Διαχείρισις ἀποῤῥιμάτων (σὲ μὴ ἐργολαβικὲς βάσεις) σημαίνει πρωτίστως παιδεία

Τὴν ὥρα ποὺ στὴν Ἑλλάδα τσακωνόμαστε γιὰ τὸ ποῦ θὰ φτιάξουμε μονάδες ἐπεξεργασίας ἀποῤῥιμμάτων παρωχημένης πλέον τεχνολογίας (τὶς ὁποῖες οἱ γνωστοὶ ἐθνικοί μας ἐργολάβοι παρουσιάζουν γιὰ …μοντέρνες), ἡ Σουηδία καὶ ἡ Νορβηγία ἔχουν φθάσῃ στὸ ἐπίπεδο νὰ ἀνακυκλώνουν ἢ νὰ ἐπαναχρησιμοποιοῦν τὸ 99% τῶν σκουπιδιῶν τους.

Μὲ σειρὰ προτεραιότητος, ἡ διαχείρισις τῶν ἀποῤῥιμμάτων στὶς σκανδιναβικὲς χῶρες ξεκινᾶ ἀπὸ τὴν πρόληψη δημιουργίας νέων, τὴν ἐπαναχρησιμοποίηση, τὴν ἀνακύκλωση καὶ ἐναλλακτικὲς λύσεις στὴν ἀνακύκλωση, γιὰ νὰ καταλήξουν στὴν ἀπόθεση σὲ χωματερές.

Εἶναι ὅμως χῶρες μὲ Παιδεία στὸ ζήτημα διαχειρίσεως ἀποῤῥιμάτων, ποὺ ξεκινᾶ σὲ μικρὴ ἡλικία, ὅπου μαθαίνουν νὰ σέβονται τοὺς δημοσίους χώρους, ὅπως κάνουν στὸ σπίτι τους.

Στὴν Σουηδία ἡ κρατικὴ Avfall καὶ στὴν Νορβηγία ὁ Δῆμος τοῦ Ὄσλο, εἶναι οἱ χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις τοῦ τεχνολογικοῦ αὐτοῦ ἐπιτεύγματος.

Τσουκαλᾶς Παναγιώτης

εἰκόνα

(Visited 69 times, 1 visits today)




One thought on “Διαχείρισις ἀποῤῥιμάτων (σὲ μὴ ἐργολαβικὲς βάσεις) σημαίνει πρωτίστως παιδεία

Leave a Reply