ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΧΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ;

Ακούμε φωνές και διαβάζουμε κείμενα πολιτικών και πολιτευτών (και όχι μόνον) του Ελληνικού Κράτους, που ισχυρίζονται πως η αποχή είναι το χείριστον όλων σε μιαν εκλογική διαδικασία και ότι αποσκοπεί εν τέλει στηνκατάλυση του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Σε δυο ημέρες έχουμε περιφερειακές και δημοτικές εκλογές στη χώρα και, όπως κάθε φορά, πολιτικοί και πολιτευτές στοχεύουν τους πολίτες εκείνους, που προσανατολίζονται στο να απέχουν από την εκλογική διαδικασία. Οι δυνάμει απέχοντες πολίτες είναι το μέρος εκείνο του συνόλου των πολιτών που δύναται (με την επικρατούσα κατάσταση) να διαμορφώσει το τελικό αποτέλεσμα.

Οι πολιτικοί και οι πολιτευτές χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους πειθούς, ώστε να κερδίσουν τις ψήφους των δυνάμει απέχοντων και να βρεθούν πιο κοντά στην εξουσία. Επιστρατεύουν την τρομοκράτηση των ψηφοφόρων ισχυριζόμενοι πως είναι υποχρέωση του κάθε πολίτη να προσέλθη στην κάλπη και να ψηφίση, ενώ σε αντίθετη περίπτωση υπάρχουν πολύ σοβαρές κυρώσεις. Εκείνος δε, ο οποίος δεν προσέρχεται στις κάλπες θεωρείται (κατ’ομολογίαν δική τους) τουλάχιστονανόητοςκαι ανεύθυνος.

Αναρωτιέμαι πως θα έπρεπε να χαρακτηριστεί ένα κόμμα, το οποίο επιλέγει την αποχή από την ψηφοφορία κάποιου νομοσχεδίου (συχνό φαινόμενο στο Ελληνικό Κοινοβούλιο) ή ένα Κράτος, το οποίο επιλέγει να απέχει από την ψηφοφορία κάποιου διεθνούς ισχύος ψηφίσματος στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών ή του ΝΑΤΟ;;;

Εκτός και αν η αποχή είναι μια επιλογή, μεταξύ των πολλών που παρέχει το Δημοκρατικό Πολίτευμα (π.χ. “Παρών”, ψήφος μετ’ενυπόγραφης επιστολής) και άρα όσα αντίθετα μας λένε είναι ψεύδη !!!

Τὸ εἲδαμε ἐδῶ

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply