Νά κλαῖμε ἤ νά γελᾶμε;

Μανώλης  Γλέζος γιὰ τὸν Φίλη.
Εἶναι νά κλαίῃ καὶ νὰ γελᾲ κάποιος μὲ αὐτὰ ποὺ λέει:

«Μέ ποιόν ἦταν ἡ ἐκκλησία στήν χούντα καί στήν κατοχή;»…
Δήλωσε πρὸ μερικῶν ἡμερῶν ὁ ἀνεκδιήτητος ὑπουργὸς Νῖκος Φίλης σὲ τηλεοπτικὸ σταθμό, ἐπιχειρώντας νὰ ῥίξῃ εὐθύνες στὴν ἐκκλησία γιὰ τὴν στάση της τὴν περίοδο τῆς κατοχῆς καὶ τῆς χούντας.

Νά κλαῖμε ἤ νά γελᾶμε;

Καὶ ἐνῶ ὅλοι ἀναμέναμε σκληρὴ ἀπάντηση ἀπὸ τὴν ἐκλησσία, αὐτὴ ἦλθε ἀπὸ ἄλλην μεριά!
Ἀπὸ τὴν ἠγετικὴ ἱστορικὴ μορφὴ τοῦ Μανώλη Γλέζου, ὁ ὁποῖος ἐδήλωσε:

«Όποιος καταφέρεται εναντίον της Εκκλησίας για την δήθεν αδράνειά της στην διάρκεια της Κατοχής βλασφημεί. Όταν ο Στρατηγός Σταυράκος, διοικητής στρατιωτικός των Αθηνών και της Αττικής, κάλεσε τους δημάρχους, τις αρχές και τους περιφερειάρχες να έλθουν στους Αμπελοκήπους για να παραδώσει τα κλειδιά της πόλεως στους κατακτητές, ο Αρχιεπίσκοπος τότε αρνήθηκε και δήλωσε ότι η «Εκκλησία παρίσταται στην απελευθέρωση των λαών και όχι στην σκλαβιά τους».
Αυτή ήταν η πρώτη αντίσταση την ημέρα της κατοχής της Αθήνας από τα γερμανικά στρατεύματα. Ο ίδιος αρνήθηκε να ορκίσει την κυβέρνηση Τσολάκογλου και όταν τον κάλεσαν (οι Γερμανοί) να τελέσει δοξολογία για την κατοχή της Ελλάδος στους Γερμανούς αρνήθηκε. Γι’ αυτό τότε η Ιερά Σύνοδος δέχθηκε και ήλθε στην θέση του ο Δαμασκηνός που έπαιξε την γνωστή βυζαντινή πολιτική. Η πρώτη αντίσταση στην Ελλάδα έγινε από την Εκκλησία. Είναι να κλαίει και να γελάει κάποιος (με αυτά που λέει ο κ. Φίλης)».

Οἱ βλακώδεις θέσεις τοῦ ἑνίοτε καὶ «λαγοῦ» τῆς κυβερνήσεως, ὑπουργοῦ ἀ-παιδείας, ἐκτὸς ἀπὸ ἀπαράδεκτες εἶναι πλέον καὶ ἐπικίνδυνες.

Θεοφανάκης Στέφανος

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply