Οἱ ἀντι-κυνηγετικὲς ὀργανώσεις μήπως εἶναι ἐπικίνδυνες;

Εἶναι οἱ ἀντικυνηγετικὲς ὀργανώσεις ἐπικίνδυνες; Μήπως ἡ ἀπαγόρευση τοῦ κυνηγιοῦ σχετίζεται μὲ τὴν ἐπικείμενη ὁπλοαπαγόρευση (πλήρης ἀφοπλισμὸς τῶν πολιτῶν) ποὺ προωθεῖ ἡ ΕΕ καὶ ποὺ πρὶν μερικοὺς μῆνες κυκλοφόρησε ἐπίσημο ἐρωτηματολόγιο γιὰ τὴν ἀλλαγὴ τῶν περὶ ὁπλοκατοχῆς νόμων ποὺ ἐτοιμάζονται σκιωδῶς καὶ πραξικοπηματικῶς;

«…Παράδειγμα, η Ορνιθολογική, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εισέπραξε ή θα εισπράξει για τον Αιγαιόγλαρο, 2.357.922 €! Για τη Νανόχηνα 2.279.485€! και πάει λέγοντας. Εξηγείται, λοιπόν, περίτρανα το δήθεν ενδιαφέρον της για το περιβάλλον, που στοχεύει κυρίως τους κυνηγούς και οδηγεί στη μείωση της κυνηγετικής δραστηριότητας, ως δήθεν μέτρο προστασίας το περιβάλλοντος….»

Φρούριον 

Διαμαρτυρία για τη συμμετοχή του ΥΠΕΚΑ, σε προσβλητική και δυσφημιστική εκστρατεία, εναντίον των κυνηγών.

Μετά λύπης μας διαπιστώνουμε ότι το ΥΠΕΚΑ συνυπογράφει τη δυσφημιστική εκστρατεία και τον διασυρμό των κυνηγών, που έχει εξαπολύσει η Ορνιθολογική στη τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Είναι αδιανόητο, προσβλητικό και συνάμα τραγικό, το Υπουργείο να εμφανίζεται επισήμως, τόσο στο απαράδεκτο και ψευδέστατο τηλεοπτικό σποτ για τη Νανόχηνα, όσο και στο ραδιοφωνικό – φωνητικό μήνυμα, για τη δήθεν λαθροθηρία των σπάνιων ειδών στη χώρα μας.

Με ποια λογική και στα πλαίσια ποιας δεοντολογίας, σέρνεται το Υπουργείο σας στους αβάσιμους, αναπόδεικτους και ψευδείς ισχυρισμούς της Ορνιθολογικής, ότι η λαθροθηρία στη χώρα μας οδηγεί στην εξαφάνιση της Νανόχηνας, όταν τα τελευταία χρόνια, όπως επισήμως αναφέρθηκε σε σχετική ημερίδα για τη Νανόχηνα παρουσία της Υπηρεσίας σας, της Ορνιθολογικής και δικής μας, αναφέρθηκε ένα και μοναδικό (και αυτό αμφισβητούμενο) κρούσμα λαθροθηρίας Νανόχηνας στην Ελλάδα την τελευταία 15ετία;

Αυτό το μοναδικό κρούσμα της λαθροθηρίας μειώνει τους πληθυσμούς της Νανόχηνας στην Ευρώπη;

Γιατί οι Υπηρεσίες του Υπουργείου σας συμβαδίζουν επισήμως με την αντικυνηγετική και γεμάτη φαντασιώσεις Ορνιθολογική;

Το αντικυνηγετικό μένος της Ορνιθολογικής ΜΚΟ και τα ανύπαρκτα στοιχεία που παρουσιάζει, της εξασφαλίζουν πλήθος άχρηστων, αλλά καλοπληρωμένων μελετών και προγραμμάτων πολλών χιλιάδων και εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Όλοι γνωρίζουμε τη βιομηχανία μελετών και δραστηριοτήτων των ΜΚΟ. Γιατί οι Υπηρεσίες του Υπουργείου σας υιοθετούν αβασάνιστα τις αστήρικτες και ατεκμηρίωτες προτάσεις τους;

Παράδειγμα, η Ορνιθολογική, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εισέπραξε ή θα εισπράξει για τον Αιγαιόγλαρο, 2.357.922 €! Για τη Νανόχηνα 2.279.485€! και πάει λέγοντας. Εξηγείται, λοιπόν, περίτρανα το δήθεν ενδιαφέρον της για το περιβάλλον, που στοχεύει κυρίως τους κυνηγούς και οδηγεί στη μείωση της κυνηγετικής δραστηριότητας, ως δήθεν μέτρο προστασίας το περιβάλλοντος.

Μετά τα παραπάνω και στα πλαίσια της συνεργασίας μας, που υπάρχει και πρέπει να συνεχιστεί, με τη Γεν. Δ/νση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος, παρακαλούμε να ζητήσετε να αποσυρθεί το δυσφημιστικό και ψευδόμενο spot και το επίσης μονταρισμένο και δυσφημιστικό ραδιοφωνικό μήνυμα.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΝΙΚ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑΣ

Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ

Κυνηγετικὴ Ὁμοσπονδία Μακεδονίας Θράκης

Υ.Γ. Στὸ στόχαστρο τῶν ὑστερικῶν «φιλόζωων» τώρα καὶ τὰ σήριαλ….

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ

Με αφορμή τη χρήση ζώων σε παραστάσεις, τηλεοπτικές σειρές, διαφημιστικά σποτ κ.ο.κ. μια σκηνοθέτης, που για ευνόητους λόγους θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία της, απευθύνθηκε στον σύλλογο «Κορινθία Προστασία Αστικής Πανίδας» περιγράφοντας λίγο – πολύ αυτό που αρκετοί γνωρίζουν και πολλοί υποθέτουν σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ζώα συμμετέχουν στα γυρίσματα.

Τα όσα η συγκεκριμένη γυναίκα περιγράφει σχετίζονται με αυτά που η ίδια έχει ζήσει στα πλατό και αφορούν τα όσα βλέπουμε μέσα από σειρές όπως το «Κάτω Παρτάλι» ή «Το Σπίτι της ‘Εμμας» που προβάλλεται από το κανάλι MEGA.

Τα επιχειρήματα της ισχυροποιούν ακόμα περισσότερο την άποψη μας ότι η χρήση ζώων σε παραστάσεις και θεάματα κάθε είδους σαφώς και θα πρέπει να συνεχίσει να διώκεται όπως σαφέστατα ορίζει άλλωστε και ο νόμος 4039/2012 (άρθρο 12, άρθρο 13)

Η σκηνοθέτης απευθυνόμενη στον Βασίλη Μεϊδάνη, πρόεδρο του συλλόγου «Κορινθία Προστασία Αστικής Πανίδας» τονίζει: «Τελευταία παρατηρώ ότι στα ελληνικά σήριαλ έχει αρχίσει η χρησιμοποίηση ζώων, αφού έχουμε εξαντλήσει τα δίποδα.

Πολλές φορές ηθοποιοί ή άλλοι συντελεστές μπορεί να έχουν κοντά τους στα γυρίσματα τα ζώα συντροφιάς τους και μπορώ να σου πω, ότι αυτά καλοπερνούν γιατί όλοι τα αντιμετωπίζουν με αγάπη παιχνίδι και τους δίνουν καλό φαγητό.

Και πιστεύω πως αντί να μένουν κλεισμένα σε σκοτεινά διαμερίσματα και στενά μπαλκόνια είναι καλύτερα να έχουν επαφή με τους ανθρώπους και να απολαμβάνουν τη συντροφιά των γύρω τους. Όμως το να προσπαθείς να τιθασεύσεις ένα ζώο για να αντιδράσει όπως εσύ γουστάρεις σύμφωνα με το σενάριο σου είναι άλλο πράγμα.

Πιστεύω ότι είναι αρκετά στρεσογόνο αυτό για ένα ζώο, γιατί τα πλάνα γίνονται και ξαναγίνονται μέχρι να συμφωνήσει ο σκηνοθέτη και ο διευθυντής φωτογραφίας. Είναι στρεσογόνο γιατί υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που συνεργάζεται, άλλος κτυπάει την κλακέτα, άλλος σέρνει τρέιλερ με μηχανές άλλος κρατά τα επιθετικά μαρκούτσια του μπούμ, άλλοι φωνάζουν “πιάσε αυτό, κάνε εκείνο”.

Η φασαρία στο πλατό αναστατώνει πολύ τους ανθρώπους, σκέψου τι περνούν αυτά τα πλάσματα εκεί. Γιατί άλλη η ηρεμία στο χώρο του μακιγιάζ ή του βεστιαρίου, που εκεί τα πράγματα είναι ήσυχα, και σ’ αυτούς τους χώρους συνηθίζεται να κουρνιάζουν ή παίζουν τα κατοικίδια μας και άλλο το πλατό στο οποίο συνήθως ψήνεσαι ή τυφλώνεσαι εκτός των άλλων από τους προβολείς.

Αυτό δε που με έχει βγάλει από τα όρια μου αλλά για ευνόητους λόγους δεν μπορώ να μιλήσω επώνυμα είναι το σήριαλ “Κάτω Παρτάλι”. Σε αυτό μία ηθοποιός φοράει και περιφέρεται έχοντας στο κεφάλι της ένα κλουβί το οποίο μέσα βλέπουμε ένα κίτρινο πουλάκι. Eκ των πραγμάτων ασφυκτιά εκεί μέσα ένα ζωντανό καναρίνι που πιστεύω ότι περνάει βάσανα.

Είναι συνέχεια σκιαγμένο, προσπαθεί να κρατήσει ισορροπία καθώς αυτή κινείται, και το ζωντανό κτυπιέται στα σύρματα γιατί δεν χωράει! Αυτό το πουλάκι, όσοι ξέρουμε από γυρίσματα, περνάει του λιναριού τα πάθη.

Σκεφτείτε ότι το γύρισμα σταματάει και συνεχίζεται, επαναλαμβάνεται διαρκώς. Μάλιστα σ’ ένα επεισόδιο μεταξύ άλλων το λιβάνιζαν κιόλας. Τα γυρίσματα διαρκούν πολλαπλάσιους χρόνους σε σχέση με τον τηλεοπτικό χρόνο που εμείς ως τηλεθεατές βλέπουμε καθώς παρακολουθούμε μόνο το τελικό αποτέλεσμα. Φαντάζομαι πόσο αυτό το πλάσμα μέσα στο κλουβί βασανίζεται.

Αυτό το σήριαλ είναι η αποθέωση των αντιοικολογικών μηνυμάτων. Δείχνει γκόμενα να καίει με γκαζάκι τριανταφυλλιά για να προκαλέσει το ενδιαφέρον γκόμενου γεωπόνου (τι αστείο) και πολλά άλλα.

Αν και τώρα είναι αργά και πολλά γυρίσματα έχουν ήδη γίνει το κλουβί με το καναρίνι πρέπει να σταματήσει, γιατί είναι κακοποίηση του πτηνού, αγχωτικό και γι’ αυτούς που το βλέπουν αλλά γιατί βάζουν ιδέες πιθανόν και στα παιδιά (θεωρείται ψυχαγωγική κομεντί η σειρά). Κάντε ό,τι μπορείτε».

Η σκηνοθέτης όπως εξήγησε στον κ. Μεϊδάνη δεν μπορεί να καταγγείλει επωνύμως αυτά που διαπιστώνει καθώς γνωστοί και φίλοι θα της πουν ότι προβοκάρει ή ζηλεύει τη δυσεύρετη δουλειά τους.

ΤΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Εμείς θα επισημάνουμε αυτό που ορίζει ο νόμος 4039/2012. Ότι δηλαδή η χρήση ζώων σε παραστάσεις και απαγορεύεται και διώκεται ποινικά!

Το άρθρο 12 του νόμου 4039/2012 τονίζει: «Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες.

1. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε τσίρκο ή σε θίασο με ποικίλο πρόγραμμα, εφόσον τα ζώα αυτά χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους, πραγματοποιούν παραστάσεις ή παρελαύνουν ή εμφανίζονται ενώπιον κοινού.

2. Απαγορεύεται η διατήρηση κάθε είδους ζώου σε επιχειρήσεις ψυχαγωγικών παιχνιδιών, πίστας αυτοκινητιδίων, μουσικών συναυλιών, επιδείξεων, πανηγυριών ή άλλων καλλιτεχνικών ή ψυχαγωγικών εκδηλώσεων, εφ’ όσον τα ζώα χρησιμοποιούνται με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε σκοπό στο πρόγραμμα τους».

Το άρθρο 46 του νόμου 4235/2014 [Τροποποίηση του ν. 4039/2012 (Α 15)] εξηγεί:

«8. Μετά την παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 προστίθεται παράγραφος 2α ως εξής:

2.α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση με σκοπό την αποκόμιση οικονομικού οφέλους.

9. Η παράγραφος 1 του άρθρου 13 του ν. 4039/2012 αντικαθίσταται ως εξής:

1. Από τις απαγορεύσεις που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 12 εξαιρούνται, οι νομίμως λειτουργούντες ζωολογικοί κήποι, τα ενυδρεία, τα καταστήματα πώλησης ζώων, τα κέντρα περίθαλψης ειδών άγριας πανίδας, τα εκτροφεία θηραμάτων και οι εκθέσεις ανάπτυξης και προβολής του κτηνοτροφικού και γεωργικού τομέα, που διέπονται από ειδικές διατάξεις, υπό την προϋπόθεση ότι και στους παραπάνω χώρους δεν διεξάγονται παραστάσεις, κάθε είδους, με τη συμμετοχή ζώων, πλην παραστάσεων ιππικής δεξιοτεχνίας και διεξαγωγής αθλημάτων ιππασίας, που περιλαμβάνουν την υπερπήδηση εμποδίων, την ιππική δεξιοτεχνία και το ιππικό τρίαθλο.»

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply