Γιατί δέν ἀναμένουμε (συντόμως) τρομοκρατικές ἐπιθέσεις στήν χώρα μας;

Ἀναρωτῶνται πολλοὶ κι ἀνησυχοῦν, γιὰ τὸ πότε θὰ γίνη ἡ πρώτη τρομοκρατικὴ ἐπίθεσις στὸ ὄνομα τοῦ Ἀλλᾶχ καὶ στὴν Ἑλλάδα. Ἡ ἄποψίς μου εἶναι ὅτι δὲν θὰ γίνῃ. Τοὐλάχιστον δὲν θὰ γίνῃ συντόμως, στὸν ὁρατὸ χρονικὸ ὁρίζοντα καί, εἰδικότερα, μέσα στὸ πλαίσιο προθέσεων καὶ κινήτρων στὸ ὁποῖον γίνονται οἱ ἀντίστοιχες ἐπιθέσεις σὲ ἄλλες χῶρες τῆς Εὐρώπης.

Καί, δὲν θὰ γίνῃ, ὄχι ἐπειδή, ὅπως ἰσχυρίζονται, ἡ Ἑλλὰς τοὺς χρειάζεται γιὰ πέρασμα καὶ δὲν θὰ τὴν προκαλέσουν ἢ ἐπειδὴ ἡ Ἑλλὰς δὲν ἔχει διαφορὲς μαζύ των ἀπὸ τὸ παρελθὸν κι ἄλλες γεωστρατηγικές, ὑψηλοῦ -δῆθεν- ἐπιπέδου συνωμοσιολογικὲς θεωρίες. Οἱ ἐπιθέσεις δὲν συντονίζονται κεντρικῶς ἀπὸ τὸν  ISIS.

Ἡ ὕπαρξις τοῦ χαλιφάνου, ἡ διασπορὰ τῆς ἰδεολογίας καὶ τῶν διδαχῶν του καὶ ἡ ἐν γένει ἀναταραχὴ ποὺ συνοδεύει τὴν ἀναζήτησι ταὐτότητος καὶ νέου αὐτό-προσδιορισμοῦ τοῦ μουσουλμανικοῦ κόσμου, πυροδοτεῖ τὴν γέννησι ἀνεξαρτήτων τοπικῶν ἑστιῶν, ποὺ δὲν ἐλέγχονται κεντρικῶς καὶ δροῦν μιμούμενες, ἀναλόγως μὲ τὸν τρόπο ποὺ ἡ κάθε μία ἐρμηνεύει τὸ μήνυμα. Μπορεῖ νὰ εἶναι ἀπὸ ὀλιγάριθμες ὁμάδες μέχρι μεμονωμένα ἄτομα, ποὺ θεωροῦν ἑαυτοὺς ἐντολοδόχους.

Ὁ ἰσχυρισμός ὅτι δὲν τὸ κάνουν γιὰ τὸν ἐπὶ πλέον λόγο ὅτι εἶναι ἀκόμη ἀνοργάνωτοι καὶ ἀπροετοίμαστοι εἶναι ἐπίσης ἀνεπαρκής. Ἄλλωστε, ἐὰν κυττάξῃ κάποιος τὰ παραδείγματα στὶς ἄλλες χῶρες τῆς Δύσεως, θὰ διαπιστώσῃ, πέραν πάσης ἀμφιβολίας, ὅτι οἱ θῦτες εἶναι σὲ ὅλες σχεδὸν τὶς περιπτώσεις παλαιὰ μέλη τῶν κοινωνιῶν στὶς ὁποῖες ἐπιτίθενται, νέοι γεννημένοι, μεγαλωμένοι καὶ σπουδαγμένοι ἐκεῖ, Οἱ νέο-ἀφιχθέντες σχεδὸν οὐδέποτε συμμετέχουν. Καί πῶς θά μποροῦσαν ἄλλωστε νά κινηθοῦν συνωμοτικῶς καί παρανόμως, σέ ἕνα περιβάλλον πού δέν γνωρίζουν, δέν κατανοοῦν καί μέ τό ὁποῖον δέν μποροῦν, γλωσσικῶς, νά ἐπικοινωνήσουν; Εἶναι ἀνίκανοι γιὰ ἐπιχειρησιακὴ δράσι, σὲ ἀντίθεσι μὲ τοὺς αὐτόχθονες ὁμοθρήσκους των. Καί, γιὰ τοὺς τελευταίους, ἡ ἄφιξις τῶν νέων μεταναστῶν λειτουργεῖ ὡς ἰδεολογικὸ ἔρεισμα, ὡς παράγων ἀφυπνίσεως καὶ ἐρμηνείας τῆς ἐντολῆς, ποὺ θεωροῦν ὅτι πρέπει νὰ ἐκτελέσουν.

Ἐπίθεσις λοιπὸν στὴν Ἑλλάδα δὲν θὰ γίνῃ, γιὰ ἕναν ἁπλούστατο λόγο: ἐπειδὴ ἐδῶ, σὲ ἐμᾶς, δὲν ὑπάρχουν ὀργανωμένες ὁμάδες «παλαιῶν» μὲ κρίσιμο μέγεθος, ποὺ νὰ αἰσθάνονται ὅτι εἶναι στὸ σπίτι των. Ὑπάρχουν μόνον οἱ νεοφερμένοι, ποὺ αἰσθάνονται ξένοι, περαστικοὶ καὶ προσωρινοί. Δὲν ἔχουν ἔτσι, ὄχι μόνον ἐπιχειρησιακὴ δυνατότητα, ἀλλά, κυρίως, καὶ κάποιον ἐσωτερικὸ λόγο καὶ οὐδὲν κίνητρον νὰ διακηρύξουν, μὲ τὸν θάνατόν των, κάποιο κοινωνιολογικὸ αἴτημα, σὲ ἕναν χῶρο ποὺ δὲν θεωροῦν ὅτι τοὺς ἀνήκει, ποὺ δὲν τοὺς ὑποδέχεται εὐχαρίστως, ποὺ ξέρουν ὅτι ὅσα χρόνια κι ἐὰν περάσουν πολὺ δύσκολα θὰ τοὺς ἀποδεκτῇ καὶ θὰ τοὺς κατοχυρώσῃ νομικῶς, κάνοντάς τους νομίμους συνιδιοκτῆτες τῆς χώρας. Κυρίως σὲ ἕναν χῶρο πού, οὔτως ἢ ἄλλως, δὲν θέλουν νὰ παραμείνουν. Αὐτὰ τὰ πράγματα τὰ κάνει κάποιος ἐκεῖ ποὺ ζεῖ κι ἐκεῖ ποὺ ξέρει πὼς θὰ ζήσῃ. Σὲ αὐτὰ τὰ μέρη ὀρθώνει ἀνάστημα καὶ ἀπαιτήσεις προσαρμογῆς τῶν γενικῶν συνθηκῶν στὶς δικές του ἀντιλήψεις. Τέτοιες πράξεις ἄλλωστε ἀπαιτοῦν μίαν ἰσχυρὰ ἐσωτερικὴ ἠθικὴ νομιμοποίησιν.

Στὴν Γερμανία, στὴν Γαλλία, στὴν Ἀγγλία, στὴν Ὁλλανδία, στὴν Σουηδία ὑπάρχουν συμπαγεῖς ὁμάδες μουσουλμάνων, ποὺ δὲν εἶναι ὅπως, πολλοὶ ἀνοήτως ἀρέσκονται νὰ λέν, φιλοξενούμενοι. Εἶναι στὸ σπίτι των. Καί, ἀσκῶντας δικαιώματα ποὺ πιστεύουν ὅτι διαθέτουν, αὐτό, τὸ δικό των σπίτι, ἐπιχειροῦν νὰ ἀλλάξουν, ἐρμηνεύοντας, κατὰ τὸ δοκοῦν, τὰ μηνύματα ποὺ τοὺς ἔρχονται ἀπὸ τὰ «μητροπολιτικά» των κέντρα. Ἡ ἔλευσις τῶν νέων ἐποίκων, ὁ τρόπος ὑποδοχῆς των καὶ οἱ δημόσιες διακηρύξεις γιὰ τὸ πόσο καλοδεχούμενοι εἶναι καὶ  πόσο ἀπαραίτητος ἡ ἐνσωμάτωσίς των, δίδει στοὺς παλαιούς, μόνον, τὸ ἔρισμα νὰ πιστεύουν ὅτι γίνονται πιὸ πολλοί, ὅτι πλησιάζει ἡ ὥρα ποὺ θὰ μπορέσουν πλέον νὰ ἀπαιτήσουν. Στὸ σπίτι των εἶναι ἄλλωστε καὶ θεωροῦν ὅτι μποροῦν καὶ  πρέπει νὰ τὸ κάνουν ὅπως τοὺς ἀρέσει. Ἡ Ἑλλὰς δὲν ἔχει ἀκόμη τέτοιους.

Ἕρμιππος Ἑρμιππίου

εἰκὼν

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply