Ἡ ναυτιλία μας εἶναι κάτι ποὺ ἀρχαιοτάτων ἐτῶν μᾶς «ξελάσπωνε».
Βέβαια, μέσα στὸν ἐφοπλιστικὸ κλάδο δὲν εἶναι ὅλα ῥόδινα.
Ὑπάρχουν καὶ τὰ καλὰ παιδιά, ἀλλὰ ὑπάρχουν καὶ τὰ κακὰ παιδιά!
Συνήθως, ὄχι πάντα, ὅλοι οἱ ἐφοπλιστὲς ποὺ ἐξεκίνησαν ἀπὸ καπετάνιοι, εἶναι πιὸ κοντὰ στὸν ναυτεργάτη, στὸν πλοίαρχο, ἀκόμη καὶ στὸν ἐπιβάτη. «Καταλαβαίνονται» κατὰ κάποιον τρόπο.
Συνήθως… Ὄχι πάντα.
Ἀπὸ τὴν ἄλλην μεριά, ἐὰν καλό-ἐεξετάσουμε τὴν σημερινὴ κατάστασιν, θὰ συνειδητοποιήσουμε πὼς μὲ τὴν μπόρα ποὺ ἔρχεται, ἡ ναυτιλία μας θὰ παίξῃ σημαίνοντα ῥόλο στὰ δρώμενα.
Στὸ μεταξὺ ὅμως κάποιες ἄλλες ναυτιλίες καταῤῤέουν. Καὶ καταῤῤέουν θορυβωδῶς!
Στὴν προσπάθειά τους νὰ κρατηθοῦν κάπως σὲ ἰσοῤῤοπία, ξεπωλοῦν ὅσο ὅσο.
Κι αὐτὸ μακροπρόθεσμα, ἐὰν βέβαια ἀντιληφθοῦμε τὸν ῥόλο τῶν ἐφοπλιστῶν μας, εἶναι πάρα πολὺ σημαντικό. Καὶ χρήσιμο!
Νέα ἀποκάλυψις:
Ἐδῶ καὶ δύο μῆνες, Ἕλληνες ἐφοπλιστὲς ἀγοράζουν «κοψοχρονιὰ» γερμανικὰ πλοῖα. Γιατί; Γιατί ἡ ναυτιλία τῆς γερμανίας παραπαίει, παρασύροντας μαζύ της καὶ τὴν οἰκονομία τῆς χώρας.
Καταλάβατε τώρα γιατί ἡ ἀνώμαλη τοῦ Βερολίνου (βλ. Μέρκελ) ἦταν ὅλο γλύκες τὸ τελευταῖο διάστημα καὶ γιατί ἔχει φαγωθεῖ στὴν παραμονὴ ὅλων στὸ εὐρώ;
Οι Έλληνες αγοράζουν τη γερμανική ναυτιλία
«Βουλιάζει» ο στόλος πλοίων κοντέινερ λόγω της μείωσης έως και 18% των ευρωπαϊκών εισαγωγών
Ρεπορτάζ Γιώργος Πουλερές
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΖΑΡΙΑ.
Οπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων XRTC Γιώργος Ξηραδάκης, το μπουμ της γερμανικής εμπορικής ναυτιλίας στηρίχθηκε τα τελευταία χρόνια στα κεφάλαια των επενδυτικών funds στα οποία συμμετείχαν χιλιάδες μικροεπενδυτές, οι οποίοι επένδυαν σε αυτά τις αποταμιεύσεις τους λόγω των υψηλών μερισμάτων που διανέμονταν, αλλά και της φορολογικής ασυλίας που είχαν οι επενδύσεις αυτές.
Οταν όμως από το 2008 και μετά η κρίση συρρίκνωσε ή και εξαφάνισε τα μερίσματα από τη μια και από την άλλη απαξίωσε την αξία των πλοίων, το όλο σύστημα ξέμεινε από ρευστό. Τα δάνεια που πήραν τα funds από τις τράπεζες δεν καλύπτουν πλέον τα απαξιωμένα γερμανικά κοντέινερ. Ετσι, τράπεζες και funds απευθύνθηκαν στους έμπειρους και με επαρκή ρευστότητα έλληνες εφοπλιστές για να αγοράσουν ό,τι πωλείται. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετά ελληνογερμανικά ντιλ και τα παζάρια συνεχίζονται.
Ενδεικτικό της ρευστότητας που διαθέτουν οι έλληνες εφοπλιστές είναι ότι εν μέσω κρίσης και σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking Inc, οι έλληνες ιδιοκτήτες προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Δεύτεροι στη λίστα είναι οι Κινέζοι με 565 εκατομμύρια δολλ άρια και 62 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί και πολύ πίσω ευρίσκονται οι Γερμανοί.
Υπογραμμίζεται ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η συνολική αξία των οποίων για τους Ελληνες υπερβαίνει τα 6 δισ. δολλάρια. (πηγή)
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.
Καῖ ἐνῶ αὐτὰ συμβαίνουν, καὶ ἐνῶ τὸ μέγα τῆς θαλάσσης κράτος παραμένει ἀκμαῖον, οἱ ἐδῶ Ἑλλαδοξεφτίλες (ἐκλεγμένοι πάντοτε μὲ τὴν ψῆφον τῶν ὁμοίων των Ἑλλαδοξεφτιλιστανῶν πελατῶν) καταργοῦν τὸ Ὑπουργεῖον Ἐμπορικῆς Ναυτιλίας παρὰ τὰς ἐντόνους διαμαρτυρίας τοῦ Ἑλληνικοῦ ἐφοπλιστικοῦ κύκλου!!
Ἀνερμάτιστε λαὲ πελατῶν!… Quo στὸν διάβολον vantis?
Νά σοῦ ἐπαναλάβω πώς ὁ λαός βρίσκεται σέ μαῦρο σκότος ἐδῶ καί πάρα πάρα πολλά χρόνια;