Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ στὴν Ἀγγλία, Greeklish στὴν Ἑλλάδα…

To θέμα, το είχαμε παρουσιάσει παλιότερα,  αλλά τότε είχαμε δεχτεί επίθεση από σχολιαστές, ότι δεν υφίσταται τέτοια είδηση.

Το ανεβάζω ξανά λοιπόν,τώρα που ξαναήρθε στην επικαιρότητα,γιατί μου άρεσε ο σχολιασμός του άρθρου..

Σεμέλη

Και ξαφνικά εκεί που θεωρείς ότι τα έχεις ακούσει όλα, έρχονται οι φίλοι Άγγλοι να μας εντυπωσιάσουν με τον συντηρητισμό τους…

Ή μήπως όχι;
 
Διαβάζουμε ότι από το Σεπτέμβριο του 2014, μετά από απόφαση του Υπουργείου Παιδείας της χώρας, τα Αρχαία Ελληνικά θα διδάσκονται ως ξένη γλώσσα στα σχολεία της Μεγάλης Βρετανίας.
 
Κάπου εδώ θα έπρεπε να είχαμε την άποψη δύο μεγάλων κυριών της πολιτικής, της κ. Διαμαντοπούλου και της κ. Δραγώνα, σχετικά με τη σημασία της είδησης και τη λογική πίσω από αυτή την απόφαση.
 
Για να μην δημιουργούνται εντυπώσεις αρχαιολατρείας ή προγονοπληξίας, συμπληρώνουμε ότι η απόφαση του Βρετανικού Υπουργείου Παιδείας, περιλαμβάνει ακόμα μία κλασσική γλώσσα, τα λατινικά.
 
Επομένως οι μικροί Βρετανοί μαθητές, από το 2014 θα έχουν τη δυνατότητα εκμάθυνσης δύο κλασσικών γλωσσών. Δύο “νεκρών γλωσσών”, σύμφωνα με χαρακτηρισμό μεγάλης πολιτικής προσωπικότητας της δεκαετίας 2010.
 
Γιατί άραγε τέτοιος έρωτας με την αρχαία/κλασσική εποχή;
 
Μην περιμένετε επιστημονική τεκμηρίωση από αυτό το άρθρο. Ας μιλήσει επιτέλους η λογική, μιας και οι επιστημονικές τεκμηριώσεις είναι εντελώς δυσνόητες για τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου.
 
Ο λόγος αυτού του “ξαφνικού” έρωτα των Βρετανών, είναι οι δυνατότητες που αποκτάει ο ανθρώπινος εγκέφαλος όταν μαθαίνει τις λεγόμενες “νεκρές γλώσσες”.
 
Ας πιάσουμε τα Αρχαία Ελληνικά, χωρίς πολλές και περίπλοκες αναλύσεις…
 
Η εξάλειψη των πνευμάτων από τις λέξεις και η καθιέρωση του μονοτονικού, είχε ως αποτέλεσμα την μείωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας των μαθητών, αφού οι δεκάδες κανόνες τονισμού που υπήρχαν και που εφαρμοζόντουσαν για τη σωστή γραφή μίας λέξης εδώ και τόσες χιλιάδες χρόνια, εξαφανίστηκαν. Έτσι, χάθηκε η απλή – πολυπλοκότητα της γλώσσας μας, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούμε μικρότερο ποσοστό του εγκεφάλου μας, σε κάτι που το χρησιμοποιούμε κάθε μέρα. Στην επικοινωνία μας.
 
Το video από το ρεπορτάζ της ΝΕΤ, αφιερωμένο σε όλους τους Υπουργούς Παιδείας και στους συνεργάτες τους, μ’ ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ εκεί και όχι εδώ;

Και κάτι για τον προβληματισμό σας…. Μήπως οι ικανότητες των Κινέζων / Ιαπώνων στις Τέχνες και στην Επιστήμη, οφείλονται κυρίως στην πολυπλοκότητα της γλώσσας τους;

Σκεφτείτε το…..

Πηγή: 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

5 thoughts on “Ἀρχαῖα Ἑλληνικὰ στὴν Ἀγγλία, Greeklish στὴν Ἑλλάδα…

    • Πρῶτον, ἄν διαβάσῃς τὸ Ἀγγλικὸν κείμενον ἀναφέρεται ἁπλῶς (καὶ ὀρθῶς) εἰς Ἑλληνικά (Greek). Δεύτερον, τὰ Ἑλληνικὰ εἶναι ἀκριβῶς τὰ αὐτὰ εἰς τὴν δομήν των (συντακτικὸν καὶ γραμματικὴ) ἀπὸ τὴν ἐποχὴν τοῦ Σπηλαίου Πετραλώνων μέχρι καὶ τῆς Ραλλείου ἐποχῆς (1980).
      Ἑπομένως ὁ ὅρος “ἀρχαῖα” παραπέμεπει εἰς μίαν νεκρὰν γλῶσσαν ἴχνη τῆς ὁποίας ὑπάρχουν εἰς τὴν “νέαν” καθ’ ὅν τρόπον αἱ σύγχρονοι εὐρωπαϊκαὶ γλῶσσαι προέρχονται ἀπὸ μίαν ἄλλην νεκρὰν γλῶσσαν τὴν λατινικήν. Μὲ τὴν διαφορὰν ὅμως ὅτι ἡ λατινικὴ ἦτο καὶ αὐτὴ μία διάλλεκτος τῆς Ἑλληνικῆς καὶ ὅτι αἱ σύγχρονοι εὐρωπαϊκαὶ γλῶσσαι εἶναι εἰς τὴν οὐσίαν κακοποιημέναι ὑποδιάλεκτοι τῆς Ἑλληνικῆς. Αὐτὰ τὰ γνωρίζει καὶ ὀ τελευταῖος Εὐρωπαῖος στοιχειώδους μορφώσεως πλὴν ἡμῶν τῶν Ἑλλήνων διότι τοῦτο συμφέρει τοὺς κυρίους αὐτούς, (τοὺς εὐρωπαίους)
      Ἀντιλαμβάνεσαι τὠρα τὸ πνεῦμα μου Σεμέλη, ἤ θέλεις νὰ συνεχίσω;

  1. Οχι,σε αρχαια Ελληνικα αναφέρονται στο πρωτοτυπο Αγγλικο κείμενο,αφού αρχαία Ελληνικά ήταν τότε,νέα Ελληνικά είναι τώρα!
    Εγω μιλάω νέα Ελληνικά,την αρχαία Ελληνική δεν την κατανοώ,επειδή δεν την έχω διδαχτεί ΔΥΣΤΥΧΩΣ!

    Ενα παιδί που γενιέται στην Ελλάδα,μαθαίνει να μιλάει νεα Ελληνικά…αν του πεις « Έρως ανίκατε μάχαν, Έρως, ός εν κτήμασι πίπτεις, ός εν μαλακαίς παρειαίς νεάνιδος εννυχεύεις»..πιθανώς να σε κυττάει σαν να βλέπει ούφο…Λυπάμαι που το λέω,αλλά έτσι είναι!

    Αν του πεις όμως «Έρωτα, ανίκητε σε κάθε μάχη,συ που κυριαρχείς όπου κι αν πατήσεις,συ που ξενυχτάς τα κορίτσια με τα τρυφερά μάγουλα»..θα σε καταλάβει!

    Αν ήταν έτσι όπως το λες εσύ,δεν θα υπήρχε ειδικό τμήμα εκμαθησης της Αρχαίας Ελληνικής!

    Μια είναι η γλώσσα,συνεχίζεται από τότε μέχρι σήμερα,αλλά είναι διαφορετική πλέον…κατάλαβέ το επιτέλους πως με τον όρο ” αρχαιος” εννοούμε χρονικό προσδιορισμό..δεν σημαίνει ότι μιλάμε για νεκρή γλώσσα,αλλιώς δεν θα συνεχίζονταν να διδάσκεται μέχρι σήμερα.
    Ας μην το συνεχίσουμε το θέμα όμως,διότι την άποψή σου μας την έχεις πει πολλάκις και την δική μας επίσης την ξέρεις! Το ψιλολιώσαμε το θέμα..(το :«ψιλολιώσαμε» πως το έλεγε ο Αριστοτέλης;;)

    http://www.oxfordtimes.co.uk/news/8779891.School_pupils_to_learn_ancient_Greek/?ref=fbsend

    ΥΓ.Το κατάλαβες το πνεύμα μου ή θέλεις να συνεχίσω;;

Leave a Reply