(Χ)ιτζρᾶ, τὸ φύλον ποὺ δὲν προέβλεψε ἡ φύσις.

Hijras

Ὅταν ἐδιάβασα τὸ παρακάτω ἄρθρον συγκλονίσθηκα!
Δὲν μποροῦσα νὰ διανοηθῶ πὼς ὑπάρχουν κοινότητες ποὺ προωθοῦν τὸν εὐνουχισμό.
Τρόμαξα!

Ἤξερα πὼς γενικῶς γύρω μας ἔχουν κάποιοι φροντίσει πρὶν ἀπὸ ἐμᾶς γιὰ ἐμᾶς.
Πὼς ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι κάτι τεχνητό, κι ὄχι πραγματικόν.
Πὼς ἡ προσπάθεια κάποιων νὰ ἐξουσιάσουν δὲν ἔχει φραγμούς.
Ἀλλὰ δὲν μποροῦσα νὰ διανοηθῶ πὼς αὐτὸ θὰ ἦταν τόσο ὀργανωμένον πλέον!
Πὼς ὁ ἀνθρώπινος πόνος θὰ γινόταν μέσον γιὰ ἕναν ἀκόμη συνειδησιακὸν ἀφανισμόν!
Πὼς ἡ Φύσις πλέον δὲν ὑπολογίζεται ἀπὸ κανέναν, σὲ καμμίαν πλευρὰ καὶ γωνιὰ τοῦ πλανήτου!
Καὶ ναί, πὼς ἦλθε πλέον ἡ στιγμὴ τῆς Νεμέσεως!
Φιλονόη.

{Χ}ιτζρά – Το φύλο που δεν πρόβλεψε η φύση

{Χ}ιτζρας [προφερεται με δασυ ι] αποκαλουνται στην Ινδια οι ευνουχισμενοι [ή μη] αρσενικοι, που περασαν σε μιαν αλλη σωματικη διασταση και φυσικα σε εναν ιδιαιτερο τροπο ζωης, που καθοριζεται απο την αρνηση του αρχικου τους φυλου.
Η λεξη Χιτζ-ρα, προερχεται απον την αραβικη ριζα χιτζ-, που σημαινει επακριβως: το να αρνεισαι τη φυλη σου.
Αξιοσημειωτο, οτι απο το χιτζ- παραγεται το Hejira, που σημαινει την μετοικεσια του Μωαμεθ στη Μεδινα, απ’ οπου αρχεται και η χρονολογηση του Ισλαμικου κοσμου [εξελληνισμενο = Εγιρα…]

Οι ιδιοι οι Χιτζρας δεν θεωρουν τους εαυτους τους απλως ευνουχισμενους αρσενικους, κατι που θα τους ταυτιζε ενδεχομενως με την ευρωπαϊκη εικονα της τρανσεξουαλ, ουτε αποδεχονται τον περιορισμο τους σε ενα ειδος υποκαταστατου της γυναικειας φυσης, οπως εννοουμε εμεις τις τραβεστι.
Αντιθετως αυτοπροσδιοριζονται ως ενα Τριτο Φυλο, για το οποιο καμουν λογο τα Ιερα βιβλια του Ινδουϊσμου αλλα που δεν προεβλεψε η Φυσις.
Η υπαρξη τους αναγνωριζεται και εντασσεται στα πολυ ελαστικα πλαισια της Ινδουϊστικης Οντολογιας, που θεωρει την προσωπικοτητα ως ενα παροδικο και ελαχιστο στιγμιοτυπο στους αεναους κυκλους του Μεγαλου Τροχου της Ζωης και των αδιαλλειπτων μεταμορφωσεων του Ειναι.

Η Ινδουϊστικη παραδοση περασε και στην Ισλαμικη Ινδια, με συνεπεια σημερα να απαντωται κοινοτητες Χιτζρα, τοσο στο Πακισταν, οσο και στο Μπαγκλα Ντες.
Στη φωτογραφια απο πανου, εικονιζονται ευνουχοι χιτζρα του Πακισταν, ενω αγωνιζονται για να αναγνωριστουν τα δικαιωματα τους,

Bahuchara Mata

Υπαρχει ενας εκπληκτικος μυθος στη Νοτια Ινδια, που αφορα τους ρολους του αρσενικου και του θηλυκου.
Λεγουν πως οταν καποιος ατυχης θνητος προσπαθησε να βιασει την αβαταρα [ενσαρκωση] της θεας Βαχουκαρα Ματα, εξον απο το οτι εφαγε τα μουτρα του, εφαγε και την καταρα της να μεινει ανικανος. Μετα απο καμποσον καιρο ο θλιβερος αυτος υποψηφιος βιαστης μη αντεχοντας τη γελοιοποιηση αλλα και την στερηση του ερωτα, αρχισε να ακολουθει τη Ματα και να την ικετευει να τον λυπηθει και να τον απαλλαξει απο την καταρα.
Η σκληρη Θεα ομως του δηλωσε πως αν ηθελε να κερδισει τη συγνωμη της, θα επρεπε να ντυθει γυναικεια και να περιφερεται στους δρομους, προσφεροντας στους ανδρες οτι τους προσφερει ενα θηλυκο.

Και μονο οταν ο πρωην βιαστης ενιωσε βαθεια στο πετσι του τι παναπει να εισαι γυναικα, σε εναν κοσμο που δεν σεβεται τη γυναικα, η Βαχουκαρα Ματα τον απαλλαξε απο την καταρα της ανικανοτητας.

Ο ναος της βρισκεται στο Κουτζαρατ, οπου καθε χρονο συρρεουν για προσκυνημα οι Χιτζρας της Ινδιας.

Οἱ ῥόλοι καὶ τὰ φύλα.

Στην αγγλικη γλωσσα διαφοριζεται η εννοια του βιολογικου φυλου και του ρολου του φυλου, που ειναι κυριως πολιτισμικο κατασκευασμα.
Με τον ορο sex, δηλωνεται το βιολογικο φυλο, ενω με τον ορο gender δηλωνεται ο ρολος του φυλου, ο οποιος καθοριζεται απο κοινωνικα και πολιτισμικα κριτηρια.

Το να γεννηθεις με ανδρικα γεννητικα οργανα, ειναι προφανως ζητημα που αφορα τον καλο Θεο. Το να καθοριζεται ομως οτι οσοι διαθετουν ορχεις πρεπει να φορανε παντελονια και να γαμανε ή να δερνουνε, ειναι υποθεση που αφορα μια συγκεκριμενη κοινωνια.
Οι χιτζρα εντασσονται σε ενα τριτο φυλο, το οποιο ομως ακολουθει επισης εναν πολυ αυστηρο κωδικα συμπεριφορας και αντι να διανοιγει τους οριζοντες της προσωπικοτητας, αντιθετως την περικλειει σε προκαθορισμενες νορμες.

Αλλο ενα καιριο ζητημα που σχετιζεται με την επιλογη του ρολου του φυλου στους χιτζρα, ειναι το κατα ποσον, το να γινει κανεις χιτζρα αποτελει προϊον ελευθερης επιλογης [οπως τουλαχιστον ισχυριζονται οι ιδιοι] ή μηπως δεν ειναι τιποτα παραπανω απο συμπτωμα της εξαθλιωσης του ανθρωπου, στην ακρως νεοφιλελευθερη Ινδικη κοινωνια.
Εδω ομως χρειαζεται να γνωριζουμε λιγα πραγματα για τη ζωη των χιτζρα και το πως φτανει ενα αγορι να εισαχθει σε καποιο απο τα κοινοβια τους.

Ἐπιλογή ἤ καταναγκασμός;

Η ανθρωπινη ζωη φαινεται οτι ειναι πολυ φτηνη στην Ινδια. Εκατομμυρια ανθρωπων διαβιουν κυριολεκτικως στον δρομο κι αναμεσα τους υπαρχουν εκατονταδες χιλιαδες παιδιων.
Μια ψαθα που την τυλιγουν και την κουβαλανε μαζι τους την ημερα, ισως ειναι το μοναδικο περιουσιακο στοιχειο αυτων των εξαθλιωμενων πλασματων, που ολη τους η ημερα καταναλωνεται στο να εξασφαλισουν παντι τροπω ενα πιατο νταλ [αλεσμενες φακες] ή μια κουπα ρυζι.
Βεβαιως στο ζεστο και υγρο κλιμα της Ινδιας, δεν χρειαζεται να διαθετει κανεις ζεστα σκεπασματα για τη νυχτα κι οπως ελεγε και ο Γκαντι, ενα κομματι βαμβακερο υφασμα τυλιγμενο γυρω απο τους γοφους, ειναι το μονο απαραιτητο ρουχο, για καθε καλον Ινδουϊστη.
Ωστοσο η αθλιοτητα δεν προερχεται τοσο απο την αντικειμενικη αξια των αγαθων που διαθετει ενας ανθρωπος, οσο απο τις συγκρισεις με το τι διαθετουν οι αλλοι.

Η Ινδια ανηκει στο ειδος των χωρων, οπου λαμβανεται διαρκως μεριμνα ωστε οι πλουσιοι να γινονται πλουσιοτεροι και οι πτωχοι να γινονται πτωχοτεροι.
Τα αμετρητα πληθη των αστεγων συνωστιζονται σε βρωμικους δρομους, που τους διασχιζουν θορυβωδεις μερσεντες, μπεεμβε και φεραρι, ενω τα ινδικα προαστεια, που συχνα φυλλασσονται απο ενοπλους ιδιωτικους μπατσους, συναγωνιζονται σε νεοπλουτικη χλιδη και χρυσοποικιλτο κιτσαριο, τις βιλες του Μπεβερλυ Χιλς.

Τα παιδια που ζουνε αδεσποτα στις στοες των κεντρικων αγορων και που η μοναδικη τους ελπιδα ειναι να επιζησουν για μια ακομα μερα, εχουν την ευκαιρια να βλεπουν σε καθημερινη βαση, ομορφοντυμενες κυριες και ζαπλουτους κυριους, που αγοραζουν σωρηδον οτι ειδους κακογουστια τους τροφοδοτει η βιομηχανια της Ευρωπης και της Κινας.
Η συγκριση με τη δικη τους αθλιοτητα ειναι συντριπτικη.
Η Ινδια δεν βρισκεται πια στη ρομαντικη εποχη του Γκαντι, οπου η πενια της καστας των ανεγγιχτων μπορουσε να γινει ανεκτη ως ιδιαιτερος τροπος ζωης, εκτος της εμπορευματοποιημενης και βιομηχανοποιημενης χλιδας των κατακτητων Ευρωπαιων. Τωρα πια δεν ειναι ο Εγγλεζος που μοστραρει τον πλουτο του στα λαιμαργα ματια των παμπτωχων Ινδων, αλλα ο ιδιος ο νεοπλουτος Ινδος, που εχει αφομοιωσει απολυτως το δογμα του αρπαξε να φας και κλεψε να χεις, που συνοψιζει το ιδεολογικο υποβαθρο του νεοφιλελευθερου καπιταλισμου.

Οι αγιοι σαντου υπαρχουν βεβαιως ακομα στην Ινδια και διδουν με το παραδειγμα τους ενα προτυπο του πως μπορει να ειναι η ανθρωπινη ζωη, απαλλαγμενη απο τη μανια της καταναλωσης, ωστοσο αυτη η σχεδον καταρρεουσα εικονα της Πνευματικοτητας, ειναι πολυ ανισχυρη μπροστα στη λαμψη του λαιφσταϊλ, που κατευθυνεται απο τη μιμηση των ευρωαμερικανικων μοντελων της υπερκαταναλωσης και του αυτοδημιουργητου αρπαγα.
Τα ορφανα και ρακενδυτα αθωα πλασματα των ινδικων πεζοδρομιων, αντιλαμβανονται τη δικη τους κατασταση ως αθλιοτητα και διολου ως πνευματικοτητα.
Λυπουνται για τον εαυτο τους και θα εδιδαν τα παντα για να γινουν σαν τους νεοπλουτους αφενταδες τους.
Κι εδω ειναι που εισερχεται η πρακτικη των χιτζρα.

Οι κοινοτητες χιτζρα υιοθετουν μικρα αγορια, απο την αστειρευτη αυτη δεξαμενη της αθλιοτητας, που ονομαζεται συγχρονη Ινδια, επιλεγοντας βεβαιως τα πιο ομορφα απο αυτα, που στη συνεχεια τα εντασσουν στον κοινοβιακο τροπο ζωης τους και τα εκπαιδευουν στην αλλαγη του ρολου του φυλου τους.
Ο ευνουχισμος δεν ειναι υποχρεωτικος, ωστοσο γινεται, οταν γινεται, σε μικρες ηλικιες [πριν εμφανιστει τριχοφυϊα] και προφανως στοχευει στο να ενισχυθουν τα θηλυκα χαρακτηριστικα που θα καμουν εναν χιτζρα περισσοτερον επιθυμητο στους ανδρες.
Αυτο και μονον βανει πολλα ερωτηματα στο κατα ποσον ενα παιδι ηλικιας 7 ή 8 ετων πραγματικα διαθετει την ελευθερη βουληση για να αποφασισει αν πραγματικα επιθυμει να ζησει τη ζωη ενος τριτου φυλου ή απλως εξαναγκαζεται απο τον τρομο της ανεχειας και τη γοητεια του ευκολου πλουτισμου, να ακρωτηριαστει.

Απ την αλλη, οι γκουρου των χιτζρα που διοικουν κατα εναν τροπο τα κοινοβια και αποφασιζουν για τις υιοθεσιες των αγοριων, λεγουν πως ειναι μεγαλη τυχη για ενα αστεγο και πεινασμενο παιδι να το επιλεξουν, γιατι ετσι ξεφευγει απο την αγωνια της πεινας και της αρρωστειας.
Αλλωστε ο ρολος των φυλων δεν ειναι κατι που προκαθοριζεται απο τη φυση αλλα μαθαινεται στα πλαισια μιας ορισμενης εκπαιδευσης και το να επιβιωσει κανεις ως θηλυκο ενω γεννηθηκε ως αρσενικο, ειναι προτιμοτερο απο το να μην επιβιωσει καθολου.

Στο συμπαν της αθλιοτητας, δεν ειναι ευκολο να μιλαει κανεις για την ελευθερη διαμορφωση της προσωπικοτητας.
Η ψευδαισθηση της ελευθεριας, η επιπλαστη εικονα της σωματικης και ψυχικης ωριμοτητας, η ευθυνη των αποφασεων και ολα αυτα τα ταχα μου και τα δηθεν, που αποτελουν απαραβατες αξιες για τον δυτικο ανθρωπο, ισως να μην ειναι τιποτα παραπανω απο την πολυτελεια των βολεμενων ενος πλανητη, στον οποιο το 1/3 των ελλογων κατοικων του εκμεταλλευονται τα υπολοιπα 2/3…

Ἡ ζωὴ τῶν χιτζρᾶ

Οπως συνεβαινε και με τους ευνουχους του Μεσσαιωνα ή της περιοδου της Οθωμανικης αυτοκρατοριας, η ζωη ενος χιτζρα συνηθως ειναι πολυ καλυτερη απο τη ζωη ενος αστεγου και εξαθλιωμενου Ινδου.
Τουλαχιστον εχει εξασφαλισμενη μια στεγη για να ζησει, καθημερινο φαγητο στο πιατο, αλληλεγγυη και φροντιδα αν αρρωστησει και φυσικα ωραια υφασματα και ενιοτε ακριβα κοσμηματα για να ομορφαινουν την αβεβαιη καθημερινοτητα του.

Οι χιτζρα ζουν σε κοινοβια, υπο την πνευματικη καθοδηγηση ενος γκουρου. Επαγγελονται την πορνεια, οσο τουλαχιστον διαρκει η ομορφια τους αλλα εχουν τη δυνατοτητα να εξοικονομησουν αρκετα χρηματα, χαρη σε μια παλαια παραδοση των Ινδουϊστων, συμφωνα με την οποια δεν στεριωνει ενας γαμος αν οι νεονυμφοι δεν “ασημωσουν” εναν χιτζρα.
Οι γηραιοτεροι χιτζρα λοιπον περιφερονται στην επαρχια και οπου ακουσουν για γαμηλιο γλεντι τρεχουνε πρωτοι-πρωτοι για να τραγουδησουν, να χορεψουν και να ευχηθουν στον γαπρο και στη νυφη.
Το ασημωμα ειναι βεβαιο και συχνα αρκετα υψηλο.
Δεν ειναι σπανιες και οι περιπτωσεις οπου οι ιδιοι οι συγγενεις των νεονυμφων αναζητουν καποιον χιτζρα, για να ερθει να καλοτυχησει τον γαμο.

Ο ευνουχισμος ενος νεαρου χιτζρα εκτελειται σε ειδικο δωμα του κοινοβιου, το οποιο αποκαλειται nirwaan.
Προκειται για ολοκληρωτικη εκτομη των γεννητικων οργανων [πεος μαζι και ορχεις] που την αναλαμβανουν εμπειροι ειδικοι και που, αν πιστεψουμε τις αφηγησεις των ιδιων των ακρωτηριασμενων, σπανιοτατα καταληγει στο θανατο του θυματος [αν και δεν λειπουν τετοιες παραπλευρες απωλειες]
Για να μην κλεισει η ουρηθρα κατα τη διαρκεια επουλωσης του τραυματος, τοποθετειται ενα μεταλλικο ελασμα στην οπη, το οποιο αφαιρειται περι τις τρεις εβδομαδες αργοτερα. Η αντισηψια, στην οποια αποδιδουν ιδιαιτερη προσοχη, στηριζεται σε παραδοσιακα φυτικα αντισηπτικα που φαινεται οτι επιτυγχανουν ικανοποιητικη προστασια απο τις επιμολυνσεις.
Ο ευνουχισμος αν και αποδεκτος απο την ινδουϊστικη παραδοση, τυποις θεωρτειται παρανομος στην Ινδια, [μετα την αναδιαρθρωση της αποικιοκρατικης νομοθεσιας], γι αυτο και κανενας χιτζρα δεν οδηγειται σε νοσοκομειο για να ακρωτηριαστει.

Ἡ ἀλλυλεγγύη τῶν χιτζρᾶ

Ο βασικος αξονας στον οποιο οι χιτζρα στηριζουνε την επιβιωση τους εδω και αιωνες, ειναι η αλληλεγγυη.
Εξον απο τον οτι σπανιοτατα ενας χιτζρα εγκαταλειπει το κοινοβιο για να ζησει μια προσωπικη ζωη, αποτελει ορον απαραβατο η μεριμνα προς τις ηλικωμενες ή αρρωστες συντροφους του.
Οι αποκληροι αυτοι μιας εντελως αδιαφορης προς τον ανθρωπινο πονο καπιταλιστικης κοινωνιας, εχουν βαθεια ριζωμενη μεσα τους την γνωση πως αν προκειται να αποζητησουν καποτε τη βοηθεια μιας αλλης αποκληρης, πρεπει πρωτα να την εχουν προσφερει οι ιδιοι.

Στα κοινοβια τους μπορει να δει κανεις γηραιες και σταφιδιασμενες πρωην πουτανες, που δεν εχουν πιαν καμιαν ελπιδα να τις προσεγγισει πελατης, ουτε καν το κουραγιο να σηκωθουν και να αναζητησουν ενα γαμηλιο γλεντι, που ομως συνεχιζουν να ζουν σχετικα αξιοπρεπως, χαρη στη φροντιδα και την οικονομικη ενισχυση, απο τις νεοτερες και ωραιες συντροφους τους.
Στο οικονομικο επιπεδο, οι χιτζρα καταφερνουν να διατηρουν εδω και αιωνες εναν ικανοποιητικο ελεγχο στις τιμες των ερωτικων τους υπηρεσιων.
Χωρις να εχουν την αναγκη νταβατζηδων, σεβονται την εργασια τους και δεν την υποβιβαζουν χτυπωντας τις τιμες.
Γι αυτο ακριβως και οι ηλικιωμενοι χιτζρα αποσυρονται συνηθως στα κοινοβια, αναλαμβανοντας αλλους ρολους [π.χ. καθαριοτητες, υφανση κ.λπ.] αντι να περιφερονται στους δρομους και να προσφερουν το κορμι τους για ψιχουλα.

Το γεγονος οτι αυτοι οι αποκληροι των αποκληρων εχουν καταφερει να επιβιωσουν επι αιωνες κατω απο τη μυτη των καθε λογης κατακτητων [Μογγολων, Αραβων, Τουρκων, Εγγλεζων και εσχατως των ευρωαμερικανικων πουλεθνικων] ειναι ενα φωτεινο σημαδι του πως μπορουν καποιες αιχμαλωτες κοινωνικες ομαδες να παραμεινουν ζωντανες, χαρη στην αλληλεγγυη και την συλλογικοτητα.
Στην σειρα αυτη των αγριοτητων και των λεηλασιων, που αποτελουν τον κορμο της ανθρωπινης ιστοριας, η μονη ελπιδα των απελπισμενων για να παραμεινουν εν ζωη, ηταν και θα ειναι παντα, ο σεβασμος στην τυχη του συντροφου…

Τὸ πολλαπλὸν εἴδωλον τῆς ἡδονῆς

Το καιριο σημειο που διαφοριζει τους χιτζρα απο τους ομοφυλοφιλους της δυσης, ειναι οτι αντιλαμβανονται τον εαυτο τους ως ενα τριτο φυλο, για το οποιο μπορει να μη προεβλεψε η φυση, προβλεψαν ομως οι θεοι, που δημιουργησαν τη φυση.
Η αγαπημενη μεταφυσικη παρασταση των χιτζρα, ειναι η απεικονιση του θεου Σιβα, που τον παρουσιαζει ως ερμαφροδιτο ον, στην απολυτη ενωση του με την Παρβατι.

Στην Ινδουϊστικη οντολογια τοσο η ανθρωπινη προσωπικοτητα, οσον και η φυση του Ερωτα, εχουν πολυ ελαστικα ορια.
Η ηδονη του αρσενικου, που συναρταται με την κυριαρχια και την επιβολη και κορυφωνεται τη στιγμη της απολυτης κατακτησης [η διεισδυση ως καρφωμα του προσωπικου λαβαρου στην υπο κατοχη γαια] δεν ειναι παρα η αλλη οψη της θηλυκης ηδονης, που με τη σειρα της συναρταται απο την υποταγη και την αποδοχη και ολοκληρωνεται απο την επισφραγιση μιας πραξης γονιμοτητας [η κλοπη του γονιμοποιου σπερματος]
Αναμεσα στις δυο αυτες μεγαλες φενακες της ανθρωποτητας, εισαγεται η ενσαρκωμενη ιδεα ενος τριτου φυλου, το οποιο προσφερει και ταυτοχρονως προσφερεται σε μια εκ των προτερων αγονη ηδονη.

Το πρωκτικο σεξ το οποιο εξασφαλιζουν στους εραστες τους οι χιτζρα [αλλα και οι καθε ειδους μετουσιωμενοι αρσενικοι] δεν αποτελει απλως μια κορυφαια ηδονη χαρη στη στενοτητα του σφιγκτηρα αλλα μια ουσιωδως διαφορετικη απολαυση, εξ ορισμου απελευθερωμενη απο τον φυσικο καταναγκασμο της γονιμοτητας.
Στο πολλαπλο ειδωλο της ηδονης, ο ερωτας βιωνεται μεσα απο τον κατακερματισμο της προσωπικοτητας σε αρχεγονες ροπες, οπως η κατισχυση αρσενικου απεναντι σε αρσενικο, η απαγκιστρωση απο τα δεσμα της τεκνοποιησης, η πολυχρωμη επιθυμια του ερωτικου παιχνιδιου και, πανω απ ολα, η συνταρακτικη γοητεια του προς εξερευνησιν αχαρτογραφητου πεδιου.
Το φυλο που δεν προεβλεψε η φυσις πραγματωνει ακριβως αυτες τις βαθεια θαμμενες προσδοκιες της Ηδονης, οπου τα ορια μεταξυ του κατακτω και του ενδιδω αλληοσυγχεονται και αλληλοεπικαλυπτονται.

Η ερωτικη πραξη μεταξυ του ανδρα και της γυναικας συναρταται με το Ιδανικο της διανοιξης του Ενος προς το Ετερον.
Ειναι ο τροπος του Εγω, να ψηλαφησει τον εξω κοσμο.
Το τριτο φυλο εισαγεται στον γαλαξια των ηδονων ως το ιδανικο της διανοιξης του Εγω, προς το Ταυτο.
Ειναι ο τροπος της πασχουσας προσωπικοτητας, να ψηλαφησει τα ενδοτερα της δικης της Ηπειρου.

Η εικονα της ερμαφροδιτης θεοτητας Σιβα/Παρβατις, που νοηματοδοτει την ισως εξαναγκαστικη καθιημερινη ζωη των χιτζρα, ενδεχομενως και να απηχει μιαν απωλεσθεισα για εμας τους ευρωαμερικανους αισθηση, που αλλοτε ολοκληρωνε και ανα-συνεθετε την κατακερματισμενη ανθρωπινη υποσταση.
Ο πολιτισμος μας διαλυει σε πολλαπλα ειδωλα των αντανακλασεων του.
Ενας τροπος για να αποκτησουμε παλιν τη χαμενη μας Μνημη του Ενος, ισως και να διερχεται απο μια διευρυνση των οριων της φυσης, οπου οι ρολοι των φυλων δεν θα ειναι τιποτε παραπανω απο συρματοπλεγματα που μας κρατουν αιχμαλωτους στο εδω και τωρα, των πολιτισμικων μας εξαναγκασμων… (Λευτέρης Πανούσης)

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply