Ὁ Ἔφηβος τῶν Ἀντικυθήρων.

Ὁ «Ἔφηβος τῶν Ἀντικυθήρων»
Ὅλη ἡ ψυχὴ, στὸ βλέμμα…

Ὁ Ἔφηβος τῶν Ἀντικυθήρων.

Ἀπὸ τὰ ὡραιότερα μεγάλα χυτὰ χάλκινα ἀγάλματα τῆς ἑλληνιστικῆς ἐποχῆς. Ἀνεσύρθη σὲ θραύσματα ἀπὸ ναυάγιο τοῦ 1ου αἰ. π.Χ. καὶ ἔχει ἀποκατασταθεῖ σχεδὸν ὁλόκληρο.

Ὁ νεαρὸς ἄνδρας παριστάνεται ὄρθιος καὶ γυμνός.
Πατᾶ σταθερὰ στὸ ἀριστερὸ σκέλος, ἐνῷ τὸ ἄνετο δεξὶ κινεῖται πίσω καὶ πλάγια δημιουργῶντας ἔντονη ἀντιθετικὴ κίνηση στὸ σῶμα (contraposto). Ὁ ἀριστερὸς βραχίονας κρέμεται χαλαρᾶ στὸ πλάι.
Στὸ δεξί, ὑπερυψωμένο χέρι θὰ κρατοῦσε ἀντικείμενο, ποὺ δὲν σώζεται σήμερα, κατὰ τὴν πιθανότερη ἐκδοχὴ τὸ μῆλο τῆς Ἔριδος, ὀπότε παριστάνεται ὁ Πάρις.
Σύμφωνα μὲ ἄλλες ἀπόψεις, μπορεῖ νὰ ἀπεικονίζεται ὁ Περσέας, ποὺ θὰ κρατοῦσε τὸ κεφάλι τῆς Μεδούσης ἤ κάποιος ἀθλητὴς ποὺ θὰ κρατοῦσε σφαῖρα.

Ἀποδίδεται σὲ πελοποννησιακὸ ἐργαστήριο καὶ ἴσως εἶναι ἔργο τοῦ γλύπτου Εὐφράνορος, ἀπὸ τὴν Σικυώνα τῆς Κορινθίας.

Χλόη

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply