Ἑλληνισμὸς κι ἀνθελληνισμός!

Ἀναρωτιέμαι συχνὰ γιὰ κάποιες ἔννοιες ποὺ διαρκῶς ἀκοῦμε γύρω μας, ἀλλὰ πολὺ λίγοι ἔχουμε καταφέρει νὰ τὶς ἀποσαφηνίσουμε  μέσα μας. Πολὺ περισσότερο νὰ τὶς προσεγγίσουμε καὶ νὰ τὶς κάνουμε τρόπο ζωῆς!

Ἀναρωτιέμαι πολὺ συχνὰ γιὰ κάποια πρόσωπα, ποὺ πασίζουν νὰ ἐπιβάλουν ἕναν τρόπο λειτουργίας, ὁ ὁποῖος κατὰ βάσιν ἀκυρώνει τὸν ἄνθρωπο καὶ τὴν ἐλευθέρα σκέψι!

Ἀναρωτιέμαι γιὰ τὸ ἐὰν τὸ κίνητρὸ τους εἶναι δόλιο ἤ ἁπλῶς δὲν ἀντιλαμβάνονται κάποιες  στοιχειώδεις καὶ βασικὲς ἀρχὲς,  οἱ ὁποῖες ὅμως εἶναι ἀπαραίτητες γιὰ τὴν συνέχεια τῆς ζωῆς στὸν πλανήτη!

Στὴν προσπάθειὰ μου νὰ ξεκαθαρίσω ἔννοιες καὶ ῥόλους, ἀπεφάσισα σήμερα νὰ καταγράψω τὶς σκέψεις μου καὶ νὰ ζητήσω τὴν συνδρομὴ ὁποιουδήποτε μπορεῖ νὰ προσθέσῃ πληροφορίες καὶ διευκρινήσεις.

Θεωρῶντας ὅτι ἀρχὴ παντὸς διαλόγου εἶναι ἡ «ἐπίσκεψις ὀνομάτων»,  θὰ προσπαθήσω νὰ «ἐπισκεφθῶ» κάποιες ἔννοιες. Κάθε ἐπί πλέον «ἐπίσκεψις» ἀπὸ ἀναγνῶστες καὶ φίλους δεκτὴ καὶ ἐπιβεβλημένη.

Τὶ σημαίνει Ἀνθέλλην καὶ Ἀνθελληνισμὸς! Τὶ σημαίνει Ἕλλην κι Ἑλληνισμὸς!
(Γιὰ τὴν ἀκρίβεια τί σημαίνει Ἑλληνικότης;)

Ἀνθέλλην,  κατ’ ἐμὲ, εἶναι κάθε πρόσωπο, ποὺ εἶτε μὲ τὴν σιωπὴ του, εἶτε μὲ τὴν συνενοχὴ του, εἶτε μὲ τὴν «ἐμπνευσμένη»  μεθόδευσι του, δρᾶ κατὰ τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ὁ ὁποῖος κατὰ βάσιν εἶναι ὁ πραγματικὸς Ἀνθρωπισμὸς!

Ὅμως Ἑλληνικότης (κι Ἑλληνισμὸς) τὶ εἶναι; Εἶναι μόνον αὐτὸ ποὺ ἐμπεριέχεται ἐντὸς τῶν στενῶν γεωγραφικῶν μας συνόρων, ἢ κάτι πάρα πολὺ μεγαλύτερον καὶ οὐσιαστικότερον;

Ὁ Ἑλληνισμὸς σίγουρα εἶναι ἔννοια! Εἶναι στάσις ζωῆς!  Εἶναι τρόπος σκέψεως! Εἶναι ἡ μοναδικὴ «μέθοδος» ποὺ ἀνυψώνει τὸν ἄνθρωπο πολὺ παραπάνω ἀπὸ ἐκεῖνο τὸ σημεῖον ποὺ ἔχει τοποθετήσει ὁ ἴδιος τὸν ἐαυτὸν του. Εἶναι ἀνθρωποκεντρικὸς καὶ ταὐτοχρόνως πνευματικὸς. Εἶναι κάθε ἔννοια, ἀσαφὴς ἤ σαφὴς, ποὺ ὅταν γίνῃ συνείδησις, ὁδηγεῖ συνολικὰ τὴν ἀνθρωπότητα σὲ «εὐτυχὴ» τρόπο διαβιώσεως μέσα ἀπὸ τὴν Ἐλευθερία.

Τὶ εἶναι λοιπὸν Ἕλλην; Εἶναι κάθε πρόσωπο ποὺ σκέπτεται καὶ δρᾶ μὲ βάσιν τὸν Ἑλληνισμὸ καὶ τὸν Ἀνθρωποκεντρισμὸ. Ὅμως γιὰ νὰ μὴ παρεξηγοῦμαι, διευκρινίζω πὼς, ὅταν λέγω ἀνθρωποκεντρισμὸς, ἐννοῶ μόνον ὅσα προάγουν τὴν σκέψι καὶ ἀνυψώνουν τὸν βίο σὲ ζωὴ. Ἄλλο τὸ διαβιῶ κι ἄλλο τὸ ζῶ!

Ποῦ εὑρίσκονται οἱ Ἕλληνες; Ὁπουδήποτε ὑπάρχει ὀσμὴ πραγματικῆς ἐλευθερίας! Ὁπουδήποτε στὸν  πλανήτη!

Τὶ εἶναι Ἀνθέλλην; Εἶναι κάθε πρόσωπο ἤ ὁμὰς, ποὺ πασχίζει μὲ λόγια κι ἔργα νὰ καταργήσῃ τὴν ἀνθρωπότητα καὶ τὴν Ἑλληικότητα, δομῶντας «πολιτείες» δουλικὲς καὶ ἐλεγχόμενες. Εἶναι κάθε κοινωνία ποὺ δὲν σέβεται τὴν διπλανή της! Εἶναι κάθε μεθοδολογία ποὺ ὁδηγεῖ τὴν ἀνθρωπότητα σὲ ἐξαρτήσεις καὶ πόνους. Εναι κάθε τ πο δν προάγει τν νθρωπο λλ τ λικ γαθ. Εἶναι κάθε παραπλανητικὴ μεθοδολογία ποὺ στερεῖ πνευματικὲς λειτουργίες καὶ «δεσμεύει» τὶς κοινωνίες σὲ ἐξάρτησι ἀπὸ τὸν μέγιστον ἐχθρὸ τοῦ Ἑλληνισμοῦ, τὸ «χρῆμα».

Ποῦ εὑρίσκονται αὐτοὶ οἱ Ἀνθέλληνες; Παντοῦ στὸν πλανήτη! Ὁπουδήποτε ἐμφανίζεται μικρὰ ἤ μεγάλη καταστρατήγησις ἐλευθερίας. Ὁπουδήποτε ἀκυρώνεται ἡ σκέψις! Ὁπουδήποτε παύει ἤ περιορίζεται, ἡ δυνατότης ἐπιλογῶν. Ὁπουδήποτε ὁ ἄνθρωπος μετατρέπεται σὲ χειραγωγήσιμον εἶδος!

Μποροῦν ἄπαντες νὰ ἀντιληφθοῦν τὴν ἔννοιαν τῆς Ἑλληνικότητος καί τοῦ Ἑλληνισμοῦ; Φυσικὰ ὄχι! Ἢ ὄρθότερα, δὲν εἶναι ὅλοι σὲ ἐπίπεδον ἑτοιμότητος τέτοιον ὣς τε νὰ καταφέρουν νὰ ἀντιληφθοῦν! Τὸ ἐὰν θὰ τὸ «κατακτήσουν» ἤ ὄχι, εναι ποκλειστικ τους πιλογή! Καὶ φυσικὰ αὐτὴ ἡ ἐπιλογὴ ἐμπεριέχει διαβαθμίσεις ποὺ κι αὐτὲς ἐξαρτῶνται ἀποκλειστικῶς ἀπὸ τὸ πρόσωπο ποὺ μετέχει στὴν διαδικασία!

Ποιοί εἶναι οἱ «δικαιοῦχοι» καὶ «πραγματικοὶ κληρονόμοι»  τῆς Ἑλληνικότητος; ΑΠΑΝΤΕΣ δύνανται νὰ γίνουν καὶ ΑΠΑΝΤΕΣ νὰ μὴ γίνουν ΠΟΤΕ! Ἐξαρτᾶται ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον ἀπὸ τὴν στάσι ζωῆς τους!

Ποιὰ εἶναι τὰ ἐργαλεῖα τῶν ἀνθελλήνων;

Ἡ κλοπὴ ἤ ἡ στέρησις τοῦ βασικοῦ ἀνθρωπίνου δικαιώματος στὴν διαβίωσι!

Ἡ ἀπαγόρευσις τῆς ἐργασίας!

Ὁ κάθε οἰκονομικὸς ἐκβιασμὸς ποὺ λειτουργεῖ ὡς μοχλὸς γιὰ τὴν ἐξάπλωσι τῆς φτώχειας καὶ τῆς πνευματικῆς ἐνδείας!

Ἡ πνευματικὴ (μέσῳ θρησκειῶν συνήθως, ἀλλὰ ὄχι μόνον) ὑποδούλωσις λόγῳ δημιουργίας τεχνητῶν φόβων!

Ἡ προσεκτικὴ τοποθέτησις  κάποιων «ὑπαλλήλων» τους, σὲ σημεῖα κλειδιὰ, (συνήθως οἱ ὑπάλληλοι ἔχουν ἤ κομματικὴ ἤ συνδικαλιστικὴ ταὐτότητα) οἱ ὁποῖοι, βασικὸ τους ῥόλο ἔχουν τὴν δημιουργία πυρήνων καταστρατηγήσεως τῆς κοινωνικῆς συνοχῆς!

Ἡ παραπληροφόρησις, μέσῳ κυρίως τῶν ΜΜΕ.

Ἡ «ἐξίψωσις» ὑλικῶν ἀγαθῶν καὶ ἡ ἔντεχνος «συκοφάντησις» πραγματικῶν ἀγαθῶν.

Ὁ ἀποπροσανατολισμὸς καὶ ἡ παραποίησις τῆς πληροφορίας!

Ἡ συντήρησις μοναρχικῶν  καθεστώτων καὶ ὁ πόλεμος κατὰ τῶν πραγματικῶν ἀρίστων (καὶ μοναδικῶν εἰλικρινῶς τοποθετημένων ὑπέρ τῆς ἀνθρωπίνου ἐλευθερίας!)

Γενικῶς, κάθε τι ποὺ δὲν μᾶς «ἐπιτρέπει»  νὰ ἀφαιρέσουμε κάθε λογῆς πολύχρωμα ματογυάλια καὶ νὰ ζήσουμε «μέσα»  στὸ φῶς τῆς ἀληθείας!

Πῶς κατακτᾶται ἡ Ἑλληνικότης;

Κατὰ καιροὺς διάφοροι ἔχουν πεῖ διάφορα.

Κατὰ καιροὺς σὲ πολλὰ σημεῖα τοῦ πλανήτου ἔχουν ἐμφανισθεῖ ἀρκετοὶ, εἶτε πραγματικῶς «πεφωτισμένοι»  εἶτε τεχνητῶς!

Κατὰ καιροὺς ἔχουν κατατεθεῖ προτάσεις, σκέψεις καὶ ἰδέες!

Σήμερα δὲν ἔρχομαι νὰ συμπληρώσω κάτι ἀπὸ ὅσα ἔχουν ἤδη εἰπωθεῖ!

Προσπαθῶ μόνον τὰ βάλω σὲ κάποιαν τάξι ὣς τε  νὰ γίνουν πιὸ χρήσιμα καὶ λειτουργικὰ.

Πιστεύω πώς βασικὸς μοχλὸς κι ἄξων τῆς Ἑλληνικότητος εἶναι ἡ ἀναζήτησις  τῆς ἀληθείας καὶ ἡ διαφύλαξις τῆς Ἐλευθερίας . Σὲ κάθε τομέα. Εἶτε ἱστορικῆς, εἶτε φιλοσοφικῆς, εἶτε κοινωνικῆς!

Ὑπάρχουν, γιὰ παράδειγμα, κάποιες θεωρήσεις, ἀνατολικῆς προελεύσεως, ποὺ γιὰ μερικοὺς ἔχουν γίνει δρόμος ζωῆς! Δὲν θέλω νὰ τὶς καταῤῬίψω. Πιστεύω ὅμως πὼς προσεγγίζουν μόνον τμήματα τῆς ἀληθείας! Πιστεύω πὼς ἡ ἀλήθεια, ἐντέχνως, ἔχει κομματιασθεῖ σὲ τμήματα, τὰ ὁποῖα εὑρίσκονται σὲ κάθε τοπικὴ θεώρησι εἶτε ὡς ψήγματα  πληροφορίας, εἶτε ὡς παραποιημένη πληροφορία.

Παραδείγματος χάριν.

Ἰσχυρίζεται  κάποιος ποὺ ζεῖ στὴν δύσι, ὅτι ἀπαιτεῖται κοινωνικὴ καὶ πολιτειακὴ ἐλευθερία. Μάχεται κατὰ τῆς κάρτας τοῦ πολίτου καὶ πολεμᾶ κάθε προσπάθεια ποὺ τὸν ἀποκοινωνικοποιεῖ ἤ ποὺ τοῦ στερεῖ πολιτικὲς ἐλευθερίες!  Εἶναι πρόβλημα ἡ νέα τάξις πραγμάτων, ἡ κακὴ διακυβέρνησις, τὰ ἐθνικὰ θέματα. Ὅμως συνήθως, ἀγνοεῖται τὸ περιβάλλον, ἡ διατροφὴ καὶ συντηρεῖται ἡ ἐξάρτησις ἀπὸ ὑλικὰ ἀγαθὰ. Ἔχει  σίγουρα δίκαιον.

Ἀπὸ τὴν ἄλλην μεριὰ! Ἔχουμε διάφορες θεωρήσεις ἀνατολικῆς προελεύσεως (τυχαῖον τὸ παράδειγμα)  γιὰ τὸν ἄνθρωπο, ποὺ ἀξιώνουν τὴν ἀπεξάρτησι ἀπὸ τὰ ὑλικὰ ἀγαθὰ , τὴν ἐπιστροφὴ στὸν φυσικὸ τρόπο ζωῆς ἀλλὰ κατὰ βάσιν ἀπο-πολιτικοποιοῦν τὸν ἄνθρωπο. Ἡ πολιτικὴ καὶ κοινωνικὴ ζωὴ, ἀρχίζει καὶ σταματᾶ μόνον σὲ ὅσους συμφωνοῦν ὴ διαφωνοῦν.  Εἶναι πρόβλημα ἡ ΜΟΝΣΑΝΤΟ ἀλλὰ ὄχι ὁ Κίσινγκερ ἤ ἡ κάρτα πολίτου. Ἔχουν κι αὐτοὶ φυσικὰ δίκαιον!

Μὰ ἐὰν ἔχουν δίκαιον καὶ οἱ μὲν καὶ οἱ δὲ, τότε ποὺ εὑρίσκεται ἠ ἀλήθεια;

Πιστεύω σὲ ὅλα!  Στὸ πάντρεμα τῶν θεωρήσεων, στὸ κτίσιμο τῆς φιλοσοφίας, στὴν ὑγειῆ δόμησι κοινωνικῶν δεσμῶν, στὴν ἀπεξάρτησι ἀπὸ πολυεθνικὲς, στὴν ἐλευθερία τοῦ λόγου, στὸν ἀποχρωματισμὸ δράσεων, στὴν προάσπισι μὲ κάθε τρόπο τῆς ἀνθρωπότητος.

Εἶναι ὅλοι ἔτοιμοι νὰ τὴν ἀναγνωρίσουν καὶ νὰ τὴν ἐφαρμόσουν στὴν ζωὴ τους; Πιστεύω πώς ὄχι! Ὁ κάθε ἕνας ἀπὸ ἔμᾶς στέκεται σὲ κάποιο ἐπίπεδον. Κάτι ἀντίστοιχον μὲ τὶς διάφορες τάξεις τῆς σχολικῆς μας διαδρομῆς. Ἕνα παιδὶ ἕξι ἐτῶν δύναται νὰ ἀντιληφθῇ ὁλοκληρωτισμὸ; Ἕνα παιδὶ δώδεκα ἐτῶν δύναται νὰ ἀντιληφθῇ Ἀριστοτέλη; Ἕνας νέος ποὺ κατέχει τὴν ἱστορία, δύναται νὰ ἀπαντήσῃ σὲ ἐρωτήσεις ἀστροφυσικῆς;

Τὸ κάθε τι χρειάζεται τὴν κατάλληλη βασικὴ παίδευσι! Χρειάζεται νὰ γίνουμε μαθητὲς καὶ διδάσκαλοι ταὐτοχρόνως! Μαθητὲς σὲ ὅσα ἀγνοοῦμε καὶ διδὰσκαλοι σὲ ὅσα κατέχουμε!

Πῶς δύναται νὰ ὑπάρξῃ μία τέτοια κοινωνικὴ δομὴ μὲ συνειδητοποιημένους πολῖτες; Ἀπὸ τὸ Α πρέπει νὰ ξεκινήσουμε ὅλοι γιὰ νὰ καταλήξουμε στὸ Ω. Ἀπὸ τ ΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ!

Ἐπιτυγχνάνεται μὲ ἕναν διαρκῆ, καθημερινὸν ἀγώνα ποὺ ἀφορᾷ τὴν αὐτογνωσία! Τὴν ἀναγνώρισι τοῦ τί ἀκριβῶς εἴμαστε καὶ τοῦ τί θὰ ἐπιθυμούσαμε νὰ εἴμαστε!

Πιστεύω πὼς ἀπὸ ἐκεῖ ξεκινοῦν τὰ πάντα!

Σαφῶς κι ἔχουμε πάρα πολλὰ προβλήματα ὡς λαὸς κι ὡς ἔθνος! Ὅμως, ἐὰν καταφέρναμε μὲ κάποιο μαγικὸ ῥαβδάκι νὰ τὰ ἐλέγξουμε, τὶ ἀκριβῶς θὰ κάναμε τὴν ἐπομένη ἡμέρα; Μήπως, ὅντας ἐμεὶς ἀνέτοιμοι καὶ ἀπαίδευτοι, θὰ τὰ ἐπαναφέραμε συντόμως; Θὰ εἶχε λοιπὸν κάοιο νόημα, ὅσον ἀφορᾷ τὸν ζητούμενον στόχο, ἡ ὁποιαδήποτε δράσις;

Καταλήγοντας.

Πῶς θὰ μπορούσαμε νὰ ἀλλάξουμε τὸν ῥοῦ τῆς ἱστορίας δραστικὰ μὲ κύριο γνώμονα τὸν ἀπεγκλωβισμὸ τῆς ἀνθρωπότητος ἀπὸ τὶς παγίδες ποὺ ἐντέχνως στήνουν τὰ διάφορα ἀνθελληνικὰ κέντρα;

Μὲ μίαν κοινὴ ἀρχὴ καὶ μὲ ἕναν κοινὸ στόχο, ποὺ θὰ φέρῃ καὶ τὸν κοινὸ δρόμο ὡς φυσικὴ συνέπεια!

Τὴν ἀτομική μας καὶ εἰλικρινή μας ἐπανελλήνισιν!!!! Τὸ ΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ!

Φιλονόη.

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

4 thoughts on “Ἑλληνισμὸς κι ἀνθελληνισμός!

  1. Συγχαρητηρια,παντα πιστευα οτι η εννοια του Ελληνισμου ειναι διτη¨.Γεωγραφικος χωρος[Ελλας-πατριδα],και Ιδιοτητα-Ελλην[ανθρωπος=ανω θρωσκω]Δυστυχως,χωρις παιδεια δεν γινεται..γι’αυτο και την χτυπουν,..εισαι διακοσια χρονια μπροστα οπως θα’λεγε ο Αριστοτελης

    • Ἰωάννη, 200; 1200!!
      Πλάκα κάνω.
      Ὄχι, πιστεύω πώς ὁ καθεῖς μπορεῖ νὰ σκεφθῇ λογικά ἐὰν θέλῃ.

  2. Ο Νίτσε εξηγεί τον ευρωπαϊκό ανθελληνισμό
    http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/233155/giati-misoun-tous-ellines/

    Πιο επίκαιρος από ποτέ είναι ο Φρειδερίκος Νίτσε, αναμφισβήτητα ένας από τους σημαντικότερους Γερμανούς φιλοσόφους και συγκεκριμένα ένας από τους πρώτους «υπαρξιστές» φιλοσόφους. Στο πρώτο του βιβλίο, με τίτλο «Η Γέννηση της Τραγωδίας» (1872) και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο 15, ο Νίτσε κάνει μία ιδιαίτερα μνεία στο ελληνικό έθνος αποδεικνύοντας ότι ο Νίτσε είναι πολύ μπροστά από την εποχή του.

    Η στάση ορισμένων κύκλων στην Ευρώπη απέναντί μας σε συνδυασμό με τη δυσπιστία που υπάρχει γύρω από τους Έλληνες έχει προβληματίσει κατά καιρούς και τους πιο αυστηρούς κριτές μας.

    «Οι Έλληνες είναι τεμπέληδες και φοροφυγάδες» είναι μερικά μόνο από τα κοσμητικά σχόλια που ακούγονται διεθνώς τους τελευταίους μήνες κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται γιατί τόσο μένος γύρω από ένα λαό με μία λαμπρή ιστορία και ένα αξιοζήλευτο πολιτισμό.

    Ο φιλόσοφος Φρειδερίκος Νίτσε δίνει μία ξεχωριστή απάντηση…

    Διαβάστε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από το βιβλίο:

    «Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες. Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.

    Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του…
    Κανένας από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ’ αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.

    Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα».

Leave a Reply