Ἀντιλαλοῦν οἱ φυλακές….

Θὰ συμφωνήσω μὲ τὸν πιτσιρίκο. Ἔχει πολλὰ δίκαια (ἀλλὰ ποῦ νὰ τὰ βρῇ)!

Ἡ λέξις «ἐπανάστασις» εἶναι κάτι ποὺ ἐλάχιστοι ἀντιλαμβάνονται ὡς κάτι καλό. 

Γιατί;

Μήπως καί ἡ ἐπανάστασις τοῦ 1821 δέν ἦταν ἐπανάστασις;

Νὰ τὸ δοῦμε ὅμως διαφορετικῶς. 

Ἑγὼ κάνω ἐπανάστασι αὐτὴν τὴν στιγμή. Ὅπως καὶ χιλιάδες ἄλλοι γύρω μου. Βέβαια κάποιοι ἀπὸ ἐμᾶς κουβαλοῦν βαρίδια μαζύ τους. Βαρίδια κομματικά, ἰδεολογικά, οἰκονομικά…  Αὐτοὶ ξεκαθαρίζουν σιγὰ σιγά. Ἀποχωροῦν ἢ ἀπομονώνονται καὶ δὲν ἀφοροῦν στὸ σύνολον.

Τὸ οὐσιῶδες εἶναι στὴν στόχευσι καὶ στὸν ἐντοπισμὸ τοῦ ἐχθροῦ. Τί θέλουμε;  Ἐλεύθερη Πατρίδα ἢ Πατρίδα ὑπό τήν σκέπη κάποιου ἄλλου συστήματος; Τί σημαίνει ἐλευθερία; Τί ὀφείλουμε νά ἀναγνωρίσουμε ὡς βασική ἀνάγκη; Καί τελικῶς, ποιός εἶναι ὁ ἐχθρός; Διότι κι αὐτὸς ὑφίσταται καὶ φαίνεται στὰ μάτια μας ὡς δράκος ἀνίκητος. Ἀλλά εἶναι ἔτσι;

Ἡ ἐπανάστασις ξεκίνησε. Ξεκίνησε πρῶτα καὶ κύρια στὶς καρδιές μας καὶ στὶς σκέψεις μας. Ξεκίνησε στοὺς δρόμους καὶ στὶς γειτονιές. Ξεκίνησε καὶ ἐξελίσσεται καθημερινῶς, μᾶς ζυμώνει καὶ μᾶς ἀναγεννᾶ σταδιακῶς. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει ποιὸς εἶναι ὁ δρόμος ποὺ ὁδήγησε τὸν συναγωνιστή μου στὸ πλάϊ μου, ἀλλὰ τὸν ἀγγίζω κι αὐτὸ ἀρκεῖ. 

Ἡ στόχευσις εἶναι ἡ ἐλευθερία. Καὶ αὐτὸ δὲν γίνεται πλέον νὰ ἀλλάξῃ. Βγήκαμε στὸν δρόμο γιὰ νὰ τὴν διεκδικήσουμε, νὰ πολεμήσουμε μὲ κάθε μας ἀνασταλτικότητα καὶ νὰ τὴν ἐπαναφέρουμε στὴν ζωή μας. 

Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα εἶναι ὀδοντόκρεμες γιὰ νὰ χαίρονται καὶ νὰ βολεύονται οἱ κρατοῦντες. 

Φιλονόη. 

Υ.Γ.  Στὴν Συρία ἐζητήθῃ ἀπὸ τοὺς μὴ συμμετέχοντες στὴν ἐπανάστασι νὰ παραμείνουν στὰ σπίτια τους καὶ νὰ μὴν ἀνοίξουν τὰ καταστήματά τους. Πέτυχε. Πανικόβλητο τὸ σύστημε ἔστελνε στρατὸ κι ἀστυνομία στοὺς μὴ συμμετέχοντες, πιέζοντας κι ἐκφοβίζοντας, πρὸ κειμένου νὰ ἐπανέλθουν στὰ τῆς καθημερινότητος. Προτείων λοιπὸν κατ’ ἀντιστοιχίαν, ὅσοι δὲν θέλουν, δὲν μποροῦν, δὲν ἀντέχουν, νὰ παραμένουν στὰ σπίτια τους. Νὰ μὴν λειτουργοῦν σὰν νὰ μὴν συμβαίνῃ κάτι. Συμβαίνει καὶ τὸ ξέρουν. Ἂς δηλώσουν τὴν συμμετοχή τους μὲ ἕναν διαφορετικόν τρόπο. Εἶναι μεγάλη ὑπόθεσις. 

Αντιλαλούν οι φυλακές

Με αφορμή την απόπειρα απόδρασης του βαρυποινίτη Παναγιώτη Βλαστού και τεσσάρων κατηγορουμένων για συμμετοχή στην οργάνωση «Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς», επανήλθε στη δημοσιότητα το θέμα της σχέσης μεταξύ ποινικών κρατουμένων και μελών επαναστατικών οργανώσεων.

Είναι βλακώδες να προσπαθείς να βάλεις συμπεράσματα από μια προσπάθεια απόδρασης κρατουμένων.

Ο κρατούμενος έχει καθήκον να προσπαθήσει να δραπετεύσει και να ελευθερωθεί.

Κι όταν θέλεις να δραπετεύσεις, δεν κοιτάς ποιος θα δραπετεύσει μαζί σου – η απόδραση δεν είναι επίδειξη μόδας, ούτε κοσμικό γκαλά. Το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι να ελευθερωθείς.

Είναι συγκινητική η προσπάθεια που κάνουν όλες οι κυβερνήσεις και τα παπαγαλάκια τους, για να ακυρώσουν τα μέλη των επαναστατικών οργανώσεων και να τα παρουσιάσουν σαν κοινούς εγκληματίες.

Θυμάμαι τις μέρες πριν παραδοθεί ο Δημήτρης Κουφοντίνας. Τα ΜΜΕ τον παρουσίαζαν σαν θρασύδειλο. Όταν παραδόθηκε, δεν τους έκανε ούτε αυτό.

Επίσης, θυμάμαι τον Νίκο Κακαουνάκη να λέει πως τα μέλη της 17Ν δεν είχαν καμία ιδεολογία. Ενώ οι Κακαουνάκηδες, οι Τράγκες και οι συνάδελφοί τους ήταν βουτηγμένοι στην ιδεολογία. Βέβαια, και η λαμογιά ιδεολογία είναι. Κυρίαρχη ιδεολογία, μάλιστα.

Το πρόβλημα που έχουν τα σημερινά παπαγαλάκια –στην προσπάθειά τους να πείσουν πως υπάρχει όσμωση μεταξύ του εγκληματικού και του επαναστατικού χώρου- είναι πως οι ίδιοι δουλεύουν για εγκληματίες. Και δεν μπορείς να αναφέρεις σαν «τρομοκράτες» ανθρώπους που αυτοπροσδιορίζονται ως επαναστάτες, αφού οι πολίτες τρομοκρατούνται καθημερινά από έλλειψη δικαιοσύνης, μπάτσους, χαράτσια, απολύσεις και ανεργία.

Δεν ζούμε πια στο 2002. Η χώρα έχει χρεωκοπήσει και όλοι ξέρουμε πως οι εργολάβοι εκδότες και καναλάρχες θα έπρεπε να είναι στη φυλακή, παρέα με τους πολιτικούς των κυβερνήσεων που στήριζαν τόσα χρόνια, για να κάνουν τις βρομοδουλειές τους.

Αν υπάρχει προβληματισμός για τη σχέση ποινικών κρατουμένων και μελών επαναστατικών οργανώσεων, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τη σχέση μεγαλοεκδοτών και πολιτικών – πρόκειται, δε, για δυο εγκληματικούς χώρους.

Επίσης, θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη σχέση που έχουν εφοπλιστές, μεγαλοεκδότες και πολιτικοί με μπράβους της νύχτας και άλλους εγκληματίες. Είναι γνωστό πως έχουν πολύ καλές σχέσεις. Αδερφικές. Γνωστός και «φιλάνθρωπος» Έλληνας εφοπλιστής παρευρέθηκε -σχετικά πρόσφατα- στην κηδεία γνωστού νονού της νύχτας. Γιατί άραγε;

Όταν ο κ. Ψυχομπόμπολας βρεθεί στη φυλακή και του δοθεί η ευκαιρία να αποδράσει μαζί με τον Παναγιώτη Βλαστό, να σκεφτεί μήπως ο Βλαστός δεν είναι του επιπέδου του και της ιδεολογίας του. Ή μήπως είναι; (πιτσιρίκος)

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply