Οἱ πυθίες τῶν «πυθαγορείων» ἐξακολουθοῦν!


Η απάντηση των «Πυθιών» του ΠΙΦΕΑΑ δημιουργεί περισσότερα ερωτηματικά, ενώ το “τοπίο” γίνεται περισσότερο “ομιχλώδες”, διανθισμένο με αλλαζονία, ειρωνία και τουλάχιστον απερισκεψία. Άπουσιάζουν πλήρως η Πυθαγόρειος και κάθε άλλη φιλοσοφική σκέψη. Αντίθετα διακρίνονται στο κείμενό τους, η σκοπιμότητα και ένας επικίνδυνος καιροσκοπισμός.

Ἐπιστολή τοῦ Ἰωάννου Δέμου πρὸς τὶς «πυθίες» τῶν «πυθαγορείων»,  στίς 30 Ἀπριλίου  2011.

Προς τις αυτοαποκαλούμενες Πυθίες του Απόλλωνος

Η προσπάθειά σας κινδυνεύει να χαρακτηριστεί είτε ως  προβοκάτσια  είτε ως καπηλεία εις βάρος της Ιστορικής Θρησκείας των Ελλήνων και ευτελισμός εις βάρος του βαρύγδουπου τίτλου του Ινστιτούτου σας. Όπως και σφετερισμός η αυτοανακήρυξή σας ως “Πυθίες” του Απόλλωνος. Εξάλλου και η επιλογή των ονομάτων σας είναι τουλάχιστον άστοχη έστω και αν διακατέχεστε από προσπάθεια παγκοσμιοποίησης της  Αρχαίας Ελληνικής Θρησκευτικής ιστορίας. Αναφορικά με  το “Συμβούλιο των Σοφών” επιτρέψτε μου να επισημάνω, ότι δεν διακρίνω την παραμικρή σοφία στην παρούσα ενέργειά σας, στο σκεπτικό και στην σύνταξη του κειμένου σας αλλά και στην έγκριση  για την  δημοσιοποίησή του. Κατά την ταπεινή μου άποψη η προσπάθεια δημιουργίας θρησκευτικής οργάνωσης στα αμερικανικά πρότυπα είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Ειδικότερα όταν εποπτεύεται και καθοδηγείται από αλλοδαπούς -ενδεχόμενα  ημιμαθείς αρχαιολάτρες- οι οποίοι μάλιστα μιλούν για απόσχιση της Κρήτης από την Μητέρα Ελλάδα. Σκέψεις και λόγια τα οποία διέπονται από ένα σύγχρονο γενιτσαρισμό, κατ’ άλλους διασπαστικό -προδοτικό χωρίς  καμία φιλοσοφική προσέγγιση. Αντίθετα προβάλλεται η εικόνα  μίας τουλάχιστον στρεβλής προσπάθεια παγκοσμιοποίησης-σουποποίησης  και καπηλείας της  Ελληνικής Θρησκευτικής Ιστορίας υπό τον μανδύα ενός «φιλοσοφικού ινστιτούτου».

Τέλος δικαιούσθε-εφ’ όσον  το επιθυμείτε- να ασπαστείτε τους Θεούς των Ελλήνων, αλλά  όχι να τους διαχειριστείτε. Και είναι βέβαιο ότι ο Απόλλων δεν θα αναγνώριζε ή αναγνωρίζει την λέξη “Office”  όπως δεν θα αναγνώριζε ή αναγνωρίζει  και ο Αλέξανδρος λέξεις της Σλαβικής των Σκοπίων, ή της ρωσσικής την οποία ομιλούν οι κατά τα άλλα συμπαθείς “σοφοί σας”.

Ιωάννης Δέμος

Ἀπάντησις τῶν «πυθιῶν», 4 Μαΐου 2011:

 Σεβαστέ κύριε Ιωάννη,

Σας ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας στο να μεταφερθεί η πληροφορία για την εργασία μας στο διαδίκτυο, έστω και με τον τρόπο που εσείς αντιλαμβάνεστε κι ερμηνεύετε το περιεχόμενό της.

Λάβαμε το γράμμα σας και το διαβάσαμε με ενδιαφέρον, μια και αντικατοπτρίζει τις σκέψεις και τις ανησυχίες πολλών ανθρώπων.

Κατανοούμε ότι τα θέματα με τα οποία ασχολούμαστε δημιουργούν πολλά ερωτήματα. Ελπίζουμε να δώσουμε απαντήσεις σε πολλά από αυτά, μέσα από τα κείμενα που προετοιμάζουμε προς δημοσίευση.

Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε μία νέα θρησκεία, Θεός φυλάξοι, ούτε η αναβίωση του παρελθόντος. Επιδιώκουμε τη συνδημιουργία ανθρώπων και θεών, η οποία βασίζεται στην επικοινωνία και τη φιλοσοφία.

Τόσο η επικοινωνία, όσο και η διεξαγωγή φιλοσοφικού συλλογισμού αποτελούν ζωντανές διαδικασίες και απαιτούν προσωπική γνωριμία κι επαφή μεταξύ των ανθρώπων. Γι’ αυτό το λόγο, στο στρογγυλό μας τραπέζι στην περιοχή της Κρήτης, στο βασίλειο του Νέου Αθάνατου Ανθρώπου, υπάρχουν πάντα μερικά επιπλέον ποτήρια με τσικουδιά, περιμένοντας να ανταμωθούμε και να συνομιλήσουμε αληθινά, με σοφία και αγάπη.

Η Κρήτη, αντί να γίνει το βασίλειο των Αθανάτων και να παραμείνει αυτάρκης, έχει την επιλογή να γίνει, παραδείγματος χάριν, δούλα της Γερμανίας. Αναμφίβολα, υπάρχουν ήδη πολλοί Κρητικοί με Γερμανίδες συζύγους. Gefällt ihnen das besser?

Μας προκάλεσε έκπληξη το σχόλιό σας για την ιδιότητά μας ως Πυθίες. Εφόσον οι εργασίες για την ανοικοδόμηση του Ναού του Απόλλωνος έχουν, προς το παρόν, σταματήσει, δυσκολευτήκαμε να λάβουμε τα απαραίτητα πιστοποιητικά της προφητικής μας ικανότητας από το δημαρχείο της Γαύδου.

Οι Πυθίες του Απόλλωνος σας χαιρετούμε.

Είμαστε σίγουρες ότι οι εποχές αλλάζουν κι αυτό, σύντομα, θα γίνει φανερό τοις πάσι.

Με εκτίμηση,

Ε.Ρ.Α.

Ἀνταπάντησις Ἰωάννου Δέμου, 7 Μαΐου 2011:
Προς τις “Πυθίες”,
Πολλά από τα ερωτηματικά μου δεν απαντήθηκαν. Ωστόσο θέλω να σας επισημάνω ότι η αδιαφορία σας για την υπόλοιπη Ελλάδα και ο ξαφνικός εναγκαλισμός σας με την Κρήτη, διαφέρουν από την συμπεριφορά σας και τις απόψεις σας της Γαύδειου εποχής. Δίνετε την εντύπωση ότι προσαρμόζετε τις απόψεις και συμπεριφορές σας ανάλογα με τον νέο τοπο εγκατάστασης καλλιεργώντας, ενδεχόμενα αθελά σας,  αλλυτρωτικές συμπεριφορές, οι οποίες στηρίζουν ξενόφερτες (κυρίως εκ Γερμανίας προερχόμενες)  και ύποπτες σκέψεις για την Κρήτη. 
Εξάλλου οι απόψεις σας περί  του νεοεμφανιζόμενου “Νέου Αθάνατου ‘Ανθρώπου” και η “συνδημιουργία ανθρώπων και Θεών” δείχνουν μία διάθεση για την προώθηση αμερικάνικου τύπου θρησκευτικής οργάνωσης με κάποια νέα θεωρία η οποία μπορεί να προσελκύσει αδύναμους χαρακτήρες η/και “θυμωμένους” Κρητικούς.Βεβαίως προβάλλονται και οι χριστιανικές καταβολές σας στην έκφραση του κειμένου σας “Θεός φυλάξει…” με κεφαλαίο “Θ” η οποία υπερκερνά εκείνη των “ανθρώπων και θεών” με μικρό “θ”. Ωστόσο πως συνάδουν οι χριστιανικές σας καταβολές με τον αυτοορισμό σας ως “Πυθίες” του Απόλλωνα, εκτός από το βιβλικό όνομα, Ραχήλ, της μίας απο εσάς;  Ακόμη, επιτρέψτε μου να μην έχω πεισθεί τόσο για τον αυτοδιορισμό σας ως Πυθίες όσο και για το χάρισμα των προμηνυμάτων το οποίο προβάλλετε με την “προφητεία σας” για την Ευρώπη, την στιγμή που δεν προβλέψατε την σθεναρή αντίδραση των ανθρώπων της Γαύδου, την οποία βεβαίως για λόγους αρχής δεν συμμερίζομαι.
Τέλος, εξακολουθώ να μη διακρίνω φιλοσοφία στον λόγο σας,  ούτε σοφία στις προθέσεις σας παρά μόνον ίχνη των εχθρών τους: της αλλαζονίας της ειρωνίας και της απερισκεψίας.

Ιωάννης Δέμος

Ὅπως ἀντιλαμβάνεσθε, ἐξακολουθοῦν νὰ ἐργάζονται συστηματικότατα πρὸς μίαν καὶ μόνο κατεύθυνσι. Τὴν «δημιουργία» τοῦ «νέου ἀνθρώπου», τὴν ἀνεξαρτησία τῆς Κρήτης καὶ τὴν πανθρησκειακή ἐπιβολή.
Ὁ λόγος τους ἀσαφής καὶ σκοτεινός. Διόλου πυθιακός. Ἀντιθέτως, μὲ πολλὰ ὑπονοούμενα καὶ ὑπόγειες μεθοδεύσεις. 

Ἀναρωτιέμαι εἰλικρινῶς, οὐδεῖς ἐκ τῶν εἰσαγγελέων τῆς Κρήτης ἔχει λάβει γνώσι ἐπὶ τοῦ συγκεκριμένου; Ἢ ἀδιαφοροῦν;

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply