Αὐτὴ ἡ πολὺ γνωστὴ φωτογραφία ἀπὸ τὸ ᾿40 εἶναι κατ᾿ εὐθείαν βγαλμένη ἀπὸ τὸν Ὅμηρο (ἡ σκηνὴ μὲ τὸν Ἕκτορα καὶ τὸν μικρὸ Ἀστυάνακτα ποὺ στρέφει τὸ κεφάλι φοβισμένος ἀπὸ τὴν περικεφαλαία τοῦ πατέρα του.) Κατ᾿ εὐθείαν ἀπὸ τὸν Ὅμηρο, κι ὅμως, σκηνὴ ζωντανὴ ἐμπρός μας – προχθὲς μόλις. Ἀλλὰ φυσικά. Ἀφοῦ ἐκεῖνες οἱ μεγάλες στιγμές, ἔκαναν τοὺς παπποῦδες μας (ἴσαμε χθὲς ζοῦσαν ἀκόμη, δίπλα μας, καθημερινοὶ Ἕλληνες), ἥρωες – καὶ τὸ ἕπος ποὺ ἔγραψαν στὶς βουνοκορφὲς τῆς Πίνδου, αἰώνιο.
(Γιὰ πρώτη φορὰ ἐφέτος δὲν μοῦ πήγαινε νὰ γράψω τίποτε. Δὲν ξέρω, ἔξαφνα τὸ ᾿40 μοῦ φάνηκε ξένο· μιᾶς ἄλλης ἐποχῆς, γιὰ κάποιον ἄλλον λαό, ποὺ μιλοῦσε μιὰ ἄλλη γλῶσσα. Ἴσως ὅμως -εὐτυχῶς- ἔκανα λάθος· καὶ δὲν θέλησα νὰ ἀφήσω τὴν ἐπέτειο ἀμνημόνευτη.)
Γιὰ τὴν ὁμηρικὴ σκηνή, περισσότερα ἐδῶ:
Δακρυόεν γελάσασα
Τὸ μεγάλο ἀφιέρωμά μου γιὰ τὸ ᾿40, φιλοξενούμενο:
Τὸ νόημα τοῦ ΟΧΙ
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.