Νά ἀφήσουμε τά σχολεῖα καί τούς μαθητές μακράν τῆς πολιτικῆς;

 

Ολόκληρο θέμα έκανε το «ΕΘΝΟΣ» ( αλήθεια…τι τραγικός τίτλος για την εν λόγω εφημερίδα!! ), για την …επέλαση της Χρυσής Αυγής στα σχολεία και για τον ολοένα αυξανόμενο εθνικισμό που παρατηρείται στους μαθητές, καταγγέλοντας ως αρνητικά, συμβάντα του τύπου να αρνούνται οι μαθητές να συμμετάσχουν στον εορτασμό της 17ης Νοεμβρίου και την κατάληψη της Σιβιτανιδείου σχολής, με το αίτημα αγοράς μεγαλύτερης σημαίας και την έπαρσή της κάθε πρωί!

Φυσικά ποτέ δεν κατήγγειλαν ως αρνητικά τα φαινόμενα, να καίνε οι μαθητές την Ελληνική σημαία, τα ναρκωτικά στα σχολεία, ή ότι τα σχολεία λειτουργούν πλέον πιο πολύ ως τόποι «αποθήκευσης» των μαθητών για να περνάει η ώρα τους, παρά ως τόποι γνώσεως και καλλιέργειας του νου και του χαρακτήρος..!

Αυτά δεν υπέπεσαν στην ἀντίληψή τους ή ακόμα κι αν υπέπεσαν μάλλον θα θεωρήθηκαν ήσσονος σημασίας!

Προσωπικά πιστεύω πως στα σχολεία, δεν έχει θέση όχι μόνο η Χρυσή Αυγή, αλλά κανένα απολύτως κόμμα ..κίνημα ή πολιτικός φορέας.

Οι μαθητές, πρέπει να μένουν έξω από τέτοιου είδους παιχνίδια, που σκοπό έχουν το «διαίρει και βασίλευε» σε ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού.

Τα παιδιά πρέπει να είναι μαθητές, να έχουν άποψη, αλλά όχι πολιτική θέση..

Σεμέλη

Προθάλαμος της Χρυσής Αυγής γυμνάσια και λύκεια

Το αυγό έχει αρχίσει να ραγίζει και το κεφάλι του φιδιού κάνει απειλητική την εμφάνισή του στα ελληνικά σχολεία με τη Χρυσή Αυγή να κερδίζει έδαφος σε σημαντική μερίδα των μαθητών.

Η απλοϊκότητα της συνθηματολογίας και η αίσθηση της δύναμης που προσφέρει στους υποστηρικτές της η Χρυσή Αυγή είναι τα δύο κύρια στοιχεία που την κάνουν ελκυστική σε νέα παιδιά, που δεν έχουν τις γνώσεις και την ωριμότητα για να αναγνωρίσουν το πραγματικό πρόσωπό της.

Το γεγονός ότι η ίδια η οργάνωση έχει μείνει προς το παρόν μόνο στα λόγια και δεν έχει πραγματοποιήσει τις απειλές της για οργανωμένες εκστρατείες ενημέρωσης στα σχολεία, όπως είχε υποσχεθεί για την επέτειο του Πολυτεχνείου, δεν αλλάζει την πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί

Ακόμα και χωρίς τη φυσική παρουσία μελών της, η ιδεολογία της οργάνωσης εκφράζεται ανοιχτά με τις σβάστικες που ζωγραφίζουν πολλοί μαθητές στα θρανία τους και, σπανιότερα, με προπηλακισμούς και χρήση σωματικής βίας εις βάρος μεταναστών ή Ελλήνων συμμαθητών τους που αντιδρούν στις προκλήσεις.

Το χειρότερο είναι ότι η πλειονότητα των περιστατικών που συμβαίνουν στα σχολεία δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας γιατί, όπως λένε αρκετοί εκπαιδευτικοί, «οι σύλλογοι των σχολείων αποφεύγουν τη δημοσιοποίηση λόγω του φόβου που αισθάνονται. Είναι ελάχιστες οι εξαιρέσεις ανθρώπων που είπαν “μέχρι εδώ”». Η θυματοποίηση παιδιών μεταναστών από ακροδεξιές ομάδες στον χώρο του σχολείου δεν είναι φαινόμενο που γεννήθηκε με τη ραγδαία άνοδο της Χρυσής Αυγής.

Μεμονωμένα περιστατικά καταγράφονταν και στο παρελθόν αλλά πλέον τα προβλήματα γενικεύονται. «Η συμμετοχή της Χρυσής Αυγής στη Βουλή ενίσχυσε την ένταση των φαινομένων και συνέβαλε στην ποσοτική τους αύξηση. Πολλοί νέοι άνθρωποι αισθάνθηκαν απελευθερωμένοι και ισχυροί για να εκφραστούν με αυτόν τον τρόπο.

Πιστεύουν ότι δεν πρέπει και δεν θα τιμωρηθούν γι’ αυτά που κάνουν, ενώ έχουν την εντύπωση ότι οι πράξεις τους έχουν μια ευρύτερη κοινωνική αποδοχή», λέει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Μελετών και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ Παύλος Χαραμής.

Αν και τα φαινόμενα υποστήριξης της Χρυσής Αυγής περιορίζονται συνήθως σε σβάστικες και συνθήματα που ζωγραφίζονται σε τοίχους και θρανία, είναι πλέον φανερό ότι οι νεαροί υποστηρικτές της οργάνωσης έχουν «ψηλώσει» αρκετούς πόντους και κάνουν πιο έντονη την παρουσία τους. Κάποιες φορές μάλιστα δεν χάνουν την ευκαιρία να εκφραστούν ανοιχτά σε σχολικές εκδηλώσεις προκαλώντας την αντίδραση των καθηγητών και των συμμαθητών τους.

Είναι χαρακτηριστική η ιστορία που διηγείται η εκπαιδευτικός Ζαχαρούλα Ντάλε, η οποία διδάσκει σε λύκειο της Αθήνας.

Μαύρη λίστα

  • Τον περασμένο μήνα μαθητές – υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής επιτέθηκαν σε συμμαθητή τους ο οποίος είχε λάβει μέρος σε αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο Ρέθυμνο. Ακολούθησε σύρραξη στο προαύλιο του πολυκλαδικού λυκείου της πόλης.

  • Επτά μαθητές στην Πάτρα αρνήθηκαν να λάβουν μέρος στη γιορτή του Πολυτεχνείου επειδή, όπως ισχυρίστηκαν, δεν υπήρχαν νεκροί και δεν έπρεπε να γιορταστεί η επέτειος.

  • Νηπιαγωγός από τη Λευκάδα κατηγορήθηκε την περασμένη εβδομάδα για αντεθνική δράση από τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Κωνσταντίνο Μπαρμπαρούση επειδή τοποθέτησε σε πίνακα τις σημαίες, μεταξύ των οποίων και η αλβανική, που είχαν ζωγραφίσει οι μαθητές για την επέτειο του «Οχι».

  • Πριν από δύο μήνες εκπαιδευτικός από τη Χίο δίδαξε, κατά τη διάρκεια του μαθήματος, τα δεινά του φασισμού. Λίγες μέρες αργότερα η εφημερίδα «Στόχος» δημοσίευσε τα στοιχεία της… προτρέποντάς την να μην το επαναλάβει.

  • Κατάληψη έκαναν πριν από λίγες εβδομάδες οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ στη Σιβιτανίδειο. Μερικά από τα αιτήματά τους ήταν να αγοραστεί μεγαλύτερη σημαία για το σχολείο και να γίνεται καθημερινή έπαρσή της.

  • Στο Ηράκλειο της Κρήτης δύο μέλη του δεκαπενταμελούς συμβουλίου προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας εναντίον του καθηγητή που ήταν υπεύθυνος για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου. Ο λόγος ήταν ότι δεν αναφέρθηκαν αναλυτικά τα επιτεύγματα του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου.

  • Ολόκληρο το δημοσίευμα στο Εθνος

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply