Ἡ κυβέρνησις …«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!

Για να μαζέψει η κυβέρνηση άμεσα μερικές πενταροδεκάρες και να πληρώσει τους ξένους κερδοσκόπους πούλησε ακίνητα σε ιδιώτες, υπό την μορφή ενός ιδιοτύπου δανεισμού, και μετά τα ενοικίασε πανάκριβα, ώστε πρακτικά να μεταφέρει την αποπληρωμή του δανείου κάπου στο …μέλλον. 

Και φυσικά οι ιδιώτες, που είχαν τα μετρητά να εξυπηρετήσουν το κράτος με αυτόν τον τρόπο, θα βγάλουν πραγματικά υπερκέρδη, που θα πληρώσουμε εμείς σε δόσεις. Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!2

 

Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!3

 

Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!6 Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!5

Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!4

Αυτό το πολύ μεγάλο σκάνδαλο, που προεκλογικά έπαιζε στην σελίδα των …«αδιαφθόρων» του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, όχι μόνο δεν προκάλεσε την παρέμβαση της Δικαιοσύνης, αλλά κουκουλώθηκε εκ νέου με εντολή …ΣΥΡΙΖΑ, παράλληλα με την αποπομπή του κρατικού λειτουργού Δημήτρη Κλούρα, που έκανε το …ασυγχώρητο λάθος να ασχοληθεί με την υπόθεση.Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!1

Σίγμα

«Καρατόμησαν» τον ΓΓ Δημόσιας Περιουσίας και ενώ ερευνούσε 28 εξώφθαλμα σκανδαλώδεις υποθέσειςἩ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!8

Με πολυσέλιδη επιστολή υπέβαλε την παραίτησή του ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας Δημήτρης Κλούρας, πέντε μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Η παραίτηση του Δ. Κλούρα υπεβλήθη μετά από απαίτηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη.

Όπως ανέφερε ο κ. Κλούρας σε ανακοίνωση που εξέδωσε, του ζητήθηκε να παραιτηθεί σε μια στιγμή που διερευνούσε μεταξύ άλλων την υπόθεση των 28 ακινήτων που ανήκαν στο Δημόσιο και στην συνέχεια, αφού πωλήθηκαν σε ιδιώτες με αξία πολύ κατώτερη της αντικειμενικής, μισθώθηκαν από το Δημόσιο με άκρως ετεροβαρείς γι’ αυτό όρους (υπόθεση “sales and lease back”).

Η επιστολή παραιτήσεως:

Με την από 5-8-2015 αίτησή του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κ. Τρ. Αλεξιάδης, μού ζήτησε, χωρίς την παραμικρή αιτιολογία, την υποβολή της παραιτήσεώς μου. Διαπιστώνοντας, ότι δεν υπήρχε πλέον η επιθυμία για συνέχιση της συνεργασίας της κυβερνήσεως μαζί μου, υπέβαλα σήμερα, αρμοδίως και ενώπιον του Υπουργού Οικονομικών, κου Ε. Τσακαλώτου, μετά την συμπλήρωση πέντε ακριβώς μηνών από την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων μου, την παραίτησή μου. Με την παραίτησή μου αισθάνομαι την ανάγκη να επισημάνω τα ακόλουθα:

1. Επελέγην για την θέση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, λόγω των νομικών γνώσεών μου επί του αντικειμένου, το οποίο μού ανετέθη, αλλά και λόγω των αγώνων μου για την τήρηση της νομιμότητας, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας – κοινόχρηστης περιουσίας.

2. Σ’ αυτούς τους πέντε μήνες εργαζόμουν στο Υπουργείο, σε καθημερινή βάση, από το πρωϊ μέχρι αργά το βράδυ, ενίοτε και Σαββατοκύριακα, προκειμένου να μελετώ τις υποθέσεις, που απασχολούσαν τις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας, να επιλύω σοβαρότατα προβλήματα, πολλά εκ των οποίων και των ιδίων των υπαλλήλων, να αντιμετωπίζω διοικητικές δυσλειτουργίες και χρόνιες παθογένειες του Δημοσίου και να αποκαλύπτω – αναδεικνύω υποθέσεις κακοδιαχειρίσεως του δημοσίου χρήματος και ενδεχόμενης διαφθοράς. Όλα αυτά «αθόρυβα» και συστηματικά. Προτίμησα την σκληρή και ουσιαστική εργασία από την δημοσιότητα, όπως, ευτυχώς, και άλλοι ομόλογοί μου στο Υπουργείο Οικονομικών, με τους οποίους είχα αγαστή συνεργασία.

Απέφυγα συνειδητά και να αξιοποιήσω τα προνόμια της θέσεως του Γενικού Γραμματέα. Ενδεικτικώς επισημαίνω, ότι, λαμβάνοντας υπόψιν την δυσχερή οικονομική κατάσταση της χώρας, επεδίωξα τον διορισμό μόνο ενός συνεργάτη – συμβούλου (μη συγγενικού προσώπου), ενώ είχα εκ του νόμου δικαίωμα να ζητήσω τον διορισμό δύο συνεργατών – συμβούλων και δύο μετακλητών υπαλλήλων.
Παράλληλα, στηρίχθηκα αποκλειστικώς στην συνδρομή των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων. Αξίζει δε να σημειωθεί, ότι καθ’ όλη την διάρκεια της θητείας μου, δεν επιβαρύνθηκε ο προϋπολογισμός του Υπουργείου από την καταβολή έστω και μίας ώρας υπερωρίας, τόσο του ειδικού συνεργάτη μου, όσο και των υπαλλήλων του Γραφείου της Γ.Γ.Δ.Π., λόγω του υπέρμετρου ζήλου τους, των οποίων είχα την αμέριστη συμπαράσταση στην προσπάθειά μου.

3. Παρέλαβα μία Γενική Γραμματεία υπό διάλυση, λόγω, τόσο της υποστελεχώσεώς της και της διαρκούς «φυγής» εμπείρου προσωπικού, όσο και της πρόσφατης οργανωτικής αποδομήσεώς της με την εφαρμογή του Π.Δ/τος 111/2014 (Υπηρεσίες, χωρίς θέση προϊσταμένου, χωρίς τοπογράφους μηχανικούς ή πολιτικούς μηχανικούς, χωρίς οχήματα για αυτοψίες, Υπηρεσίες αιχμής με δύο άτομα ή και ένα μόνο άτομο ως προσωπικό, κλπ). Το δε ηθικό του προσωπικού ήταν δικαιολογημένα πεσμένο, διότι επί σειρά ετών, βίωσε την πλήρη εγκατάλειψη και απαξίωση.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, ότι μέχρι σήμερα, για διαφόρους λόγους, μη αφορώντες την Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, δεν έχει καλυφθεί η χηρεύσασα θέση του Γενικού Διευθυντή της Γενικής Διευθύνσεως Δημόσιας Περιουσίας, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες προγραμματισμένων μετατάξεων ελαχίστου, πλην όμως πολυτίμου, υπαλληλικού προσωπικού σε «αιμορραγούσες» Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, δεν προωθούνται ήδη επεξεργασμένα νομοσχέδια και τροποποιήσεις νομοθετικών διατάξεων, κλπ.
Σ’ αυτούς τους πέντε μήνες προσπάθησα, υπό ιδιαιτέρως αντίξοες συνθήκες, να αντιστρέψω την κατάσταση, να καλύψω κενά και να ανορθώσω το ηθικό των εντίμων και σκληρά εργαζομένων υπαλλήλων, στην προσπάθεια των οποίων στηρίζεται ακόμη το οικοδόμημα της Δημόσιας Περιουσίας.

Σ’ αυτά τα πλαίσια, πέραν των πολλών άλλων ενεργειών μας, με την σύμφωνη γνώμη της τέως Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών, κας Όλγας – Νάντιας Βαλαβάνη, συνέστησα Επιτροπή, η οποία, με την συνδρομή των προτάσεων και των ιδίων των εργαζομένων, επεξεργάσθηκε και συνέταξε ολοκληρωμένο σχέδιο οργανωτικής ανατάξεως όλων των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, διά της τροποποιήσεως του Π.Δ/τος 111/2014, αλλά και ολοκληρωμένο σχέδιο σταδιακής ενισχύσεώς τους με το αναγκαίο προσωπικό (μηχανικούς και νομικούς).

Το νομοσχέδιο, όπως αρμοδίως έχω ενημερώσει τον Υπουργό Οικονομικών και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών είναι έτοιμο και απομένει η προώθησή του στην Βουλή. Η προώθησή του και η ψήφισή του, ως έχει, θα δώσει πνοή στις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, θα καταστήσει εφικτή την ανάπτυξη της χώρας, μέσω της προστασίας και της ορθής αξιοποιήσεως της περιουσίας του Δημοσίου, αλλά και θα αποτελέσει μία ηθική ανταμοιβή στην μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων και αγωνιζομένων, υπό αντίξοες συνθήκες, υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

Σε αντίθετη περίπτωση, η πλήρης διάλυση των υπηρεσιών θα συντελεσθεί εντός συντόμου χρονικού διαστήματος, η περιουσία του Δημοσίου θα μείνει πλήρως απροστάτευτη και απαξιωμένη, βορά των κάθε είδους συμφερόντων, έσοδα εκατομμυρίων θα απολεσθούν, αλλά και τα φαινόμενα κακοδιοικήσεως και διαφθοράς θα ενταθούν. Εάν οι δικές μου προειδοποιήσεις δεν κρίνονται αρκετές, τότε παραπέμπω στις σχετικές προειδοποιήσεις όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του Δημοσίου, αλλά ακόμη και των εισαγγελικών αρχών, οι οποίες κοινοποιούνται στην Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας.

Είναι απολύτως βέβαιο, ότι εάν σταματήσει η διαχρονικά κακή και σκανδαλώδης διαχείριση – εκποίηση της Δημόσιας Περιουσίας και γίνει ορθή η διαχείριση- αξιοποίησή της, τότε, τα μεν έσοδα του Δημοσίου θα αυξηθούν αλματωδώς και θα εισπραχθούν ποσά πολύ περισσότερα από τα προβλεπόμενα από την πάταξη της φοροδιαφυγής, το δε όφελος για τον λαό θα είναι τεράστιο (ποσοτικά/οικονομικά και ποιοτικά).

4. Πέραν του νομοσχεδίου για την τροποποίηση του Π.Δ/τος 111/2014, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας επεξεργάσθηκε την τροποποίηση των διατάξεων του κώδικα κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών (Ν. 4182/2013), ως προς τις σχολάζουσες κληρονομίες, προκειμένου να επιτύχει την ταχύτερη αποκάλυψη και αξιοποίησή τους, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος. Και αυτές οι διατάξεις είναι έτοιμες για προώθηση στην Βουλή. Παράλληλα, ξεκίνησε η επεξεργασία τροποποήσεως βασικών νομοθετημάτων σχετικών με την Δημόσια Περιουσία.

5. Στο μείζον ζήτημα της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας, με την σύμφωνη γνώμη της τέως Αναπληρωτού Υπουργού Οικονομικών, κας Όλγας – Νάντιας Βαλαβάνη, επεξεργάσθηκε, εντός ασφυκτικών χρονικών πλαισίων, που είχαν τεθεί, και υπό δυσμενείς συνθήκες, δια της αρμόδιας Υπηρεσίας της, με την συνδρομή και υπαλλήλων της Διευθύνσεως Εφαρμογής Φορολογίας Κεφαλαίου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, σχέδιο τροποποιήσεως του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου και αντίστοιχη αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών (ο γενικός δείκτης των αντικειμενικών αξιών προέκυπτε από την έρευνα καθοδικός – μειούμενος).

Πλην όμως, η προώθηση των σχετικών τροποποιήσεων «πάγωσε», λόγω των εν εξελίξει διαπραγματεύσεων της κυβερνήσεως με τους δανειστές της χώρας, οι οποίες δεν έχουν μέχρι σήμερα ολοκληρωθεί.

Σε κάθε περίπτωση, η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν, με την προώθηση του ήδη επεξεργασμένου νομοσχεδίου, προκειμένου να ανακουφισθούν οι χειμαζόμενοι συμπολίτες μας, να αρθούν οι όποιες τυχόν υφιστάμενες αδικίες και να αποφευχθούν οι όποιες δυσμενείς συνέπειες σε βάρος του Δημοσίου.

6. Μέσα στο σύντομο χρονικό διάστημα των πέντε μηνών η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας κατόρθωσε να επεξεργασθεί και να ξεκινήσει την υλοποίηση προγράμματος μεταστεγάσεως δημοσίων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, είτε σε ιδιόκτητα ακίνητα του Δημοσίου, είτε σε ακίνητα Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, καθώς και συστεγάσεως Υπηρεσιών, προκειμένου να επιτύχει την μείωση των εξόδων του Δημοσίου. Ανέδειξε δε την υποχρέωση της Ε.Τ.Α.Δ. να καλύπτει το κόστος συντηρήσεως των κτιρίων του Δημοσίου, που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.

7. Για πρώτη φορά, με την αριθ. ΔΔΠ0005159/568Β΄ ΕΞ 2015/7-4-2015 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, όπως αυτή ισχύει τροποποιημένη, τέθηκαν οι θεσμικές βάσεις μίας μεγαλύτερης προστασίας της κοινοχρησίας των παραλιών και αιγιαλών της χώρας και εν γένει του παρακτίυ και παροχθίου φυσικού περιβάλλοντός της, καθώς και της εξασφαλίσεως μεγαλυτέρων εσόδων για το Δημόσιο, μέσω μίας πιο ορθολογικής και ασφαλούς διαδικασίας παραχωρήσεως της χρήσεώς τους στους Δήμους της χώρας, λαμβάνοντας υπόψιν και τις υποδείξεις των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Επισημαίνω, ότι το παράκτιο και παρόχθιο περιβάλλον της χώρας αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της και για τον λόγο αυτό πρέπει να προστατευθεί από αυθαίρετες παρεμβάσεις και χρήσεις, που, το μεν το απαξιώνουν, το δε αναιρούν την κοινοχρησία αυτών των περιοχών, εις βάρος του κοινωνικού συνόλου. Η προσπάθεια αυτή πρέπει να συνεχισθεί με την τροποποίηση, στο ίδιο πάντα πνεύμα της ως άνω ΚΥΑ, των διατάξεων του Ν. 2971/2001 περί αιγιαλού και παραλίας.

8. Επέστησα αρμοδίως την προσοχή στο μείζον ζήτημα της ετήσιας απώλειας εσόδων και ρευστότητας για το ελληνικό Δημόσιο πολλών εκατομμυρίων ευρώ, όταν, από παρεμπίπτουσα έρευνα, διεπίστωσα, ότι, από ενδεχόμενη κακή ή καθυστερημένη ενημέρωση αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών, συνεχίζονται να καταβάλλονται επί έτη σε συνταξιοδοτηθέντες υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών, πέραν της συντάξεώς τους, οι μισθοί, τους οποίους ελάμβαναν, όταν ήταν ακόμη εν ενεργεία υπάλληλοι! Η απώλεια εσόδων ήταν τρομακτική και ξεπερνούσε τα τρία εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2014 μόνο για το Υπουργείο Οικονομικών.

Για δε το πρώτο εξάμηνο του έτους 2015 η απώλεια εσόδων ξεπερνούσε το ένα εκατομμύριο ευρώ. Η ίδια κατάσταση πιθανόν να ισχύει και σε άλλα Υπουργεία. Ελπίζω το ζήτημα αυτό να έχει πλέον διευθετηθεί.

9. Προκειμένου να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον, ήτοι να αποκαλυφθούν και να τερματισθούν φαινόμενα κακοδιαχειρίσεως και ενδεχομένης διαφθοράς, ξεκινήσαμε στην Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας έρευνα για πλείστες όσες περιπτώσεις, οι οποίες απησχόλησαν ή απασχολούν τις Υπηρεσίες της, είτε με την αξιοποίηση επωνύμων και ανωνύμων καταγγελιών, πορισμάτων ελεγκτικών υπηρεσιών και εισαγγελικών παραγγελιών, είτε και αυτεπαγγέλτως, όταν γίνονταν αντιληπτές ύποπτες ενέργειες και παραλείψεις.

Ήδη έχουμε αποστείλει σε αρμόδιες ελεγκτικές και εισαγγελικές αρχές στοιχεία προς περαιτέρω διερεύνηση, τυχόν απόδοση ευθυνών και επιβολή ποινών, αλλά και, έχουμε συμβάλλει στην διασφάλιση υπέρ του Δημοσίου πολλών εκατομμυρίων ευρώ.

Μεγάλο μέρος αυτής της συστηματικής έρευνας γίνεται με την συνδρομή των υπαλλήλων κυρίως της Μονάδας Αποκρατικοποιήσεων και Κινητών Αξιών, που υπάγεται σ’ αυτήν.

Μεταξύ των διερευνουμένων υποθέσεων, είναι και η γνωστή πλέον υπόθεση των 28 ακινήτων, που ανήκαν στο Δημόσιο και στην συνέχεια, αφού πωλήθηκαν σε ιδιώτες με αξία πολύ κατώτερη της αντικειμενικής, μισθώθηκαν από το Δημόσιο με άκρως ετεροβαρείς γι’ αυτό όρους (υπόθεση “sales and lease back”).

Σ’ αυτό το σημείο αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω την βαθύτατη λύπη μου, διότι εντός των επομένων ολίγων ημερών θα ολοκληρωνόταν, όπως είχα αρμοδίως (προφορικώς και εγγράφως) ενημερώσει τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, κ. Τρ. Αλεξιάδη, η έρευνά μας σε σχέση με τη συγκεκριμένη υπόθεση των 28 ακινήτων, καθώς και η σύνταξη σχετικού γνωμοδοτικού πορίσματος, με καταγραφή σημαντικότατων ευρημάτων, τα οποία θα έπρεπε να γνωστοποιηθούν στην Δικαιοσύνη και στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Δυστυχώς, και όλως περιέργως, το αιφνίδιο και επιτακτικό αίτημα για υποβολή της παραιτήσεώς μου, οδηγεί στην αδυναμία ολοκληρώσεως του όλου εγχειρήματος. Σε κάθε περίπτωση, ελπίζω στην ανάληψη σχετικής πρωτοβουλίας από τον νέο Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας.

10. Με αφορμή, τέλος, τις διεξαγόμενες διαπραγματεύσεις της κυβερνήσεως με τους δανειστές της χώρας και ιδίως σ’ ό,τι αφορά στο κεφάλαιο της Δημόσιας Περιουσίας οφείλω να επισημάνω τον κίνδυνο να επαναληφθούν και μάλιστα σε χειρότερο βαθμό τα λάθη του παρελθόντος.

Η ανησυχία μου ενισχύεται από το γεγονός, ότι γίνονται οι σχετικές διαπραγματεύσεις, ερήμην της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και των εμπειρότατων στελεχών – υπαλλήλων της. Οι όποιες διαπραγματεύσεις σχετικά με την Δημόσια Περιουσία εμπλέκουν αποκλειστικά το Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ. Πλην όμως, εάν είναι να επαναληφθούν φαινόμενα ετεροβαρών για το Δημόσιο συμβάσεων, όπως αυτές των 28 ακινήτων, που ανήκαν στο Δημόσιο, καθώς και άλλων, που δεν έχει νόημα να τις απαριθμήσω, τότε η ζημία για το ελληνικό Δημόσιο θα είναι μεγίστη και ενδεχομένως μη αναστρέψιμη.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να αποφευχθεί η υποθήκευση των περιουσιακών στοιχείων της χώρας, πολλώ δε μάλλον, όταν έχει ομολογηθεί, ότι τα μέτρα, τα οποία λαμβάνονται ενδέχεται να μην αποδώσουν τα αναμενόμενα. Πρέπει, επίσης, να μην αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο τα αστικά ακίνητα με τις παράκτιες – παρόχθιες και δασικές εκτάσεις της χώρας (υγρότοποι, δασικές εκτάσεις, κλπ), καθώς και με τις κατάλληλες για αγροτικές καλλιέργειες εκτάσεις του Δημοσίου. Αυτές οι εκτάσεις, οι οποίες διέπονται από ειδικό προστατευτικό καθεστώς και παράλληλα αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας, πρέπει να εξαιρούνται από κάθε είδους εκποιήσεως και να επιλέγεται η μορφή της ήπιας αναπτύξεως.

Ίσως δεν έχει γίνει αντιληπτό, αλλά η Δημόσια Περιουσία, δύναται να αποτελέσει μοχλό μεγάλης αναπτύξεως για την χώρα μας, χωρίς καν να επιλεγεί η άρον άρον εκποίησή της. Το δε μεγάλο πλεονέκτημα των εσόδων, που προέρχονται από την προστασία, ανάδειξη και ορθή αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας, είναι, ότι αυτά δεν θα προέρχονται από την φορολογία των πολιτών.

Ολοκληρώνοντας, θέλω να ευχαριστήσω όσους μου εμπιστεύθηκαν μία τόσο σημαντική θέση στο Υπουργείο Οικονομικών. Θα ήταν δε παράλειψή μου να μην ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και των υπαγομένων σ’ αυτήν υπηρεσιών για την συνεργασία και την συνδρομή, που μού παρείχαν επί πέντε μήνες, όπως επίσης και τους Γενικούς Γραμματείς του Υπουργείου Οικονομικών, με τους οποίους είχα αγαστή συνεργασία.

Δημήτριος Κλούρας

πηγή

Προκαλεί το ξεπούλημα 28 ακινήτων του Δημόσιου: η μνημονιακή κυβέρνηση τα πουλάει για να τα ενοικιάσει

Στην Εθνική Πανγαία και την Eurobank Properties πωλήθηκαν για τα επόμενα είκοσι χρόνια 28 ακίνητα – φιλέτα του Δημοσίου, τα οποία θα επαναμισθώσει το ελληνικό δημόσιο.

Ἡ κυβέρνησις ...«κουκουλώνει» ἕνα-ἕνα τὰ σκάνδαλα τῆς λεηλασίας!!!7
Με σκανδαλώδη τρόπο η μνημονιακή κυβέρνηση ξεπουλά την δημόσια περιουσία, επιβαρύνοντας τους φορολογουμένους. Το Σαββατοκύριακο ολοκληρώθηκε η πώληση και επαναμίσθωση (sale and lease back) 28 δημοσίων κτιρίων από το ΤΑΙΠΕΔ. Το συνολικό οικονομικό αντάλλαγμα για το Δημόσιο ανέρχεται στο εξευτελιστικό ποσό των 261,31 εκατ. ευρώ.

Τα 28 ακίνητα:

Υπουργείο Πολιτισμού
Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
ΕΛ.ΑΣ Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών
Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος (EΛΣΤΑΤ)
Γενική Γραμματεία Μέσων Ενημερώσεως
Αρχηγείο Αστυνομίας Θεσσαλονίκης
Τμήμα Αλλοδαπών Aττικής
Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών
ΔΟΥ Ξάνθης (A&B) και Χημείο Ξάνθης
A’ ΔΟΥ Αθηνών
IZ ΔΟΥ Αθηνών
B’ ΔΟΥ Κορίνθου
B’ ΔΟΥ Χαλκίδας
ΔΟΥ Σταυρουπόλεως
ΔΟΥ Αλεξανδρουπόλεως
ΔΟΥ Αγίων Αναργύρων
ΔΟΥ Παλλήνης
IΘ’ ΔΟΥ Αθηνών
ΔΟΥ Γλυφάδας
ΔΟΥ Χολαργού
ΔΟΥ Κηφισιάς
Υπουργείο Εσωτερικών Κεντρικό Κτίριο
Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αθηνών
Υπουργείο Δικαιοσύνης
Υπουργείο Υγείας
Υπουργείο Παιδείας
Γενικό Χημείο του Κράτους
Υπουργείο Πολιτισμού (Μπουμπουλίνας)

Η ανακοίνωση της Eurobank Properties

Η Eurobank Properties αποκτά 14 ακίνητα τα οποία θα εκμισθωθούν στο Ελληνικό Δημόσιο για 20 έτη. Το οικονομικό αντάλλαγμα που θα καταβληθεί από την εταιρεία ανέρχεται σε 145,81 εκατ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έσοδα από μισθώματα θα υπερβαίνουν τα 14 εκατ. ευρώ, ετησίως αναπροσαρμοζόμενα.

Τα κυριότερα ακίνητα του χαρτοφυλακίου στεγάζουν το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Υγείας στο Μαρούσι, το υπουργείο Δικαιοσύνης στο Γουδί, την Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας, ενώ τα υπόλοιπα ακίνητά βρίσκονται σε κεντρικές τοποθεσίες της Αθήνας και της περιφέρειας.

Στον δισεκατομμυριούχο Beny Steinmetz η Εθνική Πανγαία

Η Εθνική Πανγαία, που αγόρασε τα υπόλοιπα 14 ακίνητα, θα μεταβιβαστεί σε fund που ελέγχεται από τον Beny Steinmetz, τον πλουσιότερο άνθρωπο στο Ισραήλ.

«Στον τομέα των ακινήτων έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία της Εθνικής Τράπεζας για την μεταβίβαση του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας διαχειρίσεως ακινήτων Πανγαία στο ισραηλινών συμφερόντων private equity, Invel Real Estate II BV με έδρα στην Ολλανδία», έγραφε εχθες η Καθημερινή, ενώ οικονομικές σελίδες όπως το toxrima.gr στις 10/10 ανέφεραν:

«Η Εθνική τράπεζα ανακοίνωσε ότι εξετάζει τo ενδεχόμενο συμφωνίας με τον υποψήφιο επενδυτή με την επωνυμία Invel Real Estate (Netherlands) II BV, εταιρεία private equity με έδρα στην Ολλανδία, που έχει σκοπό την διενέργεια επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία στην Ευρώπη.

Οι βασικοί όροι των διαπραγματεύσεων περιλαμβάνουν την μεταβίβαση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της «Εθνική Πανγαία Α.Ε.Ε.Α.Π.» στον υποψήφιο επενδυτή έναντι ανταλλάγματος που θα συμφωνηθεί, με ταυτόχρονη διατήρηση του ελέγχου της εταιρείας από την Εθνική Τράπεζα.

Ο πρώην παγκόσμιος επι κεφαλής του τμήματος RREEF Opportunistic Investments της Deutsche Bank, Κρις Παπαχριστοφόρου, προσελήφθη από την Beny Steinmetz Group Real Estate προκειμένου να αναλάβει επι κεφαλής ενός ιδιωτικού fund που στοχεύει σε επενδύσεις 2 δισ. δολαρίων.

Το fund, που θα ονομάζεται Invel, σχεδιάζει να επενδύσει στην Ευρώπη.

Η BSG Real Estate, μονάδα του Beny Steinmetz Foundation, αντλεί κεφάλαια καθώς διάφορα ευρωπαϊκά κράτη, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδος, της Ισπανίας και της Ιταλίας προσπαθούν να προσελκύσουν επενδυτές στον τομέα του real estate.

Σημειώνεται ότι ο Steinmetz, ο πλουσιότερος άνθρωπος στο Ισραήλ, κατατάσσεται στην θέση 137 της λίστας των δισεκατομμυριούχων του Bloomberg».

Για να καταλάβεις την ληστεία δεν θέλει μαθηματικά

Με απλά λόγια, το ελληνικό δημόσιο πούλησε στην Eurobank Properties (και αντίστοιχα στην Εθνική Πανγαία) 14 ακίνητα λαμβάνοντας 145,81 εκατ. ευρώ. Τα ετήσια μισθώματα που θα λαμβάνει από το δημόσιο θα υπερβαίνουν τα 14 εκατ. ευρώ.

Συμπέρασμα: Η Eurobank Properties θα δώσει στο ΤΑΙΠΕΔ περίπου 146 εκατομμύρια ευρώ για να έχει να παίρνει τα επόμενα 20 χρόνια τουλάχιστον 280 εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό δημόσιο!

Νάντια Βαλαβάνη: «Πρόκειται για κυριολεκτικό ξεπούλημα»

Σε δήλωσή της, η βουλευτής Β΄ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ, Νάντια Βαλαβάνη, τονίσε ότι το ξεπούλημα των 28 ακινήτων του Δημοσίου από το ΤΑΙΠΕΔ «θα επιβαρύνει τριπλά τον Έλληνα φορολογούμενο».

Ολόκληρη η δήλωση:

«Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την κατακύρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την πώληση με την μέθοδο του sale-and-lease-back, 28 ακινήτων του Δημοσίου -ανάμεσα τoυς 5 Υπουργείων (Πολιτισμού, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας και Παιδείας), 13 κτιρίων ΔΟY και 5 αστυνομικών κτιρίων, μεταξύ των οποίων της ΓΑΔΑ και του Αρχηγείου Αστυνομίας Θεσσαλονίκης – χωρισμένων σε δύο ομάδες, στις κτηματικές εταιρείες Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ και Eurobank Properties ΑΕΕΑΠ αντιστοίχως, αντί συνολικού τιμήματος 261,31 εκ. ευρώ.

Πρόκειται για κυριολεκτικό ξεπούλημα, το οποίο θα επιβαρύνει τριπλά τον Έλληνα φορολογούμενο, για τους παρακάτω λόγους:

Πρώτον, μέχρι σήμερα το Ελληνικό Δημόσιο δεν πλήρωνε ενοίκιο για τα κτίρια αυτά. Σήμερα θα εισπράξει 261,31 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διοχετευτούν εντός 10 ημερών στον Ειδικό Λογαριασμό των δανειστών στην Τράπεζα της Ελλάδος έναντι ενός μη βιώσιμου χρέους. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, δεσμεύεται να καταβάλλει εγγυημένο μίσθωμα 30 εκ. ευρώ ετησίως επί 20 χρόνια, δηλαδή 600 εκ. ευρώ συνολικά: Μια απόδοση ενοικίου, και μάλιστα εγγυημένη, πολύ επάνω από τις σημερινές τρέχουσες αξίες, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά οπουδήποτε στην Ευρώπη. Στην πραγματικότητα, το ετήσιο κόστος θα είναι αρκετά υψηλότερο από τα ενοίκια, καθώς θα επιβαρύνεται επιπλέον για την επομένη εικοσαετία με την ετήσια ασφάλιση των συνολικά 270.460 τ.μ. των 28 κτιρίων όσο και με την τακτική συντήρησή τους, ενώ οι νέοι ιδιοκτήτες μόνο με την έκτακτη «βαρειά συντήρηση».

Δεύτερον, με το πέρας των 20 χρόνων το Δημόσιο αποκτά δικαίωμα προαιρέσεως αγοράς, δηλαδή δικαίωμα να εξαγοράσει όποια κτίρια το ενδιαφέρουν, αλλά στην τότε αγοραία τιμή τους, αλλιώς οι σημερινοί αγοραστές μπορούν πλέον να τα διαθέσουν όπως θέλουν. Με άλλα λόγια, αν το τίμημα της σημερινής πωλήσεως πάει υπέρ των δανειστών, ετοιμάζεται και δεύτερη καταβολή υπεραξίας από μεριάς του ελληνικού λαού, αυτή την φορά υπέρ των σημερινών αγοραστών.

Τρίτον, υπενθυμίζουμε ότι και οι δυο κτηματικές εταιρείες είναι θυγατρικές ελληνικών τραπεζών πρόσφατα ανακεφαλαιοποιημένων με χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, κατά 90% στην περίπτωση της Εθνικής (Πανγαία) και κατά 100% στην περίπτωση της Eurobank (Eurobank Properties). Στην πραγματικότητα, τα 28 ακίνητα προστίθενται στην «προικοδότηση» των δύο κτηματικών εταιρειών για την πώλησή τους, καθώς έχει κλείσει η πώληση της Πανγαίας σε ισραηλινών συμφερόντων fund με έδρα την Ολλανδία, ενώ η Eurobank μαζί με τις θυγατρικές της προσφέρεται ήδη για άμεση ιδιωτικοποίηση στο διεθνές χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο.

Το γεγονός ότι επίσημος «Εκπρόσωπος των Χρηματοοικονομικών Συμβούλων» του ΤΑΙΠΕΔ για την διαδικασία «πωλήσεως» ήταν η Eurobank Equities Investment Firm AE, είναι το μικρότερο «σκάνδαλο» σ’ αυτή την σκανδαλώδη, επί της ουσίας, σύμβαση. Είναι φανερό ότι η διακοπή της πολιτικής ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και αξιοποιήσεως του δημοσίου πλούτου υπέρ των ζωτικών αναγκών του λαού και της χώρας αποτελεί επιτακτική ανάγκη, που μόνο μια κυβέρνηση της Αριστεράς είναι σε θέση να εγγυηθεί και να παλέψει γι’ αυτήν.»

Την Εθνική Πανγαία και την Eurobank Properties ανακήρυξε ομόφωνα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, ως πλειοδότριες εταιρείες στον διαγωνισμό για την πώληση και μίσθωση για τα επόμενα είκοσι χρόνια 28 ακινήτων του Δημοσίου. 

πηγή

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply