Ἡ ναυτιλία μας δυναμώνει καὶ τὰ ναυπηγεῖα μας …χάνονται!

Ἀντίφασις κι αὐτή! 

Οἱ Ἕλληνες ἐφοπλιστὲς ἐπιλέγουν Κορέα καὶ Κίνα γιὰ τὴν ἀγορὰ τῶν πλοίων τους! Οἰκονομία, ταχύτης, συνέπεια! 

Διαθέτουμε τοὺς καλλιτέρους ναυπηγοὺς παγκοσμίως κι αὐτοὶ ἐργάζονται στὰ διάφορα ναυπηγεῖα τοῦ ἐξωτερικοῦ! 

Τα χρήματα των Ελλήνων εφοπλιστών… αρμενίζουν σε ξένα πέλαγα

Μόνο ένα (!) πλοίο ναυγηπείται σήμερα στην Ελλάδα, από τα 654 νέα πλοία που ναυπηγούν ανά τον κόσμο Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι συνεχίζουν να ανανεώνουν τον Στόλο τους παρά την οικονομική κρίση, δείχνοντας μάλιστα προτίμηση στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και της Κίνας.

Πρώτη στη λίστα της προτίμησης των Ελλήνων πλοιοκτητών βρίσκεται η Ν. Κορέα (ανέκαθεν συνέβαινε αυτό), δεύτερη η Κίνα και ακολουθούν με μεγάλη διαφορά από τις δύο πρώτες χώρες η Ιαπωνία, η Ινδία και αμέσως μετά οι Φιλιππίνες. Όσο για τα δικά μας ναυπηγεία, βρίσκονται τελείως έξω από το παιχνίδι των παραγγελιών, αφού μόνο ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ναυπηγείται στη χώρα μας!

Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε πρόσφατα η εταιρεία χρηματοδοτικών συμβούλων ναυτιλίας XRTC, οι παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων ανέρχονται στις 654, με συνολική χωρητικότητα 63,2 εκατ. τόνους.

Βάσει της έρευνας, στην Κορέα ναυπηγούνται 310 πλοία με συνολική χωρητικότητα 31,7 εκατ. τόνους που αντιπροσωπεύουν το 47,4% του συνόλου των παραγγελιών, 297 στην Κίνα χωρητικότητας 28,5 εκατ. τόνων που αντιπροσωπεύουν το 45,4% των παραγγελιών παγκοσμίως, 22 στην Ιαπωνία χωρητικότητας 1,3 εκατ. τόνων, 14 στην Ινδία χωρητικότητας 902 χιλ. τόνων, 2 στις Φιλιππίνες χωρητικότητας 359 χιλ. τόνων, 8 στο Βιετνάμ χωρητικότητας 264 χιλ. τόνων και 1 στην Ελλάδα χωρητικότητας 15 χιλ. τόνων.

Το 2007, όμως, επειδή οι παραγγελίες των νέων πλοίων είχαν αυξηθεί κατά πολύ, ο χρόνος παράδοσής τους διπλασιάστηκε, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες, ανάμεσά τους και οι Έλληνες εφοπλιστές, να στραφούν σε άλλα ναυπηγεία, με αυτά της Κίνας να κυριαρχούν, αφού η χώρα τα τελευταία χρόνια επένδυσε στην ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας και σήμερα βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας.

Εξάλλου, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της έρευνας της XRTC, η διαφορά που τη χωρίζει από τη Ν. Κορέα είναι πολύ μικρή, καθώς μόνο 13 πλοία περισσότερα έχουν παραγγείλει οι Έλληνες πλοιοκτήτες στα ναυπηγεία της Ν. Κορέας.

Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα οι Έλληνες πλοιοκτήτες ναυπηγούσαν περισσότερα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια. Το τελευταίο χρονικό διάστημα, όμως, έχουν ξεκινήσει και τις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), γιατί προσδοκούν οφέλη από τη συγκεκριμένη αγορά.

Ο ελληνόκτητος Στόλος αποτελείται σήμερα από 3.848 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 7,7% του παγκόσμιου Στόλου.(defencenet)

Ἀπὸ τὴν ἄλλην δὲν ἀναρωτιέμαι… Βλέπω… Ἀντιλαμβάνομαι πὼς ἔχουν κάνει τὰ ἀδύνατα δυνατὰ ὅλα τὰ κουδουνισμένα πρὸ κειμένου νὰ ἀφανίσουν κάθε μορφῆς ἀνάπτυξι στὴν χώρα. Ἡ βιομηχανία στὴν Ἑλλάδα τελείωσε γιὰ χάρι τους. Ἔτσι, γιὰ νὰ ἀγοράζουμε τὰ πάντα μὲ καπέλο!

Φιλονόη.

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

3 thoughts on “Ἡ ναυτιλία μας δυναμώνει καὶ τὰ ναυπηγεῖα μας …χάνονται!

  1. Δεν θέλω να γίνω υπερασπιστής των εφοπλιστών αλλά για κάποιον μη ειδικό στα θέματα της ναυτιλίας θα ήταν πολύ δύσκολο να θεωρήσει ως ανθέλληνες αυτούς που ναυπηγούν τα πλοία τους σε ξένες χώρες.Τα οικονομικά συμφέροντα των συγκεκριμένων ναυπηγείων είναι συνυφασμένα με τα συμβόλαια των ναυλώσεων και της μεταφοράς φορτίων και τα οποία διαθέτουν οι χώρες αυτές λόγων των προϊόντων που εξάγουν και των καυσίμων που εισάγουν κλπ.
    Επειδή είναι από δύσκολο έως αδύνατον να τους ανταγωνιστούμε διότι το τραίνο το έχουμε χάσει προ πολλού, θα έλεγα ότι θα ήταν προτιμότερο να επάνδρωναν τα πλοία τους με Ελληνικά πληρώματα να αναρτούσαν Ελληνική σημαία και να τους δίναμε κίνητρα να εγκαταστήσουν τις ναυτιλιακές εταιρίες τους στην Ελλάδα. Όσον αφορά τα ναυπηγεία μας έχουμε τις καλύτερες δυνατότητες από εξειδικευμένο προσωπικό να επισκευάσουμε και να συντηρήσουμε οποιοδήποτε πλοίο οποιασδήποτε κατηγορίας.

    • Ὑπὸ τὶς παροῦσες συνθῆκες, ἔχεις δίκαιον.
      Ἀλλὰ μόνον ὑπὸ τὶς παροῦσες.
      Γιὰ νὰ ἀλλάξῃ τὸ σκηνικό ὅμως καὶ νὰ ἔχουμε αὐτὸ ποὺ δικαιούμαστε (διότι σὲ ἐτοῦτο ἐπιμένω, Ἕλληνες ἐπανδρώνουν τὰ ναυπηγεῖα τῶν Κινέζων καὶ τῶν Κορεατῶν), θὰ πρέπῃ νὰ άλλάξῃ ὅλη ἡ θεὠρησις. Κάτι ὄχι καὶ τόσο δύσκολο, ἀλλὰ ἀπαιτεῖται ἀνασκούμπωμα, συνειδητὴ ἐργασία καὶ προσήλωσις στὸν στόχο.
      Βέβαια, ὑπὸ τὶς παροῦσες συνθῆκες, κάτι τέτοιο εἶναι ἀδύνατον. Θὰ θεωρούσαμε εὐχῆς ἔργον τὴν ἐπισκευή καὶ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν ναυτιλιακῶν ἐταιρειῶν ἐδῶ. Κάτι τόσο λίγο. ἀλλὰ τόσο σημαντικό.

  2. Ἡ ἀποβιομηχάνησις τῆς Ἑλλάδος ἤδη ἀπὸ τὸ 1974 (ἐπὶ ““Ἐθνάρχου””) γίνεται μὲ τρόπον ἄκρως μελετημένον καὶ συστηματικὸν μὲ σκοπὸν τὴν δημιουργίαν ὀρδῶν δημοσιοεξηρτημένων ὥστε ἡ καρέκλα τῶν κατ’ εὐφημισμὸν πολιτικῶν ἀλλὰ εἰς τὴν πραγματικότητα ληστάρχων ὀλκῆς νὰ παραμείνῃ ἀκλόνητος. Βλέπετε, ἐνίοτε πλὴν τῶν ἐχεφρόνων καὶ ἐννοούντων νὰ συμπεριφέρονται ὡς πολῖται, κυκλοφοροῦν καὶ κάτι περίεργοι συνταγματάρχαι….
    Ἐγκέφαλοι τοῦ πράγματος οἱ Κυανοὶ καὶ Πράσινοι ἐν ἀγαστῆ συνεργασίᾳ, ἔχοντες κοινὸν ἐργαλεῖον τοὺς πιστοὺς ἐρυθρο-ἐρυθρωποὺς ὑποτακτικούς των. Ἡ δὲ ὅλη διεργασία κινεῖται εἰς δύ ἄξονας: Πανωτόκια καὶ ἐργατοπατέρες. Ὅπου δὲν ἔπιαναν τὰ πανωτόκια ἀνελάμβαναν οἱ ἐργατοπατέρες. Σημειωθήτω ὅτι ὁ σατανικὸς νόμος τῶν πανωτοκίων, ὁ 1083/81 εἶναι ἔργον τῶν Κυανῶν φέρει δὲ τὰς ὑπογραφὰς τοῦ ἄρτι θανόντος Ἔβερτ καὶ τοῦ Παλαιοκρασᾶ. Ὅταν οἱ Πράσινοι πρωτοδιεδέχθησαν τοὺς Κυανούς καὶ εὑρίσκοντες ἐλάχιστα πρὸς κρατικοποίησιν ἀνεκάλυψαν νέαν φάμπρικαν, τὰς κοινωνικοποιήσεις καὶ ἄλλας παρομοίας ἀηδίας!!!!
    Ὁ κ. Σωτήριος Σοφιανόπουλος εἶχε προβεῖ εἰς λεπτομερῆ ἀνάλυσιν τοῦ νόμου τῶν πανωτοκίων παραθέτων μάλιστα τὴν μαθηματικὴν ἀπόδειξιν περὶ τοῦ πῶς ἕν ἑκατομμύριον δανείου εἰς 30 ἔτη γίνεται 32 δισεκατομμύρια. Ὅποιος ἐκ τῶν φίλων ἐπιθυμεῖ νὰ μελετήσῃ τὸ πρᾶγμα, δύναται νὰ ἀναζητήσῃ τὸ ἀνωτέρῳ κείμενον εἰς τὸ τεῦχος Ἰουλίου –Αὐγούστου 2008 τοῦ περιοδικοῦ «ΕΛΛΗΝΟΡΑΜΑ» ὅπου καὶ ἐδημοσιεύθη.
    Ἀξίζει!

Leave a Reply