπελώνοντας τὶς αὐθόρμητες κι ἀναγκαῖες ἀντιδράσεις τῶν περιοίκων, μόνον καὶ μόνον γιὰ νὰ ἀποκλείσουν κάθε πιθανότητα ἐκμεταλλεύσεώς του ὑπὲρ τοῦ Δημοσίου συμφέροντος.
(Ὅπως ἐπίσης εἶναι γιὰ τὰ μάτια τοῦ κόσμου τὰ μνημόνια, τὰ δανεικά, τὰ χρέη, οἱ κυβερνήσεις καὶ κυρίως αὐτὲς ἐπιχειρήσεις τρομοκρατίας εἰς βάρος μας, ποὺ στοχεύουν ξεκάθαρα στὸ νὰ μᾶς κρατήσουν ἀκινητοποιημένους καὶ ἀδρανεῖς, λεηλατώντας μας, νομοτύπως καὶ ἐπιβάλλοντάς μας νέα καθεστῶτα ὑπὸ τὸ πρίσμα τῆς πλαστῆς ἀνάγκης!)

Καὶ τώρα, τάχα μου ὑπὸ τὴν ἀπειλὴ τοῦ ἀδιεξόδου, φορτώνοντας στὸ νέο ὑπερταμεῖον ἀρμοδιότητος δικτάτορος, ἁρπάζουν, ἐκποιοῦν καὶ ἀπαλλοτριώνουν ὅ,τι γυαλίζει στὰ μάτια τῶν «ἐπενδυτῶν» καὶ τῶν ἑταιρειῶν-βιτρίνων τους.
Τὸ …«καλλίτερον» τῆς (σκηνοθετημένης) αὐτῆς ὑποθέσεως εἶναι ἡ τοποθέτησις ἀγνώστου ἀριθμοῦ «προσφύγων» στὶς ἐγκαταστάσεις τοῦ πρώην ἀεροδρομίου, γιὰ νὰ ὠθήσουν ἀκόμη πιὸ ἔντονα τοὺς κατοίκους στὴν μείωσιν τῶν ἀντιδράσεων καὶ στὴν ἄνευ ὅρων ἀποδοχὴ τῆς ἁρπαγῆς.

Λάτσης ἤ πρόσφυγες;

Κι ἐν ᾦ τὸ πραγματικὸ κόστος γιὰ ἐμᾶς, τοὺς χαχόλους, θὰ ξεπεράση τὰ δύο δισεκατομμύρια, ἐν τούτοις ἐξακολουθοῦν νὰ μᾶς τὸ ἐμφανίζουν ὡς …ἐπένδυσιν!!!
Ἀφῆστε ποὺ τελικῶς οἱ φερόμενοι ὡς σημερινὴ κυβέρνησις ἦταν κι αὐτοὶ ποὺ …ὑπερασπίζοντο τὸ πασιφανὲς δικαίωμα τῶν κατοίκων στὴν ἔκτασιν.
Ναί, ναί… last year!!! Ὅπως στὶς Σκουριὲς καὶ στὸ Μαροῦσι.
Ἴδιες τακτικὲς μὲ …διαφορετικὰ πρόσωπα!!!

«Τοὐλάχιστον ἔτσι θέλουν νὰ βλέπουμε ἐμεῖς.
Στὴν πραγματικότητα ὁ Λάτσης ΔΕΝ ὑπάρχει καὶ χρησιμοποιεῖται ὡς …βιτρίνα, γιὰ νὰ μεγαλώνῃ ἡ δική μας ὀργή, μὲ τὶς …πράξεις του καὶ νὰ συσκοτίζεται περισσότερο ἡ κατάστασις. Διότι πίσω ἀπὸ τὸν Λάτση εἶναι ἄλλοι κι ἄλλοι… Ἀφῆστε δὲ ποὺ αὐτὸς εἶναι τόσο πολὺ χρεωμένος, ποὺ μὲ ἕνα …ΤΣΑΦ ἐξατμίζεται!!!
Ψιλὰ γράμματα…

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!2

…Ὁ «λαγός» Λάτσης μαζεύει τὰ ΔΙΚΑ ΜΑΣ περιουσιακὰ στοιχεῖα, πρὸ κειμένου σὲ μίαν …«πτώχευσιν» νὰ τὰ ἁρπάξουν γιὰ μία μπουκιὰ ψωμὶ τὰ γνωστὰ …ἁρπακτικά.
Ἐδῶ εἴμαστε κι ἐδῶ θὰ εἶναι κι ὁ Λάτσης.
Μόνον προσοχή… Ὅταν θὰ τὸν δοῦμε ὡς …λουστρᾶκο, νὰ μὴν ῥίξουμε πολλὲς …φᾶπες. Δὲν φταίει αὐτός… Ἡ ἄτιμη κενωνία φταίει…

…«Η εταιρεία του Λάτση θα αρχίσει να πληρώνει το 1/3 του αντιτίμου-δηλαδή τα 300 από τα 915 εκατομμύρια-μόνο αφού πέσουν όλες οι υπογραφές, ακόμη και εκείνες που αφορούν σε… «συμβατικές υποχρεώσεις» του δημοσίου. Αυτές οι «συμβατικές υποχρεώσεις», που είναι η διαμόρφωση του χώρου, η κατασκευή δικτύου αποχετεύσεως και διάφορες άλλες εργασίες υποδομής, έχει υπολογισθεί ότι θα κοστίσουν στους Έλληνες φορολογούμενους 2 δισεκατομμύρια», λέει ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ και περιφερειακός σύμβουλος Αττικής Δημήτρης Τσουκαλάς.

«Το σχέδιο περιλαμβάνει έναν τεράστιο ουρανοξύστη που θα είναι, λένε, το σήμα κατατεθέν της επένδυσης, αφού φιλοδοξούν να φαίνεται… από την Αίγινα, και ένα τεράστιο Mall. Ισχυρίζονται ότι με την επένδυση αυτή θα δημιουργηθούν 10.000 θέσεις εργασίας. Όμως το Mall κυριολεκτικά θα “σκοτώσει” την αγορά της Γλυφάδας και του Φαλήρου, οπότε, άλλες τόσες θέσεις εργασίας θα έχουν ήδη χαθεί», λέει ο κ. Τσουκαλάς….»

Δωράκι στὸν Λάτση τὰ ὀλυμπιακὰ ἔργα!!!

Διότι, κακὰ τὰ ψέμματα… Ἡ παρουσία τοῦ ὀνόματος Λάτση εἶναι βιτρίνα γιὰ νὰ κυττᾶμε ἐμεῖς πρὸς τὰ ἐκεῖ καὶ νὰ μὴν βλέπουμε τὰ πραγματικὰ ἁρπακτικά. Ὅπως δῆλα δὴ συνέβη καὶ μὲ τὸν ΟΠΑΠ ποὺ μᾶς δείχνουν Μελισσανίδη ἀλλὰ ποὺ στὴν πραγματικότητα ἔχουμε νὰ κάνουμε μὲ …«περιουσίους» ἰδιοκτῆτες.

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!1

Βιτρίνες σὰν τὸν Μελισσανίδη, κάνουν τὴν (ΠΟΛΥ) βρώμικη δουλειά!!!

Ἡ ἑταιρεία Λάμβδα εἶναι πολυμετοχικὴ καὶ ἡ παρουσία τοῦ ὀνόματος Λάτση, ποὺ ἂν κι «ἔχασε» τὴν Eurobank, παρὰ ταὔτα παραμένει ἐν ἰσχύι στὰ τῆς ἑλληνικῆς ἀγορᾶς δρώμενα, ἐφ΄ ὅσον ἐξακολουθεῖ νὰ εἶναι χρήσιμος, παρουσιάζεται ἀπὸ τὰ Μέσα Μαζικῆς Ἐξαπατήσεως ὡς ὁ κύριος μέτοχος. Μία πιὸ προσεκτικὴ ὅμως ματιὰ στὰ τῆς συνθέσεως τῶν μετόχων θὰ μᾶς πείση γιὰ τὸ ποιὸς εἶναι ποῦ καὶ πῶς.

«…Η Lamda Development, επικεφαλής του ομίλου εταιρειών από την Κίνα και το Άμπου Ντάμπι που είχε υποβάλλει την μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό, έχει απορρίψει κάθε συζήτηση για αύξηση του τιμήματος, παρ’ όλο που θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό….»

Βιτρινούλα λοιπὸν ὁ Λάτσης. Βιτρινούλα καὶ στὸ Μαροῦσι μὲ τὸ «The Mall», ποὺ ὑπὸ τὸν μανδύα τῶν ὀλυμπιακῶν ἔργων, ἐξαπάτησαν τοὺς χαχόλους – ἐμᾶς – στήνοντας ἕνα μόρφωμα, μὲ τὴν ὑποστήριξιν τῶν κρατικῶν, τῶν παρακρατικῶν καὶ τῶν κομματικῶν μηχανισμῶν κάθε εἴδους, ἐνᾦ στὸ βάθος ἕνα ἀκόμη «φιλέτο» περνοῦσε σὲ χέρια «ἐπενδυτῶν» καὶ οἱ πραγματικοὶ δικαιοῦχοι στὰ …μαῦρα σκοτάδια.

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!11

Τί σημαίνει Λάτσης εἴπαμε;

Ῥύθμιση-σκάνδαλο γιὰ τὸ «The Mall» ὑπέγραψε ἡ διϋπουργική

Οἱ …«κατάλληλοι» δικαστές, στὶς …«κατάλληλες» θέσεις, τὴν …«κατάλληλον» στιγμή!!!

Τό Μαρούσι τῆς πολιτικῆς ἁμαρτίας καί τῆς διαπλοκῆς

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!12

Τί θά γίνη μέ τό Ἑλληνικό;

Κι ὄχι μόνον. Πρέπει νὰ θυμόμαστε, μὲ κάθε εὐκαιρία, πὼς τὶς πρῶτες ὑπογραφὲς τὶς ἔθεσαν ΝουΔουλαρομΠατΣόΚοι καί, ὑποχρεωτικῶς, οἱ φερόμενοι ὡς σημερινοὶ κυβερνῶντες, ὀφείλουν νὰ …συμφωνήσουν. Ἀφῆστε δὲ ποὺ πρέπει νὰ …βιασθοῦν γιὰ νὰ ἀνακόψουν τὶς ἀντιδράσεις τῶν κατοίκων ἀλλὰ καὶ τὶς προσφυγές.
Πῶς ἀλλοιῶς θά ἐξακολουθήσουν νά παραμένουν χρήσιμοι στούς ἐργοδότες τους;

«…Mε ένα σχέδιο συμφωνίας που συνοψίζεται σε 16 σημεία προσέρχεται η κυβέρνηση στην τελική φάση του διαλόγου για το Ελληνικό. Στόχος είναι να καταλήξουν σε ένα «μνημόνιο κατανοήσεως» (MOU) που θα βελτιώνει σε δευτερεύοντα σημεία την σύμβαση, την οποία υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2014 η τότε διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, με τις ευλογίες της κυβερνήσεως Σαμαρά-Βενιζέλου.

Συναινεί όμως σε κάποια επαύξηση των αντισταθμιστικών προς την τοπική κοινωνία και δεν αποκλείεται μια κίνηση καλής θελήσεως, π.χ. η κατασκευή ενός μικρού πάρκου σε μια υποβαθμισμένη γειτονιά του δυτικού λεκανοπεδίου.

Θέμα ημερών

Η συμφωνία φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών, καθώς οι θεσμοί πιέζουν για επικύρωση της συμβάσεως από την Βουλή μέσα στον Ιούνιο, παρακάμπτοντας τον από διετίας γνωστό «οδικό χάρτη» που είχε ανακοινώσει τότε το ΤΑΙΠΕΔ και προέβλεπε ότι πριν από την ψηφοφορία θα εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, καθώς και την έκδοση προεδρικού διατάγματος για την πολεοδόμηση των 6.200 στρεμμάτων.

Είναι μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία, αλλά και ο μόνος δρόμος για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και των επενδυτών στο βέβαιο μπαράζ δικαστικών προσφυγών....

Η πρωτοφανής, με βάση και το κοινοτικό δίκαιο, αλλαγή στην διαδικασία βρίσκει σύμφωνους τους αρμοδίους της κρατικής «Ελληνικόν Α.Ε.», που είναι ο σημερινός ιδιοκτήτης του «φιλέτου»…

Στέλεχός της μάλιστα, που στο παρελθόν είχε θεσμικό ρόλο στον πολεοδομικό σχεδιασμό της Αττικής, υποστηρίζει ότι δεν χρειάζεται καν διάταγμα, αφού υπάρχει ο νόμος 4062/2012 που καθορίζει τις χρήσεις γης, καθώς και το master plan που εκπόνησε το γραφείο Νόρμαν Φόστερ και υποβλήθηκε από το επενδυτικό σχήμα στο πλαίσιο του διαγωνισμού.

Σε παρατήρηση ότι στον «Αστέρα» Βουλιαγμένης, που αφορά σε πολύ μικρότερης κλίμακας παρέμβαση, θα προηγηθεί έλεγχος από το ΣτΕ, ανέφερε ότι ορθώς ακολουθείται γιατί είναι… ιδιωτική πολεοδόμηση!»
(στὸ πέρας τῆς δημοσιεύσεως ὅλο τὸ κείμενον καὶ ἡ πηγή)

Τὸ ἔγκλημα κατὰ τῶν κατοίκων, ἀλλὰ καὶ ὅλων τῶν Ἑλλήνων, δὲν εἶναι μόνον ἡ ὑπεξαίρεσις ἑνὸς τόσο σημαντικοῦ χώρου, ἀνάσα ζωῆς καὶ πρασίνου, κι ἑνὸς τόσο ὑψηλῆς ἀξίας περιουσιακοῦ στοιχείου, σὲ εὐτελιστικὲς τιμές, ἀλλὰ ἡ συνέργεια πολλῶν, σὲ πολλὲς κυβερνήσεις, συνδικαλιστικοὺς φορεῖς, Μ.Κ.Ο., συλλόγους, τοπικῶν φορέων καὶ γενικότερα πατριδοκαπήλων, ποὺ μεταξὺ ἄλλων κατέστρεψαν, κατὰ καιρούς, ἀκόμη καὶ τμήματα τῆς ἱστορίας μας, πρὸ κειμένου νὰ προσφέρουν «φιλέτα» σὰν τὸν Ἑλληνικό, στοὺς ἐντολεῖς τους. Εἶτε διότι προσέφεραν τὶς ὑπηρεσίες τους, μὲ τὸ ἀζημίωτον, στοὺς κατὰ καιροὺς «ἐπενδυτές», ἀπὸ θέσεις ἐξουσίας, εἶτε διότι σιώπησαν, εἶτε ἀκόμη διότι ἐν γνώσει τους (καὶ μὴ ἔχοντας ὑποστεῖ τὶς συνέπειες τοῦ νόμου) μέσα ἀπὸ τοπικὲς κινητοποιήσεις ἐξαπάτησαν συμπατριῶτες τους, λειτουργώντας ὡς ἐμμισθοι πράκτορες, μόνον καὶ μόνον γιὰ νὰ μᾶς ἀποκοιμήσουν.
Ἕνα παράδειγμα τέτοιο εἶναι τὸ ἀεροδρόμιον τῶν Σπάτων, ποὺ μὲ ὑπογραφὲς μΠατΣοΚ, μὰ ἰδίως μπένυ, ἐκτὸς ἀπὸ τὰ ὅσα σκάνδαλα κρύβει, ἔθαψε καὶ τοὺς προϊστορικοὺς οἰκισμοὺς ποὺ ἀνέμεναν νὰ ἐπεκτείνουν τὴν ἱστορία μας κατὰ …κάτι! Πολὺ ..κάτι!!!

Ὁ σύγχρονος Ἀλάριχος τῆς Ἑλλάδος

Ὁ σύγχρονος Ἀλάριχος τῆς Ἑλλάδος (β)

Τὸ ἀεροδρόμιον τοῦ Ἑλληνικοῦ, ἤ Διεθνῆς Ἀερολιμὴν Ἀθηνῶν, ἦταν ἀποτέλεσμα πολλῶν μικρῶν καὶ μεγάλων ὑφαρπαγῶν, ἐλαχίστως φανερῶν, κυρίως σκοτεινῶν καὶ μυστικῶν στὸ μεγαλύτερο τμῆμα τους. Ἄλλως τέ, ὅταν συζητᾶμε γιὰ Δημόσιο ἔργο ἀντιλαμβανόμεθα καὶ τὶς …ἰδιωτικὲς προμήθειες. Πάντως ἡ ἱστορία ξεκίνησε πρὸ τοῦ Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου καὶ μετὰ ἀπὸ πολλὲς …«περιπέτειες» κατέληξε ἡ διαχείρισις στὸν Ὠνάση.
Περιπέτειες ποὺ κρύβουν καὶ
ἀπαλλοτριώσεις σὲ μία περιοχὴ ποὺ ἦταν δρομολογημένο νὰ παραμείνῃ στὴν ἰδιοκτησία τῶν προσφύγων, ποὺ εἶχαν ἔλθη (ἐπίσης) λεηλατημένοι ἀπὸ τὴν Μικρὰ Ἀσία.

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!9

βικιπαιδεία

Τὸ ἀεροδρόμιον παρέμεινε ἐν λειτουργίᾳ γιὰ ὅσο διάστημα ἀπαιτεῖτο, πρὸ κειμένου νὰ μὴν διαταραχθοῦν οἱ σχέσεις μας μὲ τὶς Η.Π.Α. ἐφ΄ ὅσον στὴν πραγματικότητα ἀπὸ ἐκεῖ ξεκίνησε (ἐπισήμως) ἡ βάσις τῶν Ἀμερικανῶν στὰ ἐδάφη μας. Ὅταν ἔπαψε νὰ χρειάζεται ὡς ἀεροδρόμιον (ἐφ΄ ὅσον ξεκίνησε τὸ πανηγῦρι μὲ τὰ Σπάτα) τὸ ἄφησαν νὰ χορταριάσῃ, νὰ λεηλατηθῇ, νὰ αὐτο-καταστραφῇ καὶ μετὰ τὸ προσέφεραν δωράκι στὴν βιτρίνα τους:

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!8

Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα («πρόσφυγες», κομματικὲς καθοδηγήσεις, δημοτικὲς κινητοποιήσεις) εἶναι γιὰ τὸ θεαθῆναι.
Τὸ πρώην ἀεροδρόμιον, ποὺ ἐδημιουργήθη γιὰ νὰ ἀναπτυχθοῦμε ἐπιχειρηματικῶς ὡς χώρα, χρησιμοποιώντας διάφορα προσχήματα, δολιότητες καὶ κρατικοποιήσεις, μαζὺ μὲ τὰ ἀμέτρητα σκάνδαλα τῆς Ὀλυμπιακῆς Ἀεροπορίας, συνυπολογίζοντας καὶ τὰ συνδικαλιστικὰ ὄργια, μαζὺ μὲ τὰ νομομαγειρέματα καὶ τὶς ντροπολογίες, παραμένει ἀδιαφιλονίκητη περιουσία ὅλων τῶν Ἑλλήνων!!!

Σήμερα, μὲ πρόσχημα τὴν «ἀνάπτυξιν» ἢ τοὺς ἐκβιασμοὺς τῶν «θεσμῶν», γιὰ μίαν ἀκόμη φορά, ῥίχνοντάς μας στάκτη στὰ μάτια, ὑψαρπάζοντας δωράκια καὶ αὐξάνοντας τὶς προσωπικές τους καταθέσεις, ἐπιβάλλουν μίαν ἀκόμη λεηλασία, μὲ τὸ ἔτσι θέλω, παραβιάζοντας τὸ Σύνταγμα, τὴν ἔννοια τοῦ Δημοσίου πλούτου καὶ τὰ Ἀνθρώπινά μας Δικαιώματα.
Κι ὅλα αὐτὰ ἀπὸ τὴν ἀριστεροδεξιά μας κυβέρνησιν, ποὺ ἔως προσφάτως, μέλη της, πρωτοστατοῦσαν (γιὰ νὰ καπελώσουν καὶ νὰ διαβρώσουν) καὶ αὐτὲς τὶς κινητοποιήσεις.
Ἡ ἔκτασις τοῦ ἀεροδρομίου ἀνήκει σὲ ἐμᾶς. Ὅλα αὐτὰ ποὺ ἑτοιμάζουν γιὰ νὰ καταστρέψουν κι αὐτὸν τὸν χῶρο δὲν θὰ ὁλοκληρωθοῦν. Ὄχι διότι κάποιοι θὰ ἀντιδράσουν περισσότερο ἀπὸ ὅσο τοὺς …προγραμμάτισαν, ἀλλὰ διότι τὸ ὄργιο φθάνει (ἐπὶ τέλους) στὸ τέλος του.
Ἡ ἔννοια τῆς καταῤῥεύσεως εἶναι καθολικὴ καὶ συμβαίνει σὲ οἰκονομικὸ καὶ πολιτικὸ ἐπίπεδον, γιὰ τὴν ὥρα, ἀλλὰ δὲν εἶναι μόνον αὐτὸ ποὺ φαίνεται.

Φιλονόη

Σημείωσις

Ἡ οἰκογένεια Λάτση, ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια, παραμένει ἐντὸς τῶν γεγονότων τοῦ ἐπιχειρεῖν. (Καὶ καλῶς κάνει, ἐὰν ὅ,τι κάνῃ τὸ κάνει νομίμως καὶ  ἠθικῶς!) Ἀντιλαμβάνομαι ὅμως πὼς ἐὰν κάποιος δὲν εἶναι «καὶ μὲ τὸν ἀρχιφύλαξ καὶ μὲ τὸν χωροφύλαξ» δὲν ἐπιβιώνει. Πρὸς τοῦτο καὶ ἡ Μαριάννα προσέφερε κάποιο δωράκι (ἀκριβούτσικο) στὸν Ποῦτιν, ἐνᾦ περίμενε πλέον τῶν τεσσάρων ὡρῶν, πρὸ κειμένου νὰ τὸν συναντήσῃ γιὰ μόλις δέκα λεπτά.

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!10

εἰκόνα

Ἡ παρουσία τῆς Μαριάννα Λάτση ἐκεῖ ὑποδηλώνει πὼς ἔρχονται σοβαρὲς ἐξελίξεις στὴν χώρα μας. Ἐξελίξεις ποὺ σαφῶς ὁ Ποῦτιν θὰ παίξη (ἐπισήμως) ῥόλο.
Νὰ προετοιμαζόμεθα καλοῦ κακοῦ…

Θυσία στον βωμό της αξιολογήσεως το Ελληνικό

 Η συμφωνία φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών, καθώς οι θεσμοί πιέζουν για επικύρωση της σύμβασεως από την Βουλή... ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Η συμφωνία φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών, καθώς οι θεσμοί πιέζουν για επικύρωση της σύμβασεως από την Βουλή…
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

 

Mε ένα σχέδιο συμφωνίας που συνοψίζεται σε 16 σημεία προσέρχεται η κυβέρνηση στην τελική φάση του διαλόγου για το Ελληνικό. Στόχος είναι να καταλήξουν σε ένα «μνημόνιο κατανοήσεως» (MOU) που θα βελτιώνει σε δευτερεύοντα σημεία την σύμβαση, την οποία υπέγραψε τον Νοέμβριο του 2014 η τότε διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, με τις ευλογίες της κυβερνήσεως Σαμαρά-Βενιζέλου.

Η Lamda Development, επικεφαλής του ομίλου εταιρειών από την Κίνα και το Αμπου Ντάμπι που είχε υποβάλλει την μοναδική προσφορά στον διαγωνισμό, έχει απορρίψει κάθε συζήτηση για αύξηση του τιμήματος, παρ’ όλο που θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό.

Συναινεί όμως σε κάποια επαύξηση των αντισταθμιστικών προς την τοπική κοινωνία και δεν αποκλείεται μια κίνηση καλής θελήσεως, π.χ. η κατασκευή ενός μικρού πάρκου σε μια υποβαθμισμένη γειτονιά του δυτικού λεκανοπεδίου.

Θέμα ημερών

Μακέτα της επενδύσεως στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού

Μακέτα της επενδύσεως στο παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού

Η συμφωνία φαίνεται ότι είναι θέμα ημερών, καθώς οι θεσμοί πιέζουν για επικύρωση της συμβάσεως από την Βουλή μέσα στον Ιούνιο, παρακάμπτοντας τον από διετίας γνωστό «οδικό χάρτη» που είχε ανακοινώσει τότε το ΤΑΙΠΕΔ και προέβλεπε ότι πριν από την ψηφοφορία θα εκπονηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, καθώς και την έκδοση προεδρικού διατάγματος για την πολεοδόμηση των 6.200 στρεμμάτων.

Είναι μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία, αλλά και ο μόνος δρόμος για την διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και των επενδυτών στο βέβαιο μπαράζ δικαστικών προσφυγών.

Η πρωτοφανής, με βάση και το κοινοτικό δίκαιο, αλλαγή στην διαδικασία βρίσκει σύμφωνους τους αρμοδίους της κρατικής «Ελληνικόν Α.Ε.», που είναι ο σημερινός ιδιοκτήτης του «φιλέτου».

Στέλεχός της μάλιστα, που στο παρελθόν είχε θεσμικό ρόλο στον πολεοδομικό σχεδιασμό της Αττικής, υποστηρίζει ότι δεν χρειάζεται καν διάταγμα, αφού υπάρχει ο νόμος 4062/2012 που καθορίζει τις χρήσεις γης, καθώς και το master plan που εκπόνησε το γραφείο Νόρμαν Φόστερ και υποβλήθηκε από το επενδυτικό σχήμα στο πλαίσιο του διαγωνισμού.

Σε παρατήρηση ότι στον «Αστέρα» Βουλιαγμένης, που αφορά σε πολύ μικρότερης κλίμακας παρέμβαση, θα προηγηθεί έλεγχος από το ΣτΕ, ανέφερε ότι ορθώς ακολουθείται γιατί είναι… ιδιωτική πολεοδόμηση!

Ορισμένοι θεωρούν «λεπτομέρειες» την τήρηση των πολεοδομικών κανόνων και κυρίως την προστασία του περιβάλλοντος στην μεγαλύτερη παρέμβαση που ετοιμάζεται στο λεκανοπέδιο και περιλαμβάνει την κατασκευή μιας νέας πόλεως 50.000 κατοίκων και εμπορικών εγκαταστάσεων που ξεπερνούν τα 300.000 τετραγωνικά.

Προφανώς είναι θιασώτες μιας επενδύσεως με καθεστώς… offshore και ασυλία κι αυτό θα γίνει ακόμη εντονότερο, αν επαληθευθούν οι πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες οι περιοχές κατοικίας θα ακολουθήσουν το μοντέλο των προαστίων του Λονδίνου, όπου η φύλαξη γίνεται από ιδιωτικές εταιρείες security, στους δρόμους προσβάσεως υπάρχουν μπάρες και οι ένοικοι διαθέτουν κάρτα εισόδου, ενώ οι επισκέπτες εισέρχονται, εφόσον έχουν δηλωθεί!

Το master plan

Με βάση το master plan το οποίο η «Ελληνικόν Α.Ε.» θεωρεί εγκεκριμένο και δεσμευτικό για το Δημόσιο, προβλέπονται τα εξής:

Κατοικίες με συνολική επιφάνεια που ξεπερνά το ένα εκατομμύριο τετραγωνικά.Το αθλητικό κέντρο της παραλίας του Αγίου Κοσμά θα κατεδαφισθεί για να χωρέσουν ένας ουρανοξύστης 45.000 τετραγωνικών, ένας παράκτιος οικισμός, δύο ξενοδοχεία, χώροι εστιάσεως και ένα εμπορικό κέντρο 37.000 τετραγωνικών, επιφάνεια που αντιστοιχεί στο μισό Mall του Αμαρουσίου!

Οικιστικοί θύλακες χωροθετούνται προς την πλευρά του Αλίμου και της λεωφόρου Βουλιαγμένης, κοντά στους σταθμούς του μετρό.

Ξενοδοχεία ξεφυτρώνουν κυρίως στην παράκτια ζώνη του Αγίου Κοσμά (56.000 τετραγωνικά) και του Αλίμου (95.000 τετραγωνικά).Δεν συμπεριλαμβάνονται οι χώροι εστιάσεως που διαχέονται σε όλες τις ζώνες.

Εμπορικά κέντρα δημιουργούνται, εκτός από τον Άγιο Κοσμά, στην πλευρά της λεωφόρου Βουλιαγμένης (160.000 τετραγωνικά), ενώ προβλέπονται και «μικροί» χώροι για το λιανεμπόριο που φθάνουν τα 75.000 τετραγωνικά (!) και όλα μαζί θα αποτελέσουν την χαριστική βολή για τους επαγγελματίες της Αργυρουπόλεως και της Γλυφάδας.Κοντά στο Γκολφ προβλέπονται άλλα δύο ψηλά κτίρια.

Στην «Ελληνικόν Α.Ε.» πάντως δεν ανησυχούν και επικαλούνται το Μαρούσι, όπου αναλογούν 11 τετραγωνικά χρήσεων ανά κάτοικο, ενώ υπολογίζουν ότι στα νότια μετά την ολοκλήρωση της επενδύσεως θα φθάσουν στα 7.

Η μελέτη των επενδυτών περιλαμβάνει επίσης χώρους γραφείων, συνεδριακό κέντρο 20.000 τετραγωνικών, ενώ προς την πλευρά της Γλυφάδας χωροθετούνται υποδομές υγείας (75.000 τετραγωνικά) και έχει διασφαλισθεί επιφάνεια 15 στρεμμάτων για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων.Υπό έξωση

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!5

Μετά από συζητήσεις, έχει συμφωνηθεί να παραμείνουν η Αρχαιολογική Υπηρεσία, το Προπονητικό Κέντρο Αγίου Κοσμά, η Πυροσβεστική και η Αστυνομία, που θα μεταφερθούν σε νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα κατασκευασθούν από τους επενδυτές και για τις οποίες πιθανότατα θα καταβάλλεται ενοίκιο.

Θα παραμείνει στην θέση του το FIR Αθηνών, ενώ έχουν υπογραφεί ήδη συμφωνίες παραμονής για ορισμένες κοινωνικές δομές (Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού, ΑμΕΑ, κ.λπ.).

Τελεσίγραφο να αποχωρήσει ώς τον Οκτώβριο έχει λάβει το αμαξοστάσιο των λεωφορείων, που λειτουργεί από το 2004 σε μια έκταση 63 στρεμμάτων κοντά στον σταθμό του μετρό στο Ελληνικό και εξυπηρετεί το 25% των γραμμών του λεκανοπεδίου.

Η προηγούμενη διοίκηση της ΟΣΥ είχε αναθέσει μελέτη για την μεταφορά των υποδομών, που αποτιμούσε το κόστος σε 100 εκατ. ευρώ.

Στην «Ελληνικό Α.Ε.» εκτιμούν ότι μπορεί να μεταφερθεί εύκολα σε αδόμητα οικόπεδα επί της Βάρης-Κορωπίου, με κόστος αγοράς 6-7 εκατ. ευρώ, ενώ τονίζουν ότι δεν μπορεί να εξασφαλισθεί άλλη έκταση στα όρια του Ελληνικού γιατί δεν προβλέπεται τέτοια χρήση.

Θα παραμείνει όμως το αμαξοστάσιο του τραμ, ενώ θα απομακρυνθούν οι υποδομές του ΚΤΕΟ της Περιφέρειας Αττικής.

Υπό έξωση είναι και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), καθώς και το μουσείο που έχουν δημιουργήσει εργαζόμενοι στην παλαιά «Ολυμπιακή».

Το ΕΛΚΕΘΕ προβλέπεται να μετακομίσει στο νέο κτίριο που διαθέτει στην Ανάβυσσο.

Ιστορική αναδρομή

Ένα «φιλέτο» στα αζήτητα επί 20 χρόνια (1996-2016)

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!6

Η πονεμένη ιστορία του Ελληνικού ξεκινά το 1996, λίγο μετά την υπογραφή της συμβάσεως για το «Ελ. Βενιζέλος».

Τότε εκπονήθηκε από τον πολεοδόμο και καθηγητή του Πολυτεχνείου, Λ. Βασενχόφεν, η πρώτη μελέτη αξιοποιήσεως του αεροδρομίου, που έχει πάψει να λειτουργεί από τα τέλη Μαρτίου του 2001.

Κατά την πάγια ελληνική πρακτική έμεινε στα χαρτιά, αφού στο πλαίσιο της ολυμπιακής προετοιμασίας εξελίχθηκε σε… σκουπιδοτενεκέ και υποδέχθηκε τα ανεπιθύμητα γήπεδα που είχαν προβλεφθεί για το Φάληρο και το Γουδί.

Στο… καλάθι κατέληξαν και οι προτάσεις του διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που οργανώθηκε το 2003 και τα αποτελέσματά του είχαν ανακοινωθεί πανηγυρικά δύο χρόνια αργότερα.

Ευτυχώς, δεν προχώρησαν τα φαραωνικά σχέδια του 2006 για τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα αποτελούσε συνέχεια της Περιφερειακής Υμηττού, θα διέσχιζε το παλαιό αεροδρόμιο και θα συνέδεε την λεωφόρο Βουλιαγμένης με την Ποσειδώνος.

Επί 20 χρόνια και παρά τις περιόδους ευημερίας, οι κυβερνήσεις δεν είχαν βρει λύσεις για το μεγαλύτερο «φιλέτο» της Ευρώπης. Κινητικότητα παρουσιάστηκε μόνον στην τελευταία περίοδο της οικονομικής κρίσεως.

Η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το διαφήμισε ως «επανεκκίνηση» της οικονομίας και είχε μοιράσει υποσχέσεις για 59.000 (!) νέες θέσεις εργασίας.

Επέλεξε την πώληση του ακινήτου σε μορφή πακέτου, απορρίπτοντας την πρόταση του καθηγητή του Χάρβαρντ Σπύρου Πολλάλη, που η ίδια είχε τοποθετήσει στην θέση του προέδρου της «Ελληνικόν ΑΕ», αλλά στην συνέχεια τον απεμάκρυνε.

Προέβλεπε την εκπόνηση και θεσμοθέτηση σχεδίου αναπτύξεως, με τμηματική πώληση πολεοδομημένων τμημάτων.

Αυτή η επιλογή θα εξασφάλιζε μεγαλύτερα έσοδα για το Δημόσιο, αφού θα μπορούσαν να συμμετέχουν περισσότεροι επενδυτές και, το σπουδαιότερο, θα έμεναν τμήματα για να πουληθούν αργότερα, πιθανότερα σε καλλίτερες συνθήκες για την αγορά ακινήτων.

Η τωρινή συμφωνία προβλέπει ότι οι επενδυτές έχουν την πλήρη κατοχή τού 30% της εκτάσεως και δικαίωμα χρήσεως στο υπόλοιπο 70% για 99 χρόνια.

Το συνολικό τίμημα ανέρχεται σε 915 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 300 εκατ. ευρώ θα κατατεθούν με την οριστικοποίηση της συμβάσεως και τα υπόλοιπα σε βάθος 15ετίας.

Μητροπολιτικό πάρκο

Αντί για ανάσα πρασίνου, ολίγον από… γκαζόν

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!7
Γκαζόν, φυτά και «ολίγη» από δένδρα προβλέπει το master plan για το πολυδιαφημισμένο μητροπολιτικό πάρκο.

Επιπλέον, μέσα στο περίγραμμά του θα «φυτευθούν» πάνω από 250.000 τετραγωνικά μπετόν, που θα περιλαμβάνουν χώρους εστιάσεως και αναψυχής (115.000 τ.μ.), κέντρα πολιτισμού (15.000 τ.μ.), γκαλερί (10.000 τ.μ.) και νέες αθλητικές υποδομές που μαζί με τις υπάρχουσες ολυμπιακές εγκαταστάσεις (σλάλομ, ανοικτά και κλειστά γήπεδα) θα φθάσουν τα 125.000 τετραγωνικά.

Τα στοιχεία, που είχε δώσει στην δημοσιότητα το ΤΑΙΠΕΔ τον Απρίλιο του 2014, κάνουν λόγο για μητροπολιτικό πάρκο 2.000 στρεμμάτων και ανεβάζουν τους ελευθέρους χώρους στο 74% της συνολικής εκτάσεως, συνυπολογίζοντας όμως τους δρόμους και τα πάρκα των οικιστικών ενοτήτων, ακόμη και τους ακάλυπτους χώρους των ακινήτων που θα πουληθούν σε ιδιώτες!

Η μεγάλη «αλχημεία» αφορά στο βασικό πάρκο, το οποίο διαμορφώνεται με πυρήνα τους δύο διαδρόμους προσγειώσεως/απογειώσεως του παλαιού αεροδρομίου, που κατά… σύμπτωση δεν συμφέρει να δομηθούν!

Για λόγους ασφάλειας των πτήσεων, κατασκευάστηκαν με θηριώδη θεμέλια από μπετόν που φτάνουν σε βάθος επτά μέτρων, γεγονός που κάνει απλησίαστο το ξήλωμά τους.

Η επιφάνειά τους φθάνει τα 700 στρέμματα, αφού το συνολικό τους μήκος ανέρχεται σε 7.000 μέτρα και το πλάτος τους τα 100 μέτρα.

Προβλέπεται να καλυφθούν με μια στρώση χώματος, το οποίο περιορίζει την φύτευση μόνον σε γκαζόν και χαμηλή βλάστηση. Αυτό όμως σημαίνει ότι σχεδόν το 40% του πολυδιαφημισμένου πάρκου στην ουσία θα είναι… επικάλυψη με πράσινο!

Καζίνο

Στην τσόχα παίζεται το μέλλον της «επενδύσεως»

Χαρίζουν (ὁριστικῶς) καὶ τὸ Ἑλληνικό!!!8

Χώρο 15.000 τετραγωνικών για καζίνο, στην οικιστική ενότητα που βρίσκεται στην πλευρά του Αλίμου, περιλαμβάνουν οι σχεδιασμοί για το Ελληνικό.

Η χρήση του έχει θεσμοθετηθεί από το 2014, αλλά η άδεια θα δοθεί με χωριστό διαγωνισμό που δεν έχει καν ξεκινήσει.

Αυτό όμως δεν εμπόδισε τους επενδυτές να κάνουν από το τώρα τα «κουμάντα» τους.

Άλλωστε, στελέχη του ομίλου Λάτση δεν έχουν κρύψει από την πρώτη στιγμή ότι η λειτουργία του αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την κερδοφορία της επενδύσεως.

Για έργα υποδομής προβλέπεται να δοθούν περίπου 1,5 δισ. ευρώ, από τα οποία το μεγαλύτερο μέρος θα διατεθεί για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος.

Προβάλλεται ως «κοινωνική» προσφορά που θα εξασφαλίσει την πρόσβαση των κατοίκων προς την θάλασσα, αλλά στην ουσία είναι έξυπνο τρικ, για να αυξηθεί η παράκτια ζώνη που προορίζεται για εντατική εκμετάλλευση, ενώ η βελτίωση της κυκλοφορίας στην παραλιακή θα είναι μόνον σημειακή.

Ανεπαρκείς θεωρούνται οι παρεμβάσεις για την διευθέτηση των δύο ρεμάτων, Τραχώνων και Ευρυάλης, που σήμερα διατρέχουν αδόμητες εκτάσεις του παλαιού αεροδρομίου.

Οι συνολικές επενδύσεις θα φτάσουν τα 7-8 δισ. ευρώ και θα αφορούν κυρίως σε κατοικίες και εμπορικές χρήσεις, που θα πουληθούν ή θα ενοικιασθούν.

ἐφημερὶς τῶν συντακτῶν

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply